6 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

6 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

AKŞAM Terfi eden Posta, Telgraf | Üç defa akim kalan ve Telefon memurları Yeniden tayin ve nakledilenlerle beraber isimlerini neşrediyoruz Posta, telgraf ve telefon memur- Ten heyeti âzasından Mehmed Ali Ös- Telefon işleri relsl Hasan Kâzm İstanbul P. T. T, müdürü Mazhaş , İstanbul telefon müdürü Niyazi 70 Liradan 80 liraya terfi edenler: Baş müfettiş Terfik Dinçel, Telefon işleri reta Muavini Kemal Kalmuk, mühendis İbra- bim Şükrü Wszün, mühendis Emin Sözen, $on müfettişi Abdulah Zühtü. 55 Liradan 70 liraya terfi edenler: Lora mm müdürü Sakin Gökdoğan, posla işle H reis muavinlerinden Eyüp Sabri Arse- Hm, Nazmi Erkmen, telgraf işleri reis Muavini Hikmet “Tekebaş, telefon işleri miz muavini Cevdet Altan, fen müfettişi Hüseyin Hüsnü, Ali Fund Akan, Eşref Taş- kın, Reşit Gürsoy, Seyhan P. T. T. mü- dürü Kenan Onat, Kocaeli P. T. T. mü. Gürü Şükrü Acar, 15 Liradan 55 liraya terfi edenler: Hu- kkuk müşavir muavini Tahsin Çetin, tele- fon işleri rels muavini Nuri EKel, fen mü- Hali Hümi Evgin, Hümi Argun, İstanbul P, T. T. hukuk muavini “Tahir, #0 Liradan 45 liraya terfi edenler: Fen müfettişi Halli Edip Onat, Zihni Kısagö- rek, Halil Arıkan, Hayreddin Cidar, İs- mali Hakkı Tarişment, telgraf işleri şube er Baha, Eskişehir P. T. 'T. müdü- rü er Murrat, fen mülettişi Al Paza Ünsal, 35 Liradan 40 liraya terfi edenler: Gü- müşbane P. T. T. müdürü Abdülbaki, fen müfettişi Hasan Süreyya, Hayreddin, İb- rahim Güvendeğer, fen müfettişi Sadık Müeyyet, Abdülkadir Öndermen, müfettiş Salkhaddin Yener. 30 Liradan 35 Hraya terfi edenler: Mü- fettiş Celâl başarır, müfettiş muavini Beh- get Sözer, telefon işleri şabe müdür mu- avini Semahat Korman, müfettiş muavini İhya Sonoğlu, Reşad OÖnsl, Necmi Özku- sancı, Şerit Tiyanşan, Süleyman Çanga, İstanbul posta servis şefi Nureddin Ergün. 25 Liradan 30 liraya terfi edenler: İş- tanbul telgraf servisi gefi Selâhaddin Peksun, Edirne telgraf servisi geti Eşref Older, Çorum merkez şefi Numan Şengül, Kocaeli merkez şefi Bekir Sıddık Güner, İstanbul talgraf servisi şefi Nazmi Maral, telgraf servis şefi Süleyman Sükütl 20 Liradan 25 liraya terfi edenler: Bıras mamuru Hasip Erdenir, İstanbul nak- Uye memuru Mustafa Nazif, Recop, telgraf memuru Yusuf Çamhbel, Konya telgraf memuru Etem Yüksel, İstanbul nakliye memuru Şevket Özgür, telgraf memuru Sami Eriç, Ali Öney, Çorlu memuru Çe- IM Sayar, İzmir memuru Ali Haydar Bayeri, Konya memuru Hikmet Işlar, Is- tanbul memuru Tevfik Yücci, Edirne. me- muru AN Atın, İstanbul posta memuru Hüseyin Hayri, telgraf memuru İbrahim Hakkı Gülyüzlü, Lütü Tinç, Bursa telgraf memuru Şakir Sümer, İstanbul paket memuru Hüseyin Fevzi Erman, posta me- muru Tevfik, İzmir memuru Ali Kemal Gönenç, İstanbul posta memuru Salih Ze- , İzmir telgraf memuru