27 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

27 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

m Sahife 2 27 Temmuz 1934 SON TELGRAFLAR İtalyanın askeri müdahalesi tekzip ediliyor Roma 27 (Hususi) — M. Dol füsün katli üzerine iki İtalyan kolordusunun Avusturya hududu üzerine yürümekte olduğu bak- | kında İngiliz menabiinden çıkan mahafilde İtalya Avusturya hadisatını yük bir dikkat ve alâka ile takip etmekle beraber, her hangi askeri ve fili bir müdahalede bulunmak niyetinde değildir. Roma 27 (A.A.) — Avusturya hududuna asker tahşit edilmekte olduğu haberi katiyetle teki edilmektedir. Balzano kolordusu, şubat ayındanberi takviye edil. miştir. Manevralar haziran ayın- danberi devam ediyor. Her hangi kıtanın Avusturya vakayii ile alâkadar olarak şu veya bura) li için bir emir verilmiş deği Çekler de müdahalede bulunmayacak Prag 27 (A.A.) — Çekoslovak- yanın Avusturya hududunda as- keri istihzaratta bulunmakta ol- duğu haberi salâhiyettar mahafil- de tekzip edilmektedir. Sıcaklar devamda Amerikada sıcaklardan ölenler 1079 buldu Dün de şehrimizde sıcaklık dalgası devam etmiş, termometre gölgede 35 deyeceye kadar çık- miştir. Sıcaktan bunalanlar, plâj- lara, deniz kenarlarına, serin yer- lere akın etmişlerdir. Anadoludan ve Trakyadan ge- len haberler, oralarda hararetin ayni şiddetle devam ettiğini gös- termektedir. Bu sene, sıcaklık dalgasının bu kadar sürekli ve fasılasız bir şekilde devam et mesi, gayri tabii bir hadise ola- rak telâkki edilmektedir. Dün gece şehrimize epeyce yaj mur yağmış ise de havadaki kıntı ve sıcaklık zail olmamıştır. Amerikada sıcaklardan ölenler Bay-City -Texas - 26 (A. A.) — Dün şiddetli bir fırtına ol muştur. 11 kişi boğulmuştur. Za- rar, milyonlarca dolara yüksel- miştir. Rüzgâr, zaman zaman #aatte 80 mil süratle esmiştir. Sıcak dalgası, bütün Amerika 'da şimdiye kadar 1079 ölüme se- bep olmuştur. Aydında cinayet Tapu memuru Süleyman | EE. balta ile öldürüldü Aydın 26 — Vilâyetimiz tapu memuru çok feci bir cinayetin kurbanı olarak öldürülmüştür. Bugün bir iş zımnında Ortaklar köyüne gitmiş olan tapa memuru Süleyman bey borçlulardan Şükrü bamında bir köylünün taarruzuna Maruz kalmış ve balta ile başına vurulmak suretile öldürülmüştür. Hidise Aydında umumi teessür mucip olmuştur. Türk - Japon ticari Itilâfi Ankara 26 (A.A.) — Bugi #eden sonra hariciye vel Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey Hediye müvazenesi esasina müste- nit Türk - Japon ticaret protokol. Dolfüsün katli etrafında alınan yeni tafsilât (Baş tarafı 1 inci sahifede) hara teşebbüs etmiş, suikastçilerle iç bir alâkası olmadığını Elyevm Viyanada hükümet va- | ziyete hâkim bulunmaktadır. Dollüs nasıl vuruldu? Viyana 27 (Hususi) — Doll ile beraber ihtilâlcilerin eline düşmüş olan başvekil muavini Fey baskının şu şekilde yapıldığı: nı radyo ile anlatmıştır: «M. Dolfüs, polis üniformaları in toplandıklarını zaman kabineye riya- set ediyordu. Başvekil celseyi ta- til etti, fake siler başvekâlete gi- inskyi yakaladılar. Hududa kadar sevkedilecekleri ve tecziye e: miyecekleri hakkında verdiğimiz. teminat Yeni Heimatdients komiseri mi- ralay Adam, M. Dolfüsün bir grup miştir, Reisleri, başvekile rövel- verle iki el ateş etmiştir. Başvekil | bir kurşunla göğsünden vurulmuş- tur. Hizmetçisi dışarı atılmıştır. 'M. Dolfüs yalnız bırakılış, ya mma M. Fey getirilmiştir. M. Fey, inin vasiyetlerini — dinle. | Asiler, her türlü dini ve tıbbi yardımı reddetmişler ve M. Dok iddia | füs, yalnızlık içinde ölmüştür.» Başvekilin hizmetçisi ne diyor? M. Dolfü- sün Leibhart, 12 asinin M. Dolfüsün bürosuna hücum ve kendisine 3 metre yak- laşınca tabi mundan ve omuzundan yaralana- rak sırtüstü yere düşmüş ve yalnız | hafifçe «imdat» diye bağırmıştır. Leibhartı tutan iki bırakmışlar ve dışarı çi karmışlar, katiller içeride kalmış- lardır, Asilere karşı harekât ik 26 (A.A.) — Reuter mu- ren: Starhemberg, harekâtı, 40 Hitlercinin söyleniyor. Prens Starhemberg, bu sabah tayyare ile Viyanaya hareket et- idam edildiği Dolfüse kim halef olacak? Viyana 26 (A.A.) — İyi haber i file göre, M, Dol- is, defnedilmeden evvel, kabine- bah Viyanaya dönmü müzakerelere bi edilecektir. Almanların Dolfüse hücumları i Berlin 26 (A.A.) — Havas ajansı muhabirinden: Alman is- tihbarat bürosu neşretmiş olduğu uzun bir tebliğde, Dolfüs - Fey - prens Starhemberg hükümet fevkalâde tahkir ve kendilerini larla tavsif etmektedir. | — Viyanadaki Alman sefiri azledildi Berlin 26 (A.A.) — Havas muhabirinden: Kendilerine doku- 'nulmadan hududa kadar bir müf- reze himayesinde götürülerek Ak many: iltica etmeleri için Avus- turya hükümetile asiler arasında yapılan anlaşmaya Alman hükü- metine müracaat etmeden ve sor- madan muvafakatini bildirdiği için Viyanadaki Alman sefiri geri gağırılmıştır. Alman istihbarat bürosu, hükü- in asiler Alman hudutlarını i takdirde tevkiflerini ii bildirmektedir. Alman hültümeti hudutlarını da kapa- mıştır. Hariciye vekilimizin taziyeti Ankara 26 — Avusturya basve. li M. Dolfüsün katli münasebe- tile hariciye vekilimiz Avusturya hükümeti nezdinde taziyette bu- lunmuştur. Iskân memurları 35 iskân memuru açıkta kaldı Ankara 27 (Telefon) —Dahili- ye vekâleti, 2577 numaralı kanu- mun tatbiki dolayısile yeni iskân teşkilâtmda memur kadrosunu tanzim ederek vilâyetlere bildir. miştir. Buna nazaran iskân me- murlarından mutemet, fen ve ia- #6, teçhiz, inşaat, ambar memur- ları tamamen açığa çıkarılmıştır. Yedinci sınıf iskân memuru de- Tecesini taşıyanlardan kırk me- mur vardı. Bunlardan dördü va- zifesinde kalmış, 36 sı açığa çıka- rılmıştır. Dördüncü smıftan yal nız iki iskân müdürü açığa çıka- rılımıştır. Açığa çıkarılan memurların adedi 62 dir. Bunlardan yirmi iki yeni iskân teşkilâtı dolayısile is- kön kâtipliklerine tayin edilecek- lerdir. 16 memur yerinde kalmıştır. Ay- ni ünvanı taşıyacaklar ve ayni maaşı alacaklardır. Açığa çıkarı- lanlardan 3 memur yeni teşkilâta tayin edileceklerdir. Yedi memur, merkez teşkilâtina alınmıştır. Şimdiki halde açıkta kalmış me- yur 35 tanedir. Aydın hattı Bu hattın da satın alınacağı söyleniyor İzmir 27 — Nafıa vekili Ali bey 'dün Aydın demiryolları idaresin- Aydın hattının da vekâletçe sa- dair kuvvetli bir Leylekler ile kartallar arasın- da harp! Balıkesir ovasında leylek ler ile kartallar yekdiğerini öldürüyorlar Balıkesir 26 — Ayvalık - Ber- gama arasında Altınovadan bir çay geçmektedir. Bu çayda sivri sinek çok olduğundan oraya ilâç dökülmüştür. Iki leylek bu ilâçtan müteessir olarak ölmüştür. Leylek leşleri üzerine iki kartal konmuş ve onları parçalamıya başlamıştır. Bu hadise bir leylek tarafından sezilmiştir. . Biribirini haberdar eden leylekler ovaya üşüşmüş, iki kartalı haklamışlardı İş bu kadarla da bitmemiş, bu- Du haber alan kartallar hücum etmiştir. İki postacı leylek Balıke- sire gelmiş ve bütün leylekleri harbe davet etmiştir. Şehrimizde bir iki leylekten başka kalma miştir. Şimdi ovada müthiş bir leylek - kartal harbi vardı Valiler arasında değişiklik Ankara 26 (Telefonla) — Vali. liklerde yapılacak tebeddülât bu- günlerde anlaşılacaktır. Tebeddü Tâtin Kocaeli, Ordu, Çankırı, Ada- na, Tokat, Bilecik ve İçel vilâyet- lerinde olması muhtemeldir. Kaydedilen doğum ve evlenmeler Ankara 27 (Telefon) — Haziran| nihayetine kadar 2,840,480 doğum, 1,641,798 ölüm, 864,588. ini kaydedilmiştir. Gaziantep deftere defterdarlığı “Ankara 27 (Telefon) — tep defterdarlı &i teftiş heyeti Türk emlâki Yugoslavya, yedi