1 Ekim 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

1 Ekim 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

Sayın Teleteknik Yetkilileri, 3. sayınızın (Commodore Dergisi'- nin) İşil Işıl Kalemler adlı bölümün- de belirtilen bu kalemleri nasıl temin edebiliriz. Fiyatı ne kadardır. Bir de iki arkadaş Commodore 64'lerimizi birbirine bağlayıp bir C-64 ağı kura- bilir miyiz? Açıklarsanız seviniriz. “Amacımız sadece hizmettir”” diyen birçok kuruluşlar bile bize yeterli bil- gi vermiyor. Siz verirseniz sevini- im. D Davut PİRAZ Zekeriya BİLİCİ Tarık SEVİM Sayın Davut Piraz, Zekeriya Bilici ve Tarık Sevim, İşik Kalemi (Light Pen) Teleteknik'te satılmaktadır. Ödemeli veya kendiniz gelerek alabilirsiniz. C-ö4'ler birbirine bağlanabilir. Yalnız konu, burada anlatılmayacak kadar teknik detay gerektiğinden, yolunuz düştüğü bir zaman uğradığınızda konuyu ayrıntılı konuşabiliriz. Sayın Yetkili, Öncelikle göndermek inceliğini gös- terdiğiniz bayram tebriki için teşekkür ederim. Derginizi ilk sayısından beri takip ediyorum. Ağustos sayısı, yayıncının notu köşesinde sizin de belirttiğiniz gi- bi, derginizin zamanla daha iyiye gi- deceğine inanıyorum. Benim derdim makine dili editörü ile. Elimde, yani kasete kaydedilmiş durumda, Amerikan mecmualarından alınma iki tane makine dili editörü bu- lunuyor. Bu durumda bir üçüncüsü- nü yazmak doğrusu bana zor geliyor. Bu editörün sizinkinden farkı esas iti- bari ile “check sun”'un hesaplanış tar- zı. Sizden ricam, sizin edötürünüzün hesap tarzını bildirmeniz. Bu suretle elindeki programları, yalnız bu kısım- larını değiştirerek, derginizdeki maki- ne dili programlarını bilgisayara gir- mekte kullanabileceğim. Çok fazla bir şey istemediğimi umar, saygılar sunarım. L Ersin BAYER Sayın Ersin Bayer, Dergide yayınlanan makine dili editörünün (Check Sum) kontro toplamını nasıl yaptığına ilişkin bilgiyi yayınlanmış program inceleyerek bulabilirsiniz. Bizde bu toplama ilişkin herhangi bir bilgi şimdilik yok. Elimize geçtiğinde dergide yayınlayacağımızı Sanıyoruz. Sayın Commodore Yekkilileri, derginizi ilk sayısından itibaren alıyo- rum. Gerek içerdiği konular yazılar olsun, gerek basım malzemesi yüzün- den çok kaliteli ve faydalı olan bir der- gi çıkardığınız için sizi kutlamak iste- rim., Şu anda piyasada bilgisayar ko- nusunda gerçekten yardımcı olabile- cek sizden başka bir dergi yok. Bu mektubu yazmanın esas amacı- na gelince, Bilemediğim bazı konular- daki sorularımı maddeler halinde sı- raladım. Bunlara cevap verirseniz beni çok mutlu edersiniz. Şimdiden teşek- kür eder, iyi Commodore'ler dilerim. 1- Simons' Basic yüklendikten son- ra hafızada kaç KB boşluk kalıyor? 2- Sprite kullanırken, yarattığımız bir sprite'ın örneğin 100.000 noktası- na gitmesini istiyoruz. Bu koordinat- taki nokta ile sprite'ın 504 noktasın- dan hangisi çakışıyor? (Öyle sanıyo- rum ki bu sol üst köşedeki noktadır). 3- Simons' Basic'te herhangi bir ek- ran koordinatında nokta olup olma- dığını TEST(x,y) ile öğrenebiliyoruz. Ancak bu noktanın rengini bulmak için bir komut yok. Bunun yapılabil- mesi için ne önerirsiniz? 4- Kaset kullanırken OPENİ,İ,İ, ile açtığınız 1 no.lu dosyaya en fazla ne kadar (kaç karakter) sayısal, alfa- sayısal bilgi depolayabilirim? 5- Derginize göndermek üzere bir program hazırlıyorum. Ancak print- out alabileceğim bir printer yok. Programı kaset halinde göndersem olur mu? (Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?) 6- Son bir soru daha: Simons' Ba- sic'te 3 sesli yapmak istiyorum. Fakat örneğin 1. ses birer saniye arayla da- vula vururken 2. sesin de piyano se- siyle nota çalmasını nasıl sağlayabili- ee ; rim? (Kısaca çoksesli müzik yapma- nın yöntemi nedir)L | Hakan ÇELİK Sayın Hakan Çelik, I. Simons' Basic yüklendiğinde verilen mesajda hafızadaki boşluk yazmaktadır. Bu da 30Kb'dan fazladır. 2. Renk bilgisine ilişkin bellekten o noktanın rengini öğrenebilirsiniz, Jakat renk her noktada değişmez. Yani renk belleği grafik belleğinden düşük sayıdadır. 3. Kasette dosyalar, belleğin kapasitesiyle sınırlıdır. 4. Kasette gönderebilirsiniz. Turbo'suz gönderirseniz daha iyi olur. 5. Bu konuda dergide birçok program yayınlandı. Onları incelerseniz bu işlemi kolayca yaparsınız. Sayın Teleteknik Yetkilileri, Yayınladığınız Commodore dergi- sini ilk sayısından beri beğenerek iz- lemekteyim. Dergiyi alır almaz tüm yazıları (ilanlar ve reklamlar dahil) bü- yük bir dikkatle okumaktayım. Bütün yazılar için görüşüm “HARİKA”, Yalnız derginin sayfaları bu kadar şafşatalı olmak zorunda değil. Kağıt kalitesi derginin içeriğini etkilemez. Bunun için “*program listeleri için ge- rekli” diyebilirsiniz -ki daha önce de- diniz-. Program ana dergide değil. Program Döküm Eki'nde. Onun da kağıt kalitesi farklı. Benim dediğim “kağıdınızı saman kağıdına çevirip dergiyi ucuzlatın” değil. Sadece bir miktar ucuz kağıtla dergi sayfalarını çoğaltın. Çünkü derginizi okumaya doyamıyorum. Daha doğrusu ““Com- modore” “delileri”” doyamıyoruz. Her neyse... Geçen sayıda “kısa programlar yol- layın” diye bir notunuz vardı. Ben size değil kısa kilometrelerce listeli prog-