1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

Sınıf sistemi ülke çapında yayılıyor Büyükada'da Beyhan Lisesi, Florya'da Bilgehan Lisesi, Sultanahmaet Ticaret Lisesi, Ankara TRT Eğitim Dairesi derken Commodore Sınıf Sistemi'ni kullanan yerlerin sayısı 10'u aştı. Hem ekonomik olması hem de kullanım açısından büyük kolaylıklar getirmesi sınıf sistemine olan ilginin artmasına neden olmakta. Sistem, eğitimcinin öğrencilerle bilgisayar başında ilişki kurmasını kolaylaştırdığından bilgisayar eğitiminde ve özellikle bilgisayarla eğitimde önemli aşamalar kaydedilmiş durumda. Küleli Askeri Lisesi'nin sınıf sistemi ile eğitime geçme çabası içinde olması, sistemin başarısını kanıtlayan bir diğer gösterge. Kuleli Askeri Lisesi daha önce 1800 öğrencisine yönelik yine Commodore bilgisayarlarından oluşan 24 bilgisayarlık iki sınıf oluşturmuştu. Bu sınıflarda her hafta yaklaşık 900 öğrenci 2'şer saatlik eğitim görme olanağı buluyordu. SINIF SİSTEMİ NEDİR? Sınıf sistemi genel olarak iki birimden oluşuyor. VIC SWIİTCH 14 bilgisayarın tek disket sürücü Sınıf sistemi çağdaş eğitimde bilgisayarın yerini almasını sağladı. ve tek yazıcıdan yararlanma olanağı sağlayan birinci birimi oluşturuyor. İkinci birim olan VİDEO-MUX ise 7 ya da katları kadar bilgisayarın birbirleriyle aynı anda görüntü alışverişi yapmalarını sağlıyor. Bu sayede öğretmen kendi monitöründeki görüntüyü tüm öğrencilere gönderebileceği gibi tek bir öğrenciye de 11 Mayıs Pazartesi günü Çapa Tıp Fakültesi'nde düzenlenen Bilgisayar Şenliği'nde Amiga büyük ilgi topladı. Amiga'nın grafik, ses ve animasyon özellikleri öğrencilerin beğenisini kazandı. Özellikle Amiga'nın tıp alanına yönelik uygulamalarını ilgi ile — sar Öama ee ü -a Tıp öğrencileri Amig gönderebiliyor. Yine öğretmen herhangi bir öğrencinin monitöründeki görüntüyü kendi monitörüne alabilir ya da başka bir öğrencinin monitörüne gönderebilir. Bu sayede öğretmen istediği öğrenciyi izleyebildiği gibi genel örnekleri ya da eğitim amaçlı video filmleri toplu olarak gösterime sunabilmektedir. a ile tanıştı izleyen öğrenciler Amiga'nın başından ayrılmak istemediler. Ancak Bilgisayar Şenliği'nin yalnızca bir gün sürmesi öğrencileri oldukça üzdü. Öğrenciler Amiga'yı ileriki günlerde de aralarında görmek isteğiyle dolu olarak ondan ayrıldılar.