1 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

bip nü n: uk ünü apı- eril- hvi- AKŞAM Sah. «» Ez , Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri : — Karaköy - Köprübaşı Tel, 42862 — Sirkeci Mühü Han Tel: 2760 KARADENİZ HATTI POSTALARI 1 Nisandan Ağustos sonuna kadar Karedeniz hattında yaz ta- rifesi tatbikine (başlanacaktır. Buna nazaran postalar İstanbul- dan pazar, salı ve perşembe gün- leri sart 12 de kalkacaklar gidiş dönüşte kış tarifesindeki aynı İs kelelere uğrıyarak İstanbula bi- rer gün evvel geleceklerdir. Yal- mz kış tarifesinde Hopaya kadar giden salı postası yaz tarifesinde Rize'den dönecek Hopaya gitmi- yecektir. o «1763» Scandinavian Near East Agency Gninindz Tahir ban 3 üncü kat Ye avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantziğ - Gothenbur ve Oalo- dan beklenen vapurlar. Birkaland vapuru 14 Nisana doğru. Wikingland vapuru 28 Nisana doğru. Gotland vapuru 3 mayısa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- Gam - Kopenhag, Gdynia Çapan. Dantaig - Stokholm, ve Osloğ Itmanları için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 14 Nisana doğrü. Vikingiand vapuru 28 Nisana doğlu, Gotland vapuru 3 mayısa doğru. Yazla tafsllât için Oslata'da Tahir han 9 Üncü katin kâin acentalığına müracaat. Tel: 44001 - 2-3 Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun ön güzel yerinde, geniş Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Aşağıda muhammen bedelleri ve muvskkat teminatları yazılı muhtelif tez- gâhlar ayrı ayrı ihale edilmek şartile 26/4,938 salı günü saat 15 den itibaren 51- Ta ile ve kapalı zarf usulile Ankara'da idare binasında satın alınacaktır. Bu işlere girmek isteyenler şağıda güsterilen mikdarda muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tahmini bedeli 5000 liradan yüksek olan eksiltmeler için Nafia müteahhitlik v ını ve tekliflerini aynı gün saat 4 de kadar komisyon reji eri lâzımdır. (1641) Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinde ve Haydarpa- şada Tesellüm ve Sevk şefliğinde dağıtıl maktadır. Sıra No. 'Tezgâhın ismi Miktarı Muhammen Muvakkat bedeli L, teminat L, 1 Dirsekli perçin makinesi 2 17.000 1216 2 Boru bükme presi 1 1550 116.25 3 Kollu testere 6 11.300 8475 4 Perçin ocağı 7 7700 5715 5 Çentrolama tezgâhı 2 2400 190 * Muhtelif istasyonlarda Inşa edilecek zahire hangarları için montaja hazır bir halde takriben 210 ton demir malzeme mübayaası yeniden kapalı zarf usu- Miyle eksiltmeye konmuştur. 1 — Bu malzemenin muhammen bedeli 50,000 liradır. 2 — Malzemenin teslim müddeti ihale tarihinden Itibaren 200 güne çıka- rılmıştır, 3 — İstekliler bu işe aid şartname ve sair evrakı Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa, Sirkeci veznelerinden 2.50 lira mukabilinde alabilirler, 4 — Eksiltme 11/4/938 tarihinde pazartesi günü saat 15 de Ankarada Devlet demiryolları yol dairesinde toplanacak Merkez birinci komisyonca ya- pılacaktır. 5 — Ekslitmeye girebilmek için İsteklilerin teklif mektubu ile birlikte aşa- İda yazılı teminat ve vesaiki aynı gün saat 14 de kadar komisyona tevdi et- miş olmaları lâzımdır. AA — 3750 Hralık muvakkat teminat B — 2490 sayılı kanununun tayin 'ettiği ve şartnamâde yazılı vesikalar, Kültür Bakanlığından : 'Ertik Okulları için Debboy, Anbar ve hesap işyarlarma ihtiyaç vardır. Aşa- ğıda yazılı şartları haiz olanlar bizzat kendi el yazılarile yazacaklar bir dilekçe ile 20/4/938 tarihine kadar Kültür bakanlığına baş vurabilirler, 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebasından olmak 2 — Askerlik ödevini ifa etmiş bulunmak ve «40» yaşından yukarı çağda olmamak. 3 — Enaz orta okul mezunu bulunmak, 4 — Sıhhi durumu yerinde olmak. DİLEKÇEYE İLİŞTİRİLECEK VESİKALAR: Mi İkametgâhının bulunduğu emniyet memurluğundan alınacak hüsmü- hâl varakası, ş B — Dört adet vesikalık fotoğraf. C — Orta tahsil vesikasının aslı D — Şimdiye kadar çalışmış olduğu resmi veya hususi müesseselerden alâ- cağı bonservislerin asılları. E — Nüfus kâğıdı suerti. Şeraiti haiz olanlar Bakanlıkça münhallere maaş veya ücretle atanacak- Tavır (8175) (1166) — Dr. Operatör Süleyman Mehmed Tezer'in idaresi altında açılan ALEMDAR SIHHAT EV, Bilümum Cerrahi, Dahili, Nisaf ve Asabi hastaları kabul eder ve en büyük kolaylığı gösterir. Hastane her hekime açıktır. Hastalar istedikleri müte- hassısa kendilerini tedavi ettirmekte