1 Ekim 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

1 Ekim 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

(N ÜSYS Birincisi Deniz Ertaş ile Söyleşi ' ZB: Deniz, önce seni tanıyalım istersen. Kaç yaşındasın? Şimdiye kadar han- gi okullarda okudun? Deniz: 1969 dağumluyum, yani 17 ya- şındayım. iİlkokulu Karşıyaka'da Anka- ra İlkokulu'nda, ortaokulu Bornova Anadolu Lisesi'nde, liseyi ise İzmir Fen Lisesi'nde okudum. ZB: Ne zamandır Commodore'cusun? Deniz: Commodore ö4'ümü yaklaşık iki sene kadar önce yurtdışından al- mıştım. O zamandan beri vakit bul- dukça Commodore ile ilgileniyorum. Kisa zaman önce de bir C-128 aldım. Deniz: Doğrusunu isterseniz Commo- doöre ile pek oyun oynamadım. Daha çok program yazmayı öğrenmeye ve kendime özgü programlar yapmaya çalıştım. Birkaç iş programı da yaz- dım, fakat daha sonra bunları beğen- mediğim için sildim. Aslında bazı projelerim var, takat bunları üniversite eğitimim belirli bir düzeye geldikten sonra, örneğin iki yıl XÜN Z7 * ' SIRKK kadar sonra gerçekleştirmek istiyo- rum. Çünkü bu projelerimin çoğu hardware alanında. Dolayısıyla mik- ro devre teknolojisi hakkında yeterin- ce bilgi sahibi olmadan bunları ger- çekleştirmem zor. Bu arada ufak tefek şeyler yapıyorum. Örneğin Commo- iore ö4'üme çok ucuza malettiğim bir Reset Switeh yaptım. ' ZB: Eğitimini nerede sürdüreceksin? Deniz: Bilkent'e gideceğim. Eğer ÜsYs birincisi olmasaydım, bu mali açıdan biraz zor olurdu herhalde. Ama şimdi karşılıksız bursum var. Aslında ilgilen- p diğim konu fizikti. ama ne yazık ki ül- kemizde fizik alanına derinlemesine dalmak isteyen bir kimse için yeterli araştırma olancığı yok. İyi bir lisans dü- zeyi için mutlaka dışarıya gitmek ge- rekiyor. Bense ülkemden kopmak iste- miyorum. Bu nedenle gene bana ca- zip gelen elektronik branşını seçtim. Bu konu Türkiye'de henüz yeni ve ya- pılacak çok iş var. Belki master ve doktora düzeyleri için dışarıya gitmem gerekebilir. ama daha sonra mutla- ka Türkiye'de çalışmak istiyorum. ZB: İstersen gene bilgisayar konusuna dönelim. Ailenin bilgisayar konusun- da tutumu ne oldu? Deniz: ilk andan itibaren destekledi- ler bu merakımı. Bazı arkadaşlarım- dan duyduğum gibi, bilgisayara kor- kuyla yaklaşmadılar. Bu öyle bir me- rak ki, bazen başına oturulduğunda zamanın nasıl geçtiği farkedilmiyor. Benim de bazı geceler saat ikilere ka- dar makinenin başında oturduğum oldu. ZB: Peki senin gibi başanlı olmanın bir reçefesi var mı? Diğer Commodore'- cu arkadaşlarına ne önerirsin? Deniz: Başarılı olmak için, sistemli bir çalışma yapmak gerekiyor. Ben aslın- da ÜSYS için ancak kısa bir süre yo- gun çalışabildim. Daha çok Fizik Olim- piyatı'na hazırlandım. ÜSYS için en faz- la üç aylık bir süre ayırabildim. Ama sistemli çalıştım. Commodore'cu arkadaşlara, bilgi- sayarı yalnızca bir oyun aracı olarak görmemelerini öneririm. Derslerini ak- saftmadığı sürece bilgisayara vakit ayınp, programlama öğrenmek çok zevkli. Bir süre sonra Basic iİnsana ye- tersiz geliyor. Makine diline girmek ge- rekiyor. Bunun için de İngilizce bilmek önem kazanıyor. Çünkü kaynakların tümüne yakını İngilizce. Hele Türkçe kaynak oldukça kısıtlı. Türkiye'de kay- nak olayı belirli bir düzeye gelene ka- dar yabancı kaynakları takip etmek zorunlu. Bu nedenle bilgisayarla da- ha çok ilgilenmek isteyen arkadaşla- rın İngilizce bilgilerini artırmaları ge- rekiyor. ZB: Biliyorsun, Teleteknik bu ödülü ko- yarken, YÖK tarafından getirilen üni- versite harçlarını karşılamakta bir katkı olarak düşünmüştü. Sen burslu okuya- cağına göre harç sorunun yok. Bu ödülü ne yapmayı düşünüyorsun? Deniz: Kisa süre önce bir Commodo- re 128 almıştım. Şimdi de bir monitör alarak setimi tamamlamak istiyorum, ZB: Tekrar tebrikler ve bu kısa söyleşi için teşekkürler Deniz. Deniz: Ben de teşekkür ederim.C —e CON OCĞOr€E