1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

tüm sistemin güvenilirliği çok yük- sektir. Ayrıca sistemin büyümesi ile performasın düşmesi yukarı- daki sistemlere oranla çok daha azdır, her ekran bir PC oluşu ne- deniyle kendi merkezi işlem biri- mine sahip olduğundan her bi- rinde çalışan program yalnızca kendi merkezi işlem birimini meş- gul etmektedir. Standartların var- lığı, bunlara göre yazılmış ve ya- zılmakta olan programların sayı- sını arttırmıştır. Örneğin birçok programlama diline ilişkin derle- yicilerin (compiler) artık çok kul- lanıcılı versiyonları çıkartılmakta- dır, bunun anlamı tek kişinin kul- lanımı için yazılmış olan birçok uygulama programının LAN ile kolayca çok kullanıcılı hale ge- tirilebilmesidir. Bunların sonucu olarak, bir PC network ile yukarı- daki muhasebe ve stok prgoram- larının aynı anda kullanılması problemi (hatta aynı anda iki ki- şinin birden muhasebe progra- mını kullanması problemi) güve- nilirliği yüksek ve standart bir yön- tem ile çözülmüş olur. PC'ler ile bilgi işleme başlangıç, ilk yatırımın düşüklüğü, büyüyebilme, gü- venilirlik ve standarda dayalı bir ge- nişleme çizgisinin varlığı nedeniyle doğru bir adımdır. Ancak burada dik- kat edilmesi gereken nokta, bir PC network'ün bir mainframe'e alterna- tif olamayacağı ama gerekirse ona bir tamamlayıcı sistem olarak eklene- bileceğidir. PC network, yavaş yavaş büyüyecek küçük ve orta boy şirket- lerle, aslında mainframe kullancın an- cak birçok uzak yerdeki bölümlerine güvenilir bilgi işlem çözümü götürmek isteyen büyük şirketlere cevap vere- cektir. Gerek PC'lerin gerekse PC net- worklerin mini ve mainframeler ile bağlantıları için varolan standart çö- zümler. PC'lerin büyük şirketlerdeki yerlerini sağlamlaştırmaktadır. Sonuç olarak PC'nin her boydaki kuruluşun çeşitli bilgi işlem ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir bilgisayar olduğu, do- layısıyla PC ile atılacak adımın yanlış olmayacağı rahatlıkla söylenebilir.