1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Amiga’mn müzik kapasitesi bakı- mından en önemli özelliği birbirinden bağımsız olarak kullanılabilecek dört ayrı sesi desteklemesi, yani dört osi- latöre sahip olması. Çünkü bilindiği gibi 16. yüzyıldan bu yana bütün çok sesli Batı müziği dört temel ses üze- rine kurulmuştur. Genellikle sopra- no, alto, tenor, bas gibi insan sesle- riyle adlandırılan dört temel ses üze- rine. Bu yüzden üç osilatörle dört osi- latör arasındaki fark dördün üzerine eklenecek beşinci, altıncı vb. osilatör- lerin sağlayacağı avantajlardan çok daha önemlidir. Eğer siz de 64'ünüz- den Bach'ınkileri ya da Deep Purp- le'inkileri çağrıştıracak armoniler el- de etmeye çalıştıysanız eminim bir noktada üç osilatörle, dört sesin sağ- ladığı zenginliği yakalayamama soru- nuyla karşı karşıya kalmışsınızdır. Tabii Amiga'nın üstünlükleri dört osilatörden ibaret değil. Midi bağlan- tısı, stereo çıkış verebilme olanağı, her sesin kapsamının 8-9 oktava kadar açılabilmesi ve şiddetlerinin ise 20- 7500 kHz arasında değişmesi Ami- ga'yı gerçekten profesyonel bir mü- zik aleti haline getiriyor. .. R Amisa'nın müziği Henüz programcıların olanakları- nı yeni araştırmaya başladığı tılsımlı bir orkestra... Şu anda bizim elimizde Amiga'nın bu olanaklarından farklı ölçülerde yararlanabilen, her birinin kendisine özgü meziyet ve eziyetleri olan üç ayrı program var. Musicaft, Music Studio ve Iİnstant Music. Musicraft memostar yazılım evi ta- rafından gerçekleştirilmiştir. Prog- ram 3 ayrı ekrana sahiptir. Birinci ek- randa başında sol anahtarının hazır bulunduğu porte, seçimlik değişik öl- çülerde notalar, suslar ile volüm, ton ve temponun ayarlanabileceği barlar ve yazdığınız parçayı çaldırmaya, durdurmaya ve tekrarlatmaya yara- yan bölümler mevcuttur. Yine bu ek- randa bulunan porte sağa doğru uza- yabilmektedir. Bu ekranın menüsün- de, yazılan parçayı diskete saklama- ya, disketten yüklemeye yarayacak komutlar da yeralmaktadır. Bu ekranda beste yapmanın en zevkli yanı osilatörlere teker teker ulaşma olanağınızın bulunması; baş- ka bir deyişle, her tek sesi ayrı ayrı Commodore besteleyebiliyorsunuz. Oysa bazıları- nızın C-64'ten tanıyabileceği Music Shop gibi iyi bir programda bile bu olanak mevcut değildi. Dolayısıyla si- zin bir bütün olarak tasarladığınız melodinin tam ortasında bir osilatör- den diğer osilatöre geçişin yarattığı çok nahoş bazı kopuşlar yeralabili- yordu. Oysa Musicraft'ta her osila- törün (bu terim size itici geliyorsa “her sazın” diye de düşünebilirsiniz) hangi notayı çalacağına siz hakim oluyorsunuz. Programın ikinci ekranı ise keybo- ard'da hangi tuşlarla notaların çalı- nabileceğini gösterir. Daha önceden programlanmış herhangi bir müzik aleti seçilerek keyboard'dan çalınabi- lir ve hatta arka arkaya yüklenen iki farklı müzik aleti de aynı anda yine keyboard'dan çalınabilir. Programın üçüncü ekranı ise synthesizer ekranıdır. Burada isteni- len müzik aletinin sesi ekranda mev- cut bazı kısımlarda ayarlamalar ya- pılarak müzik aletlerinin kütüphane- sine eklenebilir ve herhangi bir par- ça bestelerken bu alet kullanılabilir. 47

Bu sayıdan diğer sayfalar: