30 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Ağustos 1934 yok ma? — Dikkat etmiyor musunuz, te- davi ücr istemiyorum. BİLMEM RAZI MI?.. İÜ Beyaz beresi eğik Bu kız tıpkı bir gi Haziranda sevdim ben, Cana yakın bir keklik, Kız esmer güzeliydi. “Aşkımın bir eliydi Benden pek hoşlandığı, Bakışından belliydi. Okursa bu yazimi, Dinlerse aşk sazımi. Sen benim olur masum, Desem bilmem razı m? SARHOŞLAR. İçkiye düşkün iki arkadaştılar. Ikisi de bulut gibi sarhoş ol. dukları halde meyhaneden çık» mışlardı.. son irene bindi- ler. Karşı karşıya oturdular. Biri- birlerinin sarhoş olduklarını belli etmemeğe çalışı" yorlardı. gülümsiye» rek sordu: — Saat kaç acaba? Öteki cebinden sigara tabakası Bi çıkardı dike katl. baktıktan sonra arkadaşına döndü : — Bugün ayin oluzu, dedi, Öteki teşek- kür etti — Tamam, ben de o istas- yonda inece- ğin! şadanı çöken Yarım asır sonra — Buranın havası saf. Bir haftadır ancak iki saat kadar zehirli gaz, bir saat kadar da veba mikrobu saçıldı... Otelin küçü- cük, dar oda anda bir türlü uyuya mıyordu “Aksi gibi elek- #rik. ceroyam da kesilmişti. Kar raplıkta kalmıştı. Kalktı, el yor- mile pencere- yi buldu; açma- | ğa uğraştı, bir türlü açamadı. | Havasızlıktan bor alacak Eline havluyu | sardı, pencerenin © camına bir yum- İrakvrlü, kid. İ Ohl, dedi, ra “hat, bol nefes “| aldı. Sonra gelip © İ tekrar yattı, “0 uyudu. Ertesi sabah on lira verip, yku sersemi kan ranlıkta kardı; aynanın değeri; otel sahibine ödedi. öyle sana benziyordu ki... — Bana olan borcunu verme- dinse ne mutlu bana | MİSAFİR KIZ Tombul esmer bir yüzü, Kaşları ince düzdü. Aynaya bakar gibi, Şöylece beni süzdü. Geldik birden göz göze, Başladık gi Sahilde için için, Bayıldım bakan göze, Bu misafir Bir kızdı, İçime birden sızdı. Dayanamadı güldü, Ba gülüş hoş bir hızdı. — Karcığım, müaade edersen şu geminin resmini Fena Romancılarımızdari biri, akba- bı bir lokanta sahibine romanını verdi. : Bir kaç gün sonra sordu: — Nasıl beğendin mi? — Beğendiğim yerleri var am- ma, beğenmediğim yerleri de var, — Meselâ neresi? — Bir yerinde iki kişi lokanta- da yemek yiyorlardı, sonra biri- birlerine: «Haydi, usulca sıvışa- lm» diyorlar... Fena... merkeze telefon edeyi Isabet Sarhoş elektrik fenerine asıl işti, Oradan gzçen biri çıkıştı: — Bu halinden utanmıyor mu- sun?.. Evli misin? — Hayır, — İsabet, karın olacak kadı. — Bana elektrikle yıldırımın arasındaki farkı söyler misin? — Elektrik parayla, yıldırım bedavadı, Plâjda oturma modası salonla- ra sirayet ederse, göreceğimiz manzara, Borsaci, bangermişim, Para saymakmış işim, Param öyle çokmuş kit Altın imiş her dişimi. NEYMİŞİM Fazla gelen suyumu, Kaplanı deryaymışım, Yatağıma yaymışım!., | | | Dalgalarda kaymışım, Bir acayip şeymişim, Çok ta kibar beymişim, Horul horul horlarken Meğerse ben neymişim Dandini Istirahat Kız durmadan piyano çalıyor. du. ” Biri yanındakine fısıldadı: — Her halde biraz sonra dinle. Dir sanırım. — Kızınız mı? — Hayır piyanom! vet amma hanımefendi, benim karımla çocuklarım Yal benim işlerim İstanbulda... Sevdiğim yer de Boğaziçidiri cıktalar, metresim Adada oturuyor, Pazarlık — Alu katlı apartıman, Her dairede altı oda var. Sizin için anahtarı üstünde kırk bin liraya olur... — Peki, anahtarsız kaça olur? — On beş gündür size yüzme öğretemedim. Eğer alır da bura yüzme öğ: sürecek... memeniz daha uzun