28 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

28 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 28 Temmuz 1934 SON TELGRAFLAR Isyan bastırıldı Almanyada Avusturyalı paziler, hududu geçmişler Viyana 28 (A.A.) — Havas ajansından: Milli sosyalist isya- nı her larafta lamamile tenkil olunmuştur. Lenzden bildirildiği: ne görebir takım Avusturyalı Nazi gönüllüleri geceleyin Bav- yera hududunu geçerek Avustur- ya arazisine girmişler ve muha- fızlarla müsademede bulunmuş lardır. Esir alınan milli sosyalistler arasında bir de askeri kurye ya- kalanmış ve üzerinde çok mühim evrak çıkmıştır. Kurye ifadesin- 'de Avusturya ordusunun milli sosyalistlere iltihak ettiği habe- rinin Münihte intişarı ekete geçildiğini söylemiştir. Milli sosyalist isyanının bastı rılmasında Heimwehrenler birin- ,ci derecede Amil olmuşlardır. Viyana 28 (Hususi) — Avus- #uryada sükün hükümfermadır. Bir noktada isyan çıkmış ise de bastırılmıştır. Prens Starhembere söylediği nutukta Avusturya yasetinin değismiyeceğini, ve muhafaza etmek şartile komşularile iyi geçinmek i söylemiştir. is siyasi vasiyetname bı- rakmamıştır. Sırbistana kaçan ihtilâlciler Belgrat 28 (A.A.) — Yugoslav- ya ajansı bildiriyor: Dün öğle üze- ri yüz kişi Avusturyadaki Rad- kereburgdan Yugoslavya hudüdu- Du geçmiş ve Gornjeradgonada — tevkif edilmişlerdir. Belgrat 28 (A.A.) — Styrdeki silerin Yugoslavyadan yardım gördüklerine dair Avusturya me- nabiinden çıkan haberler ile son Viyana hadiseleri dolayisile Avus- turya hududunda Yugoslav kıt: ının, bazı harekâtta bulundukla- rına dair olan haberler Yugoslav- ya ajansı tarafından kati olarak tekzip edilmektedir. Mareşal Liyotey öldü Paris 28 (Hususi) — Sarılık hastalığından rahattsız olan ma- reşal Liyotey ölmüştür. Italya, Avusturya Baş tarak 1 inci sahilde) Roma 27 (A.A) — Siefani ajansı tebliğ ediyor: Başvekil Dol- füsün katli bildirilir bildirilmez, yani 25 temmuz saat 16 da, karı- şıklıklar ihtimaline mebni, hava ve kara ordularının harekete geç- meleri için emir verilmistir. Bren- her ve Carinthie hudutlarına gön- derilen kuvvetler her ihtimale karşı kâfidir. Bununla beraber Avusturyanın vaziyeti | tabiiliğe doğru gittiğine göre, bu ihtiyat tedbirlerinden daha ilerisine gidil- mesine lüzum kalmıyacağı ümit edilebilir. © Roma 27 (A.A) — M. Muse Tini harbiye ve hava müsteşarlari ceneral Bastroechi ile Valleyi, hariciye müsteşarı M. Savitehi ve matbuat bürosu şefi kont Ga- Jeazzo Cianoyu kabul etmiştir. Siyride &siler ile muharebeler « Siyrie 27 (A.A) — Karışık İlkler devam etmektedir. Bunun. a beraber, hükümet kıtaları ile asiler arasında yarın sabaha ka- © dar ve âsiler yarın silâhlı fim etmek şarlile ü yapıldığı söylenmektedi Mmatschutz bizasından pekiz kişi ölmüştür. mik Fethiye cenubunda bir hadise Sahilden atılan kurşunlarla bir italyan gemicisinin öldüğü iddia ediliyor Ankara 28 (A.A.) — Bu ayın 21 inci günü akşam üstü Fethiye- nin takriben 3 kilometre cenubun- da Kalkan ve yahut Kalamakya limanından 15 kilometre mesafe- de Çayağzı denen mıntakada Zey- yelken gemisinin gelip dur- gören sahil muhafızların- i nefer, derhal buruna ko- şarak düdük öttürmek suretile ge- milerin kaptanlarını sahile çağır- İl İ dinburmu önünde iki i İ mışlardır. Bu işaret üzerine gü- vertelerde duran mürettebatın gittikleri edilmiş ve neferlerden biri tehdit ve ihafe maksadile beş el silâh atınca gemilerden bir kayık indi- rilmiş ve üç kişi sahile doğru gel miye başlamış ve gemiler İtalyan Nafıa vekili izmirde tetkikatta bulunu yor, oradan Eskişehire gidecek İzmir 27 (A.A.) — Nafıa ve- kili Ali bey şehrimize vürutlarını müteakip Kasaba - İzmir yolları- nın Halkapınardaki atelyelerinde #etkikatta bulunmuşlar ve Borno- vaya giderek gezdikten sonra Bornova Ziraat mektebini de ziyaret etmişlerdir. Nafıa vekili Ali bey bu sabah hü- İ ambarlara müşahede kümeti © konağını, © kuman- danlığı, © belediyeyi ve OC. H. Fırkasını sırasile ziyaret etmişlerdir. Bu ziyaretlerden son- ra vekil bey Aydın hattı tesisatını görmek için Alsancağa gitmişler ve bundan sonra rıhtımın vaziye- tini tetkik ile meşgul olmuşlardır. Ali bey İzmirdeki tetkikatımı ik- mal ettikten sonra İzmir - Bandır- ma hattını da tetkik ederek Balı- kesir tari ve oradaki edeceklerdi Elâziz hattı 30 ağustosta hattın açılma resmi yapılacak Elâziz 27 (Hususi) — Buraya varan şimendifer hattının işletme- ye açılması merasimi, 30 ağustos- ta yapılacaktır. Burada kuvvetle söylendiğine Göre, başvekil İsmet paşa Hz, o ta- rihte bizzat şehrimize gelecek ve Eskişehire geçecek imalâthaneyi teftiş açılma merasimine bizzat riyaset edeceklerdir. Elâziz halkı, başkumandan my- harebesinin yıldönümüne tesadüf yük hazırlıklarda bulunm Tammıştı Maliya vekili geldi Maliye vekili Fuat bey, dün Ankaradan gelmiştir, Mumaileyh şehrimizde bir kaç gün kalacal br. Avrupa ekspresi gecikti Avrupa ekspresi, Yugoslavya- da hattan çıktığı. cihetle, dün Sirkeciye dokuz saat tenhhürle istasyon binasını | bandırasını çekmişlerdir. Neferler sahile gelenleri görmek üzere yanlarına gitmişler ve gemi uğra- ve liman olmıyan bu yere geldiklerini sormuşlardır. Sa- | bile gelenler milerden birinin kaptanı havanın rauhalefetinden inde bulunan ge- dolayı ilticaya mecbur olduklarını ifade etmiş ve ellerindeki — balıkçı vesikalarını göstermişlerdir. Bunun üzerine neferler kaptana civarda bulunan Fethiye limanına gitmelerini tavsi- ye ederek kendilerini serbest bi- rakmışlar ve gemiler tekrar yola çıkmışlardır. Ayın 22 inci günü Rodos kon- solosluğumuzdan gelen bir haber. de o sabah Rodosa gelen motör- İü bir yelkenlide bir gemicinin ha- Bulgar çetesi Dedeağaç civarında - dolaşıyor Dedeağaç, 26 (Hususi) — Dün “Akran mıntakasından gelen lüler, kendi mıntakalarında bü- yük bir Bulgar çetesinin dolaştığı- nı hükümet memurlarına haber vermişlerdir. Köylüler, derhal si- lâhlanarak çetenin takibine