6 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

6 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

N Milli kümenin son maçları Bu haftaki müsabakalar milli küme şampiyonunu tayin edecektir Demirspor - Fener milli küme maçından bir enstantane Dört aydanberi bilâfasıla devam eden milli küme müsabakaları bu hafta şehrimizde yapılacak Demir- Spor - Vefa, Demirspor - Beşiktaş maçları ile nihayetleniyor. Üç senedenberi tatbik edilen mil M küme karşılaşmaları bu sene diğer senelere nazaran çok enteresan VA- kalara sahne olmuştur. Maçların bidayetinde para taksi- mi meselesine itiraz eden İstanbu- İun dört milli küme takımı müsaba- kalara iştirak etmiyeceklerini bildir- melerine rağmen birisi idare heyetini dinlememiş sahaya çıkarak maçını yapmış, diğerleri bazı anlaşamamaz- ıklar yüzünden sahaya çıkmıyarak hükmen mağlüp sayılmıştır, Milli küme bidayetinde olan bu hâdiselere talebelerin klüplerden ay- rılması da iltihak edince takımlar zayıflamış ve bu arada bazı maçlar ümid edilmiyen neticelerle nihayet- lenmiştir. Yukarda saydığımız bu hâdiseler dolayısile kümenin şampiyonluğu maçların nihayetine kadar bir istif- ham şeklinde kalmıştır. Önümüzde iki maç Kaldığı halde nöli küme şampiyonluğunun hangi klübe nasip olacağını bugünden kes- tirmek imkân dahilinde değildir. Şimdiki halde. şampiyonluk için istinat ettiğimiz üç lormül vardır. Birinelsi: şehrimizde yapacağı Vefa, B $ maçlarını Balibiyetle bitirirse şampiyon olaca» ği şeklindedir. - İkincisi: Demirspor bu maçların birisinde mağlüp olursa Galatasara- yın şampiyon olacağıdır. Üçüncüsü; Demirspor karşılaşma- ların biz de berabere kalırsa Ga- Iatasaray İle aralarındaki gol avera- İ şampiyonu belli edecektir. Bundan evvel yapılan ve birinde Fenerbahçenin diğerinde Güneşin şampiyon çıktığı mili küme maçlar Tevkifhaneler hakkında İstanbul O müddeiumumiliğinden: Gazetenizin 4/7/9390 günlü 17435 sayı- Mı nüshasının yedinci sahifesinin 1, 2 ve 3ncü sütunlarında (Hayattan levhalar) (Bir insan nasıl tevkif edilir? Tevkifane nasıl bir yerdir?) başlıklı ve Yürk Çelebi imzasını taşıyan yazı- hın bazı noktası hakikata uygun gö- Tülememiştir. Şöyle ki: 1 — Sözü geçen yanda tasvir edil. diği gibi Ceza ve Tevkif evlerinde mey« dancı tabir edilen mevkuf ve mahküm- Jardan gardiyan vazifesi tahmil edil. miş olan ve para alan kimseler olma- 2 — Ceza ve tevkif evlerine. umumi- Yetle ve pek istisnaen karyola ve bu- MA mümasil eşyaların kabul edildiği; 3 — Her mevkuf ve mahkümun ka» mun ve nizamların tayin ettiği hüküm. der dairesinde müsâv| ve aynı muame. leye tâbi tutulduğu ve aralarında im- tiyazlı kimselerin bulunmadığı tavzi- hen bildirilir. Ve matbuat kanununun 48 Inci maddesi mucibince keyfiyetin ilk çıkacak nüshanın aynı sahife ve Sülununda neşrini isterim. rında şampiyonluğun bu kadar müp- hemiyete bürünmesine tesadüf et mediğimiz cihetle bu seneki maçla. rın son karşılaşması bile büyük bir alâka flo beklenecek mahiyettedir. Bu bakımdan bu hafta cumartesi günü Taksim stadında yapılacak Vefa - Demirspor, pazar günü Şeref stadında yapılacak Beşiktaş - De- mirspor maçları senenin en mühim karşılaşmalarından ikisidir. Demirsporluların şampiyonluğu- nu garanti edecek bu karşılaşmalar Vefa için derecesine bir