30 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

30 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

30 Ağustos 1934 Sinema haberleri Meşhur Alman artistlerin- 'den Max Pallenberg vefat etmiş- tir. Artist 57 yaşında ve meşhur operet artisti Fritzie Masdarynin kocası idi. Alman filim yapanlarından Eric Pommer Hollivutta çalışma- ğa başlamıştır. Jea Mayın yeni bir filmini re edecektir. Bu filim- de baş rolü John Boles yapacak- er. Iyi filim yapmak için Hint hükü- meti | Amerika filmlerinden bir çoğunun gösteril olduğundan yasak etmiştir. * Amerikalı meşhur hafiye Grace Moore “Bir ini Meşhur rejisör Feyderin sözlerinden biz de ders almalıyız Meşhur Fransız rejisörü Jague Feyder Hollivutta bir çok filimler çevirdikten sonra geçende Fran- saya gelmişti, Feyderin Ameri- kada yaptığı filimler dünyanın her tarafında çok beğenilmişti Bunlardan bir kısmını Greta Gar- bo, bir kısmını da o derecede meşhur başka artistler çevirmiş- lerdi. Memleketinde çalışmak emelile gelen Feydar bir Fransız şirketi hesabına bir filim yapmıştır. fakat beklenilen varidatı temin etme miştir. Bunun üzerine filim şirke- uk ve dedi- kodular baş göstermiştir. Feyder gazetelerden birinde neşrettiği makale ile bu dediko- dulara cevap vermiştir. Rejisör dis yor «İyi bir filim yapmak için peli. küle acımamak lâzımdır. Reji lim Fransada gösterilmiş, ti arasında hoşnutsu için yel seksen, hattâ yüz bin metre- ilim kullanmalı, artistlere muhtelif sahneleri defalarca çe. © bunları bir kaç makine ayni zamanda çekmelidir. Sonra bu filim tetkik edilerek en mu- vaffak olmuş sahneler kesilmeli ve biribirine eklenmelidi İyi filim böyle yapıl filimden tasarruf için metrelik bir filmi sekiz on bin metrelik pelikülle yapmağa kal. kışılırsa netice böyle oluru Yoksa Feyderin bu sözlerinden bizim çisin,de,mlncnk ders vardır. Mem. leketimizde yapılan filimlerden hiç birisi arzu ettiğimiz mükem. meliyette olmamıştır. Bunun muh telif sebeplerinden biri de şüphe yok ki pelikül sarfiyatında son derece tasarrufkâr hareket etme mizdir. Biz 2000 metrelik 'dört beş bin metre sarfile yapmak istiyoruz. Yukarıda sinema Sağda sevimli artist Teby Wingin yeni bir resmi, solda: Film arkadaşı Kent Taylor minin yenii bir yıldızı Adrenne Ame: #ilminde rol alan Cerilia Parker, ni A Londrada Gentleman isı #X Clark Gable yakında Jea- aetie Me Donald ile birlikte bir filim çevirecektir. #Myrna Loy ve George Brent Stamboul Guest isminde bir filim çevireceklerdir. de İngilizce ve fransızca bir filim çevirilecektir. Fransızcasımda baş rolleri Meg Lemonnier ve Jeai Murat yapacaklardır. King Vidor “ Günlük ekmeğimiz ,, isminde bir film yapacaktır. Sahne / varlı, filmi kendi he- sabına çevirecektir. 4 Son istatistiklere göre Japonyada 933 arhında si 175 milyon. Avr upaya gelenler Duğlasın oğlu ingiliz tabiiyetine giriyor Duğlas ailesi artık kati surette İngilterede . yerleşiyor. Duğlas Fairbanksın oğlu da Amerika ile alâkasını keserek İngiltereye gek meğe karar vermiştir, genç Duğ- las Londrada yerleşecek ve İn- gilliz tabiiyetine geçecektir. Duğlasın oğlu fransızcayı pek ildiğinden Londrada hem gilizce, hem Fransızca Filim çevir mek niyetindedir. Esasen geçen sene Londrada «imparatoriçe Ka- terinan isminde bi i ve bu filim çok beğenilmişti. Bir zamanlar Joan Crawfordun kocası olan genç Duğlas geçen se- ne karısındam ayrılmıştı. Şimdi Grtrude Lawrence isminde bir İn- giliz artistle evlenmek niyetinde" dir. İngilterede yerleşmesinde bur nun da tesiri olmuş. ğer taraftan Joan Harlowun kocası meşhur filim operatörü Hal Rosson da İngiltereye gele Tek Londrada yerleşecek ve ora» da çalışacaktır. Hal Rosson ile Joan Harlowun boşanma davaları geçende neticel » Gary Cooper ve Claudette Colbert 420 saat uçuş» isminde Bir filimi çevirecekletdir. . yağıda: Greta Garbonun yeni Ra a ii