14 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

14 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

| 14 Haziran 1934 el Gömmek kaç ilini RR pan İ Deniz yolları İŞLETMESİ emele: Karakty > Köprübaşı mal ddanü — Girkeci Makara ma Kan Tl 28740 m Bartın yolu BURSA 1i'fazinan Perşembe 19 da Sirkeci ribtımından kalkacaktır. (3169) Mersin Sür'at yolu KONYA "yin Cuma 11 de Sirkeci rıht mından (kalkacak. OGidişte İzmir, Antalya , Mersin'e, Dönüşte bunlara ilâveten Alan- ya, Küllük, Çanakkal Trabzon Sür'at Yolu i vapuru 1 Karadeniz “Haziran Perşembe 20'de Gal nlıtımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- son, "Trabzon, “Rize, “Hopaya. Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Pulathane'ye uğrayacak” ' 6171) Seandinavian Kear Easf Agency 8 6 ncı Vakıf han (Sabık Arapyan han) 4 üncü kat Tel, 44957 -8 - 40923 Svenska Orient Linien Gothenburg Gothenburg, Btokholm, Oslo Danrig, Güyna Copenmhap Ato Koral ve in bulk İlmanlar Şark ve Kare niz başlıca ananları arasında 16 günde bir azimet ve svdet için mum Haram postalar. Gilynla - Dansi - Gethenburg ve Oslodan beklönen vapurlar. Blaland yapuru 23 Hazirana doğru Vikingland. vapura 58 Hazirana doğru Roland yapuru 28 Temmuza doğru, Yakında İktanbu'dan Hamburg Koter. dam » Kopenhaç, Göynin Götenburg, Dantel - Stokholm, ye Osle, imanları Için hareketederek vapurlar. Blaland yapuru 25 Hazirana değ 'Vikingland vapuru 00 Hazirana doğru Roland yapüru 25 Temmuzu doğru, Tazla tatlis İçin Galsts'da Gine Yakıf kan (eski Arapyan hanında) 4 üne katta kin acentalığına müraeant, Tel, 4 4057-8 bes, s8) ROMANYA HÜKÜMETİ IDARE| EAHRIYESİ Ulmanımızdan hareket edecek vapırlar Suceava vapura 1 mertesi esat 17 de (Pire, Mal Barselona ve Marsilya) ya, Romanya vapuru 18 Hazan Pa yartesi saat 10da (Piro ve İh riya) ya, Prencipeza Marla vapuru Haziran Salı saat 76 ca (Selânin) o. Köslerceden bürün Avrupa için hare ket eden irenlerle #ksarma, Merkezi ve imali avrupanın bibtün. başlıca İstasyon: ları için doğru bilet Romanya ye Lehis- tanın bütün vilâyetlerila Tuna Imenlar için konemanto . mesktuplarle eşyey 19 tarilât Galata merkez” rıhtım Kanında kn müm racaat, Te ARANIY O R mmm Usulü muhaseboyo vakıf genç nç weniya ihtiyaç vardır. Ticareb mektabi mezusları müraccah olup, maaş mikdarı çimülik 40. 50 Tulylarin Pazartesi günü Sirkecide Atala Naklıyatı Umum ye Şeke: ne müracanllar. en (368) Sun'i Pnömotoraks az Dr. Şekip Habip Modeli Bahçekapı, | Hamiliya “Türbesi EVLİYA ZADE NUREDDİN ecza alât deposunda elli lira iyatla satılmaktadır. (75) Umumi neşriyat müdürü: Eniş Tahsin Akşam Matsan i Hissedarana ilân Şirketimiz hissedaran umumi heyetinin fevkalâde surette idare merkezimiz olan Bahçekapıda Taş hanında 23 haziran 34 cumartesi günü saat on beşte içtima eyleyeceği bissedarana ilân olunur. İşbu heyeti umumiyede esas nizamnamenin bazı maddelerinin tadili, ve şirket sermayesinin tenkisi ve tezyidi mesaili müzakere edileceğinden, esas nizamnamenln 32 nci maddesi ve ticaret kanu” nunun 385 ve 386 ncı maddelerine tevfikan hazır bulunacak veya” but vekil gönderecek bissedaranın malik oldukları hisselerini içtima gününden lâakal on gün evvel ya şirket kasasına yabut da Brükselde kâin Bank de Brüksele tevdi eylemeleri iktiza eder. Ruznamei müzakerat on liradan ibaret olan girket sermayesinin “beş yüz bin Türk lirasma teni 2 — Sermayenin bir buçuk milyon lira tezyidi suretile bebri 25 Yirmi beş Türk lirası kıymeti muharreresinde 80000 seksen bin hisseye münkasim iki milyon Türk lirasma iblâğı. 