24 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Beşiktaş İzmirin ikinci maçını nasıl kazandı? Oldukça mütevazin oyunda Siyah beyazlılar her zaman olduğu gi gib | fırsatlardan istifade ettiler Üstünde Beşiktaş Alsancak stadında, altta Beşiktaşın ilk maçta 3-40 yendiği Alsancak, İzmir (Akşam) — Pağar günü mi- Safir Beşiktaş takımı Üçokla ikinci maçını yaplı ve bu maçı 3-1 kazandı. Havanın çok soğuk ve rüzgürl ol- masına rağmen halk Pazar tatilin. den istifade ederek sahaya aktı ve stadyomun her tarafını doldurdu. Oyumu İzmir hakemlerinden Yaman- larspordan B. Esad irade etti ve cidden güzel" idaresi sayesinde oyuncular arasında en ufak bir sıziltıya bile meydan vermedi, Sahaya öwdlâ Beşiktaşlılar çıktı, Halkı selâmladılar ve sürekli alkışlan- dılar, Kale İntihabından sonra takım- | lar şu şeklide dizildiler; aş: Mehmed Âli - Faruk, Nuri « Rifat, Hakkı, Fuad - Hayati, i, Hüsnü, Şeref, Eşref. Nejad - Necdet, Ziya - Melih, il, Mustafa - Kemal, Said, Namık, Mazhar, Hamdi, Oyun misafirlerin haf hattında ke- silen Üçokun akınile bâşladı. Beşik- taaşın mukabil akını favulle durdu- ruldu, Hakkının 30 metreden çektiği fri. kik direğe çarparak geri döndü. Devrenin 5 inci dakikasına. kadar süren Beşiktaş akınları neticesiz geçtikten sonra oyunu açmağa mu- vaffak olan İzmir takımı solaçığı Hamdi vasıtasile tehlikeli .bir akın yaplı, Hamdinin güzel ortalayışile Saidin ayağına düşen top Eeşiktaş kalesinin üst direğini yalıyarak avut oldu. Alsancak takımına nisbetle daha anlayışlı ve daha tehlikeli akın- cılara malik olan Üçok takımının hü- Sinci dakikada ve Beşiktaş kalesini Üçok muhacimlerinin. tazyik ettikleri bir anda havadan topu kafa ile kar- şilamek istiyen Adil, Nürimin o sırada topa salladığı tekmesile sol gözünün üstünden * ve alından yaralanarak sahayı terketii, Üçok en iyi müdaftinden mahrum namağa sbşladı. 24 üncü dakikada İzmir takımı Hamdi ile hücuma gir- di, Hamdi topu tekrar ayağına si- mak üzere geri verdi. Önündeki mü- dafil atlatan Hamdi falsolu bir şütle topu Beşiktaş kalesine havale etti, fakat top kalenin sol zaviyesinden avut oldu, Üçok bu şekilde gol kaçırırken Nu- rinin derin bir pasıhı misafirler Şere- fin ayağından ilk gollerini kâzandı- lar, 25 inci dakikada yapılan bu sayı İzmir takımını harekete getirdi, şimdi Üçoklular oyunda nisbi bir hâkimi- yet tesis ediyorlar ve misafir kalesini i tazyik çenberi altına alıyorlar, Verilen kornerler semeresiz kalı- | yor, top en çok havadan oynandığın- dan daha cüsseli vücudlare malik i | olan Beşiktaşlılar kafa vuruşlarile l ırak 10 kişi ile oynstmağa mecbur | Imasına rağmen müdafaa siste- ndeki güzel oyunu sayesinde Beşik- ; hücumlarını kesiyor ve bu suret- nukabil hücumda bulunmasa bile a'esini koruyordu. 22 nci ikada, Adil tekrar oj girdi ve Üçok takımı dahâ serbes | i ! tehlikeleri kolayca üzaklaştırıyorlar ve zaman zaman meticesiz kalan & kınlarla Üçok hücumlarına mukabe- le ediyorlardı. 33 üncü dakidadan 40 ıncı dakikaya kadar Beşiktaş Üç- çok nısıf sahasından ayrılmadığı hal- de başka gol çıkaramadı. Bu dakika dan devre sonuna kadar, 43 ve 44 ün- cü dakikalarda İzmir takımı biribiri üzerine iki fırsat yakaladı. Bunların birinde Namık topu ayağında “fazla tuttu, diğerinde Saldin şütü Mehmed Alinin elinde eridi. Devrede biraz san- ra 1-0 Beşiktaş lehine bitti. İkinci devre daha seri ve daha j canlı başladı. Bir farkla mağlüb vazi- yette oynıyan İzmir takımı canla baş- Ja çalışıyor ve Beşiktaşın müdafaası- ji ni karıştırıyor. Fakat verilen frikik- i lerden ve kornerlerden istifade ede- miyordu. 