14 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

14 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

14 Haziran 1934 AKŞAM Sahife 3 AKŞAMDAN AKŞAMA” Jlâçlara narh #lâçlara nerh konmak tasavvu- vu gittikçe kuvvet buluyor. Hattâ son alınan haberler bunun tasav ile çıkmağa yaklaştığı Esas itibarile pel tasvip ektiğimiz bu fikrin ne su- etle tatbik edileceğini cidden merak etmekteyiz. Çünkü düşün- dükçe meselenin etrafındaki müş külât gözümüzde büyüyor. Bir kere, hazır ilâçlarla, ecza- hanelerde yapılacak ayırmak lâzım. Hazir Fakat bu bile epeyce su götürecek bir meseledir. Bazı işlek yerler- de, çok satış yapan eczahaneler için marbiten bir ilki kuruş aşağıya hazır ilâç vermek kabildir. Bir de Topkapı ve saire gi yet az işlek olan yerleri düşünü müz. Eczacı para vererek dükkâ mena bazı hazır ilâçlar koymuş. Artık müşteri çıkacak diye bekli- ye dursun. Oralarda aspirini bile tane ile satın alırlar. Tesadüfen çıkacak: bir müşleriye eezacınin vereceği hazır ilâçtan nerh muci- bince edeceği kârı malı dükkânda bekletmek yüzünden | kapattığı yatar, ahaneler adeta nakliye ücreti bilmedikleri halde uzaktaki cozacılar bunu da hesa- ba katmak mecburiyetindedirler. Semtlere göre bir nerh koymak imkânı da yoktur. Onun için, ha- Zir ilâçlarda bile narh Bazı müş- külât arzetmekten hali kalma: Ya eczahanede yapılacak ilâç- lar? Bazı eczaların ucuzu vardır, pahalısı vardır. Eczacı acaba ha gisini kullanacak? Bayat ilâç var, taze. Eczacı bana acaba hanı ni sürecek? Sonra ben, müşteri, marhi nasıl kontrol edeceğim? Dükkânlarda ilâçların narhları mı ilân oluna- cak? İlân olunursa ben onu nasıl kontrol edeceğim? Yoksa eczahı ne ecrahane dolaşarak alacağım fiat teklifleri arasmda mukayese mi yapacağım? İşte buralarını düşündükçe re- geteler rmucibince yapılacak ilâ; lara nasıl narh konulabilecej bir türlü tahayyül edemiyorum. Bu işi üzerlerine alan muhterem 2 ların çekecekleri zorluklar dola- yısile kendilerine acıyorum. Maamafih, işin bu kadar erbabi bir araya gelerek kafa yorduktan sonra, elbette içinden çıkma yolu- nu bulurlar diye kendi kendimi teselli etmekten de geri durmuyo- Tum, Bakalım, ne şekil bulacaklar ve buldukları tarzın tatbikini na- sil imkân dahiline sokacaklar! Akşamei Polis mektebi müdürlüğü Zonguldak polis müdürü Bahri l : İş bulmak için Belediye bu sene bir iş bürosu açıyor Son zamanlarda belediyeye müracı bulmak için £ edenler ço- Zalmıştır. Belediye bunu nazari dikkate alarak bu gibi hal vazifelere yerleştirilmesi içini teşkilât vücuda getirmeğe karar vermiştir. Belediye bu sene bir iş bürosu açmak niyetindedir. Bu borü iş istiyenlerle memur ve işçiye ihti arasında yacı olan müesseseler tavassutta bulunacaktır, Bir sanat günü “D,, grupu sanatkârları tarafın- dan Taksimde Dağcılık klübünde açılan resim ve heykel sergisinde 16 haziran cumartesi günü saat 18 de bir smat müsameresi yapı: lacağı haber alınmıştır. O gün, şair Necip Fazıl bey “Sanat ve resim, isimli; mubar- rir Peyami Safa beyde “Şark ve garp, mevzulu birer konferan verecekler, karikatürist Cemal Nadir beyde yeni eserlerinden mürekkep bir köşe açacaktır. “D,, grupu, bu sanat gününline yüksek tahsil gençliğini, sanat ve edebiyat meraklılarını. bilhassa davet etmektedi Seyyar satıcılar Sokakta bağırmaları yasak ediliyor Gezdi esnafın sokaklarda bağırması yasak edilecektir. | Bu hususu temin etmek içim vilâyetti ticaret odasına müra- caat edilmişti. Ticaret odası da