14 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Güneş: Olhad - Faruk, Reşad, - Ömer, Rum, İbrahim - Balâhaddin, Niyaz, Me- 4 üncü dakikada Melih ortalardan sldığı topu sürerek Cemilin müdahâ- lesine rağmen yakından sıkı bir vü- ruşla Alsancak kalesine soktu. İz mirliler Güneşin tazyikinden kurtü- Tur kurtulmaz lehlerinde ölan rüş gürdan da istifade ederek solaçıklari vasıtasile tehlikeli akınlar yapmağ& başladılar. Alsancağın birinci golü Alsancağın yaptığı bu akınların birinde Hakkının ortaladığı topu Ci- had tutamadı. Müdafiler tarafından demarke bir vaziyette bırakılan Sa- im de plase bir vuruşla Alsancağın berabere golünü yaptı. Oyun başlıyalı henüz 16 dakiks olmuştu, Güneşliler galibiyeti elde etmek için çok çalış- mağa başladılar, Yaptıkları hücum- Jarda forved hattında anlaşma olma dığından müessir olamıyorlardı. Bu- na mukabii İzmirliler dalma soldan yaptıkları hücumlaria «Güneş kale sinin yakınında tehlikeli vaziyetler hazırlıyorlardı. goller Karşılıklı 3linci dakikada Güneşin soldan yaptığı bir hücumda Rebiinin ortala» dığı top Alinin eline çarparak Melihin ayağına düştü. Bu fırsatı iyi kulla” nan Melih yakından plâse bir şütle Gü- neşin ikinci gölünü yaptı. Güneşin bir kaç neticesiz akının- dan sonra İzmirliler oyunda bariz bir hâkimiyet kurdular. 40 ıncı dakikada Rasimin çektiği frikiği Faruk karşı- layamıyarak topu Hakkının ayağına verdi, Hakkının ortaladığı topu Salm ikinci defa Güneş kalesine soktu. Bi- raz sonra da ilk devre 2 -2 berabere bitti. İkinci devre İlk hücumu İzmir yapıyor, Soldan kazandıkları kornerden istifade ede- mediler, Bu sırada Ahined Adem çok sert bulduğumuz bir kararla İzmir oynamaları yüzünden İzmir müda- fileri Kolayca Güneş akımlarını kesi- yorlardı. Dükikalar arttıkça Güne çin tazyiki çoğalmakla beraber Al sancak oyuncuları da kale önünde toplanmağa başladıklarından buna bir de Güneş mühacimlerinin çok fe- na oynamaları inzimam edince bir vürlü beklenilen gol yapılamıyordu. çoktiği şüt Cemile çarparak tamamile özü boş olan Melihe geldi. Melih de durdurmadan çektiği şütle Güneşin ii sümer san Bir OUNUSU sahadan çıkmak slemiyer Alsancak hükmen mağlüp oldu Güneş - Alsancak:4-2(2-2) nir iz Ak çen - Mam, Envek, Rasim — Tiyas, Basri, Balm, hin neden sakatlandığını sordu. 'Tark'ın, Melihin Alsancak solmüdafii Cemil tarafından kasdi bir tekme ile olmadığından oyun bu suretle yarıda, kalarak Alsaneağın hükmen mağld- biyetile neticelendi. Nasıl oynadılar? Güneş: Cihad yediği iki golde de top ortalanırken tutabilirdi o Fa ruk'un bukadar fena bir oyununu hiç görmemiştik. Güneşin yediği iki gol de Faruk'un hatasından oldu. Reşad da güzel bir oyun çıkaramadı. Haf hattında Öner her zamanki ka» dar muvaffak olamadı. Riza bermü- tad fena oynadı. İbrahim henüz bi- rinci takımdaki yerini alacak kadar formunu (bulamamış. Foryed hat- tında Salâhaddin ve Melih çok güzel oynadılar. Güneşin dört golünü ya « pan Melih günün kahramanı oldu. Dalışması ve sürati fevkalâde olan Vehabın kardeşi Saim çok güzel oy- naâdılar, Bilhassa Saim Güneş müda- İdasının iki hatasından tam zama rında istifade ederek iki gol yapmağa, muvaffak oldu. Hakem Ahmed Adem kahaatımıza göre oyunu güzel idare etti. Yalnız Tevfik Kuyaş /.