1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

C-64 Music Maker Bu programla, istediğiniz no- tayı keyboardı kullanarak gi- rebiliyorsunuz. Karşınıza çıka- cak ilk menü, besteleyeceği- niz parçada ses birleşimlerini ayarlamanızı sağlayacaktır: F4 tuşuyla bası değiştirebilir F3 ile çok sesli müziğe geçe- bilir. F5 ile sekiz ses arasında seçim yapabilir; F7 ile ikinci menüyü elde ede- bilirsiniz. F2 tuşuyla üç ritm arasında se- çiminizi yapar; F4 ile altı oktava kadar oktav seçer; F& ile ses değiştirmede üçün- cü bir menü elde edip sesi İs- tediğiniz yönde ayarlayabilir; gerekirse filtre kullanırsınız. F8 ile kayıt yapıp, menüyü yük- leyebilirsiniz. Diskette üç parçanın kaydı var. Siz de besteciliğinizi gös- terip nota girdikten sonra F8 tuşuyla verilen kayıt yükleme komutlarını kullanarak yeni dosya açabilir, parçanızı kay- dedebilirsiniz. Ana menüdeyken F7 ile el- de edeceğiniz ikinci menü no- tayı, zamanı kaydetme; İstedi- ğiniz notaları İeker teker silme, sonra F5'le çalma İmkânı vere- cektir. Programın bir sakınca- sı, notaların klasik nota işaret- leriyle değil de, keybodard harfleriyle girilmesi. Dolayısıy- la beste yaparken yalnızca kulağınıza güvenmeniz gere- kecek. Beste ve yorumlarınız- da size başarılar dileriz. commodore Music Construction set Program yüklendikten son- Ta, ilk önce programdaki par- çaların geçtiği uzun bir ekran gösterisi ve müzik ziyafeti var. Tabii, bu ziyafetin ancak me- kanik seslerden zevk alıyorsa- nız tadına varabilirsiniz. Yok, çok acele beste yap- mak ve nota girmek istiyorsa- nız RUN/STOP-RESTORE'a basa- rak yaratıcılığınızı gösterebilir- SİNİZ. Ekranda görülecek porteye yine ekranda görülecek ölçü- leri belirli notaları girerek; vu- ruşu ayarlayacaksınız. Ku- manda tablosu sağda yer al- maktadır. Kumanda takımları- nın hemen altında görülecek el komutları iletiminizde kulla- nacağınız araçtır. Elin hareketlerini SHIFT-CRSR tuşlarıyla veya Joystick'le İda- re edebiliyorsunuz. Yine eli (<— ) İşaretinin üs- tüne getirirseniz sayfayı geri- ye, (— ) işaretinin üstüne ge- tirirseniz ileriye alabilirsiniz. Makasın üzerine getirerek ma- kası alıp notaların üzerine çık- tığınızda notaları makaslaya- biliyorsunuz. Yok makaslama işi size ters geliyorsa istediğiniz notayı elinizle yerine koyup yi- ne nota girebiliyorsunuz. Elinizi kalbinize koyduğunuz- da (kalp benzeri işaret ku- manda tablosunda görüle- cek) yaratıcı çabanızın sonu- cunu alabiliyor; bestenizi din- leyebiliyorsunuz. 39