1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

ki printerlerin çoğunun, printer sis- teme bağlandığında açılması gereken DIP anahtarı vardır. Bazı arabirim- lerin DIP anahtarları kutunun için- dedir, yani ulaşmak için kutusunu aç- manız gerekir. Hem printer'in hem de arabirim anahtarının doğru olarak ayarlandığından emin olmanız gere- kir. DIP anahtarlarının ne olduğunu bilmiyorsanız, el kitaplarını okuyun- ya da tecrübeli bir kullanıcıya akıl da- nışın. DIP anahtarı yuvalarını değiş- tirirken cereyanın kapalı olmasına dikkat edin. Printer'iniz iyi çalışıyor ama ani- den duruyorsa, şeriti ve kâğıdı kont- rol edin. Kâğıt sıkışmış olabilir, ya da şeritiniz veya kağıdınız bitmiştir (eğer bir seferlik kartuş tipi kullanıyorsa- nız). Eğer printeriniz bazı programlar- da çalışıyor, bazılarında çalışmıyor- sa, mesele büyük bir ihtimalle yazı- lım uyuşmazlığından doğmaktadır. Metin işlemci ve spreatsheet gibi üret- kenlik programlarının çoğunun yanı- sıra konfigürasyon (setup) program- ları verilir. Ana programı printere vermeden önce bu programları dev- reye sokmanız gerekir. Yazılım tali- matlarına bir bakın. Ayrıca hi-res graphics programlarının çoğunun Commodore 802 ve 1526 gibi printer- lerde çalışmadığınızı unutmayın. Diğer Çevresel Gereçler Monitörler düğmeleriyle oynadığı- nızda düzeltemeyeceğiniz meseleleri pek çıkarmazlar. Televizyon ya da monitörünüzle birlikte aldığınız el ki- tabını okuyun ve rengi ayarlamak, parlaklık, düşey ve yatay hatları tut- mak için talimatlara uyun. Ayrıca “gebertin onları'' oyununuzdan ani- den ses çıkmıyorsa, ses düğmesini de unutmayın. Modemin çıkardığı meseleler bura- da ele alamayacağımız kadar karma- şıktır. Ama yine de çıkar/yanıt ver düğmesinin doğru yerde durup dur- madığına bakabilirsiniz. Ayrıca tele- fon bağlantısının iyi olup olmadığı- nı tecrübe edebilirsiniz. Joystick'lerin, “paddle"”'ların ve diğer ufak çevresel gereçlerin yarat- tığı problemler çoğu zaman gevşek ya da paslı bağlantılar yüzünden olur. Bina elektrik devrelerinden anlıyor- sanız, ya da size yardımcı olabilecek birini bulabiliyorsanız, kolaylıkla bu parçaları söküp, bağlantılarını temiz- leyip ya da gevşek kabloları lehimle- yip tamir edebilirsiniz. Bu parçalar