20 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

20 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

20 Haziran 1934 ———— İ Deniz yolları LETMESİ Karaköy » Köprabaşı Tel, 42862 — Blrkeci Mahnrdarzade ilan Tak 22740 amam Ayvalık Yolu BANDIRMA yp'jpir. Çarşamba 19da Sirkeci Rıhtımından kalkacaktır. “3325,, Trabzon Sür'at Yolu vapuru 21 Öİ Cumhuriyet “Haziran (| Perşembe 20 de G: nhtımndan kalkacak, Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- son, Trabzon, Rize, Hopa) Dönüşte bunlara ilâveten Pazı Ol, Pulatbane'ye uğ Bartın yolu BURSA 2'in Perşembe 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. (3351) Gcandinavian Near Easf Ageney an han) 4 üncü kat Tel, 44057 -8 - 40923 Svenska Orient Linien Göthenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo. Dansiç, Gynin Cepennbag Abo Rerml ve bütün balk lmanlar Şark ve Kar deniz. başlıca imanları arasında 16 günde bir erimek ve avdet için mum azam postalar. Güynia - Dansi - Golheuburg ve Osledan beklenen Yapılar, Blaland vapuru 29 Hazirana doğru Vikingland vapuru 28 Hazirana doğru Roland vapuru 29 Temmuza doğru, Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Koyenhaz, Güynin Gotenbarg, Dantriç - Stekbelın, ve Oslo, Umanları için hareketedenek vapurlar Bialand vapuru 26 Hazirana doğr Vikingiand. yapuru 80 Hazirana doğru Roland vapuru 25 Temmuza doğru Tarla tafeilât için Galala'da Biel Vakıf ban (eski Arapyan hanında) # üncü. kata kâin acentalığına müraemat, Tel, 4 - 4057-8 pe, 88) DOYÇE LEVANT Linye Hamburg Bamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Balırisiyah arasında gzlmet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Reterdam'dan imanımız muvasalâtı beklenen yapurlar Akka vapuru 23 Hazirana doğra Arta vapuru 1 Temmuza doğru, Keraklea vapuru 8 temmuza doğru Agulla >» 8 > Tre 10 Bürgar, Varna, Köstence, Kalas ve Ibrail için İmamımızdan hareket. eüecek yapırlar Ukka vapuru 25-24 Hazirana doğru Arta vapuru 1-8 temmuza doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Rolerdam limanları için Hareket edecek yaparlar. Smyrna vapuru Jimanımızda. Winfued vapuru 20:21 Hazirana doğru. Delos yapuru 94-25 Hazirana doğru. Meraklea vapuru 85 temmuza doğru, Fazla tafellât Için Galala'da Oya klnyan hamnda Taster Blbermann ve ÇŞürekâsi vapur acentalığına m0. raceat. Telefon :44647 «6 (82) Doktor Hmmm: NIŞANYAN Faslalarını her gün akşama kadar Beyoğlu Tokatlıyan oteli yarında sokak 86 Noli mnayenelız Fotoğrai meraklılarına: Paranızı beyhude yere sarfetmeyiniz | Filmpakları sayesinde resimlerinizi daha par- lak ve daha net çıkarabilirsiniz. EN /i Fotoğraf levazımatını satan diearethanel Meşhur ZEİSS İKON ülmerini müeitren talep etmeniz; ktizasındandır. manfaatiniz 411) Askeri Lise ve Orta Mekteplere Talebe Alınıyor 1 — 934.935 ders senesi için İstanbulda bulunan Kuleli, Maltepe Liselerile Bursada bulunan Bursa Askeri Lisesine ve Kırk Kaledeki Askeri San'at Lisesine, Konya ve Erzincanda bulu- Dan Askeri orta mekteplerine ve Kırık Kalede yeni açılacak olan Sanat Gedikli Küçük Zabit hazırlanma mekteplerine talebe almacak 2 — Liseler 910,11 (1,2,3) cü ve orta mekteplerde 6,78 (1,2,3) ncü sınıfları muhtevidir. Sanat Ls. de orta kısmında vardır. Yal- — San'at Lisesinin yalnız 9 Orta Mektep mezunlarile san'at mekteplerini bit ve Askeri San'at lisesinin orta kısmıdan mezun olanlar ara- sında yapılacak müsabaka ile alınırlar. San'at mektepleri bitirenler tercih edilir. 4 — Almanca okuyan talebeler tercihen alınacaklardır. 5 — Mektekler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizat ve kitapları hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. 6 — Liseyi muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenlerin müsabaka ve imtihanına girerek kazandıkları takdirde Askeri Mühendi Fen memuru yetiştirilmek üzere bir kısmı Almanyaya gönderi! 7 — Bütün mekteplerde kaydü kabul mekteplerin bulundukları yerde 1 Temmur 934 de başlar ve Ağustosun birinde biter. Bununla) beraber kadroda münballer kalırsa ders senesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden nakil suretile talebe alınmağa devam olunur. 8 — Mekteplerin bulunduğu yerler haricinde askeri lise ve orta mekteplere kaydedilmek isteyenler 15 Haziran 934 den Temmuz sonuna kadar bulundukları yerlerin askerlik şube- lerine müracaat edebilirler. 9 — Mekteplere girmek için lâzım gelen şartları bildirir kaydü kabul şartnameleri ve mubtaraları bütün askerlik şubelerinde , mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. 10 — Kaydi kabul şartları geçen senekinin aynıdır. 11 — Karık Kalede açılacak olan san'at Gedikli Küçük Zabit Mek- tebine ilk mektep mezunlarından en az 15 yaşını bitirenler alınır. Bu mektep leyli meccanidir. Tahsil müddeti iki senedir. Ayrica muayyen stajı vardır. Bu mektep mezunları san'at Gedikli Küçük Zabiti olurlar ve di- ğer san'at küçük zabirleri gibi muhassasat alırlar. o (3244) Akyazı askeri kereste fabrikası müdürlüğünden: 935 senesi mayıs nihayetine kadar devam etmek üzere Fabrika- mızın kürt kırığı ormanından Tokurcunda Fabrikamız Şubesine sekiz. bin metre mik'ap ve kuzuluk civarında fabrikamız anbarlarından Adapazarı istasyonuna nakledilecek üçbin metre mikâp mamul ve gayri mamul muhtelif cins kereste ve tomruk 10 Hari 934 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle vekapalı zarf esulile münakasaya konuldu 30 Haziran 934 o Cumartesi giinünde saat on dörite Adapazarı Maliye Dairesinde ibalei kı yesi yapılacaktır. Taliplerin (*,7,5)dan kürt kırığı orman içinde bin beş yüz altmış ve Adapazarı için dört yüz seksen dört lira pey akçelerile ve yahut muteber bir bankanın bu miktar teminatı bavi mektuplarile usulu dairesinde ve yakti musyyeninde öğleden evvel Komisyonumuza ve şartnameyi görmek iste ler fabrikamı- za ve Adapazarında birinci park karşısında sskeri kereste fabri- kası yollama Memurlunğuna müracaatları ilân olunur. (3145) İstanbul Tapu ve Kadastro Müdürlüğünden: Ayda “35, lira ücretle bilimtihan iki Daktilo alınacaktır. Talip olanların Haziranın 261ncı Salı gününe kadar hamil oldukları vesa- tadayl e İsti “3338, VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 22925 İzmir ve Metsin | Sür'at yolu PETROL NIZAM SAÇ bakımı için en iyi bir ilâçtır. vaptru 87 Saç dükülmesini ve kepekleri SADIKZADE “Haziran 'durduru, CUMA günü saat 11 4 Sirkeci rhtımından kalkarak, doğru İZMİR, Antalya, Mersino gidecek, Dörunçte bunlara ilâveten Alanya, Kallük, Çanakkaleya uğrıyacaktır. İzmir Sürat Yolu SAKARYA vapuru Ee Perşembe çonn esat 16 da Galata rihtrimdan kalkacak doğru İzmire gidecektir. Ba vapar her pazar. günü sent 16 da İzmirden kalkıp doğru İtanbula gelecektir © Karabiga yolu Eer Cumartesi, Çarşam- ba günleri saat 80 do Toptane nhlumundan bir yapur kalkar. Gidiş Ve dünüşte mutat iskelelere uğrar. MÜZAYEDE iLE Satış Sandal bedestaninin eşya, ir edilen mükemmel meça Ağacından yapılmış modern yemek odası takımı, eibise dolapları, tuvalet masası, yazıhaneler, kanapa ve sandalyeler, ölektrik avizeleri vesaire. Yarınki Perşembe gönü sazt bir bu çukta bilmüzayede satılacaktır. (26) Muallim aranıyor “Ankara'da Türk Maarif cemi yeti ile hususi mektebin orta kısmında müştereken Türkçe, Fen bilgisi, Riyaziye dersleri okut- Muallimlik evsafını haiz olanların vesaiki ile birlikte Ankara'da Türk Maarif cemiyeti Umumi merkezine müracaatları. “3153, İzmit yolu İLÂN Yaz tarifesi Osmanlı Bankasının Galata, İ | Pazartesi gününden manda ber Yenicami ve Beyoğlu devairi, | gön tir vapur cuma ve salı gönleri Milli Hakimiyet Bayrami münase- betile Haziranın 24 ncü Pazaı nü kapalı bulunacaktır. tanbul Evkaf M ğü ilânlaı Kiymeti muhammenesi Lira K. 400 00 Şeyh Mehmet Geylâni mâballesinde Arpacılar cadde sinde 34/36 No.lı iki dükkân tarzında bilâ hava dük- 'kânın 1/4 hissesi. (5653) Üsküdarda Selâmi Ali Efendi maballesinde Çıkmaz Mesrup sokağında 1 No.li ve 171 metre terbiinde bulunan arsanın tamamı. (1385) Sultanahmet civarında Ahırkapıda Can kurtaran, namı diğer Seyit Hasan camli müştemilâtmdan 52 metre terbiindeki helâ arsası, (990) Lânga'da Bostancıbaşı Abdullahağa mahallesinde eski Küçük Lânga caddesinde eski 94 No.l. 210 metre terbünde bulunan arsanın tamamı. Yukardaki mahlül emlâk satılmak üzere yirmi gün müddetle ilâna konmuştur. İhalesi Temmuzun Ti inci Çarşamba günü sa Tail pey. mkçelerle beraber mahir kalemine sazt © da diğer günler saat 148010 Tophane rıhtımından kalkacaktır. 120 00 104 00 420 0 Kilo. Cinsi, 50000 Ekmek 36000 Sut 27000 Yoğurt 1800 Makarna 500 Şebriye 1500 Ün 1600 Pirinç unu 800 Nişasta Guraba Hastanesine 934 senesi zarfında lüzumu olan yukarda <las ve miktarı yazılı sekiz kalem erzak Haziranın on dördünden itibaren ayrı ayrı aleni münakasâya vaz'edilerek Temmuzun 4 üncü Çarşamba günü saat on beşte ihaleleri icra edileceğinden talip olanların şeraiti anlamak Üzere her gün Levazım kalemine ve ihale günü de İdare encümenine müracsatlar. (3175) Maliye vekâletinden: On bin gişesi bir kiloluk ve bin yarım kiloluk ve iki bin aişesi çeyrek kiloluk olarak yerli mamulâtından on yedi bin gişe yazıldıktan sonra siyah olan mürekkep satın alınmak üzere kapalı Zarfla münakasaya konulmuştur. Şartnamesi Merkezde kırtasiye müdürlüğünden ve İstanbulda Dolmabahçe kırtasiye deposundan alınacaktır. Mürekkep imalâthanesi olupta vermeğe talip olanların beş yüz ikik buçuk lira teminatı muvakkata ve şartnamede yazılı vesaik ve nümuneyi müstasbiben 9 Temmuz 934 tarihine müsndif Pazartesi günü saat on beşte mübayaat komisyonuna müracaat eylemeleri 43329, | İ : İ Istanbul belediyesi Ilânları T : | Keşif bedeli 1553 lira 41 kuruş olan Çubuklu gaz depolarındaki 7 mumaralı anbara demir çalı inşası pazarlıkla İhale edilecektir. Talip olanlar keşif evrakını görmek ve şeraiti anlamak Üzere Le vazım Müdürlüğüne, Pazarlığa girmek için do 116,5 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 216/934 Perşembe günü saat on beş» at etmelidirler. o (3265)