26 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

26 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Sevimli Fransız artisti Monlgue Albertina Rosch and ve dansöz Amerikan filimleri Açık filimlere karşı mücadele şiddetlendi Amerikada açık filimlere karşi mücadele şiddetlenmiştir. Bir kara Tiste tertip edilmiş ve bir çok Fi- limler bu kara listeye geçirilmiş- tir. Filim şirketleri şimdi bu tarz- da filimler yerine sanatkârane eserler vücuda getirmeğe başla mışlardır. Haydutluk ve kaçakçılık hak- kındaki filimlere karşı da müca- dele yapılıyor. Bu filmlerden ek- serisinde haydut veya kaçakçı se- vimli bir adam gibi gösterilmek: tedir. Bu nokta nazarı dikate alı- narak haydutluk ve kaçakçılık fi- imleri sıkı bir kontrol altında bu- Munduruluyor. “ Döde ismindeki meşhur Fran- sız opereti Pariste filme çekilmek: tedir. Baş rolü Albert Prejcan ya- pacaktır. Karmen operası bir kere daha filme çekilecektir. Paris ci- “Manevi işkence,, Elissa Landinin boşanmak için gösterdiği sebep Holliyutun meşhur yıldızlarin- | 'dan Elissa Landi kocasi aleyhine | boşanma davasi açmıştır. Davaya sebep «manevi işkence» dir. Elissa aslen İngilizdir. Fakat dört senedenberi Hollivutta filim / çeviriyor. Artist kocasının bu müd-! ime | hattâ | yacktup bile yazmadığını, bu su- retle manevi işkence yaptığını söylüyor, Mahkeme bu boşanma davasi- na yakinda başlıyacaklır. Almanyada iki Amerikan filmi yasak edildi Berlinden diri il Almanya hi yapılan Nana filminin Almanya- da gösterilmesini yasak etmiştir. Men in White ismindeki im de gösterilmiyecektir. sebep iki filmin de Nazi akidesine uy- gun olmamasıdır. sini görmek istemedi Buna Sinema haberleri X Londrada Duğlasın çevirdi- giği «Don Juanın hususi hayatı» filmi bitmek üzeredir. Bu biter bitmez (Melünlar kzalı» isminde bir filim irilmesine başlana- caktır. Bu filimde baş rolü © ard Vied yapacaktır. Londrada istikbaldeki yaşa- Yışı gösteren büyük bir filim çev- rilecektir. Amerikada yapılan tetkikle- re göre avukatlarda sinema artis- ti olmak için büyük istidat var- miş, bir Filim şirketi bazı avukat. lara birer tecrübe filmi çevirme- lerini teklif etmiştir. çi Claudette Colbert, Paramount şirketile “komturatosunu yenile Meşhur Macar yıldızlarından Dita Parlo son çevirdiği Fransız mubarrirlerinden Henfi Batalllein “Zifaf marşı yakında Pariste filme tir. Filmde baş rolleri Renand, Fernand Gravey, Edvige Feulilere yapacaklardır. Filmin hariel sahneleri Roma: çevrilecektir. Bunun için artisti yakında Romaya gideceklerdir. . Hollivutun yeni ariletlerinden Bearle Deval evinde yüzme havuzu başında Kral Alfons Paristen gelen eski İspanya kralı yıldızlarından Lily Damitaya âşık olmuştur. Bir zamanlar Lily Hol. Iivutta çalışırken bu şehre gi gaki Alman imparatorunun hafi- di de bu artiste âşık olmuş, hatti evlenmek istemişti. Fakat bü; bâbasinin razi olimamasi üzerine bu evlenmekten vazgeçmişti Diğer taraftan Hitlerin, Marle- ne Dietriche değil, Alman yıldız- larından Leni Riffensthale karşı büyük bir temayül duyduğu söyleniyor. GHARLES BOYEN Bi filim çevir- les Boyer if yakında Parise döne- cektir. Artlat Holi yatta yalnız bir filim gevirmiştir. Kendisi verilen rolleri beğen- mediğinden Avrupı ya dönmektedir. Fransız artati kışın tekrar Amerikaya git- mesi ihtimali olduğunu, fakat ne olursa olsun ber sene Fransada bir kaç filim çevireceğini söylemektedir.