10 uncu dakikadan 23 üncü daki- kaya kadar nisbi bir hâkimiyetle oy- nıyan misafirler gollerini ikileştirme- ğe muvaffak olamadıkları gibi 26 ncı dakikada Üçokun ani bir hücumunu ceza mıntaksı dahilinde favulle kar- şıhyan Uuri İzmir lehine bir penaltı verilmesine âmil oldu. Ve İzmir ta- kumi mağlüb vaziyetten biran için kurtuldu. Top ortaya geldi Hakkı merkez muhacim mevkiine gçeti. Ve yerden iki üç pasl# İzmir kalesine adeta topla beraber girdi. Hakkınm bu güzel hareketile tekrar galib vazi- yete giren Beşikta; takımı avantajı kaybetmemek için dikkatli oynamağa başladı. 'Top Üçok nısı? sahasından ayrılmı- yordu. Zaman zaman her iki takım Paris, Peşta muhtelitleri berabere kaldılar önünde yapılan Paris, Peşte maçın- da Parisliler kuvvetli rakipleri Buda- peşte ile berabere kalmağa muvaffak olmuşlardır. Fransızların tanınmış hakemi B, Lechre'in idare ettiği ma- ça takımlar şu şekilde çıkmıştır: Budapeşte: Sziklat (Ujpest) — Rio (Hungarya), Koranyi I (Ferencvâ- ros) — Dudas (Hungarya), Szucs (Olpest), Sazar (Ferencvaros) — kos (Hungarya), Kalmar (Hungar- ya), Kuliai (Ujpest), Vince (Ujpest), Becky (Phoebus). Paris: Gonzslösş (Red Star) — Du- puls (Red Star), Zabalo (Racing) — Meuris (Red Star), Jordan (Racing), Diagne (Racing) — Moulet (Red Star), Simonyi (Red Star), Couard (Racing), Velnante (Racing), Math& he lig maçları İngilterede: Chelsea'yı yenen Arsanl, Wolwer- hampton ile tasnifin başındadır. Ge- çen hafta Kral kupasında Arsenali yenen Preston, Stoke ile berabere kal mıştır. Maçların neticeleri: Arsenal - Chelsea: 2-0 Mirmingham - Leeds U. 3-2 Blackpool - Manchester C.: 2-1 Bolton - Sunderaland: 1-1 Derby County - Breniford: 3-2 Wolwerhampton - Everston: 1-0 Hudderslield - Leicester: 0-0 Middeisbrough - Grimsby T.: 10 Portesmouih - Chariton: 2-1 Stokecity - Preston N.E: 141 W. B. A, - Liverpool: 6-1 İtalyada; Livorno - Bari: 1-0 Napoli - Floransa; 3-1 1azio - Bologna: 20 Juventus - Lucehese: 1-0 Roma - Atalanta: 2-1 Samplerdarena - Genova: 2-0 Milâno - Ambrosiana: 1 'Trlestino - Torino: 1-0 Avusturyada: Admira - Sport Club: 1-1 Rapld - Florisdorf: 3-0 Wacker - Simmering: 8-3 Vienna - Favoritner: 1-1 Austria - FP, C. Wien: 22 İzmit İdman yurdu güreşçi- leri adapazarında Adapazarı Gençay klübünün dave- ti üzerine Adapazarına giden İzmit idman yurdu güreşçileri Adapazarın- da gayet iyi bir şekilde karşınlamiş- lardır. Ve İzmitli misafirlerine bir çay vermişlerdir. Gece müsabakaları Halkevi salo- munda, buyum ve güreşi çak bez | gana yecanlı olmuştur. Neticede her iki takım berabere kalmıştır. Vilâyet dahilinde çok İlerlemeye başlıyan bu spor yakında memlekete iyl güreşçiler yetiştirecektir. Bu gü- Teş müsabakalarının revanşı İzmitte yapılacaktır. tehlikeli oluyor, fakat gol yapamıyor- | Milli küme maçlarında üçüncü hafta üçek Istanbulda Güneş ve Fenerbahçe ile karşılaşıyor, Galatasaray da Ankaraya gidiyor Cumartesi Güneş, Pazar günl Fenerbahçe ile karşılaşacak lan Üçok takımı son Beşiktaş maçındaki kadrosile Pazar günü yapılacak maçlardan #onra az çok her klübün vaziyeti bel- U olacaktır. Geçen hafta İstanbulda nefes kabiliyeti az olan Üçok ile ikinci maçı yapmalarıdır. İstanbulda Güneş ve Fenerbahçe Üçok ile karşılaşırkon Galatasaray da Cumartesi ve Pazar günleri Anka» rada oymyacaktır. Galatasaraylılar seyrettik. Bu hafta İlik maçın Muhafızgücü ikinciyi de Har- Muhafizgücünü da Gol Averaj ile İzmir şampiyonu olan Üçoku seyredeceğiz. Şimdiye ka- dar yaplığı maçlarda Alsâncağı 1-0 yenen, Beşiktaşa 3-1 yenilen Üçokun İstanbulda karşılaşacağı takımlar Gü-| Üçoku hâkkak gibidir. Ancak Güneşin maçı kolaylıkla kazanması için geçen haf- ta