1 Ekim 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Ekim 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

4 985 yılında tüm dünyada en çok satan oyunlardan biri, Cauldron'du. Bu oyunda, ken- dinizi bir cadının yerine koyu- yor ve size saldıran kabakla- ra karşı korunabilmek için bir sihirli içki hazırlıyordunuz. Bu iş için gereksindiğiniz malzeme- ler ve cadı kazanı, yeraltında- ki bir labirentte saklıydı. İlk yapmanız gereken, labirentin girişlerini ve geçitlerini bul- maktı. Daha sonra sihirli içkiyi kullanarak, tüm kabakları im- ha ediyordunuz. Yalnızca bir küçük kabak, bu imhadan kurtulabilmeyi ve oyunun so- nunda sağ kalabilmeyi başa- riyordu. İngiltere'de küçük bir firma olarak işe başlayan Software- Newcomers Palace Software, bu oyunun başarısı sayesinde ülkenin en büyük software fir- maları arasına girmişti. Firma, bir yıllık bir aradan sonra, oyu- nun ikinci bölümüyle yeniden büyük başarı sağladı: Cauld- ron İl: Kabak karşı saldırıda. Bu oyunda “Bouncey” adlı küçük kabak, cadıyı yenerek, arkadaşlarını kurtarmak için geri dönüyor. Bu sefer siz, bu kabağın yönetimini üstleniyor- sunuz. Arada geçen sürede commaodore ; cadı, kendine büyük bir saray İnşa etmiş bulunuyor. Kendini güven içinde hissettiğinden, yatak odasında huzur içinde uyumakta. Bouncey'in, arka- daşlarını kurtarmak için, sihirli bir panzehir hazırlaması ge- rek; fakat bunu gerçekleştir- mek için son bir malzemeye gereksinmesi var: Cadının saçları. Bouncey, oyun süresince 120 farklı ekranda hoplayıp zıplayacak ve çeşitli malze- meleri toplamaya çalışacak. Bu malzemeleri kullanarak kendini sayısız tehlikelere kar- şi koruyabilecek ve görevini yerine getirebilecek. Dolaş- ması sırasında bir sürü garip yaratıkla karşılaşacak ve bu karşılaşmaların çoğu ölüm tehlikesi yaratacak. Bazı ek- ranlarda derin bir kale hen- değine düşecek, sonra bir or- mandan geçerek yine kaleye girebilecek. Sahip olduğu al- tıcandan birini kaybettiğinde, ekranın üst iki köşesinde iki ca- di kafası, oldukça gerçekçi bir sesle kikirdeyecek,. Bouncey'in, dolayısıyla da sizin bu oyundaki İşiniz olduk- ça zor. Cadı, garip yaratıklar- dan oluşan koruma ekibine güvenerek rahat bir uyku çek- mekte. Onun bulunduğu ya- tak odasına erişmek istiyorsa- nız, birçok deneme yapmak, sarayın detaylı bir haritasını el- de etmek zorundasınız. Bunu yapmak için çok uğraşmanı- za gerek yok aslında. Çünkü dergimizin orta sayfasında bu detfaylı haritayı veriyoruz. Cadının odasına erişmek ve saçlarını kesmekle oyun bitmi- yor. Önce cadı kazanına eriş- mek, içkiyi hazırlamak ve ka- bak büyüsünü bozmak zorun- dasınız. Oyun, grafik açısından ol- dukça iyi dizayn edilmiş. Kale- nin odaları, garip yaraıtıklar ve Bouncey'in kendisi oldukça detaylı bir biçimde çizilmiş ve canlandırılmış. Ayrıca ses efektleri ve programın müziği de övgüye değer. Oyunun birinci versiyonunu oynamış olanlar, Cauldron ll'- yi daha da büyük bir zevkle oynayacaklar., Ama oyundan bu zevki elde etmek için illa ki İlk versiyonu oynamış olmak gerekmiyor. D