1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

usic Studio'daki beş ekranı kullanarak hem müzik dünyasında zevkli dakikalar geçirecek, hem de yaratıcılığınızı da kullanarak inanılmaz müzik parçalarını Amiga'da kolaylıkla gerçekleştireceksiniz. NŞ A Ama kusursuz kul olmadığı gibi kusursuz program da olmuyor gali- ba, Musicraft'ın en büyük kusuru, dinlemekte olduğunuz parçanın no- talarını aynı zamanda ekran üzerin- den izleyememeniz. Daha doğrusu sa- dece ilk iki ölçünün notalarını görü- yorsunuz, daha sonra müzik alıp ba- şını gidiyor. Altmışsekizinci ölçü ça- larken bile siz hâlâ aynı iki ölçüye bakmaya devam ediyorsunuz. SŞ ——— —) ALLEGRO J-128 ” 0 Music Studio'da ise bu kusur yok. Parça çaldıkça notalar da kayıyor ve sizin çalmakta olan bölümün notala- rını görmenizi sağlıyor. Ama bu se- fer de Music Studio dört sesi ayrı ayrı bestelemenize olanak tanımıyor. Ancak Music Studio'nun sunduğu olanakların çeşitliliği bu eksikliğini büyük ölçüde telafi ediyor. Bir kere programın tam beş farklı ekranı var. Bunlardan ilki beste yapabileceği- niz portenin bulunduğu ekran. Müzik notasyonları için gerekli tüm detay- lar bu ekranda mevcut. İkinci ekran Amiga'nın dahili ses kapasitesini kullanarak müzik aletle- rinin seslerinin ve ses efektlerinin oluşturulması için kullanılır. Üçüncü ekran midi parametreleri- nin ekranıdır. Yeni bir müzik aletini veya ses efektini seçmek için midi uyumlu aletlerle bu ekran kullanılır. Aynı zamanda harici müzik aletini- zin oktav oranını değiştirebilir. Beşinci ekran ise menü ekranıdır. Bu ekran müzik parçalarını ve sesle- ri saklamak veya yüklemek; müzik parçasının adını değiştirmek ve iki müzik parçasını birbirine eklemek için kullanılır. İşte “Music Studio”'daki bu beş ekranı kullanarak hem müzik dünya- sında zevkli dakikalar geçirecek, hem de yaratıcılığınızı da kullanarak ina- nılmaz müzik parçalarını Amiga'da kolaylıkla gerçekleştirebileceksiniz. Amiga'daki müzik programların- dan bir diğeri de Instant Music'dir. Bu program Electronic Arts yazılım evinin bir ürünüdür ve müzik üzeri- ne teorik bilgisi olmayanlara bile bes- te yapma imkânı veren bir program- dır. Müzik notasyonlarından çok por- te farz edilen alan üzerine boyama yapmak suretiyle çizdiğiniz doğrula- rı, noktaları vb.lerini çaldırabilirsi- niz. Aynı anda 4 farklı müzik aletini oluşturduğunuz müzik parçasında kullanabilirsiniz. Bunun için müzik aleşlerini seçebileceğiniz geniş bir kü- tüphane, ayrıca seçtiğiniz bir müzik aletiyle parçada mouse aracılığıyla solo yapabilirsiniz. Yaptığınız parça- yı diskette saklayabilir ve bir başka sefer yeniden dinleyebilirsiniz. Bütün bu özellikleriyle Instant Music prog- ramı insanda müzik yapma ve yeni şeyler yaratma isteği veren bir prog- ram. Amiga'daki mevcut müzik prog- ramları bir yandan müzik bilgisi olan ve bu işle profesyonel olarak ilgile- nenlere yönelirken, diğer taraftan da fazla müzik bilgisi olmayan ve hatta bilmediği için müzikle uğraşmaktan çekinenlere müziği sevdiren uygula- malardır. Amiga'nın üstün özellikle- rini anlamanıza ve bu özellikleri kul- lanmanıza yardımcı olacak bu prog- ramlarla müzikli saatler geçirmeniz dileğiyle... D