28 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Temmuz 1934 AKŞAM Deniz banyolarında yeni moda Dalgalar arasında kauçuk yataklara Yukarıda: Am: aşağıda Bu sene Avrupa ve Amerika plâjlarında deniz mevsimi müna- sebetile, yeni yeni modalar baş göslermiştir. Evvelâ denize Terken kullanılan mayoları şek- Hi, biçimi değişmiş, bilhassa genç kadınların denizden ve güneşten mümkün mertebe daha ziyade is- “fade edebilmelerini temin için iayoların boyu çok kısaltılmıştır. Hattâ mayoların bu kadar kisal- tılmasını, ar ve hayaya muğayir gören İngiliz zabmtası 33 inçten 'daha kısa kadın mayolarının kul. anılmasını menetmiş, plâjlardı nöbet bekliyen polislere metreler ” #isa gördükleri mayola- Tın uzunluğunu öktürmeğe başla- ij kenarında vücutü mıştır. Bu emrin bilâfma hareket uzanıp uyumak moda oldu ize güneşlendi eden İngiliz kadınları tutulân ze- bit varakelarile derhal mahke- melere verilmekte ve hafif hapis ile para cezalarına mabiüm edik mektedir. Fakat Amerikada bu sene en çok tammüm eden ve mucidini milyoner yapan yeni bir moda çıkmıştır. Hava ile şişirilmiş, ve dalgal arasına bırakılmiş, kauçuk ya- taklar üzerinde uyumak... Bu modayi icat ederek Kali- forniya plâjlarma lânse eden açıliğöz Amerikalı fabrikatör bir hafta zarfında binlerce sipariş ak miş, ve bu sayede milyonerler si- atılan üç kişilik bir gurup, en bir kaç artist rasına geçmiştir. Bugün bütün Amerika plâjleri, bu kauçuk yatakların. dolmuştur. Amerika dilberleri, vücutlarmin güzellik ve tenasübünü seyircile- rin gözleri önünde ve daha ko- lay teşhir edebilmek için bu lâs- tik yataklara çok rağbet göster- mektedir. Lâstik yatak modasi, benüz Amerikadan Avrupa plâjlarına sirayet etmemiştir. Masmafih Avrupa dilberleri- nin, Amerikalı hemcinslerinden geride kalmak istemiyecekleri ve bu modariin Avrupaya da yakin- 'da sirayet edeceği muhakkak na zarile görülmektedi Geçen hafta Lehistanda şiddetli yağmurlar yüzünden Vistil nehri misli görülmemiş derecede birden li bire taşmış, Varşovadan başka Lehistanın en büyük şehirlerinden hır. Resimlerimiz, Krako civarındı eylâptan iki manzarayı gösteriy iri olan Krakovinin civarı da seller Tetrika Mo. 9 Bu sakim usu- lün neticesi ola- rak bir hafta zar- fında İngiltere limanlarına giren ve bur p kan gemilerin mik- tarı vasat ola rak 2500 gemiy buluyordu. Bu ES... gösteriş malâmat Sayi Alman baş ku 7. mandanlığını al. datmamıştı Belki bitaraf | memleketleri teşçi *-.. etmiş ve hasım memleketlerin ahi kay. 5 vei maneviyesine tesir'etmiştir, Fax kat guram. mu. tahtsl hakkalıtır ki maksadı mahsusla kabartlen “bu: listeler İngiliz amirailarını > mükemmel surette aldatmiştr. Deniz lortları 2500 açık deniz gemisinin bir | hafta zarfında uzak yerlere seyahatini | ikmal edip İngiltereye dönemiyeceğini ilk nazarda anlamalı idiler. Haki- kat halde ingiltere limanlarına her hafta giren ve buradan çi- kan Okyanos vapurlarının mikta- 11 120 ile 140 parça arasında idi. İngiliz bahriye nezareti kafile halinde seyrüsefer edecek gemi- lerin muhafazası için tayin edi lecek harp gemilerinin miktar. ni bulmak üzere 120 ilâ 140 ge ami üzerine hesabını yapacak yer- 'de 2500 gemi üzerine hesap Yi rülmüştür. 