3 —Eski 60000 altmış bin hisse senedi yerine yeni 20000 yirmi bin hisse senedinin kaim olması ve her bir yeni hissenin Uç esi bisse ile tebdili 4 — Şirket esas mizammamesinin 8 inci maddesi mucibince, eski hisse senetleri hamillerine bir hakla rüchan bahşetmek ve her bir eski hisse senedi hamiline yeni “bir hisse senedi. işti vermek gartile, işbu-bir buçuk milyon Türk “liralık tezyidi serma- beş lira kıymelinde 60000 altmış bin in tamamının şimdiden bir müessesci maliye tarafın- 1 — Bir buçuk bir milyon lira tenl 5 — Tezyidi sermaye hakkındaki kararın sahal file çıkarılması ve bu baptaki müamelâtın ikmal ve intacı veyahut işbu te Şirket esas: nizamnamesinin ikinci, sekizinci ve 29'ncu ma: delerinin tadili, 2'nci madilenin şimdiki metni © İkinci madde — Şirket alelümum orman işletmesine, odun tica- rek ve imaline ve muamelâtı haşebiyeye müteallik muamelâli en şümullü tarzda ifa edebileceği gibi mevaddı iptidaiye olmak lzere başep veya mevaddı haşebiye istimal eden bilümum ticaret ve sa- mayi ile de iştigal edebilecektir. Şirket maksadı teşekkülüne lük eden bilimum müamelât ilede iştigal edebilir. İşbu sana) Şuabatın kâffesini veya bir kısmını aynı zamanda işletmekte muh- tardır. Şirket maksadı teşekkülüne doğrudan doğruya veya dolayı- e inkişafına hadim bulunan o maksatlaria o müessis bilümüm girketler veya işlerle devir, apport hisse iştiraki mali tarikile veya süveri saire ile alâkadar olabileceği gibi bu müesse- € ile ittihat edebilecektir. 2 nci maddenin muaddel metni: Şirket alelümüm orman işletmesine, odun işlenmesine ve mamu- lâtı haşebiyeye müteallik muamelâtı en şümullü tarzda ifa edebile- çek ve iptidai madde olarak odun veyahut odun mevaddı kullanan bilümum sanayi ile iştigal edebilecektir. Şirket teşekkülü maksadma taallük eden bileimle işlerle de işti- gal edebilir. İşbu sanayi çuabatınn kâffesini Veya bir kısmını aynı zamanda işletmekte muhtardır. Şirket makasıdı teşekkülüne doğrudan doğruya veya dolayısile muvafık veya müteallik veya kendi faaliyetine nafi veya fanliyetinin inkişafına hadim bulunan bilümum sınai girketler veya teşebbüsler ile alâkadar olabileceği gibi bu mücssesat ile de İtihat edebilen cektir. 8 inci maddenin şimdiki metni : 8 inci madde — Şirketin sermayesi bir buçuk milyon Türk lir sından ibaret olup beheri yirmibeş Türk lirası kıymeti muharrer: sinden (60,090) hisseye münkasimdir. İşbu hisse senedatından bedeli iye edilmiş 2400 adedi (Usine allumettiğre de Flandres) Heyeti umumiyenin işbu sermayeyi bir misli tezyit etmeğe selâ- biyeti olacaktır. Tezyidi sermayeye kadar veril verilecektir. Sermayenin bir mislinden fazla tezyidi, hükümetin muvafakatının istihsaline mütevakkıftır. Sermayenin tezyidi halinde Heyeti umumiyece bissedaranı hazı- raya bir hakkı rüchan babşolunabilir. Sermaye hisse senedatından manda bilâ kıymeti itibariye beş bin müessis bisse senedi ihdas olunmuştur. İşbu müessese senedatı şirketin müessisi bulunan Türkiye Kibrit İnhi: şirketi Meclisi idaresi tarafından tevzi olunacaktı Müessis hisse senedatının adedi nizamnamci dahil tile dabi tezyit edilemiyecektir. 