esnaf cemiyetleri mürakabe büro- suna müracaatta bulunmuştur Esnaf cemiyetleri esnafa bu yolda tenbihatta bulunacaktı Himayeietfal anneler birliğinin Yalova tenezzühü 15 Haziran 934 cuma günü Himayeietfal © cemiyeti © anneler birliğinin Yalovada - Baltacı çifte liği tenezzüh (vapuru, köprüden hareketinden sonra Kadıköy ve Büyükadaya uğrayacaktır. Kuleli lisesinin gezintisi Kuleli askeri lisesi 16 haziran cumartesi günü senelik gezintisini yapacaktır. Gezinti için tahsis edilen iki Şirketi hayriye vapuru saat 7,30dan itibaren muhtelif iskelelere uğrıyarak davelileri ala cak ve Beykoz parkına gidilecek: ŞEHİR HABERLERİ Iki sucu Müşteri yüzünden aralarm- da kavga çıktı Hasan isminde civarında Sofular o mahallesinde çok evlere su satıyormuş. Evvelki gün Mustafa isminde liğer bir sucu daha evvel gide- rek Hasanın müşterisi olan evlere su satmaya başlamışlr. Bira sonra mahalleye gelen Hasan bu bir sucu Fati üşterilerinin — elinden 1 görünce kızmış ve kay- gaya başlamıştır. Hasan kavgada su taşımağa mahsus çengel sopasile Mustafar win başına vurup teklikeli surette yaralamıştır. Zabıta Mustafayı baygın bir halde hastaneye nakletmiş, Ha- yan yakalanarak. tahkikata başe lanmıştır. Şeref beyin vefatının yıldönümü Beşil ji in inden merhum Şeref beyin vefatı yıldönümü münasebetile önümüz“ deki cuma günü bir ihtifal yaplacağından dostlarının. sabahı: İeyin saat on birde Beşiktaş Şeref stadyoruunda hazır bulun: maları rica olunur. Baygın kadın Meçhul adamlar döğerek kendisini bayıltmışlar Hürriyet tepesi ile Zincirlikuyu arasında: yoldan gecenler yolun kenarında hendek içinde bir ka- dının baygın bir halde yatmakta olduğunu görmüşelr ve zabitaya haber vermişlerdir. » Vaka yerine gelen zabıta me- murları bu baygın kadını hendek: ten çıkarıp derhal ilk tedavisini yaparak ayılttıktan sonra kara- kola götürmüşlerdir. Genç kadı mın Şişlide oturan Seniye hanım. isminde bir kız olduğu anlaşılı mıştır. Seniye hanım verdiği bu yoldan geçerken meçhi ifadede ıl bir adam tarafından hale getirildiğini söylemiş ve hul adamın eşkâlini tarif etmişti Zabıta hadise etrafında tahkikata başlamıştır. Topu almak istemişler Karagümrük civarda Necati isimlerinde on dört yaşlarında iki çocuk top oynarlarken topları orada Zeynel efendi isminde bi in bahçesine kaçmıştır. | i Necatiler topu almak üzeri duvardan atlayıp babçeye girmiş- ler, bu sırada Zeynel efendinin hizmetçisi Veli bunları görmüş ve kovalamaya başlamıştır. Ço- cuklar toplarını almak istedikle- İ mi bırakıp Gi İstimlâk işi Belediye yeni kanuna göre istimlâke başlıyor Meclis tarafından kabul edilen istimlâk, kanunu belediyeye bi ir. Yeni kanun belediyeye çok kolaylıklar gösteriyor. Bu cümleden olarak belediye icabın- da mahkemeye müracaatle takdir edilecek kıymeti bir bankaya ya- #ırmak suretile hemen istimlâk muamelesi yapacaktır. Belediye yeni kanun üzerine ip tida Florya plâjının istimlâk mu- amelesini yapacaktır. Kanunda istimlâk edilen yerlerin icra vası- #asile hemen tahliye ettirilebile- ceğine dair de kayıt vardır. Yeni kanunda şerefiye resmi artırılmıştır. Eski kanunda eski kıymetle yeni kıymet arasındaki misli şerefiye resmi alı- Şimdi bu resim di çıkarılmıştır. Bu r: de tahsil edilecekti Saraçhana başında bozulan kaldırımlar Terkos su tesisat dolayısile Saraçhane başındaki yaya kal dırımlar bozulmuştu. Bunların bir kasmının. inşası tramvay şirketine, ait olduğu için belediye ile şirket inşeata müştereken