20 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

20 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 20 Haziran 1934 Edebi müsahabe (Baş tarafı 5 inci sahifede) Seri bir tren yolculuğunda, şair kim bilir ayrıldığı yerde nasıl ha- tıralar bırakarak, koşup gidiyor. Bakınız, bu yolculuğu tasvir eder- 'ken - parçayı tamamile zikretmek isterdim - ne diyor: rabanı uzaklaşır tersine, Tıpkı geriye dönen hatıraların Şairde en ziyade nazarı dikka- te çarpı 'da ve hemen daima güzelliğinde ve inceliğindedir. Yalnız her ibzal edilen güzellikler kabilinden bun- lara hemen her adımda tesadüf bihlerin güzelliğine o kadar mef- tundur ki onları mümkün değil terkedip fedakârlık gösteremiyor. Bu bir kusurdur, nazımda bizi dereceye kadar oyalıyan bu meb- galiyet nesirde, güzelliklerine rağ” men, adeta kızdırıyor. Bunu kendisile görüşürken söy- lemekte mahzur görmedim, bura- 'da da kaydediyorum. Ben bu Tazımı söyleyince o derhal teslim saten kendisi de bumu farke- diyormuş, ve gülerek: «Ne yapa yım? Bunlar hatırıma | geldikçe silkip bir tarafa atmak kuvvetini bulamıyorum» dedi. Doğrudur, bunu yazı yazanlar hep bilirler, fakat imsak imkânı bulunsa ne iyi olurdu! Sabri Esatta başka ufak tefek kusurlar da yok değil. Meselâ bazı kelimelere meftuniyeti ve bunla rin uyandıracağı hayale fazla mü- yacaati, Esnemek bu kabildendir. Onda duvarlar, yataklar, deniz- ler, daha bilir miyim neler, hep esner. Diğer bir kusur da bazı ke- limelerin yanlış telâffuzu binaen- aleyh yanlış imlâsıdır. Buna misal i zikrede- ceğim, biz pancur deriz. Bu kusur tadadında gecikmiye- ceğim, zaten o büyük meziyetle- rin yanında böyle ufak tefek na- kisaların ne hükmü olabilir? Her halde yeni neslin istikbal hattâ bugün için, pek büyü ile an Esattir, Bunda hiç şüphe edilemez. Halit Ziya Uşşakizade olarak pancor kelime: için, ik sevgi Hayvan ihracatı Çarşamba günü İzmirden Pireye Hareket eden Ege vapurile Yuna- mistana 730 sığır, 590 koyun, 15 beygir ve 498 kuzu ihraç edil- mişti Cuma günü, İzmirden Maltaya bareket eden Alman bandıralı Angura vapurile de 300 dana Malta adasına gönderilmiştir. Simavda yeni bir teşekkül Simav 17 — Küçük Bursa na- mile maruf kazamızda geçliği korumak maksadile yeniden bir * Gençler Evi ç teşekkül etmiş, Idare heyeti muallim ve memur lardan mürekkep olan bu teşek: kül hallamız. tarafından büyük bir alâka ve takdirle karşılanmış- Gençler Evi çok kısa zamanda ıydana getirdiği saz beyetile Ml kemeeri dün akşam ver . pek fazla alkışlar Serbes yüzme rekoru Libertilak (Vaşington hükümeti) 18 (A.A.) — Jak Medida, 500 yarda serbes yüzme dünya reko- runu 6 dakika 25 saniyede kır mıştır. Evvelki rekor 6 dakika ile Baster Kraba aitti, en düdüğü uzun kırbaç sesine; ik isimlerinden biri Sabri | Adana 14 (Hu- i) — Hararet derecesi güneşte 56... Adana yar nıyor. Sokaklar öyle sıcak, öyle | sıcak ki; yürür. ken sicak hava | Jgalarına çar pıyoruz i Halk, güneş graba yaklaşır. ken bağlara, bal gelere, damlı yu kenarın: ağaç alilarına sökün ediyor, Bu- ram buram ter- liyoruz ve bazı ilerde öyle oluyoruz ki, sıcak tan hemen Seyhana dalmak isti- yoruz. Şehirde müthiş buz sarfediliyor. Kilosu iki kuruşken evvelki gün ralık 25 kuruşa kadar fırladı. Buyancılara, ayrancılara, şerbet Harıl harıl çalışıyorlar. Halk, Türk birası tabir edilen ve böyle göb- ret kazanan aşılama buyanı kö- püklü köpüklü çekiyor. Hangi Üzüm incir Izmirde Ancak 300 çuval stok kaldı İzmir ticaret odası, mevsim iptidasından şimdiye kadar in ve incir satışları hakkında mü- him bir rapor hazırlıyarak iktisat vekâletine göndermiştir. yare leşe cdiyoru Mevsim iptidasından şimdiye kadar İzmir borsasında 48,690,450 kilo üzüm satılmıştır. Geçen ii tarihte 54,180,087 kilo satılmıştı. Mevsim iptidasından