24 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

24 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

ir Sahife 3 24 Şubat 1938 AKŞAMDAN AKSAMA Kısa telgraflar Gazetelere bazan şöyle bir telgraf «Dahiliyeci 7,10 ladı Adiiyeci Mia Uiyeci Etimesutladı.» <Liverpul limanında 500 balya men- Sucatı adresinize ihraç ettik.» Çünkü «Liverpub, «textile ve kelimelerinin ilk hece Tımdan biri şu fıkrayı anlattı: * Kısaltılmış telgraf rekoru bir Mu- Sevi talebededir: Parise ticaret tahsili İçin gitmiş. Annesi pek meraklı oldu- ğundan: — Aman, varınca, sıhhat haberini a er da; — Peki! . diye söz vermiş, » Vermiş amma, Paris'e varınca al Mış bir düşünce: — Babamın bir telgraf adresi var, İki kelimeyle onu yazacağım, Alâ, kı- $a... Fakat, «Parise sıhhat ve âfiyet- le vasıl oldum— Aleber» diye telgraf Şekmek bir hayli pahali Şunu nasıl Ksaltayım? Evvelâ «sıhhat ve» yi at- malı. Fakat yine uzun... Öyleyse ne Yapmalı? Sıra, «âfiyetles ye geldi. Onu da atarım. Çünkü Afiyetle var. mMasam, başıma bir kaza gelse, tel — — Valde hanı Evkaf idaresi 180 bin lira istiyor Eminönü meydanının açılması için yapılan hazırlıklar devam etmektedir. İstimlâk edilecek olan binaların gayri safi iradlarma göre istimlâk bedelleri tesbit edilmektedir. Belediye, şimdiden kısmı, evkafa aid olduğu için evkaf müdürlüğile de temaslar yapılmıştır. Yapılan temas neticesinde evkaf Valde hanı için 180 bin lira istemiştir. Ancak tramvay şirketinden alınan bir milyon yedi yüz bin liranın Eminönü me) açılmasına tahsisi hak- kında kanun mucibince evkafa ald bi- naların istimlâk bedelleri hususi bir takım şartlara tâbi olduğundan Val- de hanı için 180 bin lira istenmesine rağmen belediye ile evkaf arasında bir tesviye sureti bulunacaktır. Bu hu- susta her iki daire arasında müzakere başlamıştır. Balkan antantı şimen- difer kongresi Delegeler bu akşam Ankaraya hareket ediyorlar Şehrimizde toplanan Balkan antan- tı şimendifer kongresi mesaisini mu- vakkaten tatil etmiştir. Fırsat bulduk- ça şehrimizin görülmeye değer yerle- rini gezen kongre murahhasları dün akşam eksprese bağlanan hususi Vâr gonla Ankaraya gitmişlerdir, Bugün misafirler şerefine Ankarada bir ziyafet verilecektir. Murahhaslar grafı elbette başka türlü çekerdim, Yahut hiç çekemezdim... Hem. tel Erafa «Paris'es diye yazmanın ne lü- Zumu var? Zaten mahreç gösterilir, telgrafın Paristen çekildiğini bizzat Içılar en tepeye kaydederler. Ne kaldı? «Vasıl oldum, — Alber» da ne hacet? Vasıl olmasam i çekebilir miyim? İmzaya da İyaç yok. Zira, benden başka Pa- Ti'len oniara telgrafı kim çekecek? Bunun üzerine sade adresi yazıp Sişeye uzatmış, Hikâyenin bir benzerini de İngi- anlatır; Gene böyle muktesid o Musevinin 2: Londradan telgraf çekecekmiş. .mzadan alınmaz» demeleri Üzerine; | 7 *Salamon Geliyor» diye, kendine İnn r harita ve plânları için n ayrıca para alınmıyacak b şehir ve belediyelerin imar yaptırdıkları harita ve lann masraflarını halktan alma Dah; haber alınmıştır. N iliye Wekâleti, bu gibi masrafla- a belediye temin edilece- ve bu masrafların halktan tahsil esi tebliğ edilmiştir. Orta mektep muallimleri nasıl izin alacaklar? hipta mektep müailimleri, izin ala- ha ek için hastalıklarını hariçlen İargı arı Taporlarla isbat edebiliyor. Maarif idaresi bu usulü kaldır. Miştar, Mı teşkil uallimler, sırf bu maksadla Yene Etüve girmemiş elbise satan- lara ceza kesiliyor ey te çi <p 'phirhan, e hak mecburiyetleri bulunduğu Ankarayı da gezip gördükten sonra bu akşam Ankaradan hareket edecek ve yarın sabah şehrimize gelecekler- dir, Bu süretle iki günlük bir tatilden sonra köngre tekrar toplanacaktır. Kongrenin mesaisi, bundan evvel Yugoslavyada yapılan toplantıda ha- zırlanan müşterek şimendifer nizam- namesine esas şeklini vermek