tesir etms- diği cihetle halzi ehemmiyet değilse Yeniden cezalandırılan futbolcular Futbol maçlannda hakem tara- fından oyundan çıkarılan yedi fut- bolcu federasyon tarafından muhte- lif şekilde tecziye edilmişlerdir. Bu oyuncuları sırasile yazıyoruz: Beykoz klübünden Kemal, Şişliden Nubar, Beyoğluspordan Çiçoviç, Ka- #impaşadan Rüştü ve Mümtaz birer ay müsabaka boykotu, Fenerbahçe. den Yaşar, Galatasarayadan Cemil birer ihtar. Bu haftaki maçların hakemleri Futbol federasyonu tarafından bu hafta şehrimizde yapılacak milli kü- me maçlarının hakemleri İstanbul futbol ajanlığına bildirilmiştir. Gelen tebliğe göre cumartesi gü- nü Demirspor - Vefa maçını Adnan Akın, pazar günkü Beşiktaş - De- mirspor maçını Tarık Özerengin idare edeceklerdir. Galatasaray klübünden: Cemiyetler kanununun hükümle- rine göre klüp nizamnamesinin ta- dili ve bu hususta müzakerat icrası için klüp azalarının 15 temmuz 939 cumartesi günü saat 15 de Bebekte Denizcilik lokaline içtimaa gelmele- ri rica olunur. ——mneanann mama de Beşiktaş için vaziyet böyle değil- dir. Beşiktaş Demirsporu mağlübi- İ yete uğratırsa milli kümede Galata- sarayın şampiyonluğunu, kendinin ikinciliğini temin sedecektir, Bu cihetle bu haftaki maçların içinde bilhassa Beşiktaş - Demirspor müsabakası çok enteresan bir mahi- yet arzetmektedir. Bu müsabakalar hakkındaki dü- şüncelerimizden başka bir yazımız da bahsecceğiz. Beynelmilel atletizm müsabakaları Mısr, Yunan ve Rumen atletleri şehrimize geliyor Gelecek hafta tekrar göreceğimiz Misir atletleri geçen sene yapılan müsabakalarda Atletizm federasyonu (tarafından Balkan alletizm şampiyonasına ha- zırlık maksadile Yunan, Mısır ve Rumen atletlerinin. iştiraki temin edilerek tertip edilen beynelmilel at- letizm müsabakaları gelecek hafta pazar günü Fenerbahçe stadında ya- pilacaktır, Mısır, Yunan ve Rumen atletleri- nin en yüksek derecede bulunanları bu karşılaşmalar için vaki olan da- veti kabul etmiş bulunduklarından Türk atlet takımı İle yapılacak olan bu müsabakaların çok heyecanlı ge- çeceği talımin edilmektedir. Senenin en mükemmel bir atle- tlzm hareketi olacağında hiç şüphe- miz olmayan bu müsabakaların ku- sursuz bir şekilde icrasını temin için Burhah Felek, Adil Giray ve Nalli Morandân mürekkep bir komite $6- çi ir, Bu komite müsabakaların hazır. liklarile on beş gündenberi meşgul olmakta ve şimdiden bülün nevakıs- ların ikmalini temin etmiş bulun- maktadır, Karşılaşmalar için yapılacak ha- zırlıklar ve atletizmde en ilerde bulu- rasyonlarından avdet edilen kıymetli atletlerin toplanacağı bu bayram memleketimiz hesabına çoktanberi hasret kaldığımız yüksek bir orga- nizasyon nümunesidir. Birkaç gün sonra şehrimizde top- lanacak olan dost memleketlerin kıymetli atletlerini hep bir arada idman yaparken görmüş olmak bile atletlerimiz hesabına şayanı İstife- de bir hareket olacaktır. Mısır federasyonu vasıtasile davet Geçen sene eşhrimize geldikleri cihetle yakından tanıdığımız Ubeyd ve Muskuris bu müsabakalarda 100 ve 200 metre sürat koşularına işti rak. edeceklerdir. Geçen seneki Türk Misir atletizm karşılaşmasında U- beyd 100 metrede birinci gelmişti. Fakat bu seferki müsabakalara Yu. nân ve Rumen atletleri de iştirak ettiklerinden bilhassa sürat koşula” rının