1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

ediliyor. Dilerseniz Commodore'un özelliklerine burada daha fazla girmeden diğer sorularınıza genel bir cevap verelim: Teleteknik A.Ş. olarak Commodore'un Türkiye ve KKTC tek ve tam yetkili distribütörlüğünü yapmaktayız. Commodore bilgisayarlarının dağıtımı Yetkili satıcılarımız kanalı ile yapılmaktadır. Her türlü sorunlarınız için yetkili satıcılarımızın size yardıma hazır olduklarını unutmayın. Yetkili satıcılarımızın bir listesini adresinize postalıyoruz. Haziran ayı için fiyatlar konusunda şimdiden bir şey söylemek imkânsız. Mühendislik konum gereği, rasyo- nel sayıların yanı sıra, kompleks sa- yıları da kullanmam gerekmektedir. Ancak, sahip olduğum Commodore 64 bilgisayarında böyle bir imkân yok. Donanımında yapılacak bir değişiklik- le bu özellik kazandırılabilir mi? Eğer mümkünse, yaklaşık maliyeti ne olur? Günay YILDIZ Sayın Günay YALDIZ, Mühendislik uygulamalararında, kompleks sayılar kullanımı belirttiğiniz gibi önemli. C-64 için Fortran derleyicisi bulabildiğinizde, kompleks işlemleri yapabilirsiniz. Bunun için CP-M kart kullanmanız gerekecek. Daha ayrıntılı bilgi için Teleteknik'e gelebilirsiniz. İlk önce, gerek Türkçe çeviri çalış- malarınız gerekse bu güzel derginin Türk basınında büyük eksikliği duyu- lan bilgisayar yayınları yönünden tar- tışılmaz bir boşluğu doldurmasından dolayı sizlere teşekkür ederim. Derginizi çıktığı gün 9.00'da aldım, fakat bazı arkadaşlarım akşama ba- yimizde bittiği için alamadılar. Dergi- mizi aldığım günden beri elimden dü- şürmüyorum; verdiğiniz yazılımları dersler nedeniyle tatilde deneyebilece- ğim. İnşallah bir baskı hatası yoktur. Zaten siz de kontrollerini yapıyorsu- nuzdur. .Derginiz hakkında bazı düşüncele- rimi ve sormak istediğim konuları böyle bir dergi çıkararak bizlere BA- SA4 SIC'imizi geliştirme ve makina dili öğ- renme yönünden büyük yararı doku- nan siz Teleteknik yetkililerine yönelt- meye başlıyorum: * Ben orta düzeyde BASIC biliyo- rum, yani yalnızca Commodore kul- lanım kılavuzundaki BASIC'i öğren- dim ve biraz da Peek & Poke adlı Türk- çe kitaptan yararlandım. Derginiz ge- nelde BASIC ve Makine Dili bilenle- re göre hazırlanmış, bu yüzden anla- şılması güç oluyor. Yazılarda daha ba- sit açıklamalara da yer vermeniz di- leğindeyim. Ayrıca bizlerin BASIC bilgisini biraz daha arttırmak amacıy- la bana oldukça gereksiz görülen, si- zin, çizgi köşesi (bilgisayarda ne işi varsa?) yerine BASIC anlatan bir ya- zı dizisi de yayınlayamaz mısınız? Sonra MOUSE cihazı ne işe yarıyor? Esra Turbo ile herkesin kullandığı Pinky (Turbo)'nun birbirine üstünlü- ğü nedir? Tmachrelo şu anda birçok kişide artık ele düşen Copy/90'a gö- re ne gibi bir iyiliği var ve yazılımın 1. kısmından sonra verilen 2. parça ne? Benim BASIC bilgim bunlara ce- vap veremiyor. Derginizden her yö- nüyle yararlanmak istiyorum ve emi- nim ki Türkiye'de herkes assembler ve BASIC'i çokiyi bilmiyor. Bu ko- nuya bir açıklık