çık- mışlardır. Dedeağaçtaki süvari jandarma kıtasından bir raüfreze, derhal Bulgar çetesinin takibine gönde- silmiştir. Vapurda bir hadise Biletsiz bir çocuk vapurda saklanırken elini zincire kaptırdı Sultanahmet civarında oturan Ahmet isminde bir çocuk dün köp- rüden bilet almadan vapura bin- miş ve parasız Kadıköyüne gitmek istemiştir. Vapur Kadıköy iskelesine yana- şacağı sırada kontrol memuru yol- cuların biletlerini kontrol eder- ken Ahmet memura görünmemek istemiş ve vapurun arka tarafına doğru kaçıp yere yatmıştır. Bü sırala küçük yaramaz fark na varmadan eli vapurun dümen zencirinin üzerine koymuştur. Vapur yanaşmak üzere manev- ra yapınca Ahmedin parmakları zencirin arasına sıkışmış ve ezik. miştir. Elinden fena halde y lanan Ahmet hastaneye kaldırık. muşta. Sıcak gene başladı Bu sabah saat sekizde 30 derece idi Eveelki gece yağan yağmur üzerine dünkü gün serin geçmiş ise de dün geceden itibaren gene sıcak dalgası başlamıştır. Bu sa- bah saat sekizde gölgede hararet derecesi 30 w bulmuştur. Izmirde hararet 42 derece İzmir 27 (A.A.) — Ziraat mek- tebinin meteoroloji dairesi bugün gölgede derecei harareti 42,4 ola- rak kabul etmiştir. Bu vaziyet İz- mir için şimdiye kadar görülme- miş bir hadisedir. yanın muhalefeti sebebile sahille- ın silâhtan yaralanıp vefat et- i ve kendisine Fethi meyit ame- liyesi yapılacağı bahsedilmiştir. böyle bir yaralı vakasından habe- rimiz olmadığı, ve vakayii tasrih eden vesikaların bize verilmesi ve konsolosumuza Bunun üzerine ondan sonra vakanın derhal mal kemeye verileceği mahalli hükü- metine beyan edilmek üzere kon- solosluğa bildirilmiştir. Şimdiye kadar yapılan tahki- katta hadisenin cereyan ettiği za- man sahile çıkanların sahil mu- hafızlarımıza aralarında bir ya- yah olduğundan asla bahsetmedil leri teeyyüt etmiş olduğu öğren miştir. Medeni kisve Bursada imam ve hatiplerin iyi bir kararı Bursa 27 (A.Â.) — Alâkadar. ların kendi aralarında verdikleri karara imtisalen Bursa vilâyetinin bütün köy ve kazalarında imam, hatip, vaiz ve hocalar dini kisve olan sarık ve lâtayı sadece vazife- lerini ifa sırasında giymek üzere çıkarmışlardır. Bu güzel teşebbüs takdir ve memnuniyetle karşılan- mıştır. Mahalli belediyelerde çar- şaf ve benzeri kılığın Türk kadı- mının asıl yüzüne yaraşır mede- ni kıyafetle tebdili yolunda ve- rilen kararların tatbikine başlan- Baştır. Trakyaya muhacir geliyor Çorlu 27 (Hususi) — Çorluya son zamanlarda Romanya, Bulga- ristan, Yugoslavyadan Türk mu- hacirleri gelmektedir. Gelen mu- irler, Çorlu civarındaki köylere yerleştirilmektedir. Şimdiye kadar muhacirler için yeniden üç köy tesis edilmiştir. Yakında bir köy daha kurulacaktır. Para kaçıranlar Zabıta mühim bir kaçak- çılığı meydana çıkardı Polis ikinci şube müdüriyeti yeni ve mühim bir kaçakçılık tah- kikatına vazıyet etmiştir. Döviz üzerine yapılan bu kaçakçılık tah: kikatının genişletilmesine hüzum İmüş ve bir çok