20 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 AKŞAM KÜÇÜK İLÂNLAR BAŞARAN YEŞ YAŞ TE YOL A LANA AŞ AYAŞ A 1 — İş arıyanlar Mürebbiye — Işi aileye mensup, tecili, İyi. referans'arı hala ve pek Gidi ir Alsssh alan matmazel müna- sip aile nezdinde iş arıyor. Beyoğlu Nano sokak 17 No dn Wiatmazel Av Busta sdresine mektupla müracaat —0 Mektepte çalışan lisan mual Mimi bir alman hanım — Aile nezdinde çocuklara bakma ve almanca, Hansızca dersleri yermek üzere iş arıyor. Tratik usvllerla insnesi almanca, dersi de verir ve lisanı çabuk öğretir. Adre: Ankara, Posta kurun No, 17. 8000 lira sermayem var — Küzli ve davamı iş ariyorum, Muf mektupla Şu adrese yorataatları, Sirkeci Anadolu oteli müstahtemi Saim efendi vasıiasile Hulüsi bey, 2— İşçi arıyanlar m Mürebbiye aranıyor — Sus diyede Oy yaşında bir çocuğa müreb- biye aranıyor gerair ve referanslarını Akşamda BEM, tahriren bildirmeleri, Türkçesi kuvveti — Omllkla işler hir daktilo JEzimdir. Mektupla Ga: İsta posta Katusu 1571 mürammak — 9 “Tomacı aranıyor — Yeşlremle hoca han sokak No 21 Aydınlık tam Fallismesi Murat ve Hayri efendiya mü: Yacaat olması, —8) Memur aranıyor — Müteksitler den İstanbulda çalışmak üzere iki me nur ve taşraya gitmek üzere dört me- sr alınacaktır. İl de mütercim arac Biyer, Mal ve makti kefalet şarttır Posta kutusu (1400) a terceme hal iie tahriren müracaat, 2: Çamaşırcı ve hizmetçi ara: miyor — Ortaköy Şila yurdu için ça maşirci, Ve hizmetçi hanımlara ihtiyaç vardır. Taliplerin hergön saat 10:22 ya kadar hastane Idara mıormurluğuna ma- Faosatlar, ii 3 — Satılık eşya yokuşunda in hanındaki on beygirlik motön ila mohilya ve sar eşyaya muvafik talip çıkmadığındar. 16 temmuz saat 10,09 behemelisi satılacaklarıı mal 41X57 santimelre genişliğinde kâğıt basan müstamel ye mokannsiz bir mate ban iakinssi maktuan 200 liraya sab ihlir. görmek istiyenlerin Sirkeci Ahmet Renzi ve çeriki mapazasına, müracaatlar, 8— Satılık taksi — 500 Tira muham meri kaymette. Brskin markalı, benzini güyet idarel, ya Hâstikleri yeni bir takal elumubili 21/6/054 perşembe günü Be- Coslonde atacaktır. Satılık kelepir spor olomo- | bil Peju markalı, beş beygir ve dört Hâslik, yani, çek ekemomik, her aksamı gağları. Pargalı Kurtulaş caddesi Saç, garaja müracaak, si Satılık kamyonet — 57 mod Şevrcle marka dört silindirli bir kam Yonu! ehwen Fiatla satlıktır. Eminonün- de Reşadiye caddesinde benzinei Sadik efendiye müracaat, > Acele satılık Ford otomobili — 1905 node, 8 silindiri, yepyeni, tâke bir alamolil” satlıktır. Görmek isteyen 41688 telefon etsin, —ı Salık deniz motörü — Sekiz Kişilik allı metre boyunda yenl tekne Fiat motörü ve deniz şanjımanı on mil sürat, 200 Jiraya acele satılıktır. İstip yade perükâr İhsan efendiye müracaat, —5 Satılık piyano — Mükemmel ak man arkalı çiyano (çapraz) ucuz Fiyata, Satılmaktadır. Beyoğlu Tonel Erkânıharp sokak (eski Türel sokak) No. 17 madam Anronikiya müracaat, <a 4 — Kiralık-Satılık ER amam Devren salılık dükkân — Beya yılla Aksaray İzamvay durağında 10 numaralı tütüncü ve sucu dükküm dey. gen satlıktır, “Kalefon: 20604, — 8 Kadıköy, Kızıltoprak — İstasyo: nuna 8 dakika, hir terefi demiryolu, diğor cephesi Bagdat caddesi ve bahçe istasyonu « Papaz bahçesi > nar mile maruf, #6000 arşın üzerinde, kora, gazino ve evi, eobzo bahçesi ve orl dört bostan kuyumu ve iki datrell bnneyi havi mülk eatlktır. Teliplerin aym mahalle vayahut Istanbul Balıkpazar 48 numaraya