1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

siz kalmasından korkuyorum. Sürekli bir açlık içinde bir sağa bir sola baş- vurarak bilgi edinmeye, ideal olan! bulmaya çalışıyorum. Fakat çok önemli bir fonksiyonu da gözönünde tutmam gerekiyor. Günümüz orta- mında alacağım cihazın pahalı da ol- maması gerekiyor. Bunun için de si- ze başvuruyorum. Çünkü bir Com- modore 64 diğerlerine göre hem eko- nomik, hem gelişme imkânı olan bir cihaz. Fakat bundan da tam emin de- ğilim, çünkü tam olarak tanımıyo- rum. Sizden tanımam için yardım ct- menizi istiyorum. Ayrıca Commodo- re 64 ve yan ürünlerinin, Joystick'in- den tutun da, bilgisayarı disk sürücüsü ve diğerlerinin fiyat listesini istiyorum. Şimdiye kadar bunları tam olarak öğ- renemedim. Çünkü başvurduğum her yerde esnek değişik fiyat politikalarıy- la karşılaştım. Örneğin bir Sony bil- gisayarı ve yan ürünleri fiyatları ve 16 aya kadar vadeli satış şartları bir lis- teyle belirtilmiş. Sizden de böyle bir liste edinme imkânı var mı? Yani vadeli satış şartlarını öğrenmek istiyorum. Yukarıda belirttiğim gibi ekonomik nedenler beni ve benim gibi arkadaş- ları iyiyi uygun şartlarda ucuza almak için zorluyor. Bir de, ilk sizden duyduğum bir yenilik üzerinde duruyorum; *“*F klavye.” Bu gerçekten büyük bir adım, çünkü bir daktiloda “*F”” klav- yeye alışık olduğumuz için “*O”” klav- ye bana allak bullak bir panel gibi ge- liyor. Yine kafamda bir soru beliriyor, acaba alacağım 64 “F”' klavye oldu- ğundan, O” klavye almadığım için pişman olacak mıyım? Ve son olarak da satış sonrası hiz- metler gerek programlar ve gerekse ta- mir bakım ayrıca bilgisayar dillerini öğrenmekteki sürat. : Ben normal veya az sayılabilecek matematik, Türkçe ve normal sayıla- mayacak bir İngilizce bilgimle, acaba sizce ben umutsuz bir vaka mıyım, yoksa sizin verdiklerinizi alacak bir kapasiteye sahip miyim? Ayrıca de- gerlendirme yaparken bir bankada bir senelik yeni Bir memur olduğumu da gözönüne bulundurmanızı rica edece- ğim. Yardımlarınız için şimdiden teşek- kür ederim. Sahanızda erişilmesi güç başarılar elde etmenizi en içten dile- gimle bilmenizi dilerim. Saygılarımla... Ertan ARPACI Sayın Ertan Arpacı, Yaptığınız araştırmaların son derece gerekli olduğuna inanıyoruz. İhtiyacınızı karşılamayacak, ileride işlerinizin kapasitesiyle birlikte, büyütemeyeceğimiz bir bilgisayar sistemi, evinizde bir süs eşyası olarak kalacaktır. Hem de pahalı bir süs eşyası. Commodore ve yan ünitelerinin satışı Teleteknik yetkili satıcıları kanalıyla yapılmaktadır. Her türlü sorularınız için yetkili satıcılarımıza başvurabilirsiniz. Yetkili satış listemiz adresinize gönderilmiştir. Commodore 64T isimli bilgisayarınız bir düğme ile istendiğinde “F klavye””, istendiğinde “O klavye” olarak kullanılabildiğinden, kafanızdaki “acaba'”” sorusu ortadan kalkmıştır sanırız. Commodore dolu günler dileklerimizle Sayın Commodore Yayıncıları, Sizden bir ricam, bu Simon's Basıc nasıl bir alet. Türkiye'de var mı, sa- tılıyor mu, fiyatı ne kadr? Varsa ve- ya yoksa buna nasıl sahip olabilirim? Bu konularda bana yardımcı olursa- nız memnun olurum. Saygılarımla. İbrahim MANSUR Bünyan Garajı, No: 19 - KAYSERİ Sayın Commodore Dergisi Yayıncıları Öncelikle sizlere, böyle geniş kap- samlı bir dergi hazırladığınız için te- şekkürü bir borç bilir ve çalışmaları- nızın devamını dilerim. Sizden iki ricam var: Bana, Simon's Basıc programını nereden sağlayabi- leceğim hakkında bilgi ve benim gibi İstanbul dışında oturan okuyucuları- nızın, derginize abone olabilmek için neler yapması gerektiğini yazarsanız çok sevinirim. Şimdiden ilgileriniz için çok teşek- kür ederim. Bekir KIRAÇ Etiler F Blok D.9 Etiler-ANKARA aeit Sayın Teleteknik Yetkilileri, Çıkarmış olduğunuz '“COMMO- DORE” dergisini aldım. Bu dergi çok hoşuma gitti. İçinde birçok yararlı bil- giler buldum. İlk önce sizi bunun için tebrik etmek isterim. Ayrıca derginin dokuzuncu sayfasında *“RESET SWITCH' adlı bir alet gördüm ve bu aleti çok beğendim. Fiyat olarak 1500 TL demişsiniz. Aleti almak istiyorum, fakat sizin bulunduğunuz yer, benim oturduğum yere çok uzak. Bu yüzden mümkünse bu aleti bana posta yoluyla göndermenizi rica ediyorum. Ev ad- resim: Moda, Fırıldak Sok. Güç Apt. No: 15 Daire: 6, A Blok. Bir de derginizde SİMON'S BASIC ile ilgili bir yer buldum. Bu konu ile ilgili açıklamaları okudum. Terimler biraz karışık ama zamanla daha iyi öğreneceğimi sanıyorum. Derginizde bu terimlere bir iki örnek vermişsiniz. Fakat sanırım bu örnek programlar benim ve daha birçok arkadaşım için yetersiz. Bu yüzden sizden istediğim, bana ve arkadaşlarıma biraz daha ör- nek sunmanız. Şimdiden teşekkür ederim. Aytuğ ÖNDEŞ n Sayın İbrahim Mansur, Sayın Bekir Kıraç, Sayın Aytuğ Öndeş, Sözünü ettiğiniz “Reset Switeh'”i temin etmek için siparişiniz tutarını 178055 nolu posta çeki hesabına (KDV'si ile beraber) yatırıp çek fotokopisini siparişinizle birlikte Teleteknik adresine göndermeniz yeterli. (Bu işlem her türlü yayın ve software temini için geçerli.) Simon's Basic, kullanıcıya yeni imkânlar sağladığından oldukça beğenilen bir program. Önümüzdeki sayılarımızda Simon's Basic konusuna tekrar dönüp, örnekler vereceğiz. Simon's Basic'i kartuş veya disket halinde Teleteknik'ten alabileceğiniz gibi, yetkili satıcılarından da temin edebilirsiniz. Kartuş: 10.0004 KDV Disket: 45004 KDV