şimdiye kadar İzmir limanından muhte- lif ecnebi memleketlere 55,421,061 ayni tarihine kadar 58,172,721 kilo üzüm ik- racatı yapılmıştı. Mevsim iptidasından şimdiye kadar İzmir borsasında 19,754,860) kile i tılmıştır. Geçen se ne ayni tarihte 15,416,978 kilo incir satılmıştı. Mevsim iptidasından şimdiye kadar İzmir limanından muhte- Hf encebi memleketlere 26,532,469 kilo incir ihraç edilmiştir..Ge gen sene ayni tarihe kadar ya pılan ihracat 255,816,381 kilo idi. Artık incir stoku azaldığı için piyasada hararetli muameleler olmıyor, > Fiatlerde bir miktar 'düşki vardır. İzmirde mev- cut incir stoku 300, üzüm stoku 12,000 çu Çocuğunu öldüren bir ana yakalandı Adana 18 (A, A.) — Kadirli kazasının Haradallk köyünden Emine isminde bir kadın gayri meşru olarak doğurduğu çocu- ğunu boğarak öldürmüş ve get ana yakalanarak adliyeye teslim olunmuştur. Adanada Yıldız parkı ve Satanlara adım başında rastlıyoruz. | sokağa sapsanız bu se: — Aşılamadır ba, Türk birasından iç! Bu yıl Adanadi detli başladı. Sanki x çok gide m yellerine tutulduk. Gün oluncaya kadar cehennemi saatler geçiriyoruz. Maamafih bu firaklı vaziyet vasiyet, akşama doğru dağlyo va halk Seylan eekilerindeli parklarda sulara dalarak, altlarındaki o masalar ağaç yanlama: Otluk kavgası Ödemiş civarında iki cinayet Ödemiş civarında bir otluk kavgam yüzünden cingöz oğlu Ahmet mamında biri, (Mehmet isminde diğer bir genci tabanca ile ağır surette | yaralamıştır. Yaralı dört gün sonra ölmüş, katil de yakalanmıştır. Gene Ödemişin Beydağ nah- yesine bağlı Kuzudere köyü muh- tarı Ali efendi, danasının bac- #inden dolayı asabiyet gelen Mehmet oğlu Hüseyin tarafından tabanca ile öldürülmüştür. Katil kaçmıştır, şiddetle aranıyal Eskişehirde Halkevi kupası maçları Eskişehir 18 (Has — Halkevi spor şubesinin koyduğu kupa maçlarına cuma günü başlanacak- tır. ilk defa Idman yurdu il Demir spor ve bava mektebi il tayyare alay takımları karşılaşa- caklardır. Lik maçlarına kupa maçlarından sonra tommuz ayında başlana" caktır, Karamürsel memurlar kadrosu Karamürsel (Hususi) — Mall sone münasebetle her vekâleten yeni kadrolar peyderpey tebliğ edilmektedir. İnhisarlar memuru Hikmet bey Kandıra kazası lahisarlar memur- loğuna naklen tayin kılınmış ve ve inbisarlar tuz memuru Ali EÇ, tekaüde sevkedilmiştir. Orman dalresine; ili mühendis ve üç muhafaza memuru ilâvesile kedro sekize iblâğ edilmiştir. Karamürselde ihdas edilen müs- takil liman memurluğuna deniz ticaret müdüriyetince Lütfi bey tayin edilmiş ve vazifeye başla mıştır, i Adanada yaz geceleri Hangi sokağa sapsanız bu i işitirsiniz: Türk birasından iç! sesi rak başına işli * yen sıcağı atıyor ve dinleniyor. Yıldız. parkta gece çok mefis- tir. Seyhan, Yıl- diz parkının önün- den derin ses: | lerle akıp gider. Sularda yıldız ların oynadığını görürsünüz... Set boyundan birçok | gölgeler nehre vurur, Nehir sanki | ta umumi rağbete | z heyeti ve Bilhassa, bu beyete dahil bulunan ve üç senedenberi İstanbul radyo- sunda, Salacak parkında dinlenen Saim beyin kemanı büyük takdir- ler kazanmıştır. Hanende hanımı” lar da muvaffak oluyorlar. Adanada yaz geceleri böyle | geçiyor... Şimdi halk, Karataş | iskelesinde açılacak plâjı sabırsız lıkla beklemektedir. Bürhan Sadık Izmir sergisi Iş bankasıda sergide bir pavyon açacak Panayırın açılma günü olan 26 ii iş bankasının da onuncu yıl dönümüne tesadüf et- tiğinden banka panayırda kura- cağı pavyonda başardığı işleri hakkile teşhir edecek | tertibat alacaktır. Bu maksatla 700 m. relik bir saha özerinde on bin Tira sarfile büyük bir pavyon inşa edilecektir. Pavyonun dekorasyon İşlerini mütehassıs Kadri bey deruhte eti Muşta bir adam çifte ile vuruldu! Xx: Muş 18 (Hususi) — Memleke- | tin tanınmış ihtiyarlarından