30 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

30 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

30 Ağustos 1934 AKŞAM Zafiyeti umumiye, iştahsızlık ve kuvvetsizlik halâtında bü- görülen yük falde ve tesiri Fosfatlı Şark Malt Hulâsası Her cerane- Kullanınız. de satıl (1583) ilâçlarınızı 5. SALiH NECATi den al uz. Reçeteleriniz büyük bir dikkat, ciddi bir istikametle hazırlanır. FOSFOTiN NECATi Çok kiymetli bir bebek gıdasıdır. Bununla besle- nen yavrular tombul ve kuvvetli, neş'eli olur. (1990) kapıda Deniz yolları Mam ŞLETMESİ enter: Karakây - Ko Li Bire inanearel Han Tek 22740 Trabzon Sür'at Yolu Yalnız bu haftaya mahsus olmaK üzere GULCEMAL "pm Cuma 18 de Galata rıb- amından kalkacak. Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- son, Trabzon, Rire, Hopa" Dönüşte bunlara ilâveten P: zar, Of, Polathane'ye uğı yacaktır. Karadeniz Cumartesi pos- tası bu hafta yapılmıyacak ve bu pontalara 8 Eylülden iti baren başlanacal (5280) Bartın yolu BURSA “m. Perşembe 19'da Sirk, rıbtımından kalkacak mu iskelelere uğrayarak Cide'ye kadar gidip dönecektir. (5106) Müzayede ile satış Fovkalâda satış : 1084 Ağustosunun 81 inci Cuma günü sabah saat 10 Nişantaşında Teşvikiye karakolu karşı: sinda İllamur cadiesinde Hacı Emin elendi sokağında 18 nsınaralı hanede mevcut gayet nadide ve müzeyyen eş Yalar müzayede suretle satılacağı Blünür; İngiliz mamulü büfe, yemek macası ve sandalyeleri, Amerikan meal. Karapo ve koltnklar, ceviz. vitrini #opbanels, yazıhane ve koltuklar, Vien- DA mamulâtı gözel yatak oda takımı, aynalı ve aynasız dolaplar, Isvabo, ko modin, karyolü ve sandalyeler, Singer Glkiş makinası, ini vo damir sobal Sahibinin seri Balon gramofon, kristofi çatril tıçak takım, tabak ve kadeh ta kımları, * vazolar, * sblolar, yağlı boya tablolar, portman:o, yeni balda balar, “Avrupa buz dolabı, mutfak kımları vesair hayli lüzamin eşyalar, Marketri yefis bir kenser piyanosu, çap rast telli ve arkası demir. Pey sürenler den 100 do 25“teminek alınır, Satış ye indir. 8219) Müzayede ile satış Fovkalâde satış : 1904 Ağuetosunun Sinci Cuma günü sabahi saat l0da Eeyoplunda Hartiyede Herbiyo mekte. bi karşısında 221 numaralı Duyaz apar. timanın 4 numaralı. dairesinde mevcut. ve muteber bir dileye ait gayet madde ve mihzeyyon oşyalar müzayede suretile #atılacaği ilân olunur: Muhteşem dagiliz bakiki Meypl fabrikasının komple yatak. oda takan 7 parçe, kapılı aynalı de lap, tuvalet, lavabo, komocino ve iki karyola, takrar hakiki Paris mamalâı iple. yalak oda takımı, mükemmel komple İransız Kenesans tsulü yamak oda takımı, 9 parça Vionna Tonet ma mulit salon takımı, 8 parça Hayvot usulü Amerikan kanapa koltuk, 8 par. ça marokon kapapo ve koltuk, Berger usulü 9 yarça ealon takımı, Geblenye molar, imzalı kıymetli yağlı baya resim. er, ipekli perdeler, Kolambila gramofon, Meristal ve maden takımlar, komple por Belen alak akın, bronz avizeler, tekmil apartimanın yeni kaldo muşambaları, derli tabureler, Tarak. portmanto ve sair Bazli Müzüm'u eşyalar. Amadolu ve acem geccadoler, Apartman dahi kiraliktir. Poy sürenlerden 100de 26 ominst al hır. Satış peşladir. (2108) profesör Dr. İHSAN HILMI Bey “Avrupaya gitmiştir. Teşrinievvel ortalarına kadar çocukları kabul edemiyecektir. 8 (2210) Eadikoy kini sulh hukuk hakim Hiğinden: Kadiköyünde Hacı Şükra soke, Hında 40 Ne.