mnracnat. ) Kiralık aparıman — Tue İfsiye caddasinda Güreş apartimanının iç odalı Gairesi kiralıktır. Çok kullanışlı olup mükommel hamamı va bahçesi de Vardır. Kapıcısına miraran 4 Satılık hane ve dükkân — Sir. ide Nöbetine csdilesinla Darhasaıle sokağında köşe başımda 11 Ko hı hane altındakd 2 dükkAnla satılıktır, Dorunun: daki Salt boyo müracaal —1 Satılık yalı — Yeşikoy koyunun ortasında arkası gose, vüsatı 2030 metre müraliba, 67 metre cephe üzerin 1.80 metro genişliğinde, 80 mutra uzunluğun. da damlrden çıkma taraça, büyük kar ıkhane, yeldeğirmen tulumbalı token- mez kuyu, havuzlar, sarmiç, gara İşin görebilecek moteaddit mnştmilt, meye yalar ağaçlar, üzüm asrnaları, bodrum. katından imada 15 odalı mükemmel Kalde ahşap bir yal, Posla kut 19786 müracaat, -: sokağında 15 No,h tramvay tavakkut meballine iki dakika eesafede 6 odalı kürgir hans maktuan 8000 liraya satı hktir, Maballi mezikrda kömüzen Osman efendiye müracaat, Satılık Köşk — Bor heada bir sileyi geçlndiracak deracede, on dönüm kadar münbit arazisi bulu. nan merhum Erin paşanın 6 odalıkaş kü 2000 liraya satılıktır. Talip olanların muhtar Şevki beye müracastları, —1 Kârlı bir irat, acele satılık — Beyoğlunda Kulekapısında elnema sıra” sında No, 616 dükkân ecele satlık, Dakkâna müracaat, <3 Kiralık hane — Tayazıt Yezmeei ler Zeynep Kâmil sokak Mesadet apar. umanı sırasında 86 numaralı hane Lira: liktır. Beş oda, terkos, elektrik, haya gazi, kuşu ve bahçeyi bavldir ve gayet hayadardır. Talip olanlar salı ve cuma, günleri emat ikiden dörde kadar gere bilirler. —ı 21,000 Modada satılık apartıman — Müracaat; Moda cad desinde 209 numaralı haneye, cumalar 11-12 ye kadar, -1 sokakında 2D No.da hor movi fabrika, depo, garaj ve marangozlane olarak kullenılmağa elyerişi: bina ucuz Fiyatla kiralıktır. İsteyenler İstanbul Balikpaza: rında 84 No.ila Tevfik bay mağazasına müracaat, —ı ağa, Kayışdağı çeşmesi karşısında fev. kalâda nezareti hari, alt kattan denizi görür, bahçeli, 7 odalı, 88 No.h ev Mralıktar. Müracaat: 35 numaralı b ik hane — Tamamen mir takil 4 oda, havadar, kumpanya suyu; 18 liraya, Hacohosnahatun camii karş sında No, 12, Sultantepe, Üskodar, E Modanın en güzel yerinde rsallar — Modada Muhtarpaşa konağı sarşısındaki Düyük arsanın Bostan co: kağına yüz olan ayrılmış bir kısmı satılıktır. İskeleye mesafe İki dakikadır. ilmini görmek vo çeralli öğrenmek istayenlerin Ankara caddosinda Kansat kotüphanonlna müracaat, Kiralık pansiyon — El odali, ayda 90 lira sigortalı Hiarok bırakan bir pansiyon kiralıktır. Görüşmek: için Nuruosmaniyede BI numarada bakkal Bafız Nuri efandiya morasaat, Acele kiralık ev — Şişlide önren Kilisesi sokağında 88 numaralı 7 odalı müsali, (late kiralıktır. Bahçesi, m, berken ve elektriği vardır. ba “Iramyay istasyonuna 4 dakikadır. Ak, şamda (İ.H) ye mektupla müracaat. — Fatih tramvay durağında yanl yapılmış bina Jttimalinde onar metre cepheli izl arsn Sütıliktr. Fatih Mişancasında Tspanakçı zade sokak © No, ya müracat, — 4 Acele kiralık — Pangalıda Saka Kiralık hane — Kalıkoy Alıyol Salılık hane — Kadköyünde Mr Sirli oğlunda Boyciğim sokağında köşe başında 18 numarıh beş oda, bahçe, haram maball, garaj, elektrik, terkogu havi hana satılk — Satılık hanı iköy onla Moda caddesinde Zuhal sokağında 8 nu işl dışı boyalı allı ode, hamam, el terkos, hayapazını bayi gayek kullanı hane satılıktır. Merkür haneye mü gark karaatitanesi yarında tramvay yo ina çayal