çok heyecanlı olacağı tahmin edilmektedir. Yunan ve Rumen atletlerinin haf- ta içinde şehrimize geleceği haber nan Mısır, Yunan ve Rumen dede: Ş vamuştır. Mardin mektupları Mardinde on beş yılda elde edilen neticeler Bu seno biri merkezde sekizi köylerde olmak Üzere i Mardin (Akşam) — Cümhuriyet- ten evvel Mardinde nafia eseri ola- rak yalnız bozuk bir Diyarbakır yolu mevcuttu. Vilâyet hudutlarını kate. debilmek için aylarca yol almak lâ- zımdı, Çünkü, bu keçi yollarından değil tekerlekli vasıtalar hayvanlar bile geçmek imkânını bulmazdı. Menfez, köprü, şose bilinir şeylerden değildi. Devlet binası olarak da bize intikal etmiş bir eser yoktur, denile- bilir. Cümhuriyetten evvl ve sonraki Mardini bu bakımdan mukayese ede. cek olursak muhakkak ki, köyle şe- hir arasındaki başkalıklar kadar azim farklar husule gelmiştir. On beş cümhuriyet yılında; 68-4 869 kilometre şose, 250-965 kilo- metre toprak tesviyesi yapılmış, bir çoğu yeniden ve bir kısmı da tami- ren olmak üzere 63 beton, 129 kârgir ve 32 de ahşap ki 441 metre mecmu açıklığında 224 adet köprü ve men- fez inşa olunmak ve bu inşaat için 625,985 lira harcanmıştır. Yine hususi idare tahsisatile mer- kezde güzel ve modem bir Halkevi binası, asri bir vali konağı inşa edil- miş, mülhakatta birçok tamir ve İn- şalar, yine vilâyet merkezinde bir memleket hastanesi inşa edilmiştir. Umumi müvazene tahsisatile sekiz jandarma nümune karakolu ve bazı kaza merkezlerinde hükümet konak. Kültür işleri Mardin en büyük bakımsızlığa bu hayatını bilâkis öldürmeğe çalışmış dokuz mektep açılacak Orta okul talebesinden bir grup verdikleri müsamereden #w.ra öğretmenlerile ti. Halk temizliğe alıştırılmamış, bü. tin vilâyet bir pislik deryası haline getirilmişti. On beş cümhuriyet yılında sarf edilen gayretlerle halk temizliğe alı- tırılmış ve umumi temizlik imkân nisbetinde temin edilmiş olduktan başka sağlık müesseseleri kurulmuş ve kaza merkezlerine birer dökter gönderilmştir. Şehirde bir memleket hastanesile bir trahom hastanesi ve dispanseri mevcuttur, Bu müessesatın lüzum- lü, alât, malzeme ve techizatlan kısmen tedarik edilmiştir, vilâyet merkezinde inşasına başlanan otuz yataklı memleket haşğanesi tamam- lanmak üzeredir, Kaza merkezlerindeki sıhhi teşki- lât emrine lüzumu kadar sıhhat me- muru verilmiştir. Bunlar muntazam gezilerle köylünün $ıhhatile alâka lanmakta, ilâç dağıtmakta ve hasta. ları merkeze nakletmektedirler, Şehrimizde yeni bir yüzme havuzu Şirketi Hayriye tarafından Göksu. da yaptırılan plâjın yanına 50 metre uzunluğunda, 20 metre genişliğinde yeni bir yüzme havuzu inşasının ta- kararrur ettiği ve bu iş için Beden terbiyesi umum müdürlüğüne müra- caat edildiğini memnuniyetle haber aldık. İstanbulun yüzme sporları bakı mından büyük bir ihtiyacını önliye- cek olan bu havuzun inşası hakkın. daki teşebbüsleri takdirle karşılarız. Altıok Gençler birliğinden Görülen lüzum üzerine 7/7/0939 cuma akşamı saat 21 de birlik mer- kezinde fevkalâde toplantı yapılaca. gından birliğe dahil üyelerimizin bu toplantıya gelmeleri rica olunur. Ruzname: 1 — Yeni cemiyetler kanununa uygun olarak nizamna- menin tadili, 2 — Yeni idare heyeti Va, 217 4351218 1618 1944 2145 İdarehane: Babiâli civarı Acımusluk sokak No. 13