1 Nisan 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Nisan 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

Reset switch 6510 mikroişlemci re- set ucunu kısadevre ettiğinden, her- hangi bir sakıncası yoktur. Bu sayımızda Impossible Mission'ı tanıtan bir yazımız var. Ancak, oyun- ların çözümlerini bizden beklerseniz, sizin açınızdan işin heyecanı biraz kaç- maz mıi? Son olarak, bir blokun 256 bayt ol- duğunu belirtir, gözterdiğiniz ilgiye teşekkür ederiz. İstanbul'a yolunuz düşerse uğramamazlık etmeyin. Sayın Commodore Dergisi, Ben bir yılı aşan bir süredir C-64 Bilgisayarı sahibi, 17 yaşında bir lise öğrencisiyim. Bilgisayarın Türkiye'de yaygınlaşmaya başlamasından beri bu konuyla ilgileniyor ve ne zamandır programlama konularında bizlere yar- dımcı olacak bir derginin beklentisi içinde bulunuyordum. Bilgisayarı pa- halı oyuncak tanımından çıkaracak ve gerçek işlevlerini duyurabilecek böy- le bir yayının inanın, Türkiye'de bil- gisayarın geleceği ve yeni kuşaklara bilgisayar kültürünün anlatılabilmesi açısından çok yararı olacağı inancın- dayım. Ayrıca çağın bu yeni teknolo- jisinin çok kısa bir zaman içinde Tür- kiye'ye getirilmesinin de takdire değer bir olay olduğunu belirtmeden geçe- meyeceğim. Fakat bugün ne yazık ki Türkiye”'- deki bilgisayar sahiplerinin çoğu ma- kinalarına sadece blir oyuncak gözüy- le bakmaktadırlar ve ne yazık ki bu mükemmel aletin yeteneğinin binde Bilgisayar biri bile kullanılmamaktadır. Com- modore Bilgisayar Dergisi'nin bu konu da birçok istekli, fakat yeterli bilgiden yoksun yeteneklerin ““içindeki dahiyi uyandırmaya”' yardım edeceğine ina- nıyor ve böyle bir dergi yayınladığı- nız için size teşekkür ediyorum. Yalnız şöyle birkaç eleştirim olacak: Bugün Commodore sahiplerinin çoğu öğrencilerdir (20 yaşa kadar olanlar piyasadaki Commodore'ların VYo 50'sine sahip - Commodore haber bül- teni - Kasım Aralık 1985). Bunların bir bölümü sadece oyun oynama ama- cı ile almışlarsa da programlama üze- rinde uğraşanlar da az değildir. Yine bunların çoğu sadece BASIC bilmekte- dirler. Bunu da sınırlı olarak bilip, pi- yasada yeterli kalitede yayın olmadı- ğından onların Machıne Code'a atla- masında basamak olacak yüksek dü- zeyde BASIC bilgisinden, yani komp- like BASIC program yazma bilgisin- den yoksundurlar. Gördüm ki Commodore Bilgisiyar Dergisi ise hiç kuşkusuz kaliteli bir program dergisi olduğundan belirli bir düzeyde program bilgisi olanlara hi- tap etmektedir. Bu, hiç kuşkusuz be- nim de takdir ettiğim ve istediğim bir husustur. Böyle bir derginin oturup da BASIC'i başından öğretmeye çalışması pek çok okuyucunun canını sıkacak- tır. Benim (ve sanırım çoğunluğun) is- tediği ileri düzeyde BASIC yazılımıdır. Machine Code ağırlıklı bu yayında, program ekinin hiç olmazsa bir bölü- münün bu tip programlardan oluşma- sı (Örneğin BASIC ile Grafik) hiç kuş- kusuz pek çok kişiyi sevindirecektir (ilk sayıdaki tek BASIC program Si- Bazı okuyucularımızdan, ilk sayımızda yayınladığımız “SYS-CONT | Joystickleri”” haberi ile ilgili tepkiler aldık. Bizim, perakende satış fiyatını 10.000 TL olarak belirttiğimizi, oysa satış mağazalarında kendilerinden daha yüksek fiyatlar talep edildiğini söyleyen okuyucularımız bize başvurdular. Ancak, gerek sözkonusu haberde verdiğimiz, gerekse bu ve bunu izleyen sayılardaki haberlerde vereceğimiz fiyatlar “minimum satış fiyatları”dır. Perakende satış yapan işletmelerin uyguladıkları kâr oranları bizim denetim alanımızın dışında kalmaktadır. mon's Basic, yani diskete sahip olan- lar içindi). Şunu da eklememe izin ve- rin ki, program ekinin biraz daha faz- la program kapsayacak şekilde geniş- letilmesi en büyük isteğimdir. Özellik- le Püf Noktası bölümünü çok yararlı buldum. Dikkatimi çeken bir diğer husus da dergi kâğıdının çok fazla kaliteli ol- masıydı. Amacı bilgi vermek olan bir derginin sayfa kalitesinin o kadar önemli olmadığı kanısındayım. Bunun yerine sayfa sayısı arttırılabilir. Sizin yazacak, bizim öğrenecek çok şeyimiz var, Bilgisayarlı bir Türkiye'yle yarına giden yolda bize eleştiri ve yardımla- rımızla, size yazılarınızla çok iş düşü- or. Değerli zamanınızı aldığım için özür diler, uzun zamandır eksikliği hisse- dilen böyle bir yayında yine öncülü- ğü yapmış olan Teleteknik'e teşekkür ederim. Burak Bilir Sayın Burak Bilir, İlgi ve iltifatlarınızın bizi ne kadar mutlu ettiğini belirtelim. Kâğıt kalitesi hakkındaki görüşlerinize ilkece katılmakla birlikte bir-iki noktaya değinmek istiyoruz. Bir kere bugünkü piyasa koşullarında tamamının üçüncü hamur kâğıda basıldığı ve dolayısıyla kullanılan görsel malzemenin çamur gibi çıktığı bir derginin yaşayabilmesi olanaksız. Ayrıca BASIC ile Grafik'le siz de ilgilendiğinize göre, görsel malzemenin kaliteli olmasının önemini siz de teslim edersiniz. Basic hakkında çeşitli düzeyde açıklama ve programlar talebi, okurlarımızdan en sık gelen talep. Bu yüzden gelecek sayıdan itibaren, derginiz sürekli bir BASIC bölümü içerecek. Sayın Teleteknik A.Ş., Günlük yaşantımızda bilgisayarın inkâr edilemeyecek bir yeri olduğunu herkes kabul ediyor. Şu son üç yıl içe- risinde bilgisayar artık evlerimize gir- meye başladı. Benim şu anda bir bilgisayarım yok, fakat edinmeyi çok istiyorum. Ama büyük bir kararsızlık içindeyim, bu demek değildir ki ben kararsız ve zor beğenen bir kişiyim. Aldığım ve- ya edineceğim cihazın gelecekte yeter-