1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

Logo Compiler Sayın Yetkililer, - Ben sizin 17. sayınızdaki “Logo Öğreniyoruz” yazınızı çıkaramadım. Yazınızda programı Show Turtle ile başlatıyorsunuz. Onu yazdım, fakat ekran SYNTAX ERROR diye yanıt veriyor. Hatam nerede? Logo için önce bir ön-program mı lazım? Tek Logo için değil, Pascal ve diğerleri için de aynı çıkmazdayım. Açıklamalarınız için şimdiden te- şekkürler. Semra Aydemir 100, Yıl Cad. Kaymakam Erkin Sok. No: 10/5 Yalova/İstanbul * Sayın Aydemir, ev bilgisayarlarının hemen hepsi kendi üstlerinde Basic derleyicisi taşırlar. Bu, bilgisayarı- nızi açtığınızda ancak Basic komut- larını anlayacağı anlamını taşır. Lo- go ya da Pascal çalışmak istiyorsa- nız, bu dillere ait derleyicileri (co- mpailer) bilgisayarınıza yüklemeniz gerekmektedir. Bu derleyiciler dis- ket üzerindedir ve herhangi bir Commodore bayisinde bulabilirsi- nİZ. M.D.E. Sayın Teleteknik yetkilileri, Derginizi beğeniyle takip ediyor ve faydalı olduğu inancını taşıyorum. Derginizin ilk sayısının Döküm Eki'nde yayınlamış olduğunuz Maki- ne Dili Editörü'nü eksiksiz şekilde yazmama rağmen ve daha sonraki sa- yıda yayınlanan ilgili hata köşesinde- ki düzeltmeleri de dikkate almama rağmen programı çalıştıramadım. Makine Dili Editörü programını kasete kayıtlı (teyp için) olarak adre- sime posta aracılığıyla ödemeli ola- 8 K MEKTUPLARI rak gönderirseniz sevinirim. Eğer aynı amacı taşıyan ve daha geliştirilmiş bir program varsa, onu gönderirseniz benim için daha faydalı olur. Ayrıca bir sorunum daha var. C-64'ümün modeli eski tip. Çalıştığı süre içinde çabuk ısınıyor. İsınmanın zararlı olacağı kanısında olduğum için buna ne gibi bir çözüm getirebi- lirim. Açıklamada bulunursanız sevini- rim, Commodore'culara bol ve faydalı programlar vermeniz dileğiyle... Say- gılarımla. Metin Özdemir Çark Caddesi Dar Sk. Mermersarayhan No: 5/4 Adapazarı * Sayın Özdemir, Makine Dili Editö- rü programını Teşvikiye'deki Da- nışma Merkezimizde bulabileceği- niz gibi, 13. sayıda yayınladığımız Super Assembler programını da kullanabilirsiniz. C-ö4'ünüzün fazla ısınmaması için hava sirkülasyonunun olduğu bir yerde bulundurmanız gerekli. Bu- na dikkat ederseniz bilgisayarınıza zarar gelmez. Simon's Basic Nedir? Sayın Commodore Dergisi Yetki- lileri, Birbuçuk yıllık bir Commodore 64 sahibiyim. Bu uzunca süreye rağmen, henüz birkaç aydır etkin olarak bil- gisayar başındayım. Henüz bilgisayar edinenlerin başından geçen birçok problemi atlattım. Sizlere merak et- tiğim birkaç soru soracağım. Commodore Dergisi çıkalı beri ya- Commodore yınlanan Teleteknik Kitap Serisi'nde- ki kitapların İngilizce mi, Türkçe mi olduğunu öğrenmek istiyorum. Bir zekâ testi olan “Know Your Own 10” adlı programın kullandığı dil İn- gilizce mi, Türkçe mi? Ayrıca bayi- lerde pek bulunmayan bu kaseti siz- den nasıl temin edebilirim? Teleteknik'in piyasada bulunan “Üniversite Eğitim Paketleri”'ni açık- layıcı bir kataloğunuz bulunuyorsa, bir adet göndermeniz beni çok mem- nun edecek. “Simon's Basic” başlıklı yazı di- zinizde verdiğiniz programlardan ön- ce *“Simon's Basic yükleyiniz' diyor- sunuz. Bu işlemi nasıl yapacağım? Ayrıca; biraz geç oldu ama, 11. Döküm Eki'nizdeki ““Bütçe Hesabı” adlı programın 00002 no'lu satırın- dan bir türlü çıkamadım. Satırdaki karakter sayısı limiti aşıyor ve bilgi- sayar yazılım hatası veriyor. Birçok kez denememe rağmen içinden çıka- madım. Satırdaki karakter sayvısı İi- miti aşıyor ve bilgisayar yazılım ha- tası veriyor. Birçok kez denememe rağmen içinden çıkamadım. Aydın- latmanızı rica ediyorum. Son olarak, BDE'deki (RVSON) ve (RVSOFF) karakterlerini çıkara- mıyorum. Açıklayıcı bilgi verir misi- niz? Atalay Karadağ Osmaniye Yolu Pelinli Sok. Güven Apt. D.1 İncirli/Bakırköy * Sayın Karadağ, Teleteknik'i,. satı- şa sunduğu kitapların çoğu İngiliz- ce. Ayrıca “Know Your Own 19*” âdlı programın dili de İngilizce, Bu kaseti Bilgisayar Danışma Merke- zi'mizden temin edebilirsiniz. Üniversite Eğitim Paketleri'ni açık- layıcı bir broşür maalesef elimizde yok. Bu konuyla ilgili geniş bilgiyi