ve | biricik avcılarından Kerim efendi | arkadaşı köylü Celâl beyle bir- likte şehir civarında ava gitmiş- lerdi. Iki arkadaş İstirahat eder- lerken Kerim efendinin elindeki çiftenin tetiği bir ağaç dalına takılmış namlusu koltuğu altında bulunan çiftenin bütün saçmalerı Kerim efendinin kolunu parçal mıştır. Yaralı Diyarbekir basta- nesine gönderilmiş ve görülen lüzum özerine kolu kesilmi Bazi suyu Eskişehire getiriliyor Eskişehir 18 (Hususi) — Ka; langı dağında bulunan ve Gazi suyu denilen suyun şehre getiril i için faaliyete geçilmişi Perşembe günü vali, fırka rci ve daha birçok zevat Kalabal a tetkikatta e mesi için 300 bin liralık bir masraf yapılacağı tabmin edilmektedir. Maamafih bu miklar, istikşafı yapan Fransız şirketinin vereceği ordan sonra tahakkuk ede- Drama mübadilleri Pendikte oturan Drama mübadile den 76 sile reisi nümna Mehmet, KA mil ve Mehmet efendiler yazıyor Bir 450 müfunlu 76 sile, Lozan ymua- hedesinden sonu Dramanın Zağriç kö- yünden mülbadeleye 18bi tutularak İtem: bula geldik. Sakit hanedandan metrük büyük bir hantye iskân edilir. Fakat iskân edildiğimiz. evi muahharen bir Rum satn aldığı cihetle, oturduğumuz evi tahliyeye ve sokak ortasında kak mağa mecbur Dahiliye vekâletinin, vaki olan müracaa, mız. üzerine, İstanbul viliyetine gön derdiği 4014-1080 numaralı emimame- sile inkânumıza ba muş İse de bu defa da emliki milliye idaresi işe kanşarak iskânimiz gene geri kalmış ve bugüne kadar hakkımız ihkak. dilemiştir. Binaenaleyh perişan ve elim hal ve koymanızı çek rica ederiz. TAkşam: Dramalı mübadillerin bu mektubunu dahiliye vekâleti” nin dikkat nazarını celbetmek için meşrediyoruz. Bu zavallı mü- badillerin iskân vaziyeti ne saf- hada olduğunu bi eğer bunların iddi hile iskân haklar mübadil ve muhacirler gil ların da iskân edilmeleri lâzımdır. Dahiliye vekâletinin bu zavallı. ların müracaatini lâyık olduğu ehemmiyetle tetkik ve nazarı iti- bara alacağından eminiz.) Gayrimübadillere tevziat Gayrimübadil okuyucularımızdan bir zat yazıyor: Gayrimübadillere bir müd deltenberi bono tevzi ediliyor. Fakat bu tevziat işinde çok mühim bir nokta umur tulüyor. O da her gün hangi numaran dan hangi numaraya kadar tevzint ya” gezetelerle — ilân ey Her | tevziat © yapılacak. ilân © edildiği tak dürde hemi "alâkadarlar, siralar “gelip pılâcağını Temektir. numaraları selmediğini anlamak işin. taban tep- mekten kurtulmuş, hem de izdikamın önüne gelmiş olur z (Akşam: Karimizin bu mese- lede hakkı vardır. Her gün tev ziat yapılacağı numaralar gazete- lerle ilân edilirse alâkadarların işi çok kolaylaştırılmış olur). Kapkaranlık bir sokak Okuşucularımızdan İsmail efendi yar yor Senelerdenberi Gedikpapada Tatli kuyuda Hattat sokağında oturuyorum. Givarımız çok kalabalik olduğundan s2 bahtan gece saat 24 e kadar bütün halk bu sokaktan geçer. Büyük bir derdimiz var, o da şudur Sokağımızda elektrik ve hava gaz lâmbası yoktur. Geceleri sokağımız zi- iri karanlıktır. Çok müşkülât çeki yoruz. Kumkapı nahiyesi buraya bir lâmba koyduruna bizi büyük bir dertten kurtar Kastamonuda feyiz ve bereket Kastamonu 18 (A.A) — Bu sene vilâyet içinde bütün mahsul- lerin feyiz ve bereketi geçen se- nelere nazaran çok yüksektir. Bil. hassa en mühim ihracat malı olan şecek olan elmanın rekoltesi yedi sekiz milyon olarak tahmin edil- kazalarında 130 bin ağaç ilâçlan- mıştır, Üçüncü ve son olan müca- deleye bu Alaşehir ve Eşme kazaları zeriyatı Alaşehir kazasında bu sene 1716 hektar buğday, 4390 hektar arpa, 619 hektar çavdar, 697 hek- tar bakla, 103 hektar böğrülce, 129 hektar nohut zeriyatı yapılmıştır. Eşmenin kışlık zeriyatı şudur? 30,000 hektar buğday, 13800 hek- tar arpa, 600 hektar çavdar, 30 hektar böğrülce, 200 hektar nohut, 10 hektar afyon.