hiç de muvaffakiyetli çalışamıyan for hatlarını değiştirmesi lâzımdır. Bugün için formunda olmıyan Melih'in yerine Salâhaddin konur ve sağaçığa da Ömer alınırsa Güneş for hattı daha müessir olabilir. Üçokun yapacağı maçlardan en en- teresanı hiç şüphesiz Fenerbahçe ile olakaktır. İlk maçlarında Güneşe 5-2 yenilen, geçen hafta da Muhafızgücü ile sayısız beraVöre kalan Fenerbah- çeliler Üçoku yenebilecekler mi? Bu hafta yapacakları maçın neti- cesi sarılâciverdiller için çok mühim- dir. Eğer Üçok karşısında da bir mu- vaffakiyetsizliğe uğrarlarsa şampi- yonluk yolunda çok geri kalacaklar- dır. Fenerbahçenin bundan evvelki maçlarda muvaffakiyetsizliklerinin sebebini ararsak Son müdafaa hattı ile forved hattımın çok bozuk oluşu- nu görüyoruz. Fenerbahçenin Güneş karşısında çok farklı mağlâbiyetleri- nin büyük sebebi müdaflleri, Muha- fıgücü karşısındaki yarım muvaffa- kiyetsizliğinin sebebi de forved hattı- nın fena oluşudur. Üçok karşısında geçen hafta yara- lanan ve biray kadar futbol oynıya- mıyacağı söylenen Fikretten de mah- rum olan Fenerbahçelilerin bilhassa forved hatlarını muhakkak takviye etmeleri lâzımdır. Bunun için elde mevcud elemanlara nazaran B. takı- mundan Muzafferi ortaya alarak Niyazi, Şaban, Muzaffer, Bülen, Naci şeklinde bir forved hattı bize en mü- nasibi gibi görünmektedir. Bu forved hattının topu fazla ayaklarında tut- mamak şartile Üçok müdafaası kar. şısında muvaffak olabileceğini tah- min ediyoruz. Bu maça Fenerbahçe- lilerin mühim bir avantajı varsa o da biye ile yapacaklardır. İlk maçların- da Beşiktaşa şansız bir şekilde yeni- len Galatasaraylılar bugün için kuv- vetli bir takıma maliktirler, Bilhassa Adnan santrhaf mevkiinde Beşiktaşa oynadığı kadar muvaffakiyetli bir oyun çıkarabiliryorsa Galatasarayın Ankarada iki maçı da kazanmak şansı kuvvetildir. Maamafih Ankara klüplerinin kendi sahalarında oynı- yacaklarını, Ankara stadının çimen olduğunu ve Galatasarayın da uzun bir müddetten beri çimen sahada oy- namadıklarını nazarı itibara almak lâzımdır. Erbaada spor Erbaa (Akşam) — Bir maç yap- mak üzere kazaya davet edilen Tokat bölgesi şampiyon “Tokat spor birliği m Ankaragücünden Şinasi Galatasaraydan Fethiyi almak sure- tile takviye edilmiş bir halde gelmiş- lerdir. Misafirler kasabaya 25 kilomet- re mesafeden istikbal edilerek Erbaa sporcularının alkışları arasında Ta- şöra spor yurduna İnmişlerdir. O gece Halkevinde toplanan her iki memleke$ sporcuları samimi bir hava içinde geç vakte kadar muhtelif eğlencelerle höş vakit geçirmişlerdir. Ertesi günü hâvanın muhalefetine rağmen tam saat on üç buçukta sahaya gidilmiş ve Mi gün evvel vefat eden Taşova sporcularından Ömer Ayasonun ru- hunu taziz için iki dakika süküttan sonra hakem heyeti Çubukçunun idaresinde üçbin kişinin huzurunda oyuna başlanmış ve on dördüncü dar kikada, Tokatlıların bir golü üzerine oyun hararetini almış ve Taşov& spor hâkimiyeti tesis ederek Tokat spor birliğinin kalesini sıkı bir çenber içi- ne almıştır. Bu hâkimiyetin semeresi derhal kendini göstermiş atılan bir golle birinci haftaym sona ermiştir, İkinci haftaymde oyun gene bütün $iddetile Taşovalıların daimi hâkimi- yeti altında cereyan etmiş ve Tokaf- Uların bir gölüne mukabil Taşovalı- ların daha üç gol atarak oyunu 43 gibi kati ve kahir bir farkla lehlerine neticelendirmişlerdr. Iirdı. 4$ üncü dakikada Hayati Be- | Baş, diş, nezle, grip, romatizma, nevralji, kırıklık ve bütün ali derhal keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. şiktaşın 3 üncü ve oyunun Son golü- nü attı. Maç ta biraz sonra 3-1 Beşi- taş lehine bitmiş oldu.