23 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

23 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 Bahçe i ilâçlarınızı . SALİH NECATİ siz. nez, Reçeteleriniz. büyük bir ciddi bir ietikametle hazırlanır. AKŞAM FOSFOTiN NECATİ | 23 Ağustos 1934 Çok kıymetli bir bebek gıdasıdır. Bununla besle- nen yavrular tombul ve kuvvetli, neş'eli olur. (1990) Başvekâlet istatistik umum müdürlüğünden: tahsil etmel ve avdetlerinde istatistik umum Müdürlüğünde istihdamedilmek üzere 1416 numaralı kanununun hükümleri dairesinde Ali mektep mezunu üç kişl Avrupa ve Ame- 2 — Bunlardan Nevyork. Kolombi, ünivesitesinde tahsil edeceklerdir. yüddeti Uç senedir. İlk sene lisan tahsiline, iki sene tahsls edilecektir. 4 — Tahsile giden talebe avdetlerinde mevzuatı kanuniyenin müsaade ettiği miktarda maaş veya ücretle memurin kanununun 64 üncü maddesi mucibince İstatistik umum müdürlüğünde vazife görmeğe mecbur olacaktır. 5 — Bu talebeye, maari lerde tahsilde bulunan sair t 6 — Taliplerin yaşları yirmiden küçük, otuz yele fazla ölme yacaktı — Talipler ya bizmeti askeriyelerinl ifa ederek askerlikle ilişikleri olmadığını müsbit evrak ibraz edecekler veya üç senelik tahsil esnasında askerlik hizmetinden mücccel bulunacak yaşta olacaklardır. 8 — Talipler arasında Ankarada istatistik umum müdürlüğünde vo İstanbulda maarif müdürlüğünde aşağıdaki ilim zümreleri tahriri müsabaka imtihanı yapılacaktır. A — Riyaziye “Hesap ve Cebritld, B — İktisat “Umumi malümat, € — İlmi mali “Umumi malümat, Ç — Umum! coğrafiya D —Lisan “Frasızca, İtalyanca, İngilizce veya Almancadan tercüme ve tahrir İmtihanlar Eylülün B inci enmartesi günl yapılacaktır. 9 — Taliplerin aşağıdaki vesaikle bizzat veya muvazzah adres lerile tabriren 4 Eylül 1934 tarihine kadar istatistik umum müdür lbğüne müracaat eylemeleri lâzımdır. A — Nüfuz tezkeresi. B — Mektep şehadetnamesi veya musaddak sureti C — Ahval cıhbiyesinin tabsile müsait olduğu hakkında resmi bir heyeti sıbbiye tarafından verilmiş rapor. — Muhtasar tercürei bal var: — Yukarda 7 inci maddede zikredilen askerlik vesikası E — İki adet kartpostal büyüklüğünde fotoğraf 10 — İmtihanda muvaffak olanlardan hangisinin Romaya ve hangilerini Amerikaya gönderileceklerini istatistik umum müdürlüğü tayin edecektir. (4869) Posta T.T. Umumi Müdürlüğünden: Idarede muktelif derecelerde münhal bulunan memuriyetlere musabaka ile memur alınacaktır. Musabakaya aşağıda yazılı şartları haiz olanlar girecektir. AA — Lise mezunu olmak B — Musabakanm icra edileceği günde 18 yaşından aşağı 30 yaşından yukarı olmamak, Bu şartları haiz olupta talip olanlar, mektep gahadetnamesini, nüfus tezkere suretini veya aslım, iyi hal ilmübaberini, sıhhat raporu ve aşı kâğıdı ile askerlikle derecei alâkasmı gösterir veni kayı istidalarna rapten Ankara'da Umum Müdürlüğüne ve İstanbul- da Posta ve Telgraf Baş Müdürlüğüne Ağustosun yirmi beşinci gününe kadar müracaat etmeleri Lâzmdt. Yuksem tahsil görenlerden imtihanları ve Fransızca bilgileri Hey'eti Mümeyyizece beğenilenler müvaffakiyet derecelerine göre 22 ve 25 ve 30 lira maaşlı mcmurluklara tayin olunscaklardır. İmtihan Ağustosun otuz birinci cuma günü Ankara'da ve İstan- bulda saat dokuzda icra edilecektir. O gün muayyen saatte bulun- mıyanlar imtihana alınmaz. (4868) Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Ağustosun yirmi beşinci cumartesi gününden itibaren tale- beninkayıt ve kabulü muamelesine başlanacaktır 2 — Derslere bir teşrinicvwel pazartesi günü başlanacaktır. 3 — Orta, Lise ve Ticaret kısımları mezuniyet imtihanları bir Eylül cumartesi günü, ilk kısım ikmal ve, mazeret imtihanları on beş Eylül camartesi günü, Orta, Lise ve Ticaret kısımları ikmal İnstihanları ile yeni talebenin kabul imtihanları yirmi iki Eylul cumartesi günü başlıyacaktır. 4 — Leyli talebenin senelik tahsil tereti, Lise kısımları için 300, ilk kısım işin 275 liradır. Üç taksitte tahsil edilir. Kayıt ve kabul muamelesile beraber birinci taksitin tediyesi şarttır. Yedinci ve ondan aşağı dereceli memur çocuklarile ücretli talebenin ikinci ve üçüncü kardeşlerinden tenzilât yapılır. 5 — Fazla tafsilâf almak isteyenlerin Mektep İdaresine müracaat» la 4763), Satılık velespit ve "otomobil ve saire İstanbul Gümrükleri Baş Müdürlüğünden: 25, 30 Haziran ve 5, 10 Temmuz 934 tarihli gazetelerle yapılan ilân mucibince satışa çıkarılan eşyalardan 25 inci fasla ait 67 kapta 10297 lira 75 kuruş Kıymı uhammeneli velespit, otomobiller ve bunlara ait aksam ve sair makineler kapalı zarfla yapılan müzaye- inde yine aynı şe Tophanı levazım â satın alma komisyonu ilân! Tophane fırını için alinacak yerli hamur makinesine talip çık- madığından pazarlığı 28/8/9344 Sali günü saat 15 de yapılacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, “225, “5021, 6 Xx . Maltepe ile Gedikli kü- çük zabit mektebi talebeleri Için 20 kalem kitap ayrı ayrı 28/8/934 sali günü 0 di lkla alınacaktır. Taliplerin miktar Ve cinslerini öğrenmek için her gün ve pazarlığı için de Topha- mede satmalma komisyonuna gel- meleri “229,, “5023, Harbiye meki işin 300 kil kayısı reçeli müteahhit namı be sabına 26/8/934 pazar günü saat 15,15 te pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri. (228) | (5022) en Harbiye mektebinin 30 eylül 934 gayesine kadar Ayazağa ci yarında kamp mahalline yevmi 650 ilâ 700 kile ekmek naklet- tirilecektir. o Pazarlığı 25/6/934 cumartesi günü aaat 15,30'da yi pılacaktır. Taliplerim Tophanede Satınalma komisyonuna gelmeleri, “DD, “5035 * Gülhane hastanesi için bulaşık yıkama makinesile çamaşır ütü makinesi 26/8/934 pazar günü saat 14 te pazarlıkla alınacaktır. Şarlnamesini görecekle münakasa için de belli hanede komisyona gelmeleri, (180) (4558) » X Istanbul Levazım Âmirliğine bağlı ataat için bin liralık nohut 25/8/934 cumartesi günü saat 14,30 da pazarlıkla. alınacaktır. Taliplerin. Tophanede komisyona gelmeleri. “224, “4992, ; Yeni Istanbul | Levazım Âmii bağlı kıtaat için beşeryüz liralık kavun ve karpuz 23/8/934 per- şembe günü saat 14'de pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin komisyona gelmeleri, “221, “4993, * : Istanbul Levazım oÂmirliğine kıtaat için 28.000 kilo kuru ot 25/8/934 cumartesi günü 14'de pazarlıkla alınacaktır. Ta- iplerin Topbanede komisyona gelmeleri “220,, “4995, > Mi Levanm Âmi işin 60 kilo kalay Istanbul bağlı kıtaat 2518/934 cumartesi | günü saat 15 de pazarlıkla alınacaktır. Ta- iplerin Tophanede — komisyona gelmeleri, “223, “4996, b * Istanbul Levazım Âmirliğine bağlı kataat için bin liralık mer- cimek 25/8/934 cumartesi günü saat 1430 da pazarlıkla alı pacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, “222,, 499) w v Hava Makinist Mektebi için 50 takım Elbise man şapka 100 adet Gömlek, 100 adet kravat Nafıa Vekâletinden: Afyon - Antalya hattının Afyondan itibaren 25 ilâ 40 ıncı kk İkinci kısım inşaatı kapalı zarf usulile münakasir Münakusa 3 Eylül 934 tarihine müsadif pazartesi günl saat 15 de Nafın Vekâleti Müsteşarlık makamında yapıla aliplerin fenni ehliyet ve cari seneye mahsu vesikaları ve “28750, liralik muvakkat teminatl saatte Komisyonda bulunmaları lâzımdır. Talipler bu husustaki şartnameleri “50, li Nafın Vekâleti Malzeme Müdürlüğünden te Yüksek Deniz iyi Mektebi Müdürlüğünden: Ticaret Odamı aynı gün ve mukabilinde Anke 1 — Mektep Tali ve Yüksek olmak üzere beş senedir. Leylf ve meccanidir. Gayesl Tüccar gemilerine Kaptan ve Makinist a talebe alınır ve bunlar rn da ortamektep mezunu ve on sekiz yaşından büyük olmamaları meşruttur. 