1 Ekim 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Ekim 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

GO 64 - Commodore 128 Ne Kadar uyumlu? Uyum sözcüğü her zaman Com- meodore için bir albeni unsuru ol- muştur. Bunedenle, C-128'in C-d4 ile gerçekten tam uyumlu olup ol- madığı, küçük de olsa bir şüphe uyandırmaktadır. Test sırasında, bir kilit üzerinden doğrudan ya da endirekt olarak işletim sistemine bulaşan ya da C- 64 olmayan bir makineyi çalış- maz hale getirecek çeşitli genel özellikler gösteren birçok prog- ram denendi. İlk deneme Hypra- Load ile yapıldı. Programın birkaç kere çalıştırılması, 1544 ile bağ: lantıda hiçbir sorun çıkmadığını gösterdi. Bu da, değiştirilmiş taşıt rutinlerine sahip programların tü- münün herhangi bir sorun çıkar- madan işlev görebileceğini gös- terdi. Ortak alanın m konumu D0 ortak ölmayan alan 01 bellek başlangıcı 10 bellek sonu 11 başlangıç ve sön RAM-Block * Ö0 Blcek 1 01 Block 2 10 Block 3 11 Block 4 YAC-RAMBön Şei—:ll 3. MMU'nun RAM- konfigürasyon sicili Commodore 128'in içine bir göz attığımızda, aynı taşıft yapı elemanlarının kullanıldığı görülü- yor. Aynı zamanda, C-128'in C-64 modundüaki hızı C-64'ün aynı, do- layısıyla burada da bir sorun çık- ması beklenemez. İkinci deneme, ilegal opkodları yoğun olarak kullanan bir kopya programıyla yapıldı. İşlemcinin komut seti, op- kod olarak adlandırılıyor. İllegal opkodlar ise, üreticinin öngörme- miş olduğu komutlar. Fakat ger- çekte bunlardan bazıları C-64'te de bir şeyleri etkileyebiliyorlar. Ay- rica bazı programlar bunları kul- lanıyor. Dolayısıyla 8502 işlemci- sinin, 6502'de tanımlanmamış bu opkodları kullanması mümkün olabilmekte. Burada da herhan- gi bir sorun çıkmıyor. Diğer tüm ki- litlenmiş (veya kilitlenmemiş) dis- ketf programları da herhangi bir sorun çıkarmaksızın yüklenebiliyor ve kullanılabiliyor. Test sırasında yakından tanıdı- ğımız 1541 disket sürücü kullanıl- dı. Daha sonraki modelimiz 1571"- in neler yaptığı ileride yayınlaya- cağımız yazılarda anlatılacak. commodore ' 57