1 Ekim 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Ekim 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

ramlar yollayabilirim ama printerim yok. Ne yapayım? Yalnız sonunda ca- nıma tak etti, bir programı daktiloda iyi kötü yazdım. Bu program Simons' Basic ile çalışıyor. İsterseniz yayınla- yın. Ben de aynı şekilde yazılmış prog- ramlar göndermeyi sürdüreyim. Ayrıca size sormak istediğim soru- lar var. 1) Belleğe yüklenmiş herhangi bir programı özelliğini bozmadan daha üst veya alt bir bölgeye taşıyabilir mi- yiz? Örneğin; SYS 2085 adresli bir prog- ramı (PİNKY) SYS 50000'e taşıyabi- lir miyiz? 2) Makine dilindeki programların listesini alabilmek için ne yapılabilir (Benim için LOCKY JR. ile yüklen- miş programın listesi olması önemli değil). 3) Benim “disk driver”'ım yok. Bu nedenle dosyalama yapamıyorum. Bunu yapabilen bir program var mı? 4) Herhangi bir disk driver da bazı değişiklikler yapılarak C-64'de 1541 yerine kullanılabilir mi? Sorularıma yanıt verirseniz çok te- şekkür ederim. Yanıt vermeseniz de teşekkür ede- Tım Sâygıîarımla. 5B Köksal BAŞAR Sayın Köksal Başer, Printer'iniz olmadığı için yazdığınız programları birçok kişinin yaptığı gibi kaset üstüne yükleyip bize gönderebilirsiniz. I. Belleğe yüklenmiş bir programı başka bir bellek bölgesine taşımanız mümkündür. Fakat makine dilindeki JMP, JSR ve indeks işlemlerinin yeni adres için düzenlenmesi gereklidir. 2. Bunun için programın RUN etmesini önlemeniz gerekir. Bu konuyla ilgili birçok yazı dergimizde yayınlandı. Koskranpo I, Kaset Header veya Sezai Krakerin yazısını okuyun. 3. Disketin herhangi bir yerine ulaşmak kolay olduğundan kasetle oranlanmayacak şekilde kullanışlı dosyalama programları yapılabilir. 4. O disk driver'a ilişkin protokolün bilinmesi gerekir. Eğer RS 232 standart birime sahip bir disk driver kullanıyorsanız, bunu user port yardımı ile C-64'e bağ!ayabi!irs:'m'z. comrmnodd 24 Sayın Teleteknik Yetkilileri, Derginizin altıncı sayısının “Yayın- cının Notu” köşesini okuduktan son- ra kaleme sarıldım. Çünkü size akta- racağım birkaç oyun var. Ama önce size bir ricada bulunacağım. Birinci- si, C-128 hakkında bilgi verir misiniz? İkincisi, “Advanced Machine Langu- age Book For The C-64”' adlı kitabı (kod no: K0005) ödemeli olarak ad- resime gönderebilir misiniz? Şimdiden çok teşekkür ederim. Gelelim oyunumuza: Castle of Terror'un birinci bölümü zoör da olsa bitirip şatoya girmiştik. Şatonun içinde zorlanacağımız kesin. Yalnız ufak ayrıntılarla ilgilenmeliyiz. Evet, zavallı yaşlı adamın kızını kurtarıp, dünyaca ünlü zenginlerin hazinesine kavuşup kaçabilecek miyiz? Kalenin adı üstünde “Dehşet”, Bu yüzden sık sık üskeletlerle, ölülerle karşılaşıyoruz. İlk önce silahların bulunduğu odadan balta ile zırhı almalıyız faxe, armour). Daha sonra yemek odasından aşağı inip, kuzeye gidiyoruz. Burada karşımıza iki nöbetçi çıkacak. Bunları “Kill knight” komutu ile öldürmeliyiz. Bunları öldürdükten sonra yemek holüne çıkın. oradan bir daha yukarı giderseniz, kuleye çıkarak zavallı kıza ulaşırsınız. Aman dikkat, yan taraftaki tabutta bildiğiniz ünlü Drakula var. Onun zayıf noktasını bulup, öldürün. Ayrıca hazineye ulaşmak için kütüphaneye gidip “Press skull” komutunu verin. Daha sonra “Get book” ile bir kitap alın. İşte batıya gitmenizi engelleyen şövalye donacak, siz de seçilmiş zenginlerin hazinesine kavuşun. Sıra kaybolmadan kaçmaya geldi. Üzerinizdeki ağırlıkları bırakıp, zıplayın Jomp). Karşınıza köy çıkacaktır. Tam karşınızda ise meyhane var. Burada yılmadan “Help” komutunu verin. Genelde “No comes to help you” mesajını alırsınız. Siz, gene “Help'”' jyazmaya devam edin, yaşlı adam sizin sesinizi duyunca gelip kurtaracaktır. Mutlu sona erişen siz olacaksınız. Bu oyunun grafikleri (bence) dört yıldız, sesi beş yıldız, zorluğu beş yıldız almalıdır. Ama takdir hakkı sizin (Ukalalık Oora ZEimır ettiysem özür dilerim). D Barış TARIMC!OĞLU Halit Ziya Sk. No: Çankaya/ANKARA Sayın Commodore Dergisi İlgilileri, 6. sayıda İnternational Basketball ve İnternational Tennis oyunlarını açıklamaya çalışmışsınız, fakat fazla anlaşılmıyor ve çok kısa açıklamalar- da bulunmuşsunuz. Ben de diğer Commodore sahibi olan arkadaşları- ma açıklık kazandırmak için bazı şey- leri aşağıda veriyorum. Eminim artık arkadaşlar da bu oyunları sıkılmadan, zevkle ve hoşça oynayacaklardır. Saygılarımla... İnternational Basketbali Oyun 9 zorluk derecesinde oynanabildiği gibi 3 ayrı sahada da oynanabilmektedir. “F” fonksiyon tuşları ile oyunun zorluk derecesini, tek veya çift kişi ile oynanacağını, oyuncuların formalarının renklerini ve hangi sahada oynanacağını belirtiyorsunuz. 3 çeşit saha var demiştik; bunlardan 1. Olympic saha, 2. Yeni kurallara göre olan saha, 3. Eski kurallara göre olan saha, Oyunun oynanması ise; oyun hava atışı ile başlıyor ve ateş tuşu ile riband'a kalkıyoruz. Bizim hareket ettireceğimiz oyuncu bizim takımın renginin biraz değişik bir renginde oluyor. Eğer top elimizde değil ise “ateş” tuşuna basıp çekerek oyuncumuzu zıplatıyoruz; böylece riband'a çıkabiliyor veya top çelebiliyoruz. Eğer top elimizde ise; I. pas verebiliyoruz, 2. şut atabiliyoruz. Pas vermek için ateşe basıp çekeceğiz. Şut atmak için ise önce şut mesafesine gireceğiz, daha sonra ateşe biraz fazla basıp elimizi ateşten çekeceğiz. Oyunun kuralları aynen tatbik edilmiş. Yani oyunda karşı sahaya geçtikten sonra tekrar sahamıza (top bizim takımdayken) dönemeyiz. Topu 10 saniye içinde bizim sahadan çıkarmalıyız ve 30 saniye içinde şut atmamız gerekiyor. Takım faulleri, yandan başlama gibi her kural geçerli. 3'erden 6 kişi ile oynanıyor. Oyun bitinci oyuncular sahaya diziliyor. Ekranın sol tarafı bizim, HDAL