milyon dinar verecek Ankara 26 (Hususi) — Tabaa- mızm Yuğoslavyada bıraktıkları emlâke mukabil, iki hükümet arasında hasıl olan anlaşma net cesinde yedi milyon dinar ödeyecektir Bu para, Belgrat sefirimizin ma- balli memuriyetine avdetini müte- | akip verilecek ve Yugoslavya mal bırakmış olan türklere tevzi edilecektir. Şarkta tahriri nüfus Ankara 27 (Telefon) — İstatis- tik umum müdürü Celâl beyle ba- zı memurlar, ağustosun ortasında şarka gidecekler ve eylülde ora- larda yapılacak nüfus tahriri tec- rübeleri hazırlıklarında buluna- caklardır. Ankara 27 (Telefon) — Yeni yapılmakta olan vekâlet binaları teşrinievvel sonlarına kadar bite- cek ve vekâletler yeni binalarma taşınacaklardır. Erenköyde yangın Süreyya paşanın köşkü yandı. iç Erenköyünde Üsküdar ca. desinde Süreyya paşa köşkünde Nazım beyin oturduğu odanın per- desi dün gece yakılan lâmbadan tutuşmuş ve eydekiler farkına v madıklarından ateş etrafa sirayet etmi İçekidekiler görüp haber verin- iye kadar köşk tamamile alevler arasında kalmış ve bü adi, yalancı, halk cellâdı gibi sıfat. Yugoslavya hükümeti | Feci bir ölüm Bir çocuk; kafasi kamjen altında ezilerek öldü Dün öğle vakti Divanyolund& feci bir kamyon kazası olmustur. Mustafa bey isminde bir zata ait kamyon, Divanyolunda, Biçki yur du önünden geçerken, tahmil ve tahliye amelesinden Varnalı Meh« met efendinin oğlu yedi yasında Yaşar isminde bir çocuk kamyon altında kalmış, zavallının beyni ezildiği cihetle derhel ölmüştür. Zavallı çocuğun annesi Âfet hanım, çocuğunun ölüm haberini alınca teessüründen bayılmıştır. Kazayı müteakip kamyon şoförü Pol kaçmıştır. Fakat şoför mua ilâl yakalanarak kaçan ş0- örün hüviyeti anlaşılmış ve ken disi harice kaçmak için dördüncü racaat ettiği Zabıta ve adliye vam ediyor. üsküdarda bir iştial tahkikata de- Üskü mind caddesinde Mihal iş rine ait gaz deposunda Dimitri, Marko ve Kamber #sim- lerinde üç kişi dün akşam gaz te- nekelerini lehimlemekle uğraşır- larken gaz tenekeleri parlamıştır. Alevler arasında kalan Dimitri, Kamber ve Marko muhtelif yerle- rinden yanmışlardır. Ye iye ateşi söndürmüş, yaralılar has- teneye kaldırılmışlardır. Iktisat vekili (Bas tarafı 1 inci sabifede), santralı açılmasını teklif et miştir. Bu meselenin tetkikini sar nayi birliğinden istemişti Iktisat vekili Kütahya çini ma- mulâtını tetkik ettikten sonra, yakın zamanda, Kütahyada bir porselen fabrikasının açılacağını, artık Kütahyada artistik kiymeti olan Çini değil, ayni zamanda tabak gibi ihtiyaç eşyasının da yapılacağını söylemiştir. Madeni eşya ve galvanize saç fabrikalarının mahiyeti hakkın. da alâkadarlardan izahat almış- tır, Vekil bey bu gibi müesseseler. de çalışan amelenin pek ez ok duğuna işaret etmiştir Celâl bey, Bursa ipekli kumaş ın itfa dairesini gezerken, ipek fabri- katörlerile hasbıhal etmiştir. Fab- ri ler arasındaki o rekabet mevzuu bahsolduğu zaman, bu halin önüne geçilmesi için fabri- katörler arasında mesleki anlâka riayet etmek lüzumunu kaydet- miştir. ğ Vekil bey, Akşam gazetesi pa- viyonunu gezmiştir. Burada mü- .essesemizin matbaacılık kısmı tar rafından tabedilen kitapları ve 'Mişe dairesinin klişelerini uzun uzun tetkik etmiş, bir muharriri- miz tarafından kendisine verilen izahatı alâka ile dinlemiştir. Celâl bey, ilk defa gazeteler arasında Akşamın yerli mallar isine iştirakini takdir etmiş, eserlerin nefasetindeni dolayı müesseseyi tebrik etmiş- tir. Sergi komitesi tarafından ves kil bey şerefine sergi bahçesine 'de bir öğle ziyafeti verilmiştir. Bu ziyafete sergi komitesi rile bazı fabrikatörler e hazır bulun muşlardır. Ibrahim Tall bey Trakya umumü müfetti him Tali bey, romatizmadan muz» tarip olduğundan şehrimize gel miştir. Mumaileyh tedavi edilmeli