8 inci maddenin muaddel metni: Şirket sermayesi (2.000.000) iki milyon Türk lirasından ibaret olup beberi yirmi beş Türk lirası kıymeti mubarreresinden seksen bin hisseye münkasimdir. Bu hisselerden (20.000 ) adedi eski hisse senetlerinden üçü bir yeni hisse senedine tekabül etmek üzere 30/6/934 tarihinde mev- cut (60.000) hisse senedinin yerine kaim olacaktır. (İ) ilâ (60.000)e kadar No.lu bulunan eski bisse senetlerinin tamamen yeni hisse iline kadar tebdil edilmeyen bu eski hisse senetle- iin kıymeti, bedeli tamamen tesviye edilmiş bir yeni hisse senedinin 1/3 kıymetine muadil olacaktır. Bu itibarla: (1) heyeti umumiyelere iştirak etmek Üzere tevdi edilecek ve yukarda zikredildiği veçhile yenilerile tebdil muamelesi yapılmamış bulunan eski hisse senetlerinden 1200 adedi yalnız reye bale verecektir. 2 — Tebdil edilmemiş bir eski hisse senedine verilen hakkı temettü bedeli tamamen tesviye edilmiş 'bir yeni hisse senedine düşen temeltüün 1/3'üne tekabül edecektir, 3 — Şirketin, tasfiye halinde tebdil edilmemiş bir eski hisse senedine verilecek hak, bir yeni hisse senedine bahşedilecek hak- kın 1/3 üne tekabül edecektir, Heyeti umumiyenin işbu sermayeyi bir biyeti olacaktır. Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman hükümete malümat verilecektir. Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman heyeti umu- iği takdirde hükümete malâmat tezyit etmeğe selâ- 1904 Fesiranın 15 İnci Cuma gün Sabahı saat 10 da Şişli Bulgar çarşı Bo: moni esdüssindo. İ4 numara hanede | mevcut ve İstarn telgraf girketi direk orüna alt muf oşyalar mhzayafa Sur3- kile satacağı Hân olunur, eşyalar | sirt İngiliz imalı ölüp başlıca şunlardan ibarettir, Masif mavun ağacından (Maple) fabrikası mamlât büfe, yarak masası, kolik ve sandalyeler, vitrin -kütüpane, 8 parça pomye salon takımı 6 sindak yenil, hasır koltuk v9 masalar, oyun | masaları, rotor ve &0l perdeler, masif 'mavun İngiliz Maple fabrikası mama: ından beberi 8 parçadan mürekkep 4 adet yatak oda takımları, İeiliz kar. yalıları, 80 parça fayans tnbak takımı, çay ve kahve takımları, kristal ve ma Genk eşyalar, raeşin Koltuk, balamsuar, | portmanto, sent, buz dolabı, karyalalar, abüreler, erdiven halıları va Sair hayli İtzumlu eşyalar, Nefis bir Fransız piya: Dosu, Anulolu ye Acem balları ve sec- eadeleri. Fey eürenlerinm 100 do 26 Somlnst alınır. Satış peşindir. — (WO5) Müzayede ile satış 1004 Haziranın 1&inci Cuma günü sabalı sani 10'i Beyoplanda Taksim bahçasi Jstasyonulan sonra para, istası yonuyda Surp Agup apartmanın 7 maralı deireslde mevcut ya bankel aleminde pek maruf bir şahsa at mü İkommel eşyalar müzayoda in saniacaktır. 9 parçadan mürekkep Lui Kanz oymalı som coyizden mamul mükemmel yem oda talan, ine asif yatak cda Yakımı Kakriben 100 ae: pliclar ile gayat İçi Sahibinin Sesi salaon grzmefoni, Zenit markalı davar saatı, pıluş solra örtüsü, meşin: Kropp Tebricasın gayet zarif bir çay takımı, adile perdeler, tüller ye istorlar, paravariı çini soba, hasir Koltuklar, adat İnpiliz sarı karvolalar, Aege halı ehpargesi, Siner dikiş maki nesi, Bavarya çay takım, 116 parça taba takımı, dekirik abajur ve ay Holur, krısisi baker tuvalet takımı, deg | elektrik firm, tonet Gandalyalar baylı | vazolar, biklolar ve eaire, oyna m Portekiz ve salr duvar tabakları, kat VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 22925 İzmir Sürat Yolu SAKARYA vapuru Her Perşembe günü sea 18 e Galata rimmdan kalacak doğru İzmire glüccektir. Bu vapur ber pazar günn mas 10dA İzmirden kalip doğru stanbla gelecekir İzmir yolu Yaz tarifesi Pazartesi gününden manda her gün bir vapur cuma ve salı günleri Bra © da diğer günler esat 13016 Tophane Tılkımıntar. kalknenktir. Satılık'yalı