Zeynelabidin, İzmir paket memuru Adalı, İstanbul paket memuru Ahmed Ne- dip Ertosun, Cide imemuru Sadık Pirat, İstanbul telgraf memuru Agâh Över, Peb- mi İnan, İzmir memuru Fahreddin Ka- raşahin, Bursa memuru İhsan Kartal, İstanbul telgraf memuru Zeki Önel, Ban- dırma memuru Fak Özen, Sürmene me- muru Ali Rıza Yavuz, Bdirne memuru İb- rahim Fehmi, İstanbul posta memuru Mehmed Lötü, telgeaf memuru Ali Hay- dar, İzmir paket memuru Hüseyin AH Değer, İstanbul posta memuru Ali Hay- dar, Ardahan memuru Hüsameddin, İs- oğlu memuru Hilmi, Kayseri smemufu Erdem, İzmir posta memuru Lütfi , Bursa memuru Halid Palimeren, memuru Edip Gökçe, Paket memüru Kadri Derici, Diyarbakır af memuru Faik Ozyurt, İstanbul raf memuru Sepkafullah, paket me- ânğ memuru Neşet Keçeci, #4 memuru Mustafa Hulüsi, İzmir posta memuru Kemal Behem, İstanbul memü- Uma Abdürrahim Saim, Diyarbakır me- mürü Sâlp Öcal, Ankara posta memuru Ahmed Nadir, Eliziğ posta memuru Ba- biha Bayanay, İstanbul telgraf memuru Sadeddin Namor, Seyhan memuru Meh- med Nuri, Ersurum memuru Hasan Re- fet, Maraş memuru Bahmeddin Erdem, Bursa memuru Nuri Utku, Maraş memuru Pulat Kılıç, Van memuru Nedim Özsip, Sivas memuru Mustafa Nazım, Edremit Memuru Nedim İntepe, Bunarbaşı memu- ru Hulüsi, Van memuru Şevket Çaldağ, İzmir telgraf memuru İbrahim Hayreddin. Erzurum memuru Halli Bingöl, İzmir pa- ket memuru Hakkı Saylam, Konya me- muru Hilmi Babacan, İzmir paket ime- muru AN Süreyya Akalan, Hasan Baarı İleri, Ordu memuru Avni Erkin, Maraş memuru Şakir Döker, Elâzığ memuru Be- kir “Tiğsı, Erzurum memuru Salih Kay- gusuz, Ortaköy memuru Kârım Nami De- mirbilek, İzmir telgraf memuru Ali Rıza, İbrahim Vasfi, Adana memuru Salih, İs- tanbul memuru Tayyip Yüzak, Ankara posta memuru Mustafa Adıgüzel, Ali Run Öğüt, Rıfat İmamoğlu, Lâtfi Erdeğer, Muhiddin Sevilen, Abdülkadir Salâhaddin, Mehmed Şevket, telgraf memuru Azmi Hosma,, posla memuru Şevket Eronlu, All Şefik, telgraf memuru Hüsnü Erdem, tele- fon memuru Azmi İnceoğlu, posta memu- ru İbrahim Halil, Samsun memuru Hüse- yin Hüsmü Tercan, Bursa memuru Veh- bi, Gelibalu memuru Bican Derinsoy, Üs- küdar memuru Hidayet, İstanbul teigref memuru Eyüp Arm, Galata memuru 1b- rahim Cafer, İstanbul telgraf memuru İsmali Hakkı, Emine Saadet Tan, Asiye Hulfet, İstanbul paket memuru Fethi En- Elin, Galata memuru Ahmed Nedim, posta memuru Abdül Cemil, paket memuru Al Kemal, Mustafa Hilmi, Beyoğlu memuru Mehmed Muhtar, İstanbul paket memuru Ali Remzi Çamlıca, Kadıköy memuru Al Kemal, İstanbul Beyamd memuru Mah- med Murad, nakliye memuru Ahmed Hamdi, Beyand memuru Ali Feridun, Be- şiktaş memuru Mehmed Muzaffer, Topha- ns memuru Ahmed Hayri, İstanbul paket memuru Hayreddin Sökmen, Galata ms- muru Falz, Beyoğlu memuru Ali Haydar, Galata memuru Cemal, İstanbul telgraf memuru Bayi Şemseddin, Heybeliada memuru Mehmed Şerafeddin, İstanbul paket memuru Fatma Münevver, İstan- bul telgraf memuru Mehmed Hilmi, Ter- fik, paket memuru Hüseyin Hikmet, Üs- küdar memuru Mehmed Hulüsi, İstanbul Aksaray memuru Mehmed Tevfik, Amas- ya memuru Hüseyin Hüsnü, Ankara tel- graf memtru Sadeddin Ermiş. 