1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

ömrü size bağlı kış voltajının da değişmesi kaçınılmaz olacaktır. Bizim şebeke gerilimimizin yaklaşık * Vo15 oranında değişebil- diğini kabul edersek çıkışta da — Yo15 oranında değişiklik olacaktır. Ancak bilgisayarın bu konuda tole- ransı * Wo5 olduğuna göre bu deği- şiklik normal çalışmaya engelleyecek, sürecek olursa da bozulmasına sebep olabilecektir. Commodore'u diğer yan birimler- le çalıştırma olayına gelince; burada unutulmaması gereken en önemli ku- ral, tüm bağlantıları cihazlar kapalı vaziyetteyken yapmak gerektiğidir. Sözgelimi datasette'niz varsa bunu bilgisayara bağlarken kısa devre yap- ma ihtimali oldukça kuvvetlidir. Bu yüzden önce bağlantıyı gerçekleştirip sonra çalıştırmak gerekir. Açma sı- rasına gelince eğer tüm bağlantıları- nız tamamsa öncelikle yazıcıyı daha sonra disket sürücüyü daha sonra monitörü son olarak da bilgisayarı açmak gerekir. Kapatırken ise önce bilgisayarı sonra monitörü daha son- ra disket sürücüyü, en sonra da ya- zıcıyı kapatmalıdır. Disket sürücüye gelince; açılıp ka- panırken içinde disket varsa ve man- dalı kapalıysa ender de olsa diskete zarar verebilir. Bu yüzden çok kıy- metli bir programı katledebilirsiniz. Buna meydan vermemek için, içinde disket bıirakmamak en azından man- dalı açık tutmak yeterlidir. Disket sü- rücülerle ilgili başka önemli problem de tozlu disketlerdir. Yine yaptığımız araştırmaya göre disket sürücülerde oluşan arızaların birçoğuna açıkta bı- rakalın disketlerden disket sürücüsü- nün okuma kafasına gelen tozlar se- bep olmaktadır. Bu da kullanıcıya ol- dukça yüklü bir faturaya malolmak- tadır. Buna meydan vermemek için disketleri kullanmadığımız zamanlar- da tozlanmayacak şekilde muhafaza etmek gerekir. Ayrıca bilgisayarın ısı- sı konusunda söylediklerimiz disket sürücüler için de geçerlidir. Monitör için fazla bir şey söyleme- ye gerek yok, sadece gerekli bağlan- tılar sağlandıktan sonra açmak gerek, SİYwseL. ayrıca etrafında hava alacak kadar bir boşluk bırakmak daha sağlıklı olacaktır. Geldik yazıcımıza; yazıcıyı kulla- nirken öncelikle kullandığınız kâğıdın temiz olmasına ve düzgün takılıp ta- kılmadığına dikkat edin. Bir de kar- tuş meselesi var. Araştırmalarımıza göre bazı kullanıcıların kartuş bitin- ce yeni bir kartuş almak yerine kar- tuşa mürekkep koyuyorlar. Bu uygu- lama görünüşte oldukça ekonomik. Fakat işin bir de diğer yönü var ki bu da kullanıcıya yetmiş ile yüzbin lira arasında bir tamir bedeline malolu- yor. Nasıl mı? Anlatalım; kartuşa ko- nan mürekkep kartuş bandı üzerin- den yazma kafasına da bulaşır, hat- ta kafanın iç kısımlarına kadar girer. Bir süre sonra kafa içinde kalan mü- rekkep kafadaki iğnelerin meydana getirdiği ısıyla kurur. Çok hassas ve çok hızlı çalışan bu iğneler zamanla bu mürekkep artıkları yüzünden ha- reket etmemeye başlar. Hareket ede- meyen iğneler yüzünden kafa bobin- leri ısınır ve yanar. Dolayısıyla kafa- sı değiştirilmeden bir daha yazması mümkün olamaz. Bizce yeni bir kar- tuş yeni bir kafadan daha ucuzdur, siz ne dersiniz? Son olarak cihazlarınızı kullanma- dığınız zamanlarda tozdan korumak için bir bezle ya da buna benzer bir şeyle örtmenizi tavsiye ederiz. L 17 Commodore