1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

Yorışmcı sayfamızın şansı futboldan açıldı. Bu ay da futbolla ilgili bir sorumuz var. 1. sayımızdaki sorulara doğru cevap göndererek ödüle hak kazanan okuyucularımızı önümüzdeki sayıda açıklayacağız. Geçen sayımızdaki puan cetveli sorusuna bazı olumsuz tepkiler aldık. Birçok okuyucumuz “niçin Beşiktaş ve Galatasaray'ı alt sıralara koyduğumuzu” sordu. Ama bir tek Altay'lı okuyucumuz da arayıp “sağolun, bizi lider yapmışsınız” demedi. Nankör meslek işte... Büyük oranda doğru olacağına inandığımız cevaplarınızı en geç 25 Nisan 1986 tarihinde elimize geçecek şekilde, “Commodore Dergisi/Yarışma Köşesi, Silahane Cad. No: 58/3 Ralli Apt. 80200 Teşvikiye/İSTANBUL”“ adresine yollamaınız gerekiyor. Yalnız bu kez sorumuz uzunca bir cevap gerektiriyor. Üstelik yarışmamıza rağbet de çok. Lafı uzatmayalım, değerlendirmenin kolay olması açısından, bize print-out'la birlikte disket veya kaset de yollarsanız seviniriz. Aslında değer de yani... Doğru cevabı bulan beş okuyucumuza ödül vereceğiz. Makinanın arkasına takıldığında tatlı tatlı konuşan, muhabbetine doyum olmayan “Magic Voice”lerden tam beş tane... Milli Takım Defansını Seçiyoruz Bu ayki sorumuzu çözenler milli takı- ma katkıda bulunacaklar. Coşkun Özarı, milli takımın defansını oluştur- mak üzere sekiz futbolcu seçmiş, ama bu oyuncuların hangilerini oynataca- ğına karar veremiyormuş. Aslında işi ©o kadar da kolay değil. Kafasında binbir türlü kombinasyon var. Sonra seçtiği futbolcular da Türkiye'nin en iyi defans oyuncuları: Fenerbahçe'den Erdoğan, İsmail, Müjdat, Abdülkerim, Galatasaray'dan Raşit ve Erhan, Be- şiktaş'tan Kadir, Trabzon'dan Kemal. Şimdi Özarı bu sekiz futbolcudan han- gi dördünü milli takımın defansına seçsin ki, kafasındaki tüm sorunlar hal- lolsun? | Size düşen iş, yapacağınız prog- ramla aşağıdaki koşullara uygun dört futbolcuyu seçmeniz. Böylece hem Özarı'yı rahatlatmış olacaksınız, hem de spor yazarlarımızın devamlı sözü- nü ettiği “spora bilimsel yaklaşma” yo- lunda önemli bir adım atmış olacak- tır. den takımda olmaması gerekiyor. Ta- bil bu, sadece birinin seçilmesi anla- mına da gelmiyor. Gerekirse ikisi de oynatılmayabilir Görüldüğü gibi Özarı'nın işi bayağı zor... Ama sizin bir program yaza- rak hangi dört futbolcunun seçilmesi gerektiğini bulmanız o kadar zor de- ğil. Mantık dersinden başarılı olmuş olan okuyucularımız yazının devamı- nı okumayabilirler... Ama formel man tık dilini kullanmayı unutmuş olanlar için ya da henüz lise çağına gelme- miş olan okuyucularımız için şimdi ve- receğimiz ipuçları yararlı olabilir Her şeyden önce takıma girdikleri zaman 1, girmedikleri zaman O de- ğerlerini alan değişkenleri tayin ede- lim: Müjdat'ın da oynaması doğru olur” di- ye düşünüyor. (B) Erdoğan veya Abdülkerim'den en az birisinin takımda olması gere- kiyor. (C) Müjdat'la Raşit'in birlikte oyna- dığı durumda İsmail'in oynaması söz- konusu değil. (D) Sağ bek olarak Erdoğan veya İs- mail'den sadece biri seçilecek. (E) Libero olarak Abdülkerim veya Erhan'dan sadece birisi seçilecek. (F) Sol bek olarak Müjdat veya Ka- dir'den sadece birisi seçilecek. (6) Kemal ile Abdülkerim'in birlikte oynadığı durumda Erdoğan'ın da oy- naması gerekiyor. (H) Kadir ile Abdülkerim anlaşama- dıklarından ikisinin birden takıma ko- nulmaması gerekiyor. (1) Kemal ile Müjdat da birbirlerinin oyununu bozduklarından ikisinin bir- orsoyie ı (A) Özarı, “Erhan oynadığı takdirde | | Kadir için F(4) Kemal için F(2) İsmail için F(3) Abdülkerim için F(4) Erdoğan için F(5) Raşit için F(6) 27