14 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

14 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

14 Haziran 1934 AKŞAM Sahife 9 Filmin harici sahneleri yakında çevriliyor pek damın kızın isminde bir fil rilmesine karar verildiğini çev yaz muştık, Filim Anadoluda köy ha- yatını göstermektedir. Tamamen, ir köy münasip görülmüştür. Yakında burada işe başlanacaktır. Bataklı damın kızı» filminin rejisörlüğünü — Ertuğrul Muhsin bey yapacaktır. Ayni zamanda fi- Timde de rol alacaktır. Harici sahnelerin bir işinde bitirilmesi, sonra stüdyo içindeki sahnelerin çevrilmesine başlanmas ümit ediliyor. deki meşhur romanından çeviri | <Aşağı Rheinliler» filminin Hek 4 delberg ve Düsseldorfta çevirilen) «diş sahneleri de tamamlandığı. dan rejisör Max Obal, filmin muh- telif sahnelerini kesip eklemeğe başlamıştır. Bu filimde baş rolle- gi Len Deyers ile Albret Lieven, Fritz Kampers oynamışlardı. | yıldıslarından Toby Wing Sinema haberleri ğ “© ingilterede Roçiklin evi minde bir filim çevrilmiştir. Fi- Jim büyük merasimle gösterilmeğe başlanmıştır. Al Jolsonun zevcesi Ruby Keclere filim çevirilmesi için tek lifler vaki olmuştur. Jolson bu teklifleri reddetmiş ve karısının filim çevirmesine müsaade etmi- yeceğini bildirmiştir. # Tanınmiş Fransiz artisilerin. | den Albert Prejean “Bul —” Olorla Svanson ve Willam Powel Bataklı damın kızı | im tarafından «Bataklı | Hollivutta boşanma salgını Jean Harlow un davasına başlandı Amerikada bu yaz artistler ara- sında boşanma salgını vardır. Son aylar zarfında bir çok artistler boşanmışlardır. Tanınmış yıldız- lardan Corinne Griffith, Kay Francis ve Katherine Heburn ay- ni haftada talâk kararı almışlar. dır. Şimdi de Jean Harlowun bo- şanma davası görülüyor. Jean Harlow bundan evvel üç defa evlenmiş ve boşanmış kocası Hal Rossen isminde sine- ma operatörüdür. Jean Harlowun oynadığı son dört filmi bu adam gevirmişti, Jean Harlow 23. yaşındadır. Halbuki Hal Rossen 38 yaşını dol- durmuştur. Buna rağmen artist evlenmeğe talip olmuştu. Jean: «Şimdiye kadar hep gençleri 6eç- tim, Fakat bunlardan hiç birisile anlaşamadım. Hal Rossen ski bir Halbuki aradan ancak alti ay zaman geçmişken boşanmak için mahkemeye müracaat etmiştir. Boşanmak için gösterdiği sebep tabistlerinin biribirine uymama- sidir. Sada genç artistler tara fından vençlik» isminde bir fi- Him çevirilmiştir. Filim çok güzel olmuş ve çok beğenilmiştir. “ Max Obalın rejisözlüğü ile gevirilecek olam «Sarı nerkisler» adındaki filmin baş rollerini Hana Söhuker ile Karin Hardt oyn”. yacaklardır. Bu filim, bir kome” 8on çevirdikleri filmden E bir sahnede Mary Pickfort ayan azası! Duğlasın karısına müntehiplerin bir müracaatı Duglasin karsi Mary Pickford Ayan özasi oluyor... Hollivut hi i müntebiplerinden mü- rekkep bir heyet sinema 3 atla ye kında yapılacak atibapta kendilerini — temsil etme- sini istemişlerdir. Mary bu teklife Henüz gevap yermemiştir. Maamafih artistin müracaatı kabul edeceği zanino- hanmaktadr. Geçende Amerikada ve İsveçiö Greta Garbonun resmile birer pul basilmişti. Bundan az zaman son- ya bir sinema yildızimin âyan & lığina mamzet gösterilmesi Ame . m rikada sineme yıldızlarinin mev- : : ii i an Za külmii gittikçe ehemmiyet kesbet- i fine bir 'delil sayılıyor. Merlu Şövalye ile birlikte oynadığı (Mösyö Bebe) filminden sonra her tarafta şöhret kuranan kliçük artist Baby Le Royun son resmi ve küçük artlat ördeklerle oynarken. Operet filimler Almanyada bir çok operetler filme alınıyor Bu sene de Avrupada operet Fi lim modası devam ediyor. Almar stüdyolarında şimdiki halde bir gok operet | filimleri. çevriliyor. Bunların başında Çardasfürstir gelir. Macar bestekâr Kalmanın İs tanbulda çok gösterilmiş ve rağ- mış olan bu opereti hem hem fransızca çevril- mektedir. Almancasında Marthe Eggerih, fransızcasında Meg Le monier baş relleri yapıyorlar. İkinci operet filim Frasauitadır. Leharın bu opereti şimdilik yal ız almanca çevrilecektir. Baş ro lü Heinz Rühmanı yapıyor. Bunlardan maada diğer bir çok operet filmi için kazırlık yapıl maktadır. Fransiz nardın çevirdiği «Pekinli amcan filmi Fransada çok beğenilmiş. . Bu filimde artist Çinli kıya- fetine giriyor.