serbesttir. OKSURUK ŞURUBU En muannit öksürüklerle © bronşit, astm, ve boğmaca öksürüğünün (kati iler dır, Göğüsleri zayıf olan lara vikaye edici tesiri şayanı dikkattir, BÜTÜN ECZANELERDE BULUNUR. İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu, İstanbul ielğ Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: İskân Umum Müdürlüğü için vilâyetler iskân işlerinde istihdam edilmek üzere 150 lira ücretli Fen memurluklarına ibtiyaç vardır. Talip olanların bilü- mum vesaik ve şimdiye kadar bulundukları vazife ve işlere ait evrak ve üç adet fotoğrafla bizzat ve yahut bu vesaik ve evrakı göndermek suretiyle Sıhhat ve- kâletine müracaatları ilân olunur, (857) (1748) I — Şartname ve projesi mucibince İzmirde yaptırılacak Tütün Bakım ve — İşleme evi inşaatı 11/1IV,/938 tarihinde ihale edileceği ilân edilen temel kazık- ları işi hariç kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 220 TE — Keşi! bedeli 616,960 lira 83 kuruş ve muvakkat teminatı 30828 liva i 43 kuruştur. MI — Eksiltme 11/IV/938 tarihine rastlıyan pszartesi günü saat 16 da ! Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- tır. Kapah zarflar ayni günde saat 15 e kadar adı geçen komisyon başkanlığı- na makbuz mukabilinde verilecektir. IV — Şartname ve projeler 33,85 lira bedel mükübilinde İnhisarlar lev nm ve mübayaat şubesiyle Ankara ve İzmir başmüdürlüklerinden alınabil V — İsteklilerin mühendis veya mimar olmaları ve yahut bir mühend veya mimari inşaatı hitamına kadar daimi olarak iş başında bulunduracaz. na dair aralarında teati edilmiş Noterlikçe tasdikli bir taahhüt kâğıdı ile Nafıa Vekâletinden alınmış asgari 200,000 liralık bu gibi inşaat yaplıklarını gösterir bir müteahhitlik vesikasını eksiltme gününden en geç üç gün evveline kadar İnhisarlar İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 5 nci maddede yanlı eksiltmeye iştirak vesikasını ve muvakkat teminat parasını veya mektu'vınu ihtiva edecek olan kapalı zarfların yukarıda yazıldığı veçhile münakâsa , nü en geç sart 15 ge kadar adı geçen alım komisyonu başkanlığına makbuz n. kabilinde verilmiş olması lâzımdır. «9 * 1 — İzmirde şartname ve projesi mucibince yaptırılacak ve İl/IV/& tarihinde ihale edilmek üzere eksiltmeye konulan Tütün Bakım ve İşleme evi- nin temel kazıkları işi ayrıca kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. NI — Keşif bedeli 87265 lira 50 kuruş ve muvakkat teminatı 5613.27 lira- dır, ni — Eksiltme 11/1V/938 terihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 d« Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki slım komisyonunda yapı tır. Kapalı zarflar ayni gürde en geç saat 14 e kadar adı geçen komisye kanlığına makbuz mukabilinde verilecektir. IV — Şartname ve projeler 4.36 lira bedel mukabilinde İnhisarlar ve mübayaat şubesiyle Ankara ve İzmir başmüdürlüklerinden almabilli W — Fenni şartnamesinde izah edilen esaslar dairesinde yapılacak temel kazıkları işi Franki, Rodir, Stern, Simpleks, Brechti, Abolorenz Mihâr lis, Mast ve salr Firmaların usul ve sistemlerine veya bunlara mümasil sisten. lere göre yapılacaktır. Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların fenni tek. liflerini münakasa gününden on gün evveline kadar tetkik edilmek üzere İnhisarlar 'Tütün işleri müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. VI — İsteklilerin bir mühendis veya mimar olmaları ve yahut bir ım.- hendis veya mimarı inşaatın hitamına kadar daimi olarak iş başında bulurn- duracağına dair aralarında teati edilmiş noterlikçe tasdikli bir taahhüt kâğıdı ile Nafıa Vekâletinden alınmış bu gibi işleri yaptıklarını göslerir müteahhit- lik vesikasını eksiltme gününden en geç Üç gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca vesika almaları lâzım. dır, : — Mühürlü teklif mektubunu, kanuni vesaik ile VI nci maddede ye ılı eksiltmeye iştirak vesikasını ve muvakkat teminat parası veya mektubu nu ihtiva edecek olan kapali zarflar yukarıda yazıldığı üzere eksiltme güni. en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmasi lâzımdır. TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 6. ci keşide 117/Nisan/938 dedir... Bu keşidede: 200.000 ve 50.000 liralık mükâfatlarlat » 200.000, mo. 25.000, 20.000, 15.000, 10.000 Tiralık ikramiyeler vardir. Biletlerinizi ayın yedinci gününe kadar hayilrinizden almanız Kendi menfaatiniz iktizasıdır. yi