16 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

16 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

SİYASI İCMAL: Hitler - Şuşnig görüşmesi Avrupa politikası âleminde hiç Deklenmiyen hadiseler tevali edip Guruyor. Avusturya Başvekili doktor Şuşrig cenubi Almanyada Berchles- güden'e nagihâni gitmiş ve B. Hitler- e om bir saat görüşmüştür. 4986 senesi ortalarına kadar; ara daki dil ve erk birliğine rağmen bir birinin can düşmanı olan iki Alman memleketinin arasında ük anlaşmaya yol açmıştı. Habeş harbi üze rine İngilterenin önayak olmasile dünya İtalyanın aleyhine İtalya bu badireyi as- Cek Almanyanın müzahereti ile ber- taraf etmiş ve arkasını korumuştu. Buna mukabil İtalya Orta Avrupada Almanyayı serbes bırakmış ve kendisi- MİN askeri n Şehir meclisi dün birinci reis vekili ia Serdengeçtinin reisliği mi- encimeninden gelen mazbata” ar okunarak kabul edildi. Ba mas göre şehrin muhtelif tahsil muntakalarındaki o mükellef er borçlarını vermedikleri için mal- lârma hacız konacaktır. Bunlar bir yüzü bulmaktadır. YİREİ ilkmektebin tevsli için istimiği yerlere konan kıymetlere mal #âhipleri itiraz ettikleri için mülkiye in hazırladığı mazbata o kuhdu, Bu mazbataya göre itirazlar İtinde görülmüş ve istimlâk bedel- Vet birer miktar arttırılmıştır. Mazbata okunduktan sonra aza- İka B. Galib Bahtiyar söz aldı; En- azman hakkındaki zandde mü- Al (57? Mucip oldu. Aradan B. O9- Şem) otomobillerin tek bir renk- Ya ası kaydına itiraz etti. Ba- fika Hulüsi Behcet: kabul edildi. Tekst otomobierinin nefti rengi- | sında bulunan Avusturya hakkında tahakkuk edememişti. Çünkü bu Alman hükümetinin ba- anda bulunan katolik papas partisi ie asırlarca Orta Avrupaya hâkim olan Habsburg saltanatının tekrar dirilmesi taraftarları her ne bahası- na olursa olsun bu mevki ve ümüdle- rini kaybetmek istemiyorlardı. B. Hitler ise İngillere Başvekili tarafın dan husus elçi olarak gönderilen lord Halifaksa beyan eylediği vechile hiç olmazsa reyiâm usulü üzere Avusluryadaki altı buçuk miyon Almanın bilyük Almanya ile siyasi akldz ve idare cihetinden birleşmek Avrupa politikasında sulh ve istikrarı temin edecek her hangi ciddi bir te- şebbüs ve harekete iştirak etmiyecek- fir. Anlaşılan gerek İtalya, gerek İn- gütere bu büyük engelin ortadan kalkması için #4 Alman hükümeti Şehir meclisinde Taksi otomobilleri bir renk olacak mı? Otobüslerin 20 santim daha dar olması isteniyor — Dünyanın hiç bir yerinde otomo biller için renk vahdeti yoktur. Böyle bir kaydı kaldırmak lâzımdır. Refik Ahmed — Sebebi nedir? Ne- den yeknasak olsun? Rasim Hamdi — Iztırap vermek Makine müdürü Nusret — Bunda fenni bir zaruret yoktur, Taksilerin biribrinden farklı olmaması için renk | farkı kaldırılmıştır. sonra Mahmudpaşada Bi- | Makine müdürü Nusret — Bu mad- denin sayın valile müzakeresi lâzım- dır. Teklif kabul edildi. Bundan sonra otobüslerin ebadı ve tadilât gayet eh As ra ile olabilir. İskelette büyük bir ta- dilâta ihtiyaç yoktur. metre idi, Sıcaklık en yüksek 14,4, en düşük 9,2 santigrad olarak kaydedik.. miştir. j Gümrük umum müdürünün teftişleri Şehrimizde bulunan (Gümrükler umum müdürü B. Mahmud Nedim dün gümrük teşkilâtını teftiş etmiş- tir, B. Mahmud Nedim bugün İzmire | gidecektir. | yama 30 milyon ingiliz lirasına mal olan Singapur ıstihkdmlarının inşası bitti ve burada büyük bir tersane vücude getiriyordu. Bu adaya bu kadar ehemmiyet verilmesi, ingiliz kil mühim bir Asyalı devlet olan Si- çevrilmiştir. Çünkü bundan sonra bu iki yer dünya politikasında en büyük zolleri oynıyacaktır. Küşad merasiminde 27 ingiliz harb beynelmilel bütün dünya deniz devletleri bunun küşad merasiminde harb gemileri bu- Tundurmuşlardı, Singapurda yalnız ingiliz imparatorluğunun değil bü- tün dünyanın en büyük bahri kalesi ve tersanesi yapıldığından komşu bah- ri devletlerin harb gemileri bunun küşad merasiminde hazır bulunmak» tadır, Komşu derletlerden yalnız Japon- ya bu merasime iştirak etmemiştir. Bunun başlıca sebebi bülün Japon harekâtla meşgul olmaları yahud her ihtimale karşı harekete hazır bulun- malarıdır. Üni ie tütünü dl verilmesi isteniyor Belediye, beş sene evvel eski Beya- ad medresesinde tesis ettiği İnkilâp müzesinde otuz bin cilde yakın eser- den mürekkep bir de kütüphane vü- cude getirmişti. Bu kitaplar, Türk inkilâp tarihile gerek doğrudan doğruya, gerek dola- da bulunmuştur. Bu fikir, henüz bir karara bağlan- mamıştır. Şayet üniversitece bu yol da bir karar verilirse müzedeki ki- barb gemilerinin Çin sahillerindeki 1936 senesi iptidasına kadar 30,000,000 ingiliz lirası sarfedilmiştir. Dünya man hükümet verdır. Daha şimalde gene ingiliz himayesi altında altı sul- 30 bin cild kitab'Bir alacaklı Avni hapsen Bayerin a tazyikini istedi Haczedilen eşyayı kaçırmış ve icraya ayda ancak 35 lira kazandığını bildirmiş B. Ahmed Emin Yalmana bin lira Puru sahibi B. Lütfiye 270 lira borç- Tanmıştar, Avi Bayer bu parayı ödemediği için alacaklı B, Lütfi icraya müraca- at ederek hakkında haciz kararı ul- Bu hadise üzerine Avni Bayer hak- kında, mahcuz mali kaçırmak, apar. taman sahibi 'Trayko hakkındada emniyeti suistimal suçlarından da- va açılarak birineleeza mahkemesine verilmiştir. e Dünkü muhakemede suçlu Avni Bayer mahkemeye gelme- | miş olduğundan mahkeme, kendisi- ları Fener stadında karşılaşmışlardır. İki binden fazig seyirci karşısında oynanan maçta B takımları 44 be rabere kalmışlardır. Bundan sonra A takımları karşi- laşmışlar, bu maç ta 0 - 0 berabena neticelenmiştir. Maçtan sonra Kızl- toprak Halkevi Barutgücü oyuncuları şerefine bir çay ziyafeti vermiştir. e İİ müm mesai mta prada tasanataarn