1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

VS Music Shop İçinde kayıtlı çok fazla par- ça olan, esnek, size müzik bilginizi deneme ve kanıtla- ma iİmkânını veren bir prog- ram MUSİC SHOP. Programı kendiliğinden çalışmaya bıra- kırsanız hafızasındaki parça- ları baştan sona çalıyor. Say- falar dolusu nota ve birçok parça. Parçaların adları: İn- vention XIll, Estudie Brillant, Nufcraker, Sugar Plum, Peac- herine Rag, Kejun Klog, Minu- etin G., Greensleever, Sona- ta. İn G, For Elisa, Invention Vili Dogie Boogre, Canon in D, Russian Dance, Prelude, Juse, Jungle Bells, God Rest You, Si- lent Night, Dede the Hall, He- ard on High, Elephant Test, Maple Loaf Rag, America. Ek- randa notaların dizili olduğu sayfaları görebilirsiniz. Ok işa- reti, çalınan notanın üzerine gidiyor. Programın bu kısmının bir avanfojı nota bilginizi geliştir- menize katkıda bulunması. Çünkü parçalar çaldıkça no- talarını da ekranda izliyorsu- nuz. Ayrıca parçaların barok müzikten pop'a -show dahil- varan bir yelpaze içinde ye- ralması, programı çok farklı zevkler için çekici kılıyor. Ok işaretini Joystick'le idare ederek istediğiniz parçayı se- çiyor; yine ok İşaretiyle “print page” başlığını seçip notaları printerlerden - çıkarabiliyorsu- nuz. “Title” başlığı altında sıra- lanan komutlardan bazıları şunlar: Parçaların isimlerini liste halinde alma, başlık girme, disket formatlama, sayfayı printerle yazma, başlığı yaz- ma, kayıt, başlık değiştirme, parçanın ismini değiştirip yük- leme, sayfayı silme, başlığı sil- me ve çıkış. Kendi yazdığınız parçaya da İsim takıp sakla- yabilirsiniz. Siz de bir “For X” (X için) yaratabilirsiniz. Parçalar hep Elisa'ya yazılacak, beste- ci de hep Beethoven olacak değil ya... Oku “EDİT” başlığının altına getirirseniz “CAPTURE”la elde edeceğiniz boyutla notayı ke- sebilir, kopya edebilir, çıkara- bilirsiniz. Yine okla “TOOLS” başlığını açarsanız sayfayı anahtarlar, minör-majör düzenlemeler ve sayfa rengi açısından istediği- niz biçime getirilebilir; “get no- tes'la düzenlediğiniz sayfaya istediğiniz notayı girebilir; ad- just sound'la filtre, çalgı seçi- mi, çok seslilik, vuruş açısından KA vOıCcE 2 parçanızı yeniden düzenleye- bilir, zamanlamanızı seçebilir- siniz. Her türlü parçayı beste- leyip istediğiniz düzenlemeyi yapıp İstediğiniz çalgılarla ça- labilirsiniz; mekanik sese ta- hammül etme sabrını gösterir- seniz. Sonra yine 'TİTLE” başlığına dönüp parçanıza isim takabi- lir ve son düzenlemeleri yapa- rak diskete kaydedebilirsiniz. Programın size sağladığı es- neklikten yararlanarak ortaya koyacağınız bestecilikte size başarılar.LI .—— CONMNMOdore aa 40