ı hanede mukimi ekil hes alına müptolâ olan Fahri beyo hem. giresi Coyrize Zihni hanımın yasi masp, Ve tayinine, vasi hakkında kabili itizar | aldkadaren halkında kabil itraz olmak | üzere 19/6/684 tarihinde karar verildi | Binden keyfiyet tayine tarihi ıttılâdan, itibaren ongün zarfında itiraz edilebile- | deği ân dünür, | Kadıkoy VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman ban, Telefon: 22925 Izmir ve Mersin Sür'at yolu SADIKZADE “kes (CUMA gönü sant 11 de Birkeci rıbtimından kalkarak, doğru IZMİR, Antalya, Mersine gidecek, Dönüşte bunlara ilâveten Alanya, Knl, Çanakkaleye uğrıyacaktır. İzmir Sürat Yolu SAKARYA vapuru RerPerşembe gorn saat 16 da Galata rıktımından kşlkar doğru İzmire gider. Bu vapur bor pazar günü esat 16da İzmirden kalkıp doğru İstanbula gelir Bilümum İzmir yorculanna ofo 40 tenzil. Türk Mübadillerin NAZARI DIKKATINE 10 Eyini Piraye (24 MH, Geliniğe (saatte Gidiş dönüş: Bilet vereti ve pe” saport masraüle Yunan ve Türk vize harçları bu fiyata dahil 32 Türk Lirasıdır. “ Seyahat NAK,, aztülğı Galata, Ruhtımı Caddesi 7, Tel, 45195 THE TURKISH AMERiCAN Sbipping end Trading co Hayri - Araboğlu ve şeriki Arnerican Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW » YORK Her on günde bir Nevyork ile lime numuz. arasında muntazam pol Ber ayın 10,v6 Sb inci günleri Mev - York,'dan hareket, Yakında Mev: Yark'dan gelecek ve Exirla yapurn 4 Eylüle doğru, Exilona vapuru 17 Eyle doğru Exmounth vapuru £ T,evvele doğru Yakinde. Nev - York, Fladelfiya ve Bostona Için yolcu ve eşyayı tieaziye alarak hareket edecek veçirlar, Exlela yapuru 8 Eyinis doğru Exilona vapuru 20 Eyle doğru Exmounln vapura 8 ', evvele doğm Kumpanya, müşterilerinin menafine daha İyi hizmet ve fevkalâde seri pos lalar taktim emelle İskenderiye veya Marsilyada aktarımı suretile ve doğru Konoşimenta ie Nevyori için mezkür Hmanlurdanı muayyen tarihlerde hareket wen ekepras ve Iüks vaporlarına yaln ve eşyayl tcariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikan dahil ve bütün vilüyetleri o Kanada, Gel, Meke sika ve Les Angeles ile San Frarelako Ecatla vesaire bülün İranlar için | akra Ko man e eşyayı cariye | kabul eder, . di | Fazli alalar. bçin Galada'da 6 it Yakıt (Eski Arapyan) hanında 4 ne | Katla Hayri - Araboplu ve şerki müra | emat, Tel, MAYZSOK GB | İs. Zinci İflâs memurluğund İstanbulda Balıkpazarında 12 No.da yağcı ve yoğurtçu Yusuf Ziya Bey hakkındaki iflâsın kak dırılmasına ve mallarının serbestçe tasarrüfü için kendisine iadesine mahkemece 28/9/934 tarininde karar verilmiş olduğu ilân olu nu (2212) 1 sulh hukuk hekimliğinden: Kadikoyünte Kadife sokağında 4Nol hanede mukim doktor Boğos Kuçakyan efendi nezdindeki Yiriini kıza vasi nasp ye taylu kılınınış olmakla vasi hakkında, kabili itiraz ve alakadaran hakkında kabili itilar olmak üzera 21/3/884 tari binde karar verildiğinden keyfiyet ta- yinine tari ıttıladan itibaren cn gün. zarlnda ilraz edilebileceği ilân olunur, 200) İstanbul Levazım Âmirliğine lı kıt'at hayvanatı için iki yüz bin kilo kuru ot 16/9/934 pazar günü saat İd te kapalı zarfla alınacaktır. Şartnamesini göre- ceklerin her gün ve münakasası Için de belli saatte Tophanede Satınalma komisyonuna müraca- atları. (235) 6069) Harbiye mektebine bağlı kıta- atın hayvanatı için 342,000 kilo saman 20/9/934 perşembe günü saat 14,30 da kapalı zarfla alına caktır. Şartnameyi göreceklerin her gün ve taliplerin belli saatten evvel tekliflerinin Tophanede Sa- tınalma komisyonuna vermeleri “049, “5162, * İstanbul Levazım o Âmirliğine bağlı kat'at için 28 bin kilo kuru ota verilen fiat pabalı görüldü- ğünden tekrar pazarlığı 1/9/934 Cumartesi günü saat 14 te yapı: lacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, (257) (5253) * Levazım Âmirliğine bağlı kı'at için biner liralık Nohut ve Mer- cimeğe talip zuhur etmediğinden