30 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

30 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

: | Sahife 12. «Son zamanlarda”dükyanın her farafında olduğu gibi bizde de oto- mobil yollarına büyük bir ehem smiyet verilmektedir. Yirminci as- rin en ileri vasıtası olan otomobil şüphesiz ki eski asıflaflan miras kalan köhne toprak sokaklarda, 'saatta 120 kilometre hızla kopa- maz, Bunun için otomobile saata il 120 kilometre sürat veren insan ona yakışan muntazam, asfalt yol- ları da yapmak, onu devele “beygirlerin ve arabaların yü ğü yollara salıvererek gülünç bir hale getirmemek mecburiyetini şte bu yüzden, her tarafta yollar süratle değişiyor, düzleşiyor, katılaşıyor ve uzuyor. Edirne - Istanbul yola, işte Bur- » Bunlar mem- i ik” ehemmiyeti haiz olan uzan yollardır. Bunlardan başka ; şehirlerdeki yollar.da otomobiller için süratle değişiyor. Meselâ Ankaranın he- men bütün yolları otomobil yolu dur. İstanbulda Yedikule - Bakır- köy yolu, İstinye Büyükdere yol. ları ve yapılmak üzere, bulunan diğer yollar hep bu düşüncenin mahsulüdürler. Otomobil yolu nasıl olmalıdır? Siz de takdir edersiniz ki otomo- Bil için en mükemmel yol, düm- geniş, uzun ve üzerinde koyun sü- rüleri, inekler, beygirle çekilen nakil vasıtaları dolaşmiyan yol dur. Medeni dünya artık bu gibi nakil vasıtalarını geride bırakmış- tır. Tavşan nasıl kaplumbağa ile alay ederse otomobil de yolunun üzerinde bunları görmek istemez. meselesini ilk defa kavriyan Bir. leşik Amerika cumhuriyetidir. “Amerikalılardan sonra bu işe on- lardan daha fazla ehemmiyet ve- ren İtalyanlar olmuştur. Hattâ bu yolların isim babası İtalyanlardır. İtalyanlar. otomobil | yol. larına Autostrades diyorlar. Şir di İtalyada hemen hemen bi yollar değişmektedir. Elbette ki bu yollar eski yollar- 'dan daha pahalıya malolmakta. dır. Fakat otomobili getiren me: deniyet ona yakışan yolları da ge- tirmekten geri kalmıyacaktır. 'düz,' yani bir hat istikametinde | Otomobiller için yollar yapmak | | ÇOCUK DUNYA! Kırılmaz cam Yeni bir kirilmaz cam formülü bulun. muştur. Yukanda bu kırılmaz camı gö Füyorsunuz. Cama bir kurşun atılmış ye İlınlmarnıştır. Aşağıda bu arılmaz ca mun üstüne çıkan üç kişi görülüyor. Thsan B. Melahat EL 20 temenz 994 tarihli. bilmese mizi doğru hak İslenlerden Kaz Gil Mk mektep talebesinden Mu. el hanı birine hediyemiz. olan (Çalar saalı) al. mıştır © İ(BEŞ KART BİRİKTİRENLER Muhiddin B, Cemal B. Nedir? İki arkadaş yemekten sonra olar muşlar konuşuyorlardı. — Sana bir bö. yahtır. Nedir © bil, — Uç ayaklı bir arap. — Bilemedin: Kuyruklu piyanol Bilmece- Akşam Bilmecesi İsim: li zi 20 Ağustos 984 Elinizi kesin. Bilekten omuza kadar kalan kişma pö derler? Tamam, buldunuz, Ons, geceleri aydınlatan iki harfli parlak dün- yayi ekleyin, Beş harfli bir sıfat bulursunuz. Bu siffat nedir? Güç demeyin, bilâki a Bilmecemizi doğru halledenler. den 1 ciye Mürekkepli kalem, ikinciye: İetiklal savaşi du? Üçüncüye: Bir kutu fenni oyuncak, ayrica 200 okuyanimiza 'da muhtelif hediyeler verilecektir. Bir gün kurt yoldaş yola çikti. Tavukçuluk yapan köpek yoldaşa uğradı. — Bana bir sepet yumurta satar inisin? dedi. — Satarım, — Amma parasıni peşin vere- mem, dönüşte alırsın. — Olar. Kart yoldaş yumurtalari aldi. Yoluna devam etti. Tam iki sene köpek yoldaş bek- ledi, Ne gelen vardı ne giden, kurt yoldaş yamurtalarin parasını gelirmemişti. iki sene sonra köpek yoldaşa haber verdiler; — Kurt yoldaş geldi. Çok zen- gin olmuş. Köpek yoldaş kurt yoldaşi dur — Hani yumurtaların parasi? — Vereyim köpek yoldaş, Kaç para istiyorsun? “— Yüz lira. Kurt yoldaş şaşaladı: — Sen deli müsin köpek yoldaş. sepet yumurta yüz lira eder mi? «— Üstünden iki sene geçti. Ben ra Kurt, köpek ve yumurtalai o yumurtaları kuluçkaya koyacak, civciv çıkaracaktım, civcivler bü- yüyecek, tavuk olup yamurtlıyas caklardı. Zararım tam yüz liradır. — Veremem, çünkü yumurta” ların pişmişti, hazırlöptü. — Olsun. ese Köpek yoldaş kadıya müracaat etti. muhakeme günü kararlaştı. Köpek yoldaşla kurt yoldaş ka- dının huzuruna geldiler, yalnız hurdun avukatı gecikti. Nihayet o da geldi. Kadı avu- katar — Neden geç kaldınız? diya sordu. Avukat dedi kir — Bakla haşlamıştım, bir ki mini yedim, geri kalanını ektim. — Neye ektin? — Gelecek sene bakla versin diye, Kadı güldü: — Ne zamandanberi haşlanmiş bakla mahsul veriyor? — Hazırlöp yamurtadan civciv gıkalıdanberi? . Bu söze diyecek yoktu. Kur- dun beraetine karar verdiler. İ BEŞ KART BİRİKTİRENLER I Noclan H. o Sonya H. . Feridun B. Seniha H. Sadık B. Veramem | Tali 28 haziran 934 tarik bilmece mizi doğru bal eden Gümürcine Türk konsolosu Selim Rauf beyin İkinel hediye olan Hayvanlar Alemi) esörini ale mıştır, Yanus peygamberi bir Yanus balığı yatta, © derler. Resmimizde asri bir Yunus görüyorsunuz. © Bir balıkçı, avladığı büyük bir Balina balığının ağzının içinde oturmaktadır. Kışın, şehrin havasız mahallelerinde yaşıyan çocukları yazın tar- alara, açık havaya salıyorlar. Resmimizde bir ziraat bayramı günü, çocukların, güneş altında, el arabalarile yarışa girdiklerini görü- yorsunuz. Çocuklar, tarlalarda yalnız oynamıyorlar; çalıştyorlar da.. Bu resim, gözlükleri objektif elinde, tayyareden resim almağa hazır. lanan bir tayyareciyi gösteriyor. Bu, asrımızın tam medeni kıyafetidir.