Bayukderede piyasada, <Lunayarkı gezinen karşıla. Dalyanci deli Yaf beyin yalı, içindeki bakiye mnracsat (984) Cildiye ve Zühreviye Hastaları, gütehaselei Ir. ÇiPRUT Boyağln, Asmalımecçit Bursa pazarı İktisada Atlas Han Tel 45368 06) Doktor NIŞANYAN Hastalarını ber gön akşama kadar Beyoğli Tokatlıyan oteli yanında Mektep sokek 85 Nolı müsyeneha: Te: 40818 po ve koltuklar ve saire. Sehmeider markalı mükemmel bir Alman piy Dr. IHSAN SAMI Anadol ye Acsm halıları. Pay sü. den 100de 20 tersinat alinir. TIFO ve PARATIFO AŞISI Tito ve Paratifo hastalıklarına tetak mamak için tesiri çok kavi muafi- yeti po emin bir ası a emvalinden ak ük maaşım- ri kazdırdım. Eskisinin hükmü yoktur. 687) Askeri matbaa müdürlüğünden: Askeri Fi Zayi — Üekmler Askerliz şüresinden aldığım askerlik terli tezkoremiz hü viyet cüzdarımı kaybeclim. yenisini çe Tacağımıdan “skisinin “hakırt yakti. Fatih» Çarşamba endiesi ıspanakçı arsasında 20 No, Taşköpral Tem matbaaya kalligraftan anlar iki kartoğraf, bir mürettip alınacaktır. Talip olanların.şerai- tini ve imtihan gününl öğrenmek üzrere © Süleymaniyede Askeri matbaaya müracaatlar, (3168) Ankara vilâyeti Nafıa Başmühendisliğinden Ankara - Çorum Halkevi iltisak yolunun parke kaldırım inşaatı kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. Bedeli keşfi “31458, lira “32, kuruştur. İhale 18/6/934 Pazartesi günü saat 15 de vilâyet Encümenine yapılacaktır. Talip olanların ehliyeti femmiye, itibari, mali vesikalarını, teminatı muvakkatelerini ve teklif mektuplarını kanuna göre hazırlıyaralı Vilâyet Encümen Reisliğine müracaat etmeleri lâzımdır. Daha ziyade malümat almak isteyenler Vilâyet Nafıa Başmühen- disliğine müracaat edebilirler. | “2809, Fransızca - İngilizce - Almanca ann, edat, tar, Hercömeer yapmak. a tadi yağımı dtyoca az Malap erltn l 2ayZ 1814 sensin ber kzn Tan Çe arulağı Köp Ki Lük irene em miyeye bissedaranı hazıraya bir hakkı rüchan başolunabilr. Sermaye hisse senedatından manda bilâ kıymeti itibriye mücasis hisse senedatı ihdas olunmuştur. İşbu müessi tevziatı şirketin müessisi bulunan münfesih Türkiye Kil Türk Anonim Şirketi Meclisi idaresi tarafından ifa edilmi Müessis hisse senedatının adedi esas nizamnamenin tadili suretile dahi tezyit edilmiyece! 29 ncu maddenin şimdiki meti ER Heyeti umumiye her sene Nisan ayının 3 ncü Salı günü Şirketin merkezinde sureti adiyede akdi içtima eder. Bundan başka Meclisi idare lüzum gördükçe sureti feykalâdede olarak heyeti nmumiyeyi davet edebilir. Sermayenin cem'an Idakal yüzde onunu temsil eden hissedaranın Meclis İdare riyasetine tabriren vaki talepleri üzerine ri fevkalâdade davet mecburiyetinde: bir. tatil gününde akdi içtima edemez. tatil gününe sadüf ettiği takdirde içtima 30 uncu madde mucibince ilân olu- saçak ve döretnamede tasrih edilecek taribe talk edilecektir 29 uncu “maddenin muaddel metni: Şirketin hissedarlar heyeti umumiyesi senede bir defa toplanmakla mükelleftir. Bu içtima şirketin idare merkezinde ve her sene mali- yenin bitamını takip eden üç ay zarfında vkubulmak lâzimdr. Bundan başka meclisi idare lüzum gördükçe sureli fevkalâdede olarak heyeti umumiyeyi davet edebilir. z Meclisi idare sermüyenin cem'an yüzde onunu temsil eden. daranın Meclisi idare riyasetine tabriren vaki talepleri üzerine da beşbin senedatının sarı Heyeti umumiye resm Sureti adiyede içtlmat için muayyen gün, resmi bil beyeli umumiyeyi sureti fevkalâdede davet meeburiyetindedir.