kimselerin tiçvabına başlanmıştır. Tahkikat esnasında bir şirketin memurlarından üç kişi de İstiçvap altına alınmışlardır. Kaçakçılık işile alâkadar ol maktan maznunan Hayim isminde bir sarrafın da ifadesi alınmıştır. Zabıta mühim ipuçları elde et- miştir. Tahkikat devam ediyor. Ağaçtan düşmüş Yeldeğirmeninde oturan Me- nahim isminde biri bahçede ağa- ca çıktığı sırada dal kırılıp düş müştür. Ağacin tepesinden yuvarlanan Menahim ağır yaralanmış ve kaldırıldığı Balat hastanesinde Dünkü spor Veli efendi at yarışları, denizcilik müsabakaları Dün Veliefendi çayırında ilk at koşusu yapıldı. Birinci © koşuda; birinciliği; İ Ahmet efendinin 103 Ceylân isimli atı, ikinciliği, Mustafa efendinin Kader isimli hayvanı, üçüncülüğü, Hüzeyin beyin Cey. ânı kazandılar İkinci koşuda; birinciliği, Al Muhiddin beyin Nansuku. İkin- ciliği, Hakkı beyin Bayardı. Üçüncülüğü, matmazel Binsin Beres isimli hayvanı kazanmıştır. Üçüncü koşuda; birinciliği, prens Halim beyin Hâkan isim- Katı, İzzet beyin Me- Fikret beyin Piperi, Üçüncülüğü, Akif beyin Bekâr isimli hayvanı almıştır. Beşinci koşu; birinciliği, Ak-' met Fikret beyin Yıldırımı. İkin- i, Âli beyin Zelteni. Üçüncü- lüğü, Rüstem beyin Nonası ak mıştır. Kürek müsabakaları Dün Anadoluhisarında deniz- cilik heyetinin ikinci teşvik mü- Havanın sabakaları yapılmı; yerin müsaadesizli; rek yarışlarının zevkini altüst etmiş ve bu yarışa, Beykoz, Gi latasaray, Haliç, Anadolu klüp- leri dahil olmuştur. N Neticedeki tasnifte; birinciliği Beykoz, ikinciliği | Galatasaray, üçüncülüğü Haliç ve dördüncü lüğü Anadolu klüpleri almıştır. Atlar ürktü Arabanın devrilmesinden iki kişi ağırca yaralandı adesizliğine Şişli civarında arabacılık ya pan Todori isminde dün yanında Corci isminde bir çocuk olduğu halde araba ile caddeden geçerken otomobil kornasından hayvanlar ürkmüş ve sokak ara- larında arabayı © sürüklemeye başlamışlardır. Arabacı azgın hayvanları dur- durmak için uğraşmışsa da kabil olamamış, iki hayvan ortalığı altüst etmişlerdir. Dolambaçlı sokakarda olanca hızile koşan hayvanlar nihayet arabayı devirmişlerdir. Araba bir müddet te böyle devrilmiş ziyette sürüklendikten sonra hay- vanlar durmuşlardır. Bu sürük- lenme esnasında arabacı Todori ile çocuk Corci muhtelif yerlerine. den tehlikeli surette yaralanmış” lardır. İki yaralı hastaneye kaldı-! rılmışlardır. Firari katil Afyonkarahitarında Süleyman isminde birisi hakkınd, iki ahzü gasp suçundan dolayı tahkikata başlandığı sırada Süleyman orta» dan kaybolmuş, o günlerde Af! yonda bir de cinayet olmuştur. Mahalli zabıtasının tahkikatı ne ticesinde Süleymanın arandığı si- rada cinayet işleyip kaçtığı anlaşılı miş ve kaçması muhtemel bulu an yerlere malümat verilmiştir. İstanbul zabıtasının tahkikati heticesinde katil maznunu Süley-! manın buraya kaçtığı anlaşılmış ye kendisi burada gizlendiği yer de yakalanmıştır. : Süleyman evrakile birlikte mal fuzan Afyona sevkedilmiştir.