| İkinci küme lig maçları Dün Beşiktaş ve Fener stadında ikinci küme lig maçlarına devam edil. miştir. Fener stadında Kasımpaşa, vnaenaak&g osuucumag Ankarada bisiklet| m yarışları yapıldı Birinciliği Ankaragücün- den Eyüp Yılmaz kazandı Muhtelif kiüplerden 19 bisikletçi. nin iştirik ettiği koşuya tam saat 10 da Şehir stadyomu kapısı önünden başlanmıştır. Taşhan, Sarıkışla, Me baha önünden Orman çifliği ve Fin- dahk içinden geçilerek Emniyet âbi- desi yolu ile Merkez kumandanlığı önünde nihayet bulan yarışı, Anka. G. Saray kalecisi Necmi Dün sabah Beşiktaş stadında yapı lan Galatasaray - Beykoz şild maçın- da tehlikeli bir surette yaralanan Neo . Necmiye midesinden ameliyat yapılmak ihti- mali vardır. Galatasaray genç kaleci- sinin biran evvel iyileşmesini temen- ni ederiz. Beyoğlu Halkevinin son kır koşusu Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edilen dördüncü ve son kır koşusu dün büyük bir muvaffakıyetle yapıl mıştır, Müsabakaya Galatasaray, Fes nerbahçe, Güneş, Kasımpaşa, Beyoğ- lu Halkevi ve Beyoğlu spor takımları- nın otuz atleti iştirak etmiştir. Şişli ile Hürriyetlebediye yolu âra- sında yapılan bu müsabaka ümidin fevkinde olmuş, ve bu mesafelerin en .İ kuvvetli atleti İbrahim bu sene ilk de- fa mağlüb olmuştur. Yolun çok ça murlü olüşu atletleri büyük bir müş- kilât içinde koşmağa mecbur etiniş ve müsabaka baştan sonuna kadar elddi bir mücadele içinde geçmiştir. Neticede Halkevinden Serkis birin- el, Hakki ikinci, Galatasaraydan İb- rahim üçüncü, Güneşten Receb dör- düncü oldular, Takım itibarile Beyoğlu Halkevi 13 Istanbul muhteliti Atinaya gidiyor Günün sürprizi Şild maçlarında Beykoz | G.Sarayı tasfiyeye uğrattı Beykoz - Galatasaray: 2-1(2-0) Ünlstasaray! Nocmi - Haşta, Suavi « Mustafa, Adnan, Celâl - Necdet, Süley- mast, Bülend, Eflak, Huşln. Beykoğ: Güfa - Halid, Buhadır - San deddin, Mehmed, Kemal - Turhan, BUŞİ, Şaha», Galib, Kâzım, Dün sabah Şeref stadında Galata- Galatasaray kalesi önüne kadar ine biliyorlardı. Beykozun ilk golü 15 inci dakikada Galatasaray kale #inin sıkıştığı bir sırada Şahaptan gü- gel bir pas alan Kemalin köşeyi bulan 2-0 Beykozluların galibiyeti ile bitti, İkinei devre İkinci devreya Galatasaraylılar for- ved hatlarını Necdet, Eşfak, Bülend, diği gibi arkdaşları gol atacak vazi- yetlerde iken pas vermemek, topu bi- Takmamak yüzünden de bir çok fır- satların kaçmasına sebeb oldu. Galar tasaray bu devrede biricik golünü 7 ci dakikada Reşad vasıtasile penaltıdan yaptı. 21 nci dakikada Beykozun bir aki» ındâ Galatasaray kalecisi Necmi Beyköz soliçinin ayağına atarak mus nhakkak bir gol kurtardı. Maamafih bundan sonra da oyuna devam ede miyetek bir şekilde sakatlandığından Necmiyi hastaneye kaldırmak Mmeö büriyeti hasıl oldu. On kişi kalan Galatasaray takımı bir çok gol firsatı daha kaçırdıktan sörâ mâç 2-1 Beyközun galibiyetile bitti, Nasıl oynadılar? Galip Beykoz takimi şuurlu bir mü- dafaa sistemi takib öderek birinci devrede kazandığı avantajı muhafaza ödebildi. Bejkozlulardan müdafi, Sekiz Meh- med ve Şehap güzel oynadılar. Diğer- leri dö yılmadan çalıştı, Önümüzdeki pazar günü Güneş İle milli küme için karşılaşacak olan Galatasaray çok fena oynadı, Suavi, reşad ve Necdet müstesna diğer oyuncular hiç muvaf- fak olamadılar. Galatasarayın dünkü mağlübiyelinin en büyük sebebi üç orta muhaciminin gol kaçırmak hu- susunda yarış etmeleridir. Bilhassa bu yarışta birinci çıkan Bülend şaşır lacak beceriksizlikler gösterdi. T. Kuyaş Ankaradaki maç Beşiktaşlılar 7 - O Muhafız- gücünü yendile di r Ankara 13 (Telefonla) — Mili kü- Haşim, Süleyman şeklinde değiştire. | me maçlarına bugün de devam edildi. Dd a e Bugün yapılan Beşiktaş - Muhafızgü- ra seyahatinde Muhafizgücü karşı: | cü maçında Beşiktaşlılar 7 - 0 Muha- sında 7-0 mağlüp vaziyette İken de fizgücüne galib geldiler, Gollerin dör- yaptığı tadilât bu sefer beklenilen | dünü Şeref, ikisini Rıdvan, birisini neticeyi vermedi. Zira Onlatasaray | de Muzaffer âtti Muwafit takım bü Dün çok güsel oymiyan Melihin bir akınını İzmir kalesi kesiyor a gm Mem ŞİŞME