yakın beş odal elektrik, dar. kos ve tulumbalı iti suyu ve saire olan hane satılıktır. Görmek isleyenler her gün saat 12 den bira kadar mezkür ven cadesinde Arkası ya hayağar aynı zamanda, verilecektir, Hlektrik, terkos, ve bir dı talumbalı kuyusu vardır. Aynl cadde. Szerinde 9 numaralı haneye müracaat, | Satılık bağ ve köşk — Sanyer Yenimahalle tst0nde iskeleye 10 dakika, Boğaz, ve Çamılıcan mozaretl, 25 dönüm moyvalığı, çiçek, sebze bahçesi, bol ayarması, çiftilk tarzında md kemmel 5 odali köşk, ahın, havidir. Sarıyerde manifaturcı Sadık beye mü —e Satılık arsa — Şişlide Osmanbey: den yukarı, Gazi Inklâp Mozesi fetis linda ehven fiyatla arsalar. Telefon; 20624. Boyacıyan No. 62 Sirkeci, — 10 Satılık ev — Çenberlkaşla Osman boy matbaası sokağında köşe başında elktri, «u, hava gazı bulunan Marma- raya Kovkalâde türle ve apartımana tahil mümkün bulunan on beş odası ve bir miktar da bakçesi olan gayet sağlam kâgir Dir hane uygun bir fiatle eatılık va kiralık tür, Görmek: için içindekilere mnracaat, olunması Galatada Mumhane caddesinde Di, 58 numaralı Yeni Hayat otel ve irak hanesi devran gaılıktır. Otel bütan ari konforu ve mükemmel taslsafı havldir. Taliplerin otel müdür Giri Niyani baya müracaatlar, Satılık arsa — Suadiye pilinin kapısı karşısında müfrez arsalar satılık tir, Haritasını görmek ve sabibile gö rüşmek için elancı dale Meşrutiyet eldesi 60 No. Tak Harbi apartmanı 6 mümaralı daireye müracaat, Telefon: 40745, Suadiyede — Havadar ve mun tazam oy kiralıktır. Ast banyo, Bü, bahçe vardır. Suadiye Halasyonündan 6 dakika, Her gün Elat üzerinde 6I uumaralı eya ve Galata posta Eobusu, 5 — Müteferrik amaaan sm a Lise ve orla mektep talebe- lerine — Fransizen lisan ve riyaziye Mektupla mara: Maçkapalas B-9 Telefon: #1 4 DI YO — Deniz va tramvay yollarına yakın dör beş oda ve bahçeli kârgir avleri olanların son fistları ye izahatla İstanbul posta kutusu 877 Şeref adresine yazmaları, Markası Doç Viktorya, Müracaat etmek istiyenler: Talafon 42838, işlek bakkaliyı Almanca dersle — ula tedi bir Alman hanımı almanca dersleri vermektedir. Cumadan. 'masda hergün saat #ten 7 ye kadar müracaat: Molla Nezih E. Taksim Sokağı 8. z Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarehanesini © des olaraiz göstermiş olan karilerimizden MDA-BS-M-ER ML-ABK - RT- Kiralık LM - OZ-IH- mamlarına gelan mektupları (dare perizden aldırmaları meraudur. Acele salık kâgir hane — Bayazit - Çarşıkapı arasnda tavçantaş mahallesinin “karakol sokağında yeni nezareti ikiye kabil | “İstanbul Valiliğinden i TABELALAR ve LEVHALAR Damga Resmi 30, 50, 300 Kuruştan ibarettir Resme tabi olanlar Ticarethane, Yazıhane, Muayenehane, Fabrika ve emsali mücs- seseler için ilânı havi yazılı, resimli vesair alâmet işaretli levhalar; yalnız isimden veya unvandan veyahut adresten ibaret bulunan küçük, büyük tabelalar ( Kâğat ve mukavvadan başka ) Tahta, Saç, Cam, Kumaş, Tel, Parke ve Pirinç pilâkalar gibi maddeler üzerine ışıklı ve ışıksız yazılarak veya tertip olunarak teşhir edildi dirde aşağıda gösterilen usul dairesinde damga resi Bunların yukarıda yazılı yerlerin kapılarına duvarla, ına, vitrinle rine veya herkesin gelip geçtiği yerlere asılması yapıştırılma: konması, sokaklardaki duvarlar üzerine yazılması, parkeler üzerine tertip olunması, ve her nevi vasıtalar üzerine yazılarak veya tertip olunarak gezdirilmesi teşbirdir. Resmin Mıktarı Resim, Levhanın büyüklüğüne göre hesap