23 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

23 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Bu gördüğünüz yer, Parisin en kalabalık meydanlarından biri Amma sıcaklar, Paris halkıni sayliyelere kaçırmış, ortalık bom- boş kalmış, meydanı boş bulan iki tenis meraklısı, sokak ortasında güzel güzel tenis oymuyorl 15 inci asırda Türk kıyafetleri rda, Türkler bu kıya- fette gezerlermi pelerin kırmızıdır. Ayakkabıların topukları demirli, uçları yukarı avril. Başında kanatlar olan da as- kerdir. Yararlığı görülmüş ve nişan yerine başına o kanatlar. takıl. miştar. Atletizm bs si i Spor demek, atlet olmağa çaliş- mak demektir. Futbolcu, kürekçi, koşucu, atlayıcı, tenisçi demek her şeyden evvel atlet demektir. Resmimizde, bir yüksek atlama #ampiyonunun, havada iken alın. muş güzel bir resmidir. Havada, canlı, harikulâde güzel yapılmış, canlı bir tunç heykeli andırmıyor mu? eğme aldı, dizlerin de hoplatmağı bap indi. Necdet B. Fri B. Behzat | Resimi | Akıllı Laocoonu koca yılan nasıl yedi? Masal — Sen Troie muharebesindeki beygir efsane biliyor musun? — Hayır balacığım bilmiyo- rum, fakat öğrenmek isterdim. — Aferin, tabi Laocoonun da kim olduğunu bilmiyorsun, — Hayır bu efendiyi de henüz Hanımıyorum, —Laocoon Hetorun kardeşi idi, — Hector da Andromagucun kocası değil mi? — Evet, Laocoon da Priam ve Herculeun oğlu idi. Laocon on sene Trojeda bu- Tundu. On sene sonra Yunanlılar bir türlü zaptedemedikleri Trova şehrini muhasara etmekten usan- dılar, Bir hile düşündüler, tahta- dan kocaman bir at yaptılar ve ber tarafa bu atı Trovalılara hediye olarak bırakacaklarıni ve çekilip gideceklerini ettiler, Halbuki bu bir hile idi. Bu ko- .caman atın içine yüz tane silâhşör Çocuk dansı Beynelmilel dans akademi. çocuklara mahsus bir dans ibda etmiştir. Resmimizde bu yeni çıkan dansı öğrenen iki çocuk görünüyer, koymuşlardı. Ve artık muhasara- dan vazgeçmiş gibi yaparak ya” lancıktan çekilmiye başlamışlardı. Trovalılar bu hediyeye pek memnun oldular ve atı kaleden içeriye sokmağa karar verdiler. — İçindeki muhariplerle bera- ber mi7, — Fakat içinde adam olduğu- nu Trovalılar bilmiyordu. Yalnız. Laocoon bunda bir şey olduğunu şüphelendi. Vatandaşlarından bu atı içeri sokmamalarını rica etti. Hattâ bir mızrak darbesile atı del- mek istedi, Trovalılar bu mukad- Babası dalmış gar Zee okuyordu. Ço- cuk odada oynuyor. du, Bir aralik dur. du, dikkatli dikkatli tavana baktı, sonra baylardı: — Baba, tavan da koca bir sinek varlı Babasi başını kaldırmadı: — Üzerine basıver! Ps KART BİRIKTİRENLER gazeteden 7 İnmeli B. Acar Rifat B. Borhan B. des ata tecavüz ettirmiyeceklerini Laocoona bağırarak söylediler, bu esnada Laocoonun başına müt- hiş bir felâket geldi. — Ne idi bu felâket! Onu bir araba altında mı çiğnediler. — Hayır canım, iki kocaman deniz yılanı Laocoonun evine gel. di. Iki çocuğunun üzerine atıldı, zavallı onları kurtarmağa koştu, fakat yılanlardan biri onu yedi. Bunun üzerine Trovalılar ati içeri aldılar, at kocaman olduğu için kalenin bir tarafını yıkmak lâzım geliyordu. Yıktılar ve atı mabede götürdüler. Fakat geceleyin o Trovalılar Wyurken atın içindeki askerler di- garı çıktı, muharebeyi terketmiş gibi yapan Yunanlılar da geri döndüler, bu suretle Trovayi zap- tettiler, — Laocoonu dinlememelerinin olanı Hayvanlar Ale- mi esorink almıştır. 19 temmuz 834 tarihli bilmecemizi doğru kalledenlerden. Tatanbul kız. orta mektebi | talobesiz. den BAZ numarada, Eser hanım birinei bediyamiz olan di kiş takımın: alrığtr. Bilmece Akşam Bilmecesi İsim; 20 Ağustos 994 1.2. 3 üm meşhur bir nehir, 3. 4, 5. 6. 7 im bir balıktır, 5, 2. 3 üm kocaman bir hayvandır. 3. 6. 7 im çok edatıdır. 7. 6. 1 im şimal ge- yiğidir. Bilmecemizi doğru halledenler. den birinciya: Çalar saat, ikinci: ye: İş bankası kumbarası, üçüncü ye bir kutu oyuncak, ayrıca 200 okuyanımıza da muhtelif hediye- 18 temmuz 084 tarihli blmecemizi doğru. halledenler. den Bakırköyün Ya kut sokağında © numarada» Calibe Fohmi hanım ikindi hediyemiz olan Iş bankası > kumbari ru alışta 19 temmuz 8 tarihli bilmecemizl doğrü balledenler. don Istanbul Gazl “Osmanpaşa maktek talebesinden 16 no marada Nedim bey. birinel hediyemiz olanı mürekepli ka emi almıştır. Ne diye öküz resimlerini koymuşlar! diyeceksiniz. Amma dikkatli bakınız. Öküzün En büyük tayyare gemileri, Amerika donanmasındadır. Resmimizde gördüğünüz, Ame- rika donanmasının en büyük tay- yare gemilerinden bi » Bu ge mi yüz tayyare taşıyabildiği gi- Bi, kenarındaki geniş sahada bu yüz tayyare biribiri arkasından havalanabiliyorlar. 1840 da Fransız kıyafeti 1840 senesinde Fransızlar, Te- simde gördüğünüz kıyafette ge- zerlerdi. Bu kıyafet, o devrin asilzade kıyafeti değil, halkın kıyafetidi 85 sene zarfında, erkek kıya- fetlerinde ne kadar değişiklik ol- duğu bu resimden anlaşılıyor. Bu sene, dünyanın her tarafın- da boğucu sıcaklar oldu. Sıcak bilhassa Amerikada çok şiddetli di. Orada sıcaktan yüzlerce kişi öldü Resmimizde gördüğ biri önüne çıkan bir kazığın üstünden atlamak isterken, kazık karnına batmış ve biçare öküz sözün tam manasile kazıklanmıştır. Öteki resim harikulâdedir. Bir tavuk, öküzün yüzünde dolaşan sinekleri yiyor. Üçüncü resim Fasın cenup taraflarında bulunan, boyunları siyah, vücutları bembeyaz koyunlardır. | işyor. BE ierede, deniz kıyısı bi telefon santralıdır. Mayolu hanım kız da santral memurudur. Sıcak ların şiddetinden saayo giyip ça