getirseniz çok sevine- ceğim. * Yerli malı reset cihazı yapıldığını görünce korktum, çünkü ben arkada 1 ve 3. çıkışları birbirine bağlayacak reset yaptırıyorum, bunun bir zararı olur mu? Yoksa bir reset switch de ay- nı işi mi görüyor? * Dergide değinilen konular harika, özellikle SİMON”'S BASIC'in bilme- diğim birçok özelliği olduğunu öğren- dim, onun da Türkçe çevirisini dört gözle bekliyorum. e Çeviri deyince, bu haftasonu Re- ference Guide'ı arayacağım. Bu Türk- çe yayınları sizin yolladığınız kitap lis- tesinde, karşısında Türkçe mi, İngiliz- ce mi belirtmediğinizden isteyemedim. Çıkardığınız Türkçe kitapları, kitap- lar bölümünde anlatırken, nasıl ala- bileceğimiz hakkında bilgi de verme- nizi bekliyorum. © Oyun sayısı bini aşan Commodo- re'un oyunlarını tanıttığınız Tanıtım köşesini daha küçük harflerle basıp, daha fazla oyun tanıtsanız bence da- ha iyi olur. GHOST BUSTERS say- fasına en aşağı 3 oyun sığdırabilirsi- niz. Ve Spy vs Spy I ve II, Impossible Mission gibi nasıl oynanacağı çözüle- meyen oyunların açıklamalarını bek- liyorum. Kirite sorduysam bunları oy- namayı bilmiyor. Biri şifreyi bula- caksın diyor vs, ama nasıl? * Alet edevat köşesi tam aradığım bir yazı dizisi. Kaset girişi, disk girişi ve bilgisayarın diğer bölümlerinin gi- rişleri hakkında yazılar da yayınlayıp bize malzemenin inceliklerini tanıtma- nızı dört gözle bekliyorum. * Püf noktası, yarışma vs. köşeler harika. Söyleyecek laf bulamıyo- rTum. Keşke derslerden zaman olsa, yarışmalarınıza katılabilseydim. e Bende Super Monitor diye bir program var. Sizin dergide bahsetti- ğiniz monitor programın yerini tutar mı? Ayrıca birkaç assembler progra- mımda da monitor seçeneği var. e Bayilere bir aya kadar Commo- dore Kulüp kartı yollayacağınıza da- ir bir mektubunuzu almıştım, ama or- tada hâlâ böyle bir şey yok. e Program yazarken dergilerdeki kısaltmaları listeyebilir misiniz? (18 space gibi) * | Blok kaç Bayt? Hepinize sevgiler. İstanbul'a gelince ilk iş sizi ziyaret edeceğim. Keşke An- kara'da olsaydınız. NOT: Makine Dili Editörü'nü Tur- bo'yu yükledikten sonra yazıp, S ile kaydedersek program çalışır mı? Yok- sa mutlaka SAVE ile mi kaydedece- ğiz? Metin EROL/ANKARA Sayın Metin EROL, Dergide yayımlanan yazıların genel- likle BASIC ve Makine Dili bilenlere seslendiğini belirtiyorsunuz. Kabul edersiniz-ki dergimizi farklı düzeyler- de kişiler izliyor ve biz tüm düzeylere bir şeyler vermek zorundayız. Ancak, önümüzdeki sayılarda BASIC bilgisi yetersiz olan okuyucularımız için özel çalışmalarımız da olacak. Eğer dergi- leri biriktirirseniz, bir süre sonra, şim- di anlamakta güçlük çektiğiniz bazı yazılarımızdan daha çok yararlanabi- leceksiniz. Mouse cihazı, keyboard'a gereksi- nim olmadan, ekran üstündeki imle- çin yardımı ile prgram akışını kontrol etmeye yarar. Cihaz, düz bir yüzeyde hareket eden bir mekanizma temelin- de işlevini görür. Dergide yayımlanan Turbo yükle- nirken, sadece LOAD yazmak yeterli olacaktır.