3 — Kayıt muamelesi için Cumartesi Pazartesi ve Çarçamba günleri müracaat edilmelidi 4 — Taliplerin Mektep Müdüriyetine hitaben yazacakları intid'ar namelerine hüviyet cüzdanlarını, aşı kâğıtlarıni, mektep şahadena- me veya tasdiknamelerin! ve polisee musaddak hüsnühal ilmühabe- rini ve velilerinin muvazzah adres ve tatbik imzalarını ve dört adet vesikalık fotoğraflarını raptetmeleri lâzimdir. 5 — Kayıt muamelesi 16 Eylil 1934 Pazar gününe kadardır; Taliplerin muayenei sıbhiye için yevmi mezküra müsadif Pazaf günü saat dokuzda bizzat mektepte bulunmaları lâzımdır. — (3858) Deniz Lisesi Müdürlüğünden: Mektebimize “108, lira ücretli bir kn muallimi alınacaktır. Madde 1 — Mutlaka Üniversitedo bilimtihan ehliyetnameyi haiz veya maarifte milseccel İtalyanca muallimi olacaktır. , Madde 2 — İstekli bulunanlardan biç bir yerde vazifedar olmu yanlar tercih edilecektir. Madde 3 — Arzu edenlerin nihayet 5 eylül 934 tarihine kadar Heybeliadada bulunan mektebimize müracatları. “4872,, Ankarada Musiki Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Bu sene Mektebe alınacak yeni talebenin kayıt muamelesi Ağustos 20 den 1 Eylüle kadar devam edecek ve 27 ile 29 Eylül aratında kabul imtihanları yapılacaktır. Mektebe girme şerait; İlle mektepten mezun olmak. Musikiye istidadı bulunmak, yaşı 12 den küçük Jdden büyük olmamak vo tahsile mani bir hastalığı bulunmamaktır. Ortamektep talebesi ve mezunları musiki kabiliyetine ve bilgisine göre imtihanla yukarı sınıflara almabilirler. | “4871. İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Şişli Çocuk Hastanesi için lüzumu olan 165 kalem ilâç ve sıhhi malzeme olbaptaki şartnamesi veçhile ve 28/Ağustos/934 Salı günü saat 14 te aleni münakasa suretile muamele yapılınak üzere müna konmuştur. İsteklilerin müracaatları. “4562, Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan : Talebe efendilerin Mayıs 935 gayesine kadar çamaşırlarının yıkan- 3/9/934 Cumartesi günü saat 4te icra edilmek üzere aleni münakasaya konulmuştur. İstiyenler şartaamesini mektep idaresi müracaatla görebilirler. Münakasaya gireceklerin muayyen evvel muvakkat teminatlarını vezneye yatırmaları ilân olunur. “4842, Ankara Şehri içme Suyu Komisyonundan: Komisyon tarafından Ankarada Çubuk bendile Ziraat Enstitüleri karşısındaki bir mahalle ve bu mahal ile şehir arasında döşenecek ana boruların malzemesile beraber. ferşiyatı ve buna müteferrik. ameliyatı 22/8/934 tarihinden itibaren iki ay müddetle ve kapalı zarf usulile münaksaya konulmuştur. Münakasa 22/10/934 Pazartesi günü saat 15 to Ankarada İş Hanında Komisyonun dairei mahsus 2/9/934 Pazar günü saat 14 te | sasında icra klmacaktır. aleni münskasa ile alınacaktı Teklifnameler ve taliplerden aranılan vesaik muvakkat teminat bu Şartanmesini | göreceklerin her | hnsustaki münakasa şartnamesinde izah edilen tarz ve miktarlarda gün taliplerin belli saatinde Top- | olacaktır. hanede Komisyona gelmeleri, | © Talipler bu husustaki şartname ve projeleri beş lira bedel mu- (183) (4588) 'kabilinde Komisyondan alabilirler. “5014, ani Vefa Erkek Lisesi Müdürlüğünden: Osmanlı Bankasının — Gal de e Mİ yaz e ER 1 Eylülden 20 Eylüle kadar caki talebenin velilerle beraber Zafer Bayramı münasebetile ağı tosun 30 ncu perşembe günü kapalı bulunacaktır. mektebe gelerek kayıtlarını. yenilemeleri lâzımdır. Kaydını yenile» miyen talebe mektebe alınmaz. Kayıt günleri mektep kapısında ilân edilmiştir. “4935,