üzerin- de toplanmıştır. Bu msksadla şimdi- ye kadar nizamnamenin yarısı gözden geçirilmiştir. Diğer yarısının da ted- kiki uzun zamana mütevakkıf oldu- gundan bundan sarfı nazar edilmiş ve ikinei bir kongre yapılması tekarrür etmiştir. Murahhaslar Ankaradan dön- dükten sonra son bir toplantı yapa- caklar ve bu suretle kongre dağılacak» tır. Gelecek defaki kongrenin Bükreş- te toplanması muhtemel görülüyor. Burgaz cinayeti muhakemesi bitti Burgaz adasında beraber yaşadığı makbule adındaki kadının kendisin- den ayrılmasından. hiddetlenerek 80- kakfa Makbuleyi çakı ile üç yerin- den yaraladıktan sonra eve gidip Makbulenin anası Fatmayı da iki ye- rinden yaralıyan Avninin muhake mesi dün ağır ceza mahkemesinde bi- tirilmiştir. Ayninin bu iki yaralama suçundan bir sene üç ay 20 gün hap- sine ve Makbuleye 50, Fatmaya 20 1i- ra olmak üzere 70 ra da manevi taz- minat ödemesine karar verilmiştir. Mektep müdürünü döğmüş Senjorj mektebi talebesinden ve Bulgar tebeasından Argiri'nin mektep idare heyetince görülen lüzum üÜzeri- 'ne mekteple alâkası kesilmiştir. Bu ka- rars muğber olan Argiri dün bir ara- ık mektebe gelmiş ve müdür B. İstefa- nın odasına girerek üzerine hücum et- miş ve dövdükten sonra kapıyı çekip savuşup gitmiştir. B. İstefan bu vazi- yette zabıtaya müracaat etmiş ve mu- ayene altına alınmıştır. Polis, Argiri- yi yakalamış, hakkında Jâzım gelen tahkikat evrakı tanzim ederek kanu ni takibata girişmiştir. Kocası tarafından maşa ile yaralanmış! Tophanede oturan Bayan Elmas, polise müracaat ederek, kocası tarar fından maşa ile yaarlandığını iddia Haklı şikâyetler | Avrupalı seyyahları memnun etmek için... Gazetelerde okudum: Bu sene Avrupadan fazla mik- darda seyyah gelecekmiş. Misafirlerimizi memnun etmek lâzımdır ki, ziyaretlerin arkası kesilmesin, bilâkiş mikdarları ari. sın, Binaenaleyh, kendilerinden öte- den bert işittiğim şikâyetleri bu rada sırakıyorum: 1 — Meşhur camilerin ve diğer mü- him âbidelerimizin civarında otura- cak, istirahat edilecek veya bir iki kurtpostal yanılacak bir yer olmadığı. 2 — Kartpostal satan bir köşk (ya- ni dükkân) bulunmadığı. 3 — Ne bir posta kutusu, ve nede bir pul mevcud olduğu. 4 — Bir fotoğrafçının lüzumu. Zira herkesin fotoğraf makinesi yoktur. Ve ekseriyet oralarda resim çektirmek iş- ter, $ — Camilerin civarının temiz tu- tulmadığı, Meselâ Eyüp avlusu tenffün içindedir. 6 — Çamlıca ve emsali gibi yerlerde temiz bir lokanta olmadığı. a. Bunları temin edersek, sanırım, Jestivallerden bile daha azla makbule geçer. Zira, Avrupalılar bilhassa larihi âbidelerimizi gör- meğe geliyorlar ve bunlardan zevk duyuyorlar. Semih Mümtaz 8. Et fiatleri Karara riayet etmiyenlere ağır cezalar verilecek Et komisyonu dün gene toplanmış- tır. Komisyonun kararlaştıracağı, et Hiatleri 28 şubatta İlân edileceğine gö- Te komisyon şimdiden icap eden ted- birleri almak üzere belediye relsliğin- den belediye şubelerine bir temim gön- dermiştir. Tamimde et fiatlerinin u- cuzlama kararı tatbik edildikten son- Ta kasap dükkânlarının çok sıkı bir kontrola tâbi olacakları, et flatlerinin halkın görebileceği bir şekilde büyük levhalara yazılması lâzım geleceği, ko- misyonun verdiği kararlara riayet et- miyenlere fik defa için 25 lira para ce- zası verilmesini, bu suç tekerrür etti- ği takdirde cezanın eğırlaştırılacağı ve nihayet dükkünm muvakkat bir za- man için kapatılacağı bildirilmiştir. Iki şüpheli ölüm Ölenlerden birinin cesedi morga kaldırıldı Üsküdar müddelumumiliği ve zabi- tası iki ölüm tahkikatına el koymuş- tur, Ölenlerden birinin cesedi morga kaldırılmıştır. Kadıköyde demircilik eden Koço, dün birdenbire hastalanmış ve vücu- dünde bazı şüpheli araz göstermiştir, Koçonun vâğiyetinden haberdar olan diğer esnaf zabıtayı haberdar