14 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

14 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Sahife 11 Scandinavian Near East Agency Galatada Tabir han 3 öncü kat Tel: 44991 - 7-5 Bvenska Orleni Linlen Gethemburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantsig, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Ballık Umanları şark ve Karadeniz başlı ta İlmanları arasında 18 günde bir azimet Ye avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dartzle - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar, Nordland vapuru 12 Marta doğru vapuru 25 Marta doğru Gdynia vapuru 28 Marta doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- - Kopenhag, Gdynia Gothenberğ, Dantxig - Stokholm, ve Osloğ Ilmanları İçin hareket edecek vapurlar. 1 12 Marta doğru Parla tafstlat için Galata'da Tahir Ban # üncü katta kâln acentalığına müracaat. Tel: 44091 - 3-5 Ergani Bakırı Türk Anonim Şirketinden: Ergani Bakırı Türk Anonim Şirketi «sas mukavelenamesinin 24 üncü ve Ticaret ka unun 361 inci madde- eri. hükümlerine tevfikan Hissedar- lar Heyeti Umumiyesi' 31 Mart 1938 tarihine müsadif perşembe günü Sâat 15 de alelâde toplanacaktır, Şir- ket hissedarlarının bu içtimada ha“ > #r bulunmak üzere o gün gösteri len saatte Şirketin Ankara'da Ulus Meydanında Koç Hanında kâin ida- Tehanesine gelmeleri, ve hisse se metlerini içtima gününden bir hafta €vveline kadar Eti Bank'a veya Türkiye İş Bankasına yahut Şirketin veznesine tevdi eylemeleri rica olunur. İdare Meclisi Müzakerat ruznamesi: 1 — Şirketin 1937 senesine alt ida- Ye meclisi raporunun okunması 7 — Murakıplar tarafından. yeri- den raporun okunması. 3 — 1937 senesi bilânço ve kârü zö Târ hesabının tasdiki ile İdare Mec- Msinin ibrası. 4 — Müddetleri biten İdare Mec- Misi âzaları yerine intihap icrası ve Meclisi İdare âzaları hakkı huzurla” rinin tesbiti. 5 — 1938 senesi için murakıplar tayini ile ücretlerinin Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Devlet Demiryolları Erzurum Onuncu İşletme Müdürlüğünden: Bedeli muhammeni 31250 lira olan 2500 metre mikâb kerestelik çam tom- ruğu 23/3/938 çarşamba günü saat on beşde Erzurum Onuncu İşletme bina- sında işletme komisyonu tarafından kapalı zarf usuliyle satın alınacaktır. Bü işe girmek isteyenlerin kanun! vesaik ve müteahhitlik vesikalariyle ve e 7,8 nisbetinde pey akçeleriyle birlikte komisyona müracaatları ilân olunur. Şartnameler 156 kuruş mukabilinde Haydarpaşa, Ankara ve Erzurum İşletme vezneleriyle, Sarıkamış, Kars istasyonlarından ve Trabzon transit durağından alınabilir. «1120» * Devlet Demir yolları Haydarpaşa işletme binasında yaptırılacak aşağıda muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yazılı Asansör tesisatı pazarlık su- retiyle yapılacaktır Pazarlık 24/3/1938 tarihinde perşembe günü saat 15 de Haydarpaşa gar binası içinde 1 nci işletme komisyonunca yapılacaktır; İsteklilerin 2490 sayılı kanuna göre ibrazı lâzım gelen vesikli ve muvak- kat teminatiyle pazarlık günü komisyona müracaat etmeleri lâzımdır. Bu işe ait mukavele ve proje ve şartname ücretsiz olarak Haydarpaşa yol beş müfettişliğinden alınabilir. (1326) Muhammen bedeli Muvakkat teminatı Lira Erş Asansör tesisatı o 1,000 O 00 75 00 Saç bakımı, güzelliğin en birinci şartıdır. i i > > PETROL NIiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri omücerrep bir ilâçtır. Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Malatyada Derme Reğülâtör inşaatı ile kana- ın Reğülâtöründen itibaren 5,5 kilometrelik kısmın tevsif, keşif bedeli 361.000 | Yradır. 2 — Eksiltme 144/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de Na- fa vekâleti Sular Umum Müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı | zarf usuliyle yapılacaktır. $ — İstekliler; Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, Bayındırlık işleri ge-| nel şartnamesi, fenni şarlname ve projeleri 18 lira 5 beş kuruşmu- | kabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. Eksilimeye girebii- mek için isteklilerin 18190 liralık muvakkat teminat vermesi, 100,000 liralık Nafıa su işlerini taahhütedip muvaffakıyetle bitirdiği ve bu kabil Nafıa işleri- | ni başsrmakta kabiliyeti olduğuna dair Nafıa vekâletinden alınmış müteahhit | lik vesikası ibraz etmesi, İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilin- de