1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

ENTİNEL konu bakımından şimdiye kadar oynamış ol- duğunuz oyunlardan tama- men farklı bir oyundur. Bu oyunda strateji anahtarınız olacaktır. Joystick'in bu oyun- da size hiçbir faydası bulun- mayacaktır, zaten oyunumuz- da tamamen klavyeden kontrol edilmektedir. Oyunun yüklenmesi bittiğin- de karşınıza çok güzel yapıl- mış bir göz resmi gelecektir. Oyunu oynarken bir satranç oyuncusunun sabrına İhtiya- cınız olacaktır. Sabırla ve bir oyuncunun kabiliyeti İle 10000 tane oyun alanından oluşmuş olan bu oyunu ta- mamlamaya çalışmalısınız. Oyun sahasını (LANDS- CAPE') seçtikten sonra ekran birkaç saniye için kararacak- tır. Oyuna ilk başladığınızda oyun sahası olarak 0000 girin, bunun dışındaki bir oyun sa- hası için o, sahanın kodunu bilmeniz gerekmektedir. Bu kodları da oyunda başarılı ol- dukça göreceksiniz. Ekranın kararması bittikten sonra kar- şınıza oyun sahasının genel görünüşü gelecektir. Bu gö- rüntüye dayanarak saldırı planınızı yapabilirsiniz. Bu oyunda bir robot rolünü alacaksınız. Bu oyun sahasın- da hareket edebilmenizin tek yolu kendinizi başka bir yere transfer etmektir. Göreviniz, SENTİNEL'in (garip güçleri olan bir android) bulunduğu kareyi İşgal etmektir. Bu ba- kımdan oyunumuz biraz sat- ranca benzemektedir. Ancak bunu başardıktan sonra da- ha sonraki düzeylere ulaşa- bilmeyi ümit edebilirsiniz. Oyun alanı üç boyutlu ola- rak çizilmiş tepeler, vadiler ve platolardan oluşmuştur. Bu yüzeylerde ağaçlar ve küp şeklinde cisimler yeralmakta- dır. Ağaçlar.emmeniz gereken enerjinin esas kaynağını oluş- turmaktadır. Bu enerji kaynak- larını mümkün oldukça 'A' tu- şuna basarak kursor pozisyo- nunda iken emmelisiniz. Unutmayın ki, siz de düş- manlarınızın birisi tarafından İşgal etiğiniz kare görülene kadar enerjinizin emilme teh- likesinden Uuzaksınız. Eğer enerjiniz emilmeye başlanırsa bunu ekranın üst sağ köşesin- de bulunan çubuk belirteç- ten anlayabilirsiniz. Oyuna oyun sahasının en aşağısında bulunan kareler- den birisinde başlayacaksı- nız. Oyun sahasındaki en yük- sek yerde SENTİNEL durmak- tadır, kendisi bu dünyanın gardiyanıdır. Oyunumuzun amacı SENTİ- NEL'in enerjisini emerek onu tahtından indirmektir ve siz bu saldırınızı çok iyi planlamalısı- nız. Kendinizi aktarmak için ön- ce gitmek İstediğiniz karede 'R" tuşu İle yeni bir robot üre- tin, sonra '©' tuşu İle bu yeni robota kendinizi aktarın, yeni robotu üretmeniz sizin bir enerji birimi harcamanıza ne- den olacaktır. Terk ettiğiniz ro- botunuzu emerek kaybettiği- niz enerjiyi tekrar kazanabilir- siniz. Daha üst karelere tırma- nabilmek için geleceğiniz ka- reye daha evvel 'B” tuşuna basarak küp şeklinde cisimler koyunuz, ondan sonra yeni robotu burada üretin. Koya- cağınız cisimde sizin bir birim enerji harcamanıza neden olacaktır, fakat yükselmiş olan robotunuz sayesinde şimdi göremediğiniz üstteki kareleri gördüğünüz için da- ha yüksek yerlere tırmanabi- leceksiniz. SENTİNEL hareket edemez fakat kendi ekseni etrafında dönebilir. Size doğrudan doğruya bakarken gözleri geri kalan gövdesinden da- ha değişik bir renk olacaktır. Düşmanınız tarafından göz- lendiğinizi ekranın sağ üst kö- şesindeki belirteçten de anla- yabileceksiniz. Eğer SENTİNEL sizi doğrudan doğruya görebiliyorsa belir- tecin İçi tamamen bozula- cakfır. Sizi sadece yarı yarıya görebiliyorsa belirtecin sade- i Commodore ;