etmişler- dir. Hasta, zabıta marifetile derhal nü- müne hastanesine yatırılmıştır. Ko- çoyu muayene eden doktorlar, sıhhi vaziyetini şüpheli gördükleri için mid- deiumumiliği haberdar etmişler, diğer taraftan yapılan tedavilere rağmen Koço ölmüştür. Müddelumumilik, adliye doktoruna cesedi muayene ettirmiş, o da ölümü şüpheli gördüğü cihetle cesedin mor- ga kaldırılmasına lüzum göstermiş. tir. Cesed üzerinde yapılacak otopsi, ölümün hakiki mahiyetini meydana çıkaracaktır. Diğer ölüm vakası Kızıltoprakta ol- muştur, Bağdad caddesindeki bosta- nında bir kulübede yatıp kalkmakta olan Hıristo, dün sabah ölü olarak bu- Yunmuştur. Tahkikata Bostancı komi- serliği el koymuş. Üsküdar adliyesi ha- berdar edilmiş olup ölüm sebepleri araştırılmaktadır. Bıçakla şaka! Üsküdarda oturan Niyaxi ile, Atla- mataşında oluran ekmekçi Zeki bi- çakla şakalaşırlarken Zekinin elin- Borsa acenteleri Birlik merkezinin Ankaraya nakline karar verildi İstanbul borsasının muvakkaten ka- panarak Ankarada yeni bir borsa açıl- ması kararı üzerine Ankaraya nakle- decek olan İstanbul borsası acenteleri, hazırlıkölarını tamamlamak ve bazı di- lekler tesbit etmek üzere toplantıları- na devam ediyorlar. tasarruf sandığı yapmaktır. Acenteler birliği bu hususta tedkikler yapmak- tadır, Eski bir cinayet faili yakalandı Muhakeme neticesinde 11 buçuk seneye mahküm oldu 930 senesi mayıs ayının beşinci gü- nü arkadaşı Rıza İle Arnavudköyünde validel Hidivinin kâhyası Alinin evine girerek Alinin hizmetçisi Zeynebi bağ- Iâyıp birçok mücevher ve eşya aşır- dıktan sonra yakalanan Ömer Bakır- köy emrazı akliye hastanesine kaldı- rılmış, arkadaşı Riza üç sene, hapse mahküm olmuştu. Ömer hastanede tedavi altında bu- Tunduğu sırada bir kolaymı bularak oradan kaçmış, İzmire gitmiş, orada bir hırsızlık yaptıktan sonra Bigaya geçmiş, orada da bir ev soymuş ve tek» rar İstanbula gelmiştir. Suçlu bu su- retle izini kaybettikten sonra Fatih ci- varında seyyar dondurmacılık yapar- ken Alinin karısı ile diğer bir kadın tarafından tanınmış ve kadınların fer» yadları üzerine halk kendisini yakala- mak üzere peşine düşmüşler, Ömer tabançasını çekmiş, halka ateş ederek Aksaraya doğru kaçmıştır. Kaçarken Ömerin attığı on dört kurşundan biri Yusufpaşa civarında balıkçı Mahmu- dun Karnına saplanarak onu öldür- müş, diğer bir kurşunla da Rüstem adında birini yaralamıştır. Kurşunla- rı biten Ömer nihayet bir polis tara- fından yakalanarak adliyeye .teslim edilmiştir. Dün ağır ceza mahkemesinde Ömer» le kendisine yardım etmekten suçlu Meryem adındaki kadının muhake- meleri bitirilmiştir. Muhakeme neti- cesinde Ömerin soygunculuk suçun- dan üç sene, balıkçı Mahmudu öldür. mekten 16 sene ağır hapsine karar ve- rilmiş, fakat kendisi af kanunundan is- tifade ettiğinden cezaları indirilerek netice #tibarile on bir buçuk sene ağır hapsine karar verilmiştir. Suç ortağı Meryemin bu suçta alâkası sabit gö- rülmediğinden beraetine karar veril- miştir. Ömerin İzmir ve Bigada işlediği hur- ızlıklardan dolayı hakkında takibat yurdun doğu Trakya, Kocaeli ve Ege mıntakalarile orta Anadolunun dört kısımlarında hava bulutlu, diğer mın- takalarında kapalı ve yağışlı geçmiş- tir. Rüzgürlar doğuda cenubi, diğer yer. lerde umumiyetle şimal istikametten orta kuvvette esmiştir. İstanbulda hava kısmen bulutlu geçmiş, rüzgâr cenubigarbiden saniye- de 2 ilâ 4 metre hızla esmiştir. Saat 14 de hava tazyiki 759,7 milimetre, su- hunet en fazla 6,6 en düşük sıfır al- tında 2 santigrad olarak kaydedilmiş- tir. | | İSTANBUL HAYATI Köpeğe dikkat ediniz! İ mili nl li Ni | : | vi ; 1 in Tİ in Jiri hi O zaman iş anlaşıldı. Meğer levha- lar, bu yavrucuğun ezilmemesini ih- tar ediyormuş. Ben de, korku içinde Bal hırsızı Arılar hücum edince feryadı kopardı!