vermeler. lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (1367) İ | İ KUMRAL SIYAH Saçlara gayet tabii surette İs- tenilen rengi verir. Ter ve-yi- kanmakla o katiyyen çıkmaz. Bütün dünya sergilerinde sıhhi ev- safı haiz saç boyaları arasında bi- rinci gelmiştir. Saçları ve cildi kat'iyyen tahriş etmeden istenilen renkte boyayan yegüne sıhhi saç boyalarıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Hazımsızlık Hayatın zevkinden insanı mahrum eder. ç.. PERTEV KARBONAT KOMPRİMELERİ temiz bi-Karbonattan ve toz karbonat almaktaki müşkülât göz ,önünde tutularak yapılmıştır. Her eczanede satılır. I — İdaremizce Çamaltı tuzlasında yaptırılacak elektrik santralının şart- namesi değiştirilerek dizel esasına müstenit olarak yeniden tanzim olunan şartname ve tablo şeması mucibince tekrar kapalı zarf usuliyle eksiltmeye kon- muştur. TI — Bu tesisatın montajı da dahli olmak Üzere muhammen bedeli sif İz- mir 65000 lira muvakkat teminatı 4500 liradır. TI — Eksiltme 31/111/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15de Kabataşta Levazım ve Mübaysat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Muaddel şartname ve projeler 3.25 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü 'Tuz Fen Şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Münakasaya, Hornsby, Roolston, Sulzer, Deutz, M.N. A,, Atlas, Benz, Guldner, Krupp, Deutsche Werke firmaları girebilir. Bundan gayri girmek isteyen firmalar fenni şartnamede yazılı takatta bir dizel tesisatı yapmış ol- duklarına dair idarenin evrakı resmiyeyi İnhisarlar Tuz Fen şube- sine ibraz eylemeleri şarttır. Aksi halde münakasaya iştirak edemezler. VI — Eksiltmeye iştirik etmek isteyen firmalar şartnameye uygun olmak üzere ihzar olunmuş flatsız son tekliflerini «yedek aksam fiatlariyle beraber» ve projelerini tetkik edilmek üzere eksiltme gününden 15 gün evveline kad: İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen Şübesi Müdürlüğüne vermeleri ve mü- nakasaya iştirak edebilmek için de münakasa gününden azami 2 gün evveline kadar yerilen tekliflerin kabulünü mutazammın mezkür şubeden vesika alma- ları lâzımdır. “VI — Mühürlü teklif mektbunu, kanuni vesaiki ve V inci maddede vesikasiyle güvenme #htiva edecek olan ka- palı zarflar eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yükarda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmahdır. (B.) ((712) * I — İdaremizin Gazlantep Başmüdürlüğüne bağlı Akçakalede şartname ve projesi mucibince yaptırılacak idare binası İnşaatı kapalı zarf usuliyle ek- siltmeye konmuştur. II — Keşif bedeli 10806 lira 8! kuruş ve muvakkat teminatı 7965.51 lira- dır. 1 — Eksiltme 21/111/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 16 da Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. Kapalı zarflar münakasa günü en geç saat 15 e kadar adı geçen alım komisyo- nu başkanlığına makbuz mukbilinde verilmiş olmalıdır. IV — Şartname ve projeler 68 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesiyle Gazlantep Başmüdürlüğünden ve Akçakale memurlü- Zundan alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vasaikini İn- hisarlar İnşaat Şubesine ibraz ederek ayrıca vesika almaları lâzımdır. Vi — Mühürlü teklif mektubunu, kanun! vesaik ile V nci maddede yazı- 4 eksiltmeye iştirak vesikasını ve muvakkat güvenme parası veya mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarflarını yukarda yazıldığı veçhile münakasa gü- nü en geç saat 15 e kadar Alım komisyonu başkanlığına makuz mukabilinde verilmiş olması lâzımdır, (1206) 157, 150 kilo Sudmuhrik 579, 200 » Reçine 579, 200 » Neftyeğı 573, 200 » Amonyak 3833, — » Piit sen müessir cinm 313 Adet Filt tulumbası «Büyük» ” » oPülvarizatör 60000 » © Sinek kâadı I — Yukarda cins ve miktarı yazılı $ kalem malzeme şartnameleri muci- bince pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 25/111/938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 16 da Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen Şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte # 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1300), HOLANTSE BANK UK K. V. Tercüme servisinde istihdam edilmek üzere Türkçe ve Fransızcayı mü- len bilen bir memur arıyor. Yazılı tekliflerin Galata'da Banka sek- reterliğine gönderilmesi, ii