1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

BABALAR _ OĞULLARI YENDİ Federcıl Almanya'nın Aachen kenti yakınlarındaki Kreuternburg kasaba- sı geçtiğimiz ay içinde ilginç bir yarış- maya sahne oldu. Babalar ve Çocuk- lar Bilgisayar Oyunları Turnuvası... Kre- uternburg Belediyesi'nin hazırladığı duvar ilanında koşullar şöyle belirfili- yordu: “Her baba çocuğuna karşı ÜÇ oyunda yarışacak. Oyunlardan biri baba, ikisi çocuk tarafından seçile- cek. Her çiftin sonuçları birbirine ek- lenerek genel toplam bulunacak. Eğer çocuklar daha fazla golibiyet al- mışsa, her biri birer çikolata sepeti ka- zanacak. Eğer babalar daha çok ga- libiyet almışsa, çikolatalar paylaşıla- cak. Yarışmaya oniki yaşından büyük çocuklar katılamaz.” Turnuvada onüç baba, on erkek üç kız çocuğuna karşı yarıştı. Ev rekabet- leri biraz ileri gitmiş olacak ki, büyük- ler hiç de “mahsuscuktan” oynama- dılar ve 9-4 kazanarak çikolatalara or- tak oldular. Yarışmanın en tatsız ve en tatlı ola- yanı Ogus dilesi yarattı. Yedi yaşındaki oğlu tarafından hezimete uğratılan Bil- hall Ogus, ekranda yazan skorun kendisini bağlamayacağını söyleyerek galibi- yetini ilan etti. Küçük Oesger ise bir yandan “hakem kurulunun görevine son vereceği” yolunda tehditler yağ- dıran babasıyla uğraşırken, diğer yandan hakemleri yatıştırmaya çalıştı. Sonuçta, Oesger'in “idare edin” de- mesiyle Bilhall Ogus adı galipler liste- sine geçirildi. Sinirli babanın, eve git- tikten sonra, oğluna verilen "en cen- tilmen yarışmacı” ödülüne de sahip çıkmak istediği Kreuterenburg halkı arasında yaygınlaşan bir söylenti. As- lında Bilhall Ogus şaka yapıyordu ama, işi şakaya vurarak hezimeti ga- libeyete dönüştürmeyi de başarmıştı. Avrupo'nın en çok satan bilgisayar- larından Commodore 128 Teleteknik'- in davetlisi olarak bugünlerde Türki- ye'yi ziyaret ediyor. Daha önceleri de ülkemize gelmiş olan 128 bu kez ya- nında kardeşi C-128 D'yi de getirmiş. Ailenin yeni üyesi 128 D'nin abisinden farkı, çift taraflı okuyucu özelliğine sa- hip Commodore 1571 disket sürücü- sü ile monte edilmiş biçimde satılma- sı ve portatif olması. Fiyatı da yakla- şık 530 binlira. Ne dersiniz, boynuz ku- lağı geçecek mi? Piyasadaki rekabet, umarız kardeşlerin arasına kara kedi sokmaz. ; COMMODORE 128 D TÜRKİYE'DE SN Hİ 6 commodore