edilir. Kapladıkları yerler : Bir metro murabbaının yarısı veya bundan aşağı olanlardan 30 Kuruş, Bir metro murabbamın yarısından bir metro murabbama kadar olanlardan Ge Bir metro murabbaından fazla olanlardan (Ne kadar fazla olursa olsun) 300 tur. Ve bir defaya mahsustur. Sene değiştikçe aynı levha ve tebelâdan tekrar resim alınmaz. Yüzleri birden fazla olan levha ve tabelaların her yüzü ayrıca resme tabidir. Evvelce resmi verilmiş olan levhalar Yukarda yazılı resim mıkarları 1 Haziran 934 Tarihinden mute- ber tarifedir. Bu tarihten evvelki tarife bu mıktarların yarısından iba- ret idi. Evvelce eski tarife üzerinden resmi verilmiş olan İevhalar- dan yalnız arttırılan mıktarda resim alınır. Yani evvelce 15 veya 25 veya 150 kuruş resmi verilmiş olanlardan bir bu kadar daha resim alınır, Bunun sahiplerine eskiden verilmiş olan makbuz- larla levhalarının tastikli kopyalarının müracaat esnasında gösteri mesi icabeder, Resim nasıl verilecektir Arzuhal Levhalar ve tabelalar üstüne pul yapıştırılmaz. Bunların resmi bakten ödenir. Bunun için levha ve tabelanın üstündeki yazılar barfi harfine ve eb'adı da dikkatle ölçülerek arzuhale yazılacaktır. Bu malâmatın bir kopyasıda raptolunacaktır. Levha ve tabelaların üzerinde yazıdan başka resim, çizgi vesair işaret ve alemtler varsa sonradan yapılacak kontrolda bir ihtilâfa meydan vermemek için bunların da gerek arzuhalde ve gerek kopyada tamamile gösteril mesi icabeder. Arzuhaller bastırılmıştır. Aşağıda yazılı kişelerdeki tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. tarifat vardır. İsteyenler bunları doldurup pullayarak | zikrolunan kopya ile birlikte verebilirler. Ödeyecekleri resim mıktarı 100 kuruşu geçenlerin makbuzlarına yapıştırılmak için iki kuruşluk damga pulunu kişedeki tahsildara vermesi lâzımdır. Bir kaç levhası olanlar her levha için ayrı ayrı arzuhal vermiye- memurlar Bunların üstünde de cektir. Levhaları hakkındaki malümatı arzuhalde alt alta yazacak- lardır. Matbu arzuballere sığmıyacak kadar levhası veya mündere- catı fazla olanlar istedikleri şekilde arzuhal yapıp verebilirler. Tica- rethanelerinin haricinde veya başka yerlerde levhaları olanlar ber yere ayrı ayrı arzuhal vermeğe mecbur değildirler. Bunların hepsini bir arzuhale yazarak ticarethanelerinin mensup olduğu kişeye vereceklerdir. Müracaat günleri: Yaluva, Adalar, Bakırköy, Çatalca, Silivri, Kartal, Şile, kazaları dahilindeki mükellefler bu kazalardaki mal dairelerine Hazi sonuna kadar müracaat ederek resimlerini ödeyeceklerdir. Diğer kazalardaki levhaların resimleri aşağıda yazılı yerlerde ve müddet içinde alınacaktır. Fatih : 25 Hazirandan 30 Haziran akşamına kadar Fatih Mak müdürlüğünde. Kadıköy: Üsküdar : 20 Hazirandan 30 Haziran akşamına kadar işbu Mak Beykoz : müdürlüklerinde Sarıyer : Eminönü: 1 Temmuzdan 3İ Temmuz akşamına kadar Eminönü Malmüdürlüğünde Beşiktaş : 1 Temmuzdan 31 Temmuz akşamına kadar Yüksek Beyoğlu : Kaldırımdaki Malmüi Erbabı Ticaret ve Sanayiin nazarı dikkatine Mühim ilân: İstanbul Ticaret ve Sanayi odasından: Senelik oda kayıt ücretlerinin tahsil müddeti Haziran nihayetinde lam bulacaktır. Yalnız 1933 ve 1934 kayit ücretleri bu müddet zarfında cezasız alınacaktır. Hazirandan sonra iki misli de cezası vardır. Ve icra dairesi marifetile tahsil olunacaktır. Bunlara mahal kalmamak için, benz ücreti kaydiyesini vermemiş olanların, borçlarını hemen tediye etmeleri son defa olarak ilân olunur. 3307, bi