1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

Bilgisayarınızı alıp geldiniz diyelim... Birazcık tedbir... sinir bozukluğu ile başarı arasındaki fark anlamına ge- lebilir. Sık sık ortaya çıkan sorunla- rın üstesinden gelmek için aşağıda sı- ralanan basit ve makul adımları atın. Diyelim ki, bilgisayarınız bir prog- ramın tam ortasında susup kalıyor. Ya da siz sistemi açıyorsunuz ama monitör aydınlanmıyor. Nerede ha- ta yapmış olabilirsiniz? Düzeltilebi- lir mi? Dükkana geri taşımanız gere- kir mi? Ne olacak şimdi?.. Şimdi uzmanların kendi bilgisayar- ları sorun olduğunda yaptıkları şey- leri yapabilmek için özel araçlara ve bilgilere ihtiyaç duymayacağınızı bil- mek belki sizi biraz olsun rahatlata- caktır. Zaten ilk yapılacak şeyler en deneyimsizimizin bile yapabileceği kadar basit ve güvenlidir. Böylelikle ya bilgisayarınızı iyileştirmiş olursu- nuz, ya da hiç değilse meselenin ne ol- duğu hakkında fikir edinirsiniz. Ta- mircilerin aldıkları saat ücretini bir düşünecek olursanız, kendi kendini- ze becerebildiğiniz her şey, size hem para hem de zaman kazandıracak, üstelik çıkabilecek sinir bozuklukla- rından kurtaracaktır. Bu yazıda bilgisayar sisteminiz arı- zalandığında atılması gereken işte bu ilk adımlar anlatılmaktadır. Birinci tabloda 'ne yapmalı?” ve 'ne yapma- malı?” listesini bulabilirsiniz. Aman unutmayın! Herhangi bir şey yapma- dan önce sakın “paniğe kapılmayın”. Çoğu bilgisayar sorunu aslında pek ciddi değildir, genellikle sistemi ka- patıp açarak ve her şeye yeniden baş- layarak düzeltilebilir. Ne de olsa, sı- rasıyla operatör hataları ve yazılım kusurları bilgisayar sisteminin aksa- masının en yaygın nedenleridir. En zayıf ihtimal de, aksamanın genellikle karmaşık ve tamir masrafı olan do- nanım bozuklukları yüzünden olma- sıdır. 10