26 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

26 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

26 Temmuz 1934 At yarışları başlıyor Veliefendi at yarışları bu haf: ta başlıyor. Bu sene koşuya gi recek atlar, diğer senelere nis betle daha çok olduğu gibi atla rın yarışlar dolayısile gitgide düzelmesi koşulara da ayri bir Zevk vermektedir. Bilhassa Av. rupadan yeni getirilen bir kaç İngiliz atının yeni olarak İstan bulda koşmasını. seyredeceğiz. Bunlardan prens Halim beyin Fransadan aldığı ve oradaki bü- yük koşulara iştirak etmiş olan Ronklon ismindeki atı çok dikkat azarı çekmektedi Bu hafta bahsi müştereke işti Kak edenlere bir fikir verebilmek öçin koşulara iştirak eden atların şimdiye kadar ne yaptıklarını ya- Zacağız. Birinci koşu: Üç yaşlı yerli yar Fim kan İngilizlere mahsus olan bu yarışa beş at iştirak etmiştir. Bunların içinde göze çarpan Cey- lân ismindeki kısraktır. Dağ kızi da Ceylâna kuvvetli bir rakip ola- yak gözükmektedir. — İkinci koşu: Bu koşu ingiliz atlarına mahsustur ve yedi at iş tirak etmi Bunların içinde M. iyanadan ye ni ve Sak vator at vardı Bunlardan (Bare) bu sene Viya- nada iyi koşu yapmış bir attır, birincisi de Viyananın en iyi co- keylerinden (Tokaç) tır. Prens Halim beyin Ronklonu da bu ko- iştirak edecektir. Bu iki atın zükmektedir. Koşu bu üç atın arasında büyük bir mücadele ile kazanılacaktır. Bunların boğusma- sından (Bayard) ın istifade etme- | si ihtimali vardır. Üçüncü koşu: Koşu kazanma- imiş yerli ve araplara mahsustur. Dokuz at iştirak etmiştir. Geçen sene bu koşuyu kazanan (Vezir) gene en başta gelmektedir. Bu- nun kuvvetli rakibi de Halim be- yin (Hakanı) gözüküyor. Esasen koşunun mesafesi (1200) metre olduğundan yazılan atların he- men beş altısı baş ve burun far- kile koşuyu bitireceklerini tah- omin etmekteyiz. Bu koşunun arasından kazana- Sağı seçmek pek güç olacaktır. Dördüncü koşu: İngiliz atlari- pa mahsus hendikap koşusudur. Bu koşuya beş at yazılmıştır. Bun- ların işinde Akif beyin (kazba- dalya) sı ile Ahmet Fikret beyin (Piyeri) biribirlerine çok kuv- vetli rakip vaziyettedirler, dd- manlar. esnasında gösterdikleri kuvvet biribirinin aynidir. Cö- keylerden hangisi iyi binerse ko- azanacaktır. koyu: Yarım kan İm gilizlere mahsus ve hendikap olan bu koşuya altı at girmiştir. Bunların içinde en çok kile al masına rağmen en başta gene Yıl dırım gelmektedir. Yalnız işi Zimize nazaran omuzlarında olan bir arızadan dolayı idmanları biraz geri kalmış, bu vaziyet do layısile Yıldırım bu koşuyu ka- zanamazsa diğerlerin içinde Sel- ten ve Bilge koşunun favörileri arasındadır. Bizim yazdıklarımız idmanlar Zsnasında gördüklerimiz ve bu- mun üzerine yapılmış kendi tah- moinlerimizdir. Bahsi müştereke irak edeceklere bir tavsiyemiz bu güzel atları yarış yerinde bir kere de kendileri gördükten son- va hangisi üzerinde oyniyacakla- Tına o zaman karar vermeleridir. | (Hususi) — Ku Kavun memleketi: Kırkağaç Kırkağaçlılar kavundan geden istifade edemiyorlar? Kirkağaç 19 kağaç halkının geçim vasıtalar arasında mühim mevki tutan il mahsul Kavun ve üzüm. Kırkağaç kavu- nu nefaset ve lezzetile kendi- sini dünyaya ta- itmiş ve mem- lekete refah ge: tiren mübarek | bir mahsuldür. Buhrandan ev- velki yıllar kavun yetiştireler mü- him istifadeler ederlerdi. fiatler yüksekti. Bunun i dar geç satılsa gene bir kâr bıra- kırdı. Buhran gelip te her şeyin fiati düşünce maalesef bundan edi- len istifade de hiçe indi. Kavun mahsulünün idrake baş- landığı andan itibaren satışına mâni olan sebeplerden en bi si dren navlunlarının yüksekliği dir. Alıcılar, kış gelip te diğer ka- vun yetiştiren memleketlerdeki vardır. kavun istihlâk edilmedikçe Kırkı ğaca ayak basmazlar. Maamafih bunda hakları da vardır. Kırka- açtan Bandırmaya kadar bir ve gon kavun navlunu yüz elli lira tuttuğuna göre diğer memleket lerden daha ucuz navlun ile ka- vun tedariki imkânını bulan ali- cıların Kırkağaca ancak kış baş- ladıktan sonra gelmeleri pek ta- bildir. Çünkü artık bu zamanda istihlâk piyasalarında da kavun fistleri yükselmiş bulunur. Senede vasati 500 vagon ka- van yetiştiren , eğer navlunlar biraz daha müsait olsa ve müstahsil ili mah derhal satmak imkânını bulsa hiç şüphe- bu miktarı hattâ üç yükselle- bilir. Işin asıl acına- cak ciheti kavu- mun satıldığı mevsimde müstahsil elindeki Ta geçmiş olmasındadır. Kavunlar için tatbik edilen tarife tadil edi- lir ve yahut sebze tarifesine tâbi- tutulursa bütün Anadolu halki buranın nefis kavunlarını yemek fırsatına kavuşacağı gibi, müstah- sil de malını ilk idraki gününde satabilir, Nafıa vekili Ali beyefendinin bilhassa bu cihete nazarı dikkat- lerini celbederiz. savunların mutavasanla- Karısını öldürdü Kadın: “ Seni görünce domuz görmüş gibi oluyorum,, demiş Adanada Abdioğlu köyünde bir cinayet olmuş ve İsmail Safa be- yin çifliğinde amelelik eden Ha- san adında birisi, karısı Duduyu tabanca ile yaralayıp öldürmüş tür. Bu cinayet hakkında alınan malümat şudur. Hasan, güzel olan karisina son derece tutkundur. Buna mukabil Dudu kendisine biç yüz verme- mektedir! Hattâ Dudu iki def; kaçmış, ve köy heyeti üzerine evine dönmüştür. Hasa- nın bu hallerden vazgeçmesine karşı yaplığı teklife Dudu: be herif; demiş, ben s€- nin yüzünü bile görmek istemiyo- rum. Seni gördüm mü, adeta bir 'domuz görmüş gibi oluyorum? Hasan bu sözler üzerine taban- casını çektiği gibi yedi el ateş et- Çıkan kurşunlardan biri Dudunun arkasından girerek ka- bini parçalamış ve cansız olarak yere yıkmıştır. Katil yakalanmıştır. Uşakta hir konser Uşak 24 (A.A) — Halkevinin sanatlar şubesi musiki kolu kendi salonlarında parasız bir kons vermektedir. Milli günün akşamı- na tesadüf ettirilen bu konsere 500 kişiden fazla kalabalık gel ve çok neşeli bir gece yaşayarak geç vakit memnuniye- le ayrılmışlardır. Muğla civarında orman yangını Muğla 24 (A.A.) — Merkezin Domuzalanı mevkiindeki orma larda dün yangın çıkmıştır. Yan- gının bir kısmı söndürülmüşse de diğer kısmı devam ediyor, Ya, gin geceleyin Muğladan göri mekte idi | Urfada imar Yeni bir köprü yapılıyor, park genişlettirilmektedir Urfa 21 (Hususi) - yunlular devleti zamanında Urfa müteaddit köprüleri bulunan Ka- rakoyun deresi üzerine yeniden inşa edilecektir. Derenin şimal tarafındaki Mus- tafa Kemalpaşa caddesile cenu- bundaki hükümet caddesini bir hattı müstakim ile birleştirecek olan bu köprü Urfanın bu kısmı- nı çok güzelleştirecektir. Bu inşa- at dolayısile dereye nazır olan <s- ki hükümet binasının bir kaç oda- $ı da kaldırılacak ve yola kalbe- dilecek Belediye dairesi önündeki umu- ma mahsus bahçe genişlettiril. mektedir. z Tireboludi Tirebolu 18 (Hususi) — Türkiy: Köpek balıkları Mütehassıs Izmirde işe başlıyor Iktisat vekâleti balıkçılık müte- basısı mister Simson yakında İzmire gidecek, körfezde ve bil- bassa körfez ağzında bu sene artmış olan köpek balıklarının itlâfı çarelerini araştıracaktır. Izmiya namı verilen bu köpek balıkları küçük kayıklarla avlan- mağa çıkan Urlah balıkçıları bile korkutmaktadır. Erzurumda mahsul iyi Vaktinde yağan bol yağmurlar | sayesinde bu sene bilhassa Pasin- İ ler ve Dabhanda diğer senelere nazaran zeriyat çok iyi görülmek: tedir. Yalnız bir kaç gün evvel düşen yağmurdan bazı köyler zarar görmüştür. iile anılan kasa- gü balarından biri de Tireboludur. Müteaddit koylarla süslü sahillerinde tabiatın insanları hayrete düşüren tatlılıklar göze çarpar. Süratle nüfusu artan kasabada bilhassa son 6 sene zarfında bariz bir uya- maki & değer hı et abeleri Pek ek e kadim derebeylil #eaddit kaleler, tabyalar, bu kazaya muhte; Hâlen işlemekte olan bir kaç fındık fabri taribi olan Tirebolunun tetkike devirlerinin bakiyeleri mü- bir manzara verir. s1 vardır. Türkiyenin her parçası gibi Tirebolu da görünmiyen bir bıza terakki ve inkişaf yollarında yürümektedir. 'MUHABIR MEKTUPLARI 5 Diyarıbekirin elektirik meselesi, Diyarıbekir 17 (Hususi) — Perşembe günü saat on beşte bet lediye meclisi fevkalâde içtimaf ederek belediye reisi Şeref beye, belediyeler bankasından şehrin elektrik tesisatı için yüz elli bini liraya kadar teminat ve taahhüt mektubu almasına ve bu teminat ve taahhüt mektubunun faiz ve şeraitini tesbit etmesine ve bun dan başka beş sene müddetle elli! bin liraya kadar istikraz yapmaz: ya ve icap ettiği kadar kargılık vermesine mutlak salâhiyet ver-' mişti © Şimdiye kadar adet üzerine ali-! nan mezbaha ücretinin kilo üze- zinden olarak koyun, keçi, kıvır-! cik ve kuzu etlerinin beher kile-' sundan üç, manda, öküz ve saire" etlerin beher kilosunda kuruş alınmasına. Tanzifat ve tenvirat resmini mesken olan hanelerin kıymeti beş bin kuruşa kadar olanlarını kkuk miktarlarının. yarıya” indirilmesine karar vermiştir. Ba karar bir çok fakir fıkarayı fazla para vermekten kurtarmış ve sex windirmiştir. Xi Şehrin elektrik tesisatınm pro jesini yapan mühendis Kâmran | Sımı beyin belediye encümeni kararile projeyi bir defada tesi- Satı taahhüt eden Ganz şirketi mü hendislerile tetkik ve tatbik et mek üzere Diyarıbekire çağırık. dağını evvelki mektul boylu yazmıştım. Bu davete icar betle on beş gün evvel gelmi olan Kâmran Sırrı beyle esasen burada bulunan ve Macar Ganz şirketi namına hareket eden elektrik mühendisi Hamdi bey 'mukaveleye raptedilecek listeyi tanzim ile notere tasdik ettirdik-" lerinden mukavele imzalanmıştır. Belediye mühendisi Lütfi bey şehre sekiz kilometre mesafede ki Çanakçı mevkiinde yapılacak elektrik fabrikasınm sukut mev amda uzun İh nivelmamını yapmakla on beş gündenberi meşguldür. Ayrıca” Ganz şirketi namına Diyarıbeki gelecek olan Hidro elektrik mür hendisi Macar M, Çanadinin gel mesine hükümetçe müsaade olun- muştur. M. Çanadi gelmiştir. ve proje. yi. yapan elektrik mühendisi Kâmran Sırrı bey Ganz şirketi mü- hendisi Hamdi, belediye mühen- © disi Lütfi beylerle beraberce son tetkiklerini bitirdikten ve bele- diyece de taahhüt ve teminat mektubu verildikten sonra şirket derhal fabrikaya | siparişini ye pacaktır. Mühendislerin on güne” kadar işlerini bitirmeleri muhte meldir. Bir çok şehirlerimizde elektrik tesisatı yapmağa muvaffak olan mühendis Hamdi beyin şehrimiz elektrik: tesisatı işlerinde de pek! büyük faaliyetleri | görülmekte! dir.. Hele mühendis Kâmran Sır Tı beyin Ankaradaki işini bıraka- rak belediyenin davetine icabet-' le gelmesi şehrimiz halkın pek minnettar bırakmıştır. — Türk mühendislerinin — yapacağı bu muazzam tesisatın o muvaffaki- yetle neticelenmesini temenni ek mekteyiz. Anadolu refikimiz Izmirde çıkan Anadolu refik kimiz 24 üncü yaşına basmıştır, imizi tebrik ederiz.