2500 gemiyi himaye edecek harp gemisi bulmak tabi imkânsızdı. Bahriye bu imkânsızlığı itiraf etmekte haklı idi. Fakat hesabını yanlış esaslar üzerine yapmıştı, bu gidi le harbi kaybedecek idik. Hattâ hayırhah ecnebi müşa- hitler dahi bu kanata gelmişti Bunun bir misali Amerikan ami ralı Sims ile amirel Jellicoe ara- sında cereyan eden atideki muha- veredir: Amerikan amiralı «görülüyor ki adeta Almanlar harbi kazanıyor lar» diyerek ihtarda bulunur. Buna cevaben İngiliz ami Jellicoe dahi «Almanlar harbi ka- zanacaklardır. Meğer ki biz nak- Tiye gemileri zayiatımızı durdura- bilelim. Hem de pek çabuk dur- durmalıyız» cevabını verir. «Meselenin halli için bir çare yok mudur?» diye amiral Sims sorduğu vakit amiral Jellicoe das nezareti «Şimdilik biz bir çare göremiyo- | ruz» demiştir. Son cümlede) mullü idi. dellicnenun raporu Amiral Jellicoe 1917 nisanının yirmi ikisinde harp kabinesine «tahtelbahir tehdidi ve İngiltere- nin erzak tedariki» serlevhi #mda uzum bir muhtıra vermişti. “Amiral bu raporunda Almanle- ın tahtelbahir tehdidinin önünü almak ve İngiltere ahalisinin er- zak ihtiyacını temin etmek yegâne çarei âcil Amerika mütte- hit hükümetlerinden omümkün mertebe çok torpito muhribi diğer karakol gemisi tedariki ol- duğunu anlatmıştı. Tahtelbahirlere hücum için mü- essir bir vasıta bulununcıya kadar tatbik olunacak yegâne vaki ça- renin de İngilte, yakın olan de- evle mümkün merteha cok k pek şü hirinin baş fa, Sahife 7 Loyd Corcun harphatıratı Umumi harbin esrarı ıkmaksizın battı,, diye dalma mu- r veren U 35 i Alman rakol gemisi bulundurmak ve bu vasıta ile Alman tahtelbabirlerinin. mümkün mertebe denizin sathın- da dolaşmaktan menolacağım ra- poruna kaydetmişti. Mumaileyh raporunda nakliye gemilerinin. kafile halinde ve muhafaza altın- da seyrüsefer eylemesini akla ge- len bir çare olarak bile gösterme- mişti. Amiral Jellicoe tahtelbahir- lere torpil atmak usulü tecrü edildiğini ve lâkin bir fayda hasıl olmadığını da raporuna kay- 'detmişti. Bu esnada Almanlar durma- dan İngiliz vapurlarını batırıyor- lardı, Bu ameliyat muağyen bir nisbet dahilinde cereyan ediyor- hareket eden hı vapurdan yirmi beşi bir daha avdet etmiyor du. Almanların muvaffakıyeti bu takdirde iz çökerek ağustosta İngilterenin teslim olacağı hakkında yaptıklari! tahmin filen tahakkuk edecekti. Vaziyet vahim bulunduğundan harp kabin. ndan 25 nis söna kadar üç defa yaptığı topu lantıda vaziyeti son derecede en» dişe ile müzakere etli, > Mecliste İngiltere bahriye ne- zaretinin nakliye gemilerini kafi- le halinde ve muhafaza altında seyrüsefer — ettirmek hususunda müessir tedabir almak niyetinde bulunmadığı iyice anlaşıldı. Bah- riye nezareti birinci sivil lordu yani nazırı Sir Edvard Carson ile | meseleyi hususi surette görüştük- ten sonra kabineye kafile mesele- sinde esaslı bir harekette bulun- mak üzere bahriye nezaretini biz- zat ziyaret edeceğimi haber ver- dim. Bahriye nezareti erkânı ile uyuştuktan sonra tahtelbahire karşı muharebe hususunda şim- di. kullanılan tedabiri birlikte tetkik © etmeği | kararlaştırdık. Fakat böyle bir müzakere ve telkik işin her hangi rütbede istediğim zabiti mü- olursa olsun tehassıs ve müşavir olarak cek bedeceğimi şart koydum, Bahriye erkânı kendi dairele- rinde hezimete uğrayıp tahak- küm altına gireceklerinden endi- $e ederek yeni tahkikat yaptır. mışlar ve çaresiz kabule mecbur olacakları | tedbirleri kendilik. lerinden ittihaz etmiş görünmek için vaktile korvet kaptanı Hen- dersonun seyrisefain nezareti er- kânından mister Norman Ne ile istişare ederek bahriye retine takdim eylediği plânları ve hesapları tçkrar tetki ozan a