1 Ekim 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Ekim 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

uyan bir sinyal yaratmaktır. İlk ola- rak taşıyıcı bir dalgaya ihtiyacınız var. Üstteki şekli kullanarak sahip olduğunuz taşıyıcı dalgaların gösterildiği yeni bir pencere açın ve seçiminizi yapın. Daha sonra ortadaki şekli de aynen kullanıp değişken bir sinyal dalgası seçin. Seçilen bu iki sinyalin bileşkesi si- zin karşı-sinyalinizi oluşturacaktır. Son olarak en alttaki şekli kullana- rak değişken dalganızı uygun şe- kilde ayarlamalısınız. Soldan sa- ğa doğru sıralı üstteki üç şekil bu amaçla kullanılır. Bunlardan biri seçildiği zaman ufak bir pence- re açılır ve o göstergenin mevcut değerini verir. Ok şeklini kullana- rak istediğiniz değişikliği yapın. Bütün değişiklikler bitince sizin sin- yalinizin düşman sinyaline uydu- ğuna iİnanıyorsanız pencerenin altındaki taşıyıcı şekli harekete geçirin. Sonuç olarak elde ettiği- niz sinyal, düşman sinyalinin bu- lunması gereken yerde görüne- cektir. Eğer sinyaller uyuşur ve pa- razit etkili olursa o zaman parazift sinyal düz bir çizgi olarak görüne- cektir. Bu moddan çıksanız bile hareket etmediğiniz sürece para- zitör çalışmaya devam edecekltir. Hareket: Bu modda harita si- yah üÜzerine gri ve sarı görünecek ve size gidebileceğiniz yolları ve yol üstündeki köprülerin konumu- nu verecektir. Bu moda İlk girdi- ginizde küçük beyaz bir kare olan yön gösterici ateşe basarsanız harekete hazır olacak ve kuman- da kolunu ittiğiniz yönde Zold'iniz harekete geçecektir. Kalkanlar: Sekizli bir kalkan sis- temini kontrol ediyorsunuz. Her se- kiz tabakçıktan (sekizlinin dışında- ki renkli çubuklar) biri Zoid'in ya- şamsal fonksiyonlarından (sekiz daoğru parçasıyla sembolize edil- miş) birini korur. Zoid'iniz yara al- dıkça bu kalkanlar aşınacak ve onarılması güç cıksaklıklara ne- den olacaktır. Kalkanların renk kodu mor (en güçlü) - mavi - kır- mizi - koyu kırmızı (en zayıf) şeklin- dedir. Tabakçıkları ortadaki ok şekli ile yönlendirip önemli sistem- leri koruyabilirsiniz. Ağır yara alan sistemler yanıp söner, Bütün sis- temler fazla zarara uğramadıkları sürece yavaş yavaş kendini tamir eder. Sistemlerden biri tamamen arızalanırsa ana ekrandaki tem- sili şekil söner. Taşınanlar: Bu şekil bir şey bul- duğunuz zaman yanıp sönecek- tir. Bir şey almak için bu modu ha- rekefe geçirmeniz gerekir. Eliniz- deki bir şeyi bırakmak için de bu modu kullanabilirsiniz. Örneğin gözetleme mayınları yakınına bir zold gelirse haritanızda sinyal ve- recektir. Şehir Şebekesi: Pek çok kentten oluşmuş sekiz şehir şebekesi bulu- nur. Bunların her birinde ham- madde madeni, güç İstasyonu ve radyo vericileri bulunur. Her şe- hir kubbesi Android'lerin yeni Kır- mızı Zoid'leri imal ettikleri imal bi- rimlerini kapsar. Kubbeler şehri saldırılara karşı koruyucu silahlar- la donatılmışlardır. Güç ünitesi şe- hir şebekesini koruyucu bölümle- re Zoldarenerjisini sağlar. Bu üni- tenin hiçbir korunması yoktur, fa: kat saldırıya uğradığı zaman ko- ruyucu güç kaynağını aşılmaz bir kalkan oluşturacak şekilde kulla- nır. Şehir şebekesinden çok güç çektiği için tehlikeli bir durum ya- ratır. Radyo vericileri ise şehirler- arası haberleşmeyi sağlar. Konftroller Oyun bazı yardımcı tuşlar hari- cinde tamamen kumcanda koluy- la yönetilir. Herhangi bir cişmi aktif hale getirmek için (4 ) şeklini cis- min üzerine getirip ateşe basmak gerekir. Savaş konumunda kulla- nılan pencerelerden ve ek mod- lardan çıkmak için (4 )'yı pence- renin dışına çıkarmak yeterlidir. Ek Tuşlar: İM) Müzik veya efektler arasın- da seçim, (P) Oyunu durdu- rur (dondurur). TARALIK ÇUBUĞU) Durdurulan oyunu başlatır, (RESTOREJ Oyundan çık- mak için kullanılır. Bu oyun Mayıs ayı COMMODO- RE ÜSER dergisi tarafından yapı- lan sıralamada Â4A.'dür. BAAT commodore aa 32