başlayacak: lardır. Komşu kiracılar Sıçrayan su yüzünden kanlı bir kavga kiracı olarak oturmaktadırlar. Ev. velki gün üst katta oturan Garibin karısı Fatma hanım odasında ça- maşır yıkamış ve sıçrıyan sular akt katta Dursunun odasına 'dam- liyarak: yataklarım kirletmiştir. ; Akşam üzeri eve gelen Dursun vaziyeti görünce hiddetle yukarı- ya çıkıp Fatma hanrmı dövmeye başlamıştır. Bu su Garip te eve gelmiş ve kendi odasından gü- rültüleri duyunca yukarıya koy muştur. Dursunun elindeki koca- man sopa ile karısmı dövdüğünü gören Garip araya girerek karısı. nı kurtarmak isteyince Dursun Büsbütün kızmiş ve Fatma hanı- ele almiştır. Yediği sopalarla muhtelif yer- lerinden yarlanan Garip can aci- sile Dursünun elinden kurtulup sokağa fırlamış ve yüzü gözü kan içinde polis merkezine gitmiştir. Eve gelen polisler dayaktan yılmış olan Fatma hanımı hasta: ISTANBUL HAYATI Öyle bir ilâç bulki. «— Öf... Aman yarabbi. Şim« di düşüp bayılacağım. Sinirlerin, o kadar gerildi ki, nerede ise çatır çatır kopuverecekler, Ayrancı, Ohuu. Çabuk O bir bardak ayran ver. Koyuca olsun. Çabuk ol yoksa şimdi düşüp bayi liyorum ha...» Yüzünün buruşuklari arasndasi; | birer derecik gibi akan terleri çe mesinin altından sıkıştırdığı! çare şafın buruşuklarına doluyor, sanı kık göz kapakları sıcaktan büsbü- tün kapanmış, nefes aldikça bo Hazının hırıltısı ta karşıdan dur yuluyor. Zavallı kadıncağız sicalıtan söz söyliyemiyecek hale gelmiş. Bin müşkülâtla önündeki seyyar limo- nataciya anlatmağa çalışıyor. «— Oğlum, koyu bir ayranca ğız ver diyorum sana, Çabuk ol. Limonatacı hiddetleniyor: «— Yok be more, yok diyorum bende e ançısı bir ayran. Ben sa- #aarım portakalata....» Büyük hanım büsbütün İeniyor: «— Tövbeler olsun yarabbi “Ayol sen deli mi oldun. Böyle ib- riklerin, güğümlerin içinde salata satılır mı hiç?..» Sıcak ikisinin de başlarını dön- dürmüş. Bir türlü anlaşamıyorlar. Bir cczahanenin önünde şişman bir zat küçük bir bakkal çırağını sıkıştırmış camekândaki termo: sinir. sile benim gözlerim pek farkede- miyor. Baksana şu mizanülhara- Bir kelime bile anlamiyan ço cuk şaşkın, şaşkın. etrafına bas kınıyor. içeride yeldirmeli bir “hanım tahta kurularından eczaçıya'dert. yaniyor: «— Ah iki gözüm efendim. Tanrının gecesi bu gözü Körolasi. , hayvanlardan çektiğimizi biz bili- riz, Sabahlara kadar dat bir'fer- ayt iki. Gözümüzü kapamanın im- kânı:yok. Boynumdakini yâkala- yıp suya atıyorum, çenemdelki 151 rıyor. Allahın aşkına ilâçlıkta ne kadar marifetin varsa göster, öy“ le bir avulu, zehirli ilâç yapski, odaya serpince şu tahta kuruları" nin kökünü kurutsun» — CR. Motosiklet duvara çarptı, üzerindeki genç yaralandı Şaban isminde bir şoför dün motosikletle Beşiktaştan Aksara iya giderken karakol sivarında . müvazenesini kajbetmiş ve hazla igitmekte olan motosiklet “bir | bakkal dükleânnın duvarına çar. i pip parçalanmıştır. bey, İstanbul polis mektebi mü- | tir. Mektep bandosu ve ayrıca | çini söylemişlerse de Veli dinl: di le la > dürlüğüne tayin edilmiştir. Bahri | bir saz takımıda gezintiye iştirak | memiş ve çocukları yakalayıp | meye kald m nil al dn mi bey dün Zonguluktan "gelmiş | edecek, saat 18:30 da dönüle | sopz ile de döğeüştür. Veli | , Garip ederi lm almmiz ve İdam tehlikeli bertte yar a ei e adliyeye teslim edilmişti Dursun yakalanmışlın andan hastaneye kaldırılmıştır. — etin ve terclme heleki mahfuzdur — TT li işine, yaramiyorlu A.B. — Gazeteleri unutma dop san