tekrar pazarlığı 1/9934 Cumar- tesi günü saat 14,30 da yapıla” caktır. Taliplerin Tophanede ko- misyona gelmeleri, (258) (5260) * K tebi için 17 kalem eyrakı mat- buaya verilen fiat pahalı görül düğünden pazarlığı 4/9/934 Salı günü saat 14,30 da yapılacaktır. Taliplerin Tophanede Komisyona gelmeleri. (253) (5252) Xx İstanbul Levazım Âmirliğine bağlı kıt'at için 25 ilâ 30 ton kadar arpa 4/9/934 Salı günü anat 15,30 da pazarlıkla alınacaktır. Talip- lerin Tophenede Komisyona gel meleri, (254) (5254) * İstanbul Levazım âmir 35,000 kilo beyaz peynire talip gıkmadığından pazarlığı 4/9/934 Salı günü saat 14 te yapılacak- tır. Taliplerin Topbanede komis- yona gelmeleri. (255) © (5256) * için Harbiye mektebi ihtiyacı için 10,000 kilo yufka 20/9/934 per- gembe günl saat 15,30 da aleni münakasa ile alınacaktır. Şartna- mesini göreceklerin ber gün ve taliplerin belli saatte Tophanede komisyona gelmeleri, (256) (5255) k Harbiye mektebi ihtiyacı için 10,000 kilo beyaz peynir 20/9/934 perşembe günü saat 15 te aleni münakasa İle almacaktır. Şartna* mesini göreceklerin her gün ve taliplerin belli saatte Tophanede komisyona gelmeleri. (252) (5258) * Askeri Tıbbiye mektebinin ta- mire muhtaç 32 sobasmın tamir pazarlığı 6/9/934 perşembe günü saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin Tophanede Komisyona gelme leri. (251) 6257) Musevi Lisesi Beyoğlu, Kumbaracı yokuşu Tecehman sokak Telefon 41834 Kayıt ve tedi kayıt muamele & ağ toslan iibaren cuma ve cumar başka hergün saat 0-19 arasında yapılır inhisarlar U. Müdürlüğünden Odunu Meşe Kömürü Muhtelif depolara teslim şartiyle. 94 Ton Kok Kömürü Yukarıda nev'i ve miktarları yazılı mahrukat 2/9/934 taribine mbsadif Pazar günü saat 14 te pazarlıkla satın alınacaktır. Taliple- Tin şartnameyi görmek üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte */, 7,5 muvakkat teminatlarile beraber Cibalide alım Güzel San'atlar Akademisi Müdürlüğünden 1 — Güzel San'atlar akademisi talebe kayıt ve kabul muamele- sine bir Eylül tarihinde başlanacaktır. 2 — Mimari şubesine lise mezunları imtihanla, Resim, Heykel şubelerine orta mektep mezunları, Teryini san'atlar şubesile, Şark tezyini San'anlar mektebine orta mektep mezunları veya İstanbul, Ankara, İzmir, Aydın, Edime, Diyarbekir, Bursa Mıntıka San'at mektebi mezunları imtihansız kabul olunurlar. 3 — On beş ilk teşrinde kayıt muamelesi bitecek ve tedrisat başlıyacaktır. 4 — Fazla tafsilât için İdareye müracaat edilmelidi Müracaat günleri Pazartesi ve Çarşambadır. İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden : Kavak tahaffuzhanesi hastane pavyonunun umumi tamiri açık münakasaya konulmuştur. Münakasa 19 Eylül 934 Çarşamba günü sant 14 te Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezinde müteşekkil Komisyonda yapılacağından isteyen- lerin şartaamelerini görmek üzere mezkür Merkez Levazım Memur- luğun müracaatları. (5245) Gayrimübadiller Takdiri Kıymet Komisyonundan : 1 Eylül Cumartesi 950 numaradan 1060 numaraya kadar (5230) 2. “Para, AG, MA ii $$, Pazartemiz JİG e Alacakları yekünu 10,000 liraya kadar olan ve karar numaraları yukarıda yazılı bulunan Gayrimübadillerin binde 4,3 nisbetinde nakit istihkaklarını almak üzere hizalarında gösterilen günlerde Komisyona müracaat etmeleri, Müzayede ile satış Fevkalide entiş 1084 ağustosum 61 nci cuma günü sabahı saat 10da Beyoğ- unda, İlkeim - Talimane Abdülhak Za mit bey “Sevinç, caddesinde Veri: Apartmanın 5 numaralı ösireelada mev- ent gayet nadide ve ıoüzeyyon oğyalar müzayede suretile atılacağı ilân clünur. Gayet zarif modern vitrinli büfe, yemek