5 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

5 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 AKŞAM Sahile 15 Emniyet Sandığı Ilânlârı Mücevher Satışı e rehinli olup borcunu ödemiyenlere ait olması itibarile sati- rin Sandık holünde teşhirine başlanmıştır. İlk satış 20/4/9389 tarihine düşen Çarşamba günü Belediye Mezat dairesinde saat 2 den itibaren Yapılacaktır. Sandal bedesteninde mülessesemize git satışlar yalnız Çarşamba günleri yapılır DİKKAT ılacak rehinlere ait ilân Sandık holünde asılıdır, o (1805) İstanbul < Vakıflar Direktörlüğü İlânları Muhammen kirası Semti ve mahallesi o Caddesi veya sokağı No.s, Cinsi LK. Silivrikapı Hancıkaragöz Silivrikapı Bittihatun camii mahalli 4 00 Tavşanteşı, Saraçishak İbrahim pş. yokuşu (4 Kepenekçi camii 400 Müddeti icar: Teslim tarihinden 939 senesi Mayıs sonuna kadar, Şehremini Topkapı caddesi 348/350 Arsa 300 Müddeti icar: Teslim tarihinden 940 senesi Mayıs sonuna ksdâr, sa Seneliği Silivrikapı İbrahimpaşa 44 Bostan 30 00 Müddeti icar: Teslim tarihinden 940 senesi Ağustos sonuna kadar, Yukanda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık arttırmaya çıkanl- mıştır. İstekliler 12/Nisan/938 salı günü saat 15 e kadar pey paralarile bera- ber Çemberlitaş'ta İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde Vakıf Akarlar kale- mine gelmele (1754) İstanbul Üniversitesi Arttırma, Eksiltm. | Pazarlık Komisyonu İlâ I — 399451 lira 38 kuruş keşili İstanbul'da Cerrahpaşa hastahanesinde Yapılacak Şirürji kliniği binası inşası vahidi fiyat üzerinden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu işe ald evrak ve şartnameler şunlardır: A — Eksiitme şartnamesi B — Mukavele projesi €. — Bayındırlık genel şartnamesi D — Özel şartname E — Keşif cetveli, Luhlili fiyal cetveli, mesaha cetveli F — Proje İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı keşif bedelinin yüz binde beşi nisbe- tinde bedel ile Güzel Sanatlar Akademisi Tatbikat Bürosundan alabilirler, 3 — Eksiltme 21/4/938 perşembe günü saat 16 da Üniversite Rektörlüğünde Yapılacaktır. <,,$ — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 19750 lira muvakkat teminat Yermesi ve bundan başka aşağıdaki vesikaları getirmesi lâzımdır. “ İ — 1937 senesine aid 150 bin liralık Bayındırlık Bakanlığından alınmış nşast müteahhit vesikası ve talibin kendisi bizzat Mühendis veya Mimar de- İse inşaat miiddetince fenni mes'u iyeti kabul ettiğine dair bir mühendis ve- Ya mimarın noterden tasdikli senedini veyahutta bir mühendis veya mimarla Müştereken taahhüde girdiğine dair noter senedi vermesi. il 5 — Teklif mektupları $ üncü maddede yazılı saatten bir saat evvel ko- misyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek Mektupların en geç 3 üncü maddede yazılı saate kudar gelmiş olması ve dış zarfının mühür mumu ile iyice kapatılmış olması şarttır. Postada gecikmeler Kabul edilmez, (1638) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Halk Ticaret bileti yolcularının meccanen nakil hakkından istifade eden esyyen miktardaki bagaj ve nümunelik eşyaları, ancak kendilerinin de bu- undukları katarlarda meccanen rakledilir, Her hangi bir sebeple yolcusunun Wlunmadığı katarlarda Halk Ticaret biletlerine müsteniden kayıtlı olarak kledileri bağaj ve nümunelik eşyalar meccani nakil hakkında istifade ede- kleri için seyriseri ücretine tebi tutulur. Saym yolculardan bu hususu Pazarda tutmaları ve seyahat esnasında muvasalât istasyonunun değiştiril m veya başka katarla seyahata lüzum hasıl olduğu takdirde bağaj ve nümü- ydettirme! ca olunur, (906) 3) e e vekrar Kaşmeğlirneşderi YİŞA DİNCK. KE ZAİM pe vii e Yüksek Mühendis mektebi arttırma ve eksiltme komisyonundan Büsiltmeye Konan Miktarı Tahmini Pey akçesi Eksilime tarihi gün Mevaddır cinsi Fiatı ve saat Atölye İşletme malzemesi 89 kalem 898.70 67.50Li. 25/4/938 pazartesi 14 Motör 1Adet 185.00 1400 Lİ. 25/4/938 pazartesi 14,80 , Yüksek Mühendis mektebi atölyeleri için lüzumu olan yukarıda cins, Miktar, muhammen bedel ve fik teminati yazılı malzeme açık eksiltmeye ko- #ulmuştur. Eksiltmesi hizalarında yazılı gün tarih ve saatte yapılacaktır. Şart-| Tamesini görmek isteyenlerin hergün ve eksiltmeye gireceklerin belli gün ve #te Gümüşsuyundaki mektep binası dahilinde toplanan komisyona müra- rı ilân olunur. (1839) İstanbul limanı sahili sıhhiye merkezi satınalma komisyonundan 1 — Merkezimiz emrindeki Ankara motörü açık eksiltme suretiyle tamir ettirilecektir. 2 — Keşif bedeli 2494 liradır. 8 — Bu işe aid şartnameler şunlardır. A — İdari şartname B — Fenni şartname 4 — İstekliler bu şartnameleri 15 kuruş bedelle merkezimiz levazımından alabilirler, 5 — Eksiltme 12 Nisan 1938 salı günü saat 15 de Galstada Kara Mustafa sokağında Mezkür Merkez Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 6 — Muvakkat teminat 187 lira 25 kuruştur. 7 — Eksiltmeye gireceklerin bu gibi işler yaptıklarına dalr resmi vesika İbraz et i şarttır, (1837) Tabip alınacaktır Askeri Fabrikalar umum müdürlüğünden: Ankara yakınında Kayaş ve Küçükyozgatta çalıştırılmak Üzere iki tabip alınacaktır. , Kabul şartlarını öğrenmek isteyerlerin istida ile &kşamı, om Mlüği Nisanın yirminci günü Dr. Hafız Cemal | Scandinavian Near East Agency Galatada Tahir han 3 üncü hat Tel: 44991 - 2-3 Bremaka Örlent Linlen Gotbenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Gdynis Copenhag Abo Rerai ve bütün Baltık Umanları şark ve Karadeniz başlı- &a Hanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantel - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar, Birkaland vapuru 14 Nisana doğru. Vikingland vapuru 28 Nisana doğru. Gotland 3 mayısa doğru, Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gethenberğ, Dantsig - Stokholm, ve Osloğ limanları Için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 14 Nisana doğru. Vikingland vapuru 28 Nisana doğlu. Gotland vapuru 3 mayısa doğru. Pala tafsllât için Galata'da Tahir han 3 üncü katta kin arentalığına müracaat, 44001 - 2-3 Kayıp aranıyor Bitlisin Harzanlı mahallesinde karde- gim Ölekli Zade Halld oğlu Fethullah rusların Bitlisi işgalinde kayboldu. O vakit 8 yaşında olan kardeşimi Kevi isminde bir kadın Siirdden alıp meçhul bir sem- te gölürdüğünü haber aldım ise de bu- kudar hiç bir haber alamadım. Ha- imemalından baberdar olanların İstanbul Kumkapıda Saraç İshak ma- hallesinde Çeşme sokağında 14 Ne. da Caizeye İstanbul İkinci İcra Memurluğundan: 2 - Söh/TEz Mahcuz olup bu kerre paraya çevrilme- #ine karar verilen İstanbul Mercan yo- kuşunda Yeni han 50 No. b dairede muh- telifüleins eşyanın birinci açık artırması 14/4/938 perşembe günü saat 9 dan Ile kadar yapılacaktır. Bu arttırmada mah- cuz eşya muhammen değerinin yüzde yet- miş beşi bulmadığı takdirde ikinci açık arttırması 10/4/988 tarihinde salı günü ayni saatte yapılacaktır. Alıcı olan mu- ayyen gün ve ssatie mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaat ederek pey verip almaları ilân olunur. OA€ 1571 Zayi — Fener nüfus memurluğundan aldığım nüfus terkerem ve beraberinde mührüm de kaybolmuştur. Yenilerini ala- cağımdan eskilerinin değeri yoktur. 122 doğumlu İhsan Vergili Askerlik işleri Fatih kaymakamılğından: 1 — 438 Nisan eelbinde: Piyade sınıfı- man 316 ilâ 329 dahil, Jandarma ve deniz sınıfının 316 lâ 333 dahil, harb sanayii sınıfının 316 ilâ 333 dahil, gümrük sını- finın $16 iâ 332 dahil, gayri islâm cratın 316 4 329 dahil, doğumlularından henüz askerliklerini yapmamış olanları silâh si- tina alınacaktır. 2 — Deniz sınıfı için içtima günü 10 Nisan 888 pazar günü saat 9 dadır. Bu siniflan bedel verecek- lerin bedelleri 9 Nisan 888 akşamına ks- dar kabul edilir. Bundan sonra bedel alınmaz. $ — Piyade, jandarma, herb sa- nayii, gümrük ve gayri islâm eratın iç- tims günü 21 Nisan 938 saat $ dadır. ardan bedel vereceklerin bedelleri 20 n 938 günü akşamına kadar alınıp nmaz. 4 — Bedel vere- muamelelerini tamam»- yatırmağa başla- Tayin olunan içti- inde milkelleflerin şubede bulun- zı içtima gününde gelmiyenler 2800 yılı kanunla ceza göreceklerinden buna nur Fatih kaymakamlığından: / 1 — 333 doğümlu ve bu doğumlularla muameleye Lâbi kısa hizmetliler derece- lerine göre askere alınarak aşağıda ya- nlı tarihlerde hazırlık kıtası ve mektebde bulunmuk üzere sevkedileceklerdir. Ehliyetnamesizler: 1/5/5888 de. Orta eh- liyetnameliler: 1/1/9868 Ge hazırlık kıta- sinda, Tarı ekliyetnameliler: 1/9/9038 de. Yüksek ehliyetnameliler: 1/11/0988 de ye- dek subay okulunda bulunucuklardır. 2 — Deniz sınıfına mensub olan kı- sa o hizmetlilerirn: O Enliyetnamesizler: 1/1138 de. Orta ehliyetnameliler: 1/1989 da deniz hazırlık kıtasında, Tam ehliyetnameliler: 1/3/459 da. Yüksek eh- Myetnameliler: 1/8/8899 da denir komu- tanlığında bulunmak Üzere sevkedilecek- lerdir. : 3 — Demiryol sınfına ayrılan kısa hiz- yetiler Afyon demir yol taburuna gön- derileceklerdir. 4 — Kisa hizmetiilelm hazırlık kıtası ve mektebde bulunacakları tsrihten bir hafta evvel askeri muamelelerini tamam- lamak üzere vesikalariyle birlikte Fatih askerlik gbesine müranaatları ve 20ma- nında bulunmuyanlar bukkında kanuni takibat yapılacağı ilân olunur. * Beyoğlu yerli askerlik şubesinden: 333 doğumlu ve bu doğumlularla mua- meleye tâbi kısa hizmetlilerden askeri ehliyetnsmesi olmıyanların 1 mayıs 538 gününde yedek subay harrlık kıtasına gevk edileceklerinden şimdiden müracaat- Ja musmelelerini tekemmül etsirineleri ân olun (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassıs Pazardan başka günlerde öğleden sonra saat (25 tan & ya) kadar İstanbulda Di- meydan bırukılmaması tebliğ ve ilân olu- vanyolunda (104) numaralı hususi kabi- pesinde hastalarını kabul eder. Salı, cu- martesi günleri sabah 09,5 - 12. hakiki Hıkaraya mahsustur, Muayenehane ve ey : mma mama Dr. Operatör Süleyman Mehmed Tezer'in idaresi altında açılan ALEMDAR SIHHAT EVİ Bilümum Cerrahi, Dahili, Nisai ve Asabi hastaları kabul eder ve en büyük kolaylığı gösterir, Hastane her hekime açıktır. Hastalar istedikleri müte- hassısa kendilerini tedavi ettirmekte serbesttir. Yatak ücreti 2 liradan başlar! Yüksek Mühendis mektebi arttırma ve eksiltme komisyonundan: Eksilimeye konan el Miktarı Tahmin Pey Eksiltme mevni e Fiat ekçesi © tarihi Eczayi Tıbbiye ve cam eşya 234 kâlem 1176.10 Oo 89Li. 11/4/938 para 14 Madeni ve sair cins tel, (o 26 Kalem 118.90 9 Li. 11/4/938 Pazartesi 14,30 Yüksek Mühendis mektebi lâboratuvarları için lüzumu olan yukarıda cins, miktar, muhammen bedeli ve ilk teminatı yazılı malzeme açık eksilt- meye konulmuştur, Eksiltmesi hizalarında yazılı gün tarih ve Saatte yapıla- caktır. ği Şarinamesini görmek isteyenlerin hergün ve eksiltmeye gireceklerin bel- M gün ve saatte Gümüşsuyundaki mektep binası dahilinde toplanan komis- yona müracaatları ilân olunur, (1512) P. T. T. levazım müdürlüğünden Ankarada Ulus, İstanbulda Akşam gazetelerinin 29/Mart/1938 tarihli nüshalarında intişar eden 50,000 adet Fincan ilânı görülen lüzuma binaen ip- tal edilmiştir. (921) (1827) Nafia Vekâletinden: 22 Nisan 938 cuma günü saat 15 de Ankarada Nafın Vekâleti Malzenie Eksiltme Komisyonu odasında cem'an 5100 lira muhammen bedelli 60 adet mahruti çadırm kapalı zari usuliyle eksiltmesi yapılacaktır. Muvakkat teminat 282,50 liradır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı Ankarada Nafıa Vekâleti Malzeme Mü- dürlüğünden parasız olarak almabilir. İsteklilerin teklif mektuplarını talimatnamesine göre Vekâletten alırmış Malzeme müteahhitliği vesikası ile birlikte aynı gün saat 14 e kadar komisyo- na gelmeleri lâzımdır. (893) (1831) , Belediye sular idaresinden Su borularında yapılmasına zaruret hasil olan bezi tamirler sebebiyle El- malı sularının 6/4/938 çarşamba günü saat 20 den ertesi sabah saat 6 ya ka- dar kesileceği Üsküdar, Kadıköy ve havalisindeki abonelerimize ilân ulu- nur, (1848) , P. T. T. levazım müdürlüğünden rında intişar eden 105 ton bakır tel ilânı görülen lüzuma binaen iptal edilmiş- tir. (919) (1825) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 6. cı keşide 11/Nisan/938 dedir... Bu keşidede: 200.000 ve 50.000 liralık mükâfatlarla: 200.000, 40.000, 25.000, 20.000, 15.000, 10.000 liralık ikramiyeler vardır. Biletlerinizi ayın yedinci gününe kadar bayilerinizden almanız kendi menfaatiniz iktizasıdır. iktisat Vekâleti iç Ticaret Umum Müdürlüğünden : 30 İkinci Teşrin 1330 “İlarihli kanun hükümleri datresinde iş yapmağa izinli bulu- nan ecnebi şirktelerden (Singer Dikiş Makinaları Kumpanyası) nın Türkiye umumi veklll haiz olduğu selâhiyete binaen bu kere müracsatla evvelce şirkelin Türkiye umu- m) vekliliğine ilâveten tayin edilen Alman tab'asından «Ole Hammer» memleketine av- det etmiş olduğunu ve yerine Türkiye Çümkuriyeti memaliki dahilinde bulunan ve müstakbelde tesis edilecek olan şubelerini ma tevabi Singer Dikiş Makinası Kumpan- yası namu hesabına olarak teftiş ve idareye, Binger Dikiş Makinalarını peşin veya ve- resiye satnağa veya icara, satış veya icar bedel! muayyenini almağa ve meri ve mute- ber makpuz senedi itaya ve senedatı tlcariye ve çek ve bono ve havalename almağa ve protestoya ve ademi tediye vukuu takdirinde tedabiri muktaziye ittihaza ve icar mu- kavelelerile isticar mukaveleleri akde ve memur ve acenteler hasbu tâyine ve izin ver- meğe ve emtia ahz ve sevk ve irsale ve emtianın kiymetini beyana ve emllaya sit güm- rük muamelitını icraya velbasl emtlanın ahz ve tesellümüne dair bilcümle umur ve muamelât hakkında sarfı itina ve ihtimam etmeğe ve postahanelerden mekâtip ve her nevi posta muhaberatı ve taahhütlü ve mukayyet ve gayri mukayyet ve kıymeti mu- kaddereli veya kıymetsiz mektuplar ile posta paketi ve posta havalenameleri ve her türlü senedatı ve kezalik telgraf istasyonlarından telgraf slmağa ve henüz tesviye ve tediye olunmamış düyunatı havaleye ve vekâletnameleri fesh ve iptale vemehakim ve devairi adliyenin hakkı kazası dahilinde bulunan bilcümle deavi ve hususatta memurini devlet nezdü huzurunda şirketi temsile ve menafi ve hukukunun muhafaza ve vika- yesi sımnında bilcümle tedabiri mükteziyeyi Wtbaza ve Ikametgâhları memaliki Cüm- huriyede bulunan medyunlar aleyhine şirketin mallubalından dolayı şirket tarafın- dan icrayı vekâlet veya şirkeli, mehakim ve memurin huzurunda bilcümle darada, temsil etmek üzere aharı nasp ve tayin elameğe ve ikamel davaya ve verilecek müsta- diyat ve şikâyetnameleri takdimine ve müddetyat ve mütalebede bulunmağa ve itiraz, istinaf ve temyizi davaya ve verilecek hükümleri istima ve kabul veya aleyhine itiraza ve dara vekilleri istihdama ve sahtekürlik vesaire davaları ikameye ve olbabtaki ika- me olunan davaları redde ve şirket namına Jerayı yemine ve yemin teklifine ve tenfizi Hâmata ve icra mercilerinde mürafaaya ve evrak ve suret ve müfredatı icraiye ahz ve istihsale ve haczı ihtiyati ve icra! vas'ına ve beyi cebri muamelâtına İştirake ve med« memuru huzurunda keta buna dair takrir! vremeğe veya ipoteğin den sonra satış müamelâtını ifaya ve buna mütferri muamelâtı deviri icraiye ve me- hakimin kâffesine miüddel, olmak üzere Türkiye Cümhuriyeti tab'asından Mehmet Arman'ı vekili hakiki ve kanuni nasbu tayin eylediğini ve vekili tarafından tevkil edilecek vekli veya vekillerin işbu vekâletname mucibince ve eibi Kanun ve mizam icra edecekleri veya © ri n n