1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ce yarısı bozulacaktır. Belirte- cin içi boş ise sizi göremiyor demektir ve kendinizi emin hissedebilirsiniz. Uyarı! SENTİNEL aptal değil- dir. Bu kere enerjinizi etrafa yaymaya başladığınızda SENTİNEL sizi derhal farkede- cektir. O zamana kadar bu- lunduğunuz yeri rahatlıkla in- celeyebilirsiniz. Bir kere sizi farketti mi, sizi enerjinizi birim birim çekerek yok etmeye başlayacaktır. SENTİNEL sizden bir birim ener- ji çektiğinde bu enerjiyi oyun sahasında bir yere ağaç ola- rak dönüştürecektir. Tabil, siz bu ağaçları eme- rek SENTİNEL'in sizden aıldığı enerjiyi tekrar kazanabilirsiniz. 'T tuşu ile bir ağaç üreterek veya bir küp üreterek kısa bir süre için SENTİNEL'in görüş sa- hasını kapatabilirsiniz. Fakat SENTİNEL de aptal değildir, kı- sa bir süre sonra bu engeli or- tadan kaldıracaktır. Eğer ba- şınız gerçekten derde gire- cek olursa 'H' tuşuna basarak size üç enerji birimi harcama- nızı gerektirecek bir atlayış ile herhangi bir kareye geçersi- Niz. Ağaçlar bir birim enerjidir- ler, küpler iki birim enerjidirler, robotlar ise üç birim enerjidir- ler. SENTİNEL emmeye başla- dığında bir robot önce bir kü- pe sonra da bir ağaca çev- rilir. Bir başka oyun sahasına geçmek için SENTİNEL'i yok et- tikten sonra onun karesine gelerek burada 'H" tuşuna basarak rastgele bir geçiş yapın. Bunu yaptıktan sonra daha bir üst düzeydeki oyun sahasına geçirileceksiniz. Ne kadar sonraki bir oyun saha- sına gönderileceğiniz transfer sırasında ne kadar enerjiniz olduğuna bağlıdır. Doğal olarak daha üst düzeylere yükseldikçe işler de daha zor- laşacaktır. DO00 oyun sahası- nın dışındaki bütün oyun sa- halarında SENTİNEL'e başka nöbetçilerde eşlik etmeye başlayacaklardır. Oyun sa- hası yükseldikçe bu nöbetçi sayısı da artacaktır. Bu diğer nöbetçilerin SENTİ- NEL'den pek bir farkları yok- tur. Aynı anda birkaç nöbet- çi tarafından görüldüğünüzü enerjiniz hızla emilmesinden anlayabilirsiniz. Bundan baş- ka SENTİNEL'İ yok etmeden evvel diğer nöbetçileri yok et- melisiniz. Emeceğiniz her nö- betçi üç birim enerji kazan- manızı sağlayacaktır. SENTİ- NEL ise size dört enerji birimi sağlayacaktır. SENTİNEL emebileceğiniz son şeydir, onu emdikten son- ra başka enerji ememezsiniz. Bu durumda onun bulundu- ğu yere bir robot üreterek ge- lip 'H" tuşu ile rastgele geçiş yapmalısınız. Bunu yaptığınız- da size yeni oyun alanınızın şifresi verilecektir. Rastgele transfer sizin üç enerji birimi harcamanızı ge- rektirecektir. Eğer yeteri ka- dar enerjiniz yokken 'H" tuşu- na basarsanız yok olursunuz. Yeni oyun alanınıza girme- den evvel oyun alanının bir görüntüsünü izleyeceksiniz, bu düşmanlarınızın yerini öğ- renmeniz açısından sizin için çok iyi olacaktır. Fakat oyun Commodore sahasının neresinden başla- yacağınızı öğrenemeyeceksi- niz, çünkü bu her yer olabile- cektir. Herhangi bir oyun sahasına girebilmek için o sahanın gizli şifresini bilmelisiniz. bunu da ancak bundan evvelki dü- zeyleri başarı ile tamamlaya- rak elde edebilirsiniz. Oyunda kullanacağınız tuş- ları aşağıda bulabilirsiniz. Bu oyunu ancak bu tuşlar vasıta- sı ile oynayabilirsiniz. Oyun çubuğunun hiçbir fonksiyonu bulunmamaktadır. KONTROL TUŞLARI 7 Sesi azaltma 8 — Sesi çoğaltma A Enerji emme R Robot üretme T Ağaç üretme B Küp üretme U Arkanıza bakmak H Rastgele transfer boş- luk — Cursor pozisyonuna geçiş F1 — Oyuna yeniden baş- lama a Ürettiğiniz robota geçiş Crsr Oyunu dondurma Crsr - Oyunu başlatma İyi eğlenceler... O Burak KİPER Ha S 53

Bu sayıdan diğer sayfalar: