1 Eylül 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Eylül 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

FIRETRACK o yunumuzun konusu 22, yüzyılda geçiyor Aste- rold kuşağında madencilik yapan koloniler dünyaya kar- şi ayaklanıp, uzay korsanlığı yapmaya başladılar. Şimdi bütün isyancılar büyük bir mutluluk içinde FİRETRACK adı verilen bir rotada kendi ara- larında ticaret yapıyorlar. Dünyadakiler bu isyanı hiç de iyi karşılamıyorlar. İsyancı- ları yok etmek için çok güçlü üç gemiden oluşan bir filoyu isyancıların üzerine gönderi- yorlar. Filonun görevi İsyancı- ları yok etmek. Siz bu filodaki pilotlardan birisiniz ve önünüze ne çıkar- sa yok etmekle görevlisiniz. Bu arada size karşı gelen düş- man ataklarından da kurtul- mayı unutmamanız gereki- or Emriniz altındaki gemiyi kul- lanarak güç fabrikalarını yok etmelisiniz. Bundan başka Asterold kuşağında yer alan yeni gizli güçlerin de yerini belirleyip yok etmemiz, gere- kiyor. Oyun kontrolleri gayet basit: Yukarı, aşağı, sol ve sağ yönlerine joystick'inizi ha- reket ettirerek gidebilirsiniz. Hatta ateş etmek için ateş tu- şuna basmanız gerekmiyor bile çünkü hiç bitmeyen sila- 42 hiniz devamlı olarak kendili- ğinden ateşleniyor. Ateş tuşu- na basarsanız ateş hizi daha fazla artar ki, ilk düzeylerde pek ihfiyaç duymayacaksınız. Bütün yapmanız gereken mümkün olduğu kadar hızlı hareket etmek ve postunuzu delinmekten korurken müm- kün olduğu kadar çok puan toplamak. Bütün koloniler toplam sekiz dünyadan oluşuyor. Bu dün- yalar birbirlerinden ortak uzay denilen bir bölge ile ay- rılıyorlar. Sekiz dünyadan sa- dece ikisine insanlar yerleş- memiş. Karşılaşacağınız ilk koloni ismi CYGNI. Kolonilerin Commodore üstünden geçerken aşağıda- ki yer şekillerinin üstünde ge- minizin gölgesini görebilirsi- niz. Bu da üç-boyutlu bir gö- rünüm sağlıyor. İlk kolonide uzay korsanla- rının gemilerinin çoğu ekra- nın ortasında toplanmış du- rumdadır. Eğer ekranın sol ta- rafından uçarsanız yok edlil- me tehlikesinden hemen he- men tamamen kurtulmuş olursunuz. Diğer kolonilerde olacağı gibi bu koloninin de sonuna doğru yaklaşırken *?" soru işa- retlerinden oluşan bir yığınla karşılaşacaksınız. Bu işaretle- rin görevi bilgisayar merkezi- ni korumak. Bu işaretlerden en az onuna dokünmayı ba- şardığınızda bir sonraki bö- lüm için yeni bir gemi kaza- nacaksınız. Son olarak şeytan kayasındaki gözlere benze-