masası ve sanıllyolr, poryo usul kanape ve koltuklar, yüzleri makot ka- dile perdelerilo Amerikan Hayvot kara” pe koltuklar Avrupa mamalâtı (Da İma) 8 parçadan mürekkep men sından marketiri işlemeli müzeyyen yalak oda takım, aynalı ve aynamz dolaplar, elekrik eyizeler, “Alina, im- Zal İki adet yağı boya tablo, 97 parça tabak takımı, maden ve ösir vazolar, divanlar, oyun masuları, clamandr göt, pertmanto, duvar canli. grumofom, ta Dura, selipalar, kristal ve maden eşya Jar, ava gaz ocağı, apartmanın yeni halde muşambaları ye sair hayli eşyalar. Çapraşi teli bir Alman piyanosu, Ana: dolu ve acem eeccadeleri, Pey sürenler den 100da 26 teminat alını. Satış peşindir. O) Müzayede ile satış Foykalâda satış 1904 ağvetesun 81 nci cuma günn sabah esat J0da Beyoğ unda, Asmalımesçit caddesinde Asmalı: mesçik apartmanın 4 üncü Kat 15 Bumaralı dalresindo maysul ye maraf bir aileye sit gayet ndide ve müzeyyen eşyalar müzayede suretle satılacağı İlân olünur. Gayet zarif ve modern yemek oda takımı, 2 dolap, bir tuvalet, iki komodin ve bir karyoladan mürekkep, yatak oda takımı, koltuklar, kanape, divan, sandalye, oyun masası va san- dalyeler, elektrik vizeler, döner korp- hane, Sirger dikiş makinas, Edison arka salon gremoforu, tabilar, etajer, karyolalar, peloş masa örtüsü, vazo, #ebak kadeh takımları, perdeler, hava, g2 ocağı, muşamba vo &nir hayli ep Yalar, “Hansen, markalı mofls bir Almaz piyanosu (çaprast telli) pey görenlerden 160'de 26 teminat alınır. Satiş peşime dir, (8105) Doktor HORHORUNİ Her gün akşama kadar hastalarını rlnonu Valide kırasthanesi yanın daki muayenehanesinde tedavi ole Talafonz PA181 yam (1076) (5281) Müzayede ile 1904 ağıstasın 51 inci cuma gün sabah Saat 10 da Boyoğlunda ki Kur İmanu mağazalirı karşısında Fransız seharetine inem yokuşun üzerinde (Ka Yer makasacının. tam arkasında) susl apartmanın 2 numaralı dairesinde meveui, ve Mme, 6. A, Karasoya ait em- saliz kallar, gümüşler, biblolar We eş. yalar müzayede Surelile eatlacaktır Hakiki Vlenm mamulâtı 1 mast ve & sandalyeci olen gayet zarif asri yemek od takımı; Lamdrmın imeşbür 1. Smith Yabrikasın amları olan ve 1877 tarihinde Dük de Süterlani tarafından merhum Mithat paşaya kediye ödlmiş altın yaldızlı gümüşten (vermeyi) ma mul emsalsiz. bir yazıbane; Hiinlinişi omsalsiz bir fildişi baykal, Gaf gümüş tan mamul Paris işi 113 yurçadan mürekkep emçalsiz. çatal bıçak kımı Tatanbul belediyesi tarafndan kontrollu Hayat zarif haylı Avraps ve yerli safi gümüş biblo, tai Hukiki bakara e ve limojin en meşhur markalı tabak Takım kabartma gümns ay'ın, Porlagon duvar tabakları; Sevres ve Porluguz vazolar; onüks broazlu masa, Lui XVI omsanlsi: Take elan takımı, ağzı gir müşlü veyahut gümüşeüz emsaldiz kristal bakara vazolar, salatalıkları yemiçlikler ve ire; Vienâ maoşhur Fiş fabrikasının mamulâtı yatak: oda taha gata ritalı ye koltuklu irziliz yaz hanesi, Kütahya ve sedefli tabarolar, yam Tai XV bronz sizle elek avizeleri, gümüş ve beyaz madn tepsiler, a iş Sin brode perdeler, yağlı boya tablolar, Acem ministürü hayli eslmler, eekl Şam işi varolar, Şam içi sedefli ger kutusu, Lui KV omsahizbik Hake vitrin, duvar asilari, orayo gaz Jan, portmanto ve sal ev eşyalar, Bınsalsiz Ülbrieh Alman piysnosu. Gayak ofis Saruh, Tebriz, Şirvan ve sair half Jar. Pay sörenlerderi “100 de 25 teminat imar, Satış peşindir. (2200) Dr. KEMAL NURİ | Cl e Zan baar mütehassin Rumeli Han Ne, 16 Bauma Beyoğlu Telefon: 40105 Kimyager HUSAMEDDİN Tam idrar tahlili 100 kuruştur. Bild müm tablilâk, Bakçekapi, Emlik ve Fvtam Benkesı kargisinda İzzet bey ham 4678 ay (2089)