17,5 Liradan 20 liraya terfi edenler: İr- mir telgraf memuru Kemal Büke, İstan- bul telgraf memuru Baki Süleyman, yarbakır memuru Hayri Ceyhan, Ayvalız memuru Hüseyin İhya, Kony4 memuru Şükrü Kaya, Gebre memuru Hakkı, İs- tanbul telgraf memuru Fevsi Tuncer, Ga- Jata memuru Kâmil Eke, Ayancık me- muru Necati Meriç, İstanbul paket me- muru Fatma Müyesser, posta memuru Vahap, Muş memuru Ahmed Nuri, Akhi- sar memuru İbrahim Şevki, İstanbul me- muru Ahmed, Ankara telgraf memora Ahmed Uslu, posta memuru Hamid, Kon- ya memuru Ömer Naim, Ankara telgıaf memuru Mustafa Nal, Erciş memuru Sabri, Eskişehir istasyon memuru Gabri, Ankara posta memuru Nazmi Necati, Niğ- de memuru Hüseyin Avni, Develi me- muru Osman Taşkın, Aksaray merauru Asım “Yalçın, Kayseri memuru (İzzet Aydın, Yozgat memuru Sezai Eriç, Konys memuru Bahriye Köker, Elâzığ memuru Eşref Beliğ, Ürgüp memuru Hüseyin Av- ni, Url memuru Fehmi Östürk, Istanbul telgraf memuru İsmali Hayreddin, Ekrem Bemar, posta memuru Hikmet, telgraf memuru Rıfat Doğanay, Konya memu- ru Emin Çorakçıoğlu, Adana telgraf me- muru Hamdi Cin, Havsa memuru Galip Özcan, İstanbul posta memumuru Şefika, Karadeniz memuru Arif Başaran, İstanbul posta memuru Mehmed Sald, Bayburt Ersincan i ei gidi i Ng Manisa (Akşam) — Vilâyetimizin en eski klübü Sakarya, muntazaman ru Babri Belker, Edremit memuru İsmal Yenice, Lüleburgüz memnru Hüsamcd- posta memuru Ayşe Beruat, Mustafa Sıd- kı, Galata memuru Hikmet Ataç, Mersin memuru Mesud Kâmil, Bucak merkez şefi Şükrü Akçay, Adana posta memuru Şey- ki Korşat, Bursa memuru Zühtü Aras, Ersincan memuru Turhan, İzmir posta memuru Veysel, Trabzon memuru Kâzım, | Eski, memuru Osman Özcan, Hulüsi Sakarya, Akif Gülen, Beyoğlu memuru Şakir, Niyazi Onurel, İstanbul nakliye mo- muru Şükrü Öztüzün, Büyükada memu- ru Cemaleddin, Beyoğlu memuru Safi Hüsnü, İstanbul nskliye memuru Bahard- din: Yücebey, Kadıkoy memuru Niyazi, Istanbul telgraf memuru Sabri Uzunoğlu, Nuri Tutaner, ye memuru Şaban Çelebi, Beyoğlu Aduleti, Beyoğlu memuru Celâleddin Atakan, İs- tanbul paket memuru Hüsnü Evren, tel graf memuru Şemseddin Abrur, Mersin memuru Rüştü Okul, Ankara posta me- murü Etem Akgün, tölgraf memuru Re- cap, Faruk Gündoğan, Muttalip, posta memuru Tevfik ÖZüt, Cemil, telgraf me- muru Recep Akçaoğlu. 16 Liradan 17,5 Tiraya terfi edenler: İz- mir telgraf memuru Niyazi Akınlı, Elâzığ memuru Cemal Özkul, Zonguldak memu- tu Cemaleddin Özdeğer. Baş vwüvesri ve hat bakıcıları: 174 baş bakıcı, baş müvezzi ve müveasi birer de- rece terfi ettirilmişlerdir. Yeniden tayinler: #mekli istihkâm a)- bayı Abdullah Öker Ankara radyosu mü- dürlüğüne, Maliye Vekâleti varidat mü- imeyyizerinden hukuk mezunu Salâhağ- din müfettiş muüvinliğine, Emlönü mal müdürlüğü muhasebe memuru Mihri İs- tanbul P. T. 'T. muhasebe şefliğine, Sey- Tedâin Özdemir radyo makinişiliğine, Bize mezunlarından İzmali Çetin Hüdaverdi Posta işleri reisliği memurluğuna, Hopa eski memuru Fuad Gümüşhane memur- luğuna, Mustafa Galata memruluğuns, Ali Şentürk telgraf işleri reisliği memur- luğuna, Fikri Esen Ankara telefon mu- hasebe memurluğuna, Sihhat Vekâleti memurlarından İbrahim hesap işleri tad- kik memurluğuna, Nafia Vekâleti su İş- leri memurlarından Nureddin Ataol he- sap işleri şefliğine, Mehmed İzmirli ey- rak ve istetistik müdürlüğü memurluğu na, Küzum Atılgan Erbaa memurluğuna, Cemal Erkol Ankara muhasebe memurlu- guna, Ihsan Öner Gümüşhane memüp luğuna, Mustafa Arığ posta işleri relsli- ği memurluğuna, Yozgattan Yusuf Mer- sin memurluğuna, Siiriten Yasin Eruh memurluğuna, Muzaffer Güven posta iş- leri relsliği memurluğuna tayin edilmiş- lerdir. Nakledilenler: Yeşilköy (merkez şefi Nefi Bakırköye, Bakırköy merkez şeti Baha Yeşilköye, Erenköy merkez şefi Salim Fatih merkez şefliğine, Geyve merke şefi Ahmed Sezai Erenköye, Demirci mer- kon şefi Muhtar Afrin Bursajn, memuru Ahmed Turan Demirci şefiiğine, Menemen merkez şefi Hasan Ragıp Na- sil merkez şefliğine, Nazilli şefi Fuik Önder İzmir telgraf servisi şefliğine, Çin- gr merkez şefi Kemal Behisni merkez şef- ğine, Ankara posta memuru Nall servis şefliğine, Edip İnal İstanbul telgraf me- murluğuna, Atiye posta memurluğuna, Adana memuru Enver Dinar memurluğu- DA, Pmarbaşı memuru Hulüsi Trabzon memurluğuna, İzmit telgraf memuru Cev- det Karşıyaka macınurluğuna, Karşıyaka memuru İbrahim İzmir telgraf memur- Yuğuna, Ceyhan memuru Rıdvan Ankara muhasebeclliği memurluğuna, Kastamo- nu muhasipliği memuru Ahmed Oğus hesap işleri müdürlüğü tedkik memurlu- Buna, Kastamonu memuru Adil Mudan- ya memurluğuna, İstanbul telgraf me- muru Sadi Yalova memurluğuna nakle- çalışmakta ve sık sık temaslar yapmaktadır. Önümüzdeki ay sonunda Balı. kesire bir seyahat yapmak tasayvurundadır. Hafta içindede Alaşehirli lerle bir maç yapmak üzere Alaşehire gidecektir. Fotograf Sakaryalı genç- leri bir arada göstermektedir. Keskin | evlenme teşebbüsü Gelin davetliler hazırlanıyor, fakat güvey bir türlü bulunamıyor Fransanın Cholet nahiyesinde üç defa garip bir surette akim kalan bir evlenme teşebbüsü olmuştur. Bu ga- rip hikâyeyi anlatalım: Cholet kasa. basında oturan Lui namında bir köy- evinden çıkmıştır, Gelin davetiller sa- atlerce bekledikleri halde, güveği gek mediği için büyük bir meraka düş- müşler ve her tarafta aradıkları hal. de bulamamışlardır. Bu tegayyüpten beş gün sonra bir köylü, Luiyi, köyün civarındaki bataklık kenarında bul muş, kendisini alarak köye götür. müştür. Lui, tegayyübünün sebebini bir türlü anlatamamıştır. Nişanlısı Öjeni, Luiyi sevdiği cihetle ona kız. mamış, nlkâhımın 7 şubatta kıyılması. na karar verilmiştir. Fakat nikâh günü sabahı, gene Lui ortadan kaybolmuş, iZ gün or- manlarda kalmış, bu müddet zarfın- da ot yiyerek geçinmiştir. Gene bir köylü, Lulyi, orman kenarında ayak- ları donmuş bir halde bulmuş, kendi- sini yüklenerek köye götürmüştür. Luinin nişanlısı Öjeni gene müs- takbel kocasını affetmiş, bu defa ni- kâh gününün gizli tutulmasına ka- rar verilmiştir. Fakat bu üçüncü defasında da, Lui, gene ortadan sr olup gitmiş, dü- ğlin yapılamamıştır. Bu tegayyüpten sonra uzun gün- Matmazel Ojeni ve gelinlik elbisesi ler geçmiş, bir çocuk kendisini yolun kenarında mecalsizlikten yürüyemi. yecek bir halde bulmuştur. Çocuk köye haber vermiş, nişanlısı ve köylüler, çocuğun tarif ettiği yere koşarak Lutyi alıp köye getirmişler- dir. Köylüler, nikâhın kıyılacağı gün- lerde bu esrarengiz tegayyüp hadise. lerine bakarak güveğiyi perilerin ka- çırdığına inanıyorlar. Zavallı Öjeni ise ağlayıp duruyor ve Lui ile her ne olursa olsun evlenmekte ısrar ediyor. Sivas akşam kız sanat okulunun sergisi Kadın ve Kızlarımızın ince bir zevkle vücude getirdikleri eserler takdirle seyrediliyor LR Yukarıda: 4 — Sıvas valisi B. Muhtar Akman, TI — Maarif müdürü B. Nesdet, Ni — Okul direktörü bayan Kadriye Şahin, IV — Öğretmen bayan Rağıba sergide, aşağıda: Okul talebelerinden bir grup ve sergiden bir köşe Sıvas (Akşam) — Şehrimizde bu Jlarımızın artan bir faaliyetle uğraşarak yıl Maarif Vekâleti tarafından ev ks- dınları ve genç kızlar için açılan Ak- şam Kiz Sanat okulu az bir müddet sarfında muhitin büyük bir slâkasını kazanmıştır. Okulda imtihanlar sonu Golayıslle bir yl içerisinde görülen ve okutulan şapka, çiçek, dikiş dersle. rinin örneklerinden bir sergi açıldı. Talebelerin, en canlı mahsulleri sa- lonlarda ayrı, ayrı teşhir ediliyordu. Ev kadınlarımızın ve kızlarımızın sü- nat sahasında ince zevklerile vücude getirdikleri eserler takdirle karşılanı- yordu. Sivas Akşam kız sanat okulu sergisi okuldan beklenen gayeyi çok canlı ola» Tek ifade etmektedir. Şehrin en uzak semtlerinden bile okula devam eden feragatlı ev kadınlarımızın ve genç kız. Akşam kız sanat okulundan edindik. leri istifade çok büyüktür. Çalışkan di, rektör bayan Kadriye Şahin ve genç öğretmenlerin müşterek varlıkları ile talebe çalışmaları kuvvetli bir surette organize edilmekte ve talebeye mo- dern hayatın icaplarına göre okutu- lan ve gösterilen derslerin talebe Üze- rinde yüzde itibar ile çok büyük bir randıman vermiş olduğu görülmek- tedir. Genç direktör ve öğretmenleri takdirle karşılarken Maarif Vekâle- tinden de bugünkü pek dar bir kad. To İle Sivasın en içten bir ihtiyacına cevap vermiye çalışan okulda gelecek ders yılından itibaren bir nakış kıs Munin da açılmasını ve kadronun tak- viyesini